|
Post by Les Paul on Dec 16, 2006 12:24:32 GMT 1
Jag tar inte ställning i sak om man ska lägga miljonerna på äldrevården eller arenan. Jag bara konstaterar som hockey/idrottsintresserad att det blivit annorlunda i TAK utan ett regimskifte. När det gäller det förslaget om utbyggd arena så säger fp-politikern nåt i stil med "Vi kan inte bygga ut arenan för att en hockeymatch råkade vara utsåld". Jag tror inte att man behöver vara någon större begåvning för att inse hur denna nya arenan hade sett ut i dag om denne man suttit i samma position som Mats J satt. Är väl ingen vågad gissning att det inte blivit någon ny arena. Dessutom tyder hans uttalande på okunnighet enligt mig. Det handlar ju i dagsläget inte om hockeyn utan att kunna få hit andra arrangemang där TAK klassas som för liten. Men arenan är mer än godkänd som hockeyarena så länge man spelar i tvåan. Det är bara det att tiden fån det att man på nytt börjar fundera på en utbyggnad tills detta är klart är lång .... Kan ju berätta för dig då att Mats från början va emot detta bygge. Allt för mkt pengar & det fanns inget intresse då det kom som förslag av någon annan, men efter att han fattade vilket sug & vilken reklam för honom detta kunde innebära tog han åt sig all ära. Sant som du sa, det hade nog inte blivit någon Arena om andra varit vid makten. Då hade detta stoppats av S då det inte kunde vara till deras fördel... Tråkigt är åxå att inte all sport fick plats under samma tak. Vi har även ett mkt bra vollyboll lag KFUM. Dom spelade en match vid invigningen men fick själva fixa golv & annat för att genomföra detta. Dom håller sina matcher för max 30 pers i vedeby, utan stöd från vår frälsare som "givit" karlskrona ett sportcenter... Volleyboll? 30 pers. Då räcker vedebyhallen till ett bra tag.
|
|
|
Post by HF on Dec 16, 2006 16:54:24 GMT 1
Kan ju berätta för dig då att Mats från början va emot detta bygge. Allt för mkt pengar & det fanns inget intresse då det kom som förslag av någon annan, men efter att han fattade vilket sug & vilken reklam för honom detta kunde innebära tog han åt sig all ära. Sant som du sa, det hade nog inte blivit någon Arena om andra varit vid makten. Då hade detta stoppats av S då det inte kunde vara till deras fördel... Tråkigt är åxå att inte all sport fick plats under samma tak. Vi har även ett mkt bra vollyboll lag KFUM. Dom spelade en match vid invigningen men fick själva fixa golv & annat för att genomföra detta. Dom håller sina matcher för max 30 pers i vedeby, utan stöd från vår frälsare som "givit" karlskrona ett sportcenter... Volleyboll? 30 pers. Då räcker vedebyhallen till ett bra tag. Skulle inte skadat med en ny pingishall och den andra svårstavade racketsporten också därute så var allt samlat.
|
|
|
Post by kraftwerk on Dec 16, 2006 18:52:23 GMT 1
Jag tar inte ställning i sak om man ska lägga miljonerna på äldrevården eller arenan. Jag bara konstaterar som hockey/idrottsintresserad att det blivit annorlunda i TAK utan ett regimskifte. När det gäller det förslaget om utbyggd arena så säger fp-politikern nåt i stil med "Vi kan inte bygga ut arenan för att en hockeymatch råkade vara utsåld". Jag tror inte att man behöver vara någon större begåvning för att inse hur denna nya arenan hade sett ut i dag om denne man suttit i samma position som Mats J satt. Är väl ingen vågad gissning att det inte blivit någon ny arena. Dessutom tyder hans uttalande på okunnighet enligt mig. Det handlar ju i dagsläget inte om hockeyn utan att kunna få hit andra arrangemang där TAK klassas som för liten. Men arenan är mer än godkänd som hockeyarena så länge man spelar i tvåan. Det är bara det att tiden fån det att man på nytt börjar fundera på en utbyggnad tills detta är klart är lång .... Kan ju berätta för dig då att Mats från början va emot detta bygge. Allt för mkt pengar & det fanns inget intresse då det kom som förslag av någon annan, men efter att han fattade vilket sug & vilken reklam för honom detta kunde innebära tog han åt sig all ära. Sant som du sa, det hade nog inte blivit någon Arena om andra varit vid makten. Då hade detta stoppats av S då det inte kunde vara till deras fördel... Tråkigt är åxå att inte all sport fick plats under samma tak. Vi har även ett mkt bra vollyboll lag KFUM. Dom spelade en match vid invigningen men fick själva fixa golv & annat för att genomföra detta. Dom håller sina matcher för max 30 pers i vedeby, utan stöd från vår frälsare som "givit" karlskrona ett sportcenter... Då jag aldrig suttit i kommunalfullmäktige har jag inte samma insyn som dig i de politiska turerna. För övrigt håller jag med om att pingis/volleyboll kunde ha beretts plats
|
|
|
Post by kraftwerk on Dec 16, 2006 19:00:28 GMT 1
Vad saknas för att hålla allsvenskklass enligt dig? Arenan har allt enligt mig. Allt utom sittplatser. Krävs mer om man nu vill etablera KHK & en bra ekonomi högre upp i systemet. Div I skulle nog arenan klara utan problem men sedan ser jag begränsningar, tyvärr. Vad jag syftade på var att man inte i nuvarande arena kan ta hand om sponsorer på det sätt som krävs om man ska vara ett etablerat allsvenskt lag. Antalet sittplatser är nog fler än i ett antal allsvenska arenor (har ej kollat ) men antalet supporterrum/loger är färre
|
|
|
Post by Teddybear on Dec 16, 2006 22:44:44 GMT 1
Kan ju berätta för dig då att Mats från början va emot detta bygge. Allt för mkt pengar & det fanns inget intresse då det kom som förslag av någon annan, men efter att han fattade vilket sug & vilken reklam för honom detta kunde innebära tog han åt sig all ära. Sant som du sa, det hade nog inte blivit någon Arena om andra varit vid makten. Då hade detta stoppats av S då det inte kunde vara till deras fördel... Tråkigt är åxå att inte all sport fick plats under samma tak. Vi har även ett mkt bra vollyboll lag KFUM. Dom spelade en match vid invigningen men fick själva fixa golv & annat för att genomföra detta. Dom håller sina matcher för max 30 pers i vedeby, utan stöd från vår frälsare som "givit" karlskrona ett sportcenter... Då jag aldrig suttit i kommunalfullmäktige har jag inte samma insyn som dig i de politiska turerna. För övrigt håller jag med om att pingis/volleyboll kunde ha beretts plats Vem vill se volleyboll och pingis?
|
|
|
Post by HF on Dec 16, 2006 22:55:22 GMT 1
Då jag aldrig suttit i kommunalfullmäktige har jag inte samma insyn som dig i de politiska turerna. För övrigt håller jag med om att pingis/volleyboll kunde ha beretts plats Vem vill se volleyboll och pingis? Tänkte mer att precis som badminton och tennis kan utövas av oss vanliga motionärer. Jag spelar både badminton och tennis därute och skulle säkert även pingponga lite om möjlighet fanns.
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 20, 2007 10:28:59 GMT 1
www.blt.se/article/851461_104-0-0-0Nu kanske K-G fått hockeyintresse och går och ser sin första match i Telenor .... Med denna bakgrund kanske det inte är så underligt att Mats var lite ( ) mer drivande vad gäller arenan. Men eftersom K-G tydligen köat länge i kallinge (?) och lyckts få en av de fåtal sittplatsbiljett som var lediga ,så borde han ju vara en sann hockeyvän Så kanske kan han tänka om vad gäller TAK
|
|
|
Post by Brutus on Jan 23, 2007 18:12:46 GMT 1
Kan ju berätta för dig då att Mats från början va emot detta bygge. Allt för mkt pengar & det fanns inget intresse då det kom som förslag av någon annan, men efter att han fattade vilket sug & vilken reklam för honom detta kunde innebära tog han åt sig all ära. Sant som du sa, det hade nog inte blivit någon Arena om andra varit vid makten. Då hade detta stoppats av S då det inte kunde vara till deras fördel... Tråkigt är åxå att inte all sport fick plats under samma tak. Vi har även ett mkt bra vollyboll lag KFUM. Dom spelade en match vid invigningen men fick själva fixa golv & annat för att genomföra detta. Dom håller sina matcher för max 30 pers i vedeby, utan stöd från vår frälsare som "givit" karlskrona ett sportcenter... Då jag aldrig suttit i kommunalfullmäktige har jag inte samma insyn som dig i de politiska turerna. För övrigt håller jag med om att pingis/volleyboll kunde ha beretts plats Jobbar man på rätt ställen både ser & hör man mkt som man inte borde. Både på gott & ont. Tråkigt bara är att politik numer är mer & mer för egen vinst. Vissa sa från början att detta inte skulle genomföras men då suget & allmänna stödet för en ny arena blev så stort kunde vissa inte låta bli att ta åt sig. Detta trots att man tidigare gått ut med att det skulle bli allt för dyrt osv. Även då för att någon annan föreslagit detta.
|
|