|
Post by Medgångssupportern on Apr 25, 2013 10:19:42 GMT 1
Jag tror dock att Jimmie passar in där, pga rutinen, han är ifrån Karlskrona och han är bra på det han gör. Tycker ditt resonemang haltar lite. Var inte Wahla bra på det han gjorde? Om nu inte Jimmie skulle få nytt kontrakt, byter du din avatar då? Beror väl på var man drar gränsen. Vad min avatar har med detta att göra vet jag inte, men för att svara på din fråga, nej.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 25, 2013 10:19:59 GMT 1
Jag tror dock att Jimmie passar in där, pga rutinen, han är ifrån Karlskrona och han är bra på det han gör. Tycker ditt resonemang haltar lite. Var inte Wahla bra på det han gjorde? Precis...
|
|
|
Post by hoackii on Apr 25, 2013 11:16:48 GMT 1
Tycker ditt resonemang haltar lite. Var inte Wahla bra på det han gjorde? Precis... Jag hade gärna behållit Wahla, men det var på gränsen. Vi har tre backar under kontrakt, Kurki är i sina bästa stunder hög allsvensk klass (han tappade en del under säsongen, men det märktes att han var en av de som led mest av att åka runt och få stryk). Sedan är det Fille och Julle. De är ju precis sådana som SB har sagt att han vill satsa på. Unga, träningsvilliga och vill framåt. Funderingen där är ifall de riktigt håller i HA ännu. Men ändå, jag tror att de tre är givna i planerna och då går det bara inte att behålla Wahla, för då blir det för få platser kvar att sätta in spelare med lite högre nivå på. 77 tror jag i alla fall inte är i fara. Han är en av Stefans KK (Kulturbärare och Karlskronakille) och då får man vara på lite lägre nivå. Dessutom finns det fler platser på forwardssidan.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 25, 2013 11:28:15 GMT 1
Vari ligger skandalen? Sportchefen, tränaren och Tobbe ansåg tydligen att det finns andra vettigare alternativ? Då får vi väl lita på att det gör det? Låt de få bygga klart så kan vi väl såga efter sen? Roger hade haft det jäkligt jobbigt att gå in på tre backpar! Så nu får man inte ha en åsikt längre om det som händer i klubben? Läs i Silly tråden vad du själv skrev 5 april. Men nu har du ingen åsikt längre, utan allt som görs och kommer att göras är/blir bra? Nope allt är fortfarande inte bra men har fått större hopp och har förtroende för SB. Och jo klart man ska ha en åsikt men man behöver väl inte vräka ur sig skandal hit och dit för att en spelare får lämna? Vi vet ju inte vad som ska komma in? När bygget är klart så anser iaf jag att det är mer logiskt att klaga..då man har alla pusselbitar.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 25, 2013 11:48:08 GMT 1
Jag hade gärna behållit Wahla, men det var på gränsen. Vi har tre backar under kontrakt, Kurki är i sina bästa stunder hög allsvensk klass (han tappade en del under säsongen, men det märktes att han var en av de som led mest av att åka runt och få stryk). Sedan är det Fille och Julle. De är ju precis sådana som SB har sagt att han vill satsa på. Unga, träningsvilliga och vill framåt. Funderingen där är ifall de riktigt håller i HA ännu. Men ändå, jag tror att de tre är givna i planerna och då går det bara inte att behålla Wahla, för då blir det för få platser kvar att sätta in spelare med lite högre nivå på. Fan vet om dessa ungtuppar ÄR allsvenskt material egentligen. Tycker Rosén var mkt bättre. Framför allt är Filip är tillräckligt gammal för att synas, om det verkligen ska bli något av honom... Julle kanske, men en säsongs utlåning till, vill jag se...
|
|
|
Post by Sverker on Apr 25, 2013 12:00:45 GMT 1
Är inte nr 3 en HA spelare, så är inte nr 77 det heller! Att ta bort spelare som har hjärta för föreningen är skandal! Nr 3s defensiva kvalitéer är inte att föringa. Läs märkligt istället för skandal, om det känns bättre.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 25, 2013 12:11:25 GMT 1
Jag hade gärna behållit Wahla, men det var på gränsen. Vi har tre backar under kontrakt, Kurki är i sina bästa stunder hög allsvensk klass (han tappade en del under säsongen, men det märktes att han var en av de som led mest av att åka runt och få stryk). Sedan är det Fille och Julle. De är ju precis sådana som SB har sagt att han vill satsa på. Unga, träningsvilliga och vill framåt. Funderingen där är ifall de riktigt håller i HA ännu. Men ändå, jag tror att de tre är givna i planerna och då går det bara inte att behålla Wahla, för då blir det för få platser kvar att sätta in spelare med lite högre nivå på. Fan vet om dessa ungtuppar ÄR allsvenskt material egentligen. Tycker Rosén var mkt bättre. Framför allt är Filip är tillräckligt gammal för att synas, om det verkligen ska bli något av honom... Julle kanske, men en säsongs utlåning till, vill jag se... Rosén är mycket bättre än Julle & Mingotti.
|
|
|
Post by hoackii on Apr 25, 2013 12:18:31 GMT 1
Jag hade gärna behållit Wahla, men det var på gränsen. Vi har tre backar under kontrakt, Kurki är i sina bästa stunder hög allsvensk klass (han tappade en del under säsongen, men det märktes att han var en av de som led mest av att åka runt och få stryk). Sedan är det Fille och Julle. De är ju precis sådana som SB har sagt att han vill satsa på. Unga, träningsvilliga och vill framåt. Funderingen där är ifall de riktigt håller i HA ännu. Men ändå, jag tror att de tre är givna i planerna och då går det bara inte att behålla Wahla, för då blir det för få platser kvar att sätta in spelare med lite högre nivå på. Fan vet om dessa ungtuppar ÄR allsvenskt material egentligen. Tycker Rosén var mkt bättre. Framför allt är Filip är tillräckligt gammal för att synas, om det verkligen ska bli något av honom... Julle kanske, men en säsongs utlåning till, vill jag se... Nä, jag håller i princip med dig. Fast Fille tycker jag att man kan se potential i, han påminner om OEL i sitt rörelse mönster. Jag vill se hur han ser ut med mer muskler och en sommarträning till innan jag avkunnar slutlig dom. Julle har jag faktiskt aldrig riktigt sett potentialen i, men det har ju mer hockey kunniga personer än jag gjort så jag får lita på dom. Men min min poäng är att de är under kontrakt och att jag tror att de är Stefans sort av spelare och då finns det inte plats för wahlqvist om det ska in spelare som höjer vår backlinje rejält från ifjol. Och det ska gudarna veta att det behövs. Dessutom kan man ju faktiskt säga om alla spelare från ifjol att de fick en chans att visa ifall de höll i allsvenskan och sett över en säsong så tog de inte den chansen. Så jag har lite svårt att skrika skandal eller ens tycka synd om de som får lämna nu. Vi bygger nytt nu och då handlar det om att sätta ihop ett LAG.
|
|
|
Post by Back to Front on Apr 25, 2013 12:37:43 GMT 1
Kommer sakna Roger "blondinbella" Whalqvist..Stort Khk hjärta , meste spelaren i klubben och en krigare av ädlaste vattnet.Inte alltid snyggt men han ger sig fan aldrig heller! Lycka till i Mgois ellervad det nu blir..(dock ej .... eller .... )
|
|
|
Post by dejan on Apr 27, 2013 21:51:15 GMT 1
Tycker det är tragiskt att man väljer att rata Roger, vissa killar gör man plats för och Roger är en
|
|
|
Post by wodmatte on Apr 27, 2013 22:03:38 GMT 1
jo som 8e back skulle jag me tycka han skulle få plats
|
|
|
Post by Zäta on Apr 27, 2013 22:07:41 GMT 1
Jag tycker verkligen att Roger skulle kunna ta plats på 6 backar. Ingen spektakulär spelare på ngt sätt. Men en renodlad defensiv back av stora mått. Jag kommer sakna #3 nästa säsong.
|
|
|
Post by benderman on Apr 27, 2013 23:24:15 GMT 1
Självklart skulle Wahla vara kvar...som 6, 7 eller 8 back.....och som rollspelare .......typ......boxplay....för där är han en av dom bästa. Där har vi en kille som inte klagar om han bänkas.........och KHK hjärta som ingen har i laget. Fan vad jag kommer att sakna nr 3
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 28, 2013 8:46:00 GMT 1
"En av dom bästa"? Fan vakna upp lite nu..han är inte i närheten av topprn av defensiva backar i allsvenskan! Står de allsvenska lagen på rad nu tror ni och vill ha hans signatur?? Som 7-8 back kunde han va kvar men absolut inte bland de 6. Tror det är mycket era hjärtan som pratar och inte erat hockeykunnande.
|
|
|
Post by benderman on Apr 28, 2013 10:38:15 GMT 1
Jag menade självklart en av dom bästa i KHK och visst är det mycket hjärta som pratar.......men som sagt......en plats som 7 back hade han kunnat vara kvar.
|
|