|
Post by qALLAHAN on Apr 11, 2010 23:26:39 GMT 1
haha...komiskt egentligen detta. Allt bottnar ju i att man är skadad (pga en korkad händelse, UTANFÖR spelet) och att man inte kan låta bli att spela! Detta gör ju också att man själv är en idiot! Hade säkert aldrig ens kommenterat det som hände om jag varit hel. Jag förespråkar inte "käringspel", men jag behöver fler "pannor"! =) Man har fått en morot till att träna! (det ska vara rätt sorts pannor..hehe...)
|
|
|
Post by elmartini on Apr 12, 2010 9:08:45 GMT 1
Ja hur folk vågar spela utan heltäckande visir av något slag övergår mitt förstånd:) Jag tror de skador som vi kan oroa oss lite för istället för tacklingar är just ansiktsskador som kommer att bli av puckar. Kommer ihåg förra träningen när jag var lite trött och stressad och skulle dra iväg en passa upp till offensiva blå fick lite vikt bakom och var nära att dra någon i huvvet som åkte mot mig inte alls meningen men lätt hänt likaså styrningar. (Har ju redan en puck i huvvet på mitt samvete) Dock inte sagt att vi ska sluta med att skjuta lite löst och köra handledsskott det har för mig höjt spelet till att bli än mer roligt! Utan lösningen är ju som alltid MER skydd
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 12, 2010 9:12:47 GMT 1
vissa av oss har inte mycket att skydda med visir....
|
|
|
Post by le rondeur on Apr 12, 2010 9:30:17 GMT 1
Efter att återigen ha läst igenom de beskrivningarna av händelseförloppet i samband med det grova överfallet på Slaktarn i fredags har jag nu bestämt mig för att Nordans version nog är den mest trovärdiga..... Samt att Jespers version bara är ett försök att mildra disiplinnämdens dom Kanske ska lägga till att jag skrattar fortfarande så tårarna sprutar varje gång jag läser Nordans beskrivning
|
|
|
Post by Des Moroney on Apr 12, 2010 11:32:13 GMT 1
The truth shall set you free..........
|
|
|
Post by HF on Apr 12, 2010 11:42:17 GMT 1
Efter att återigen ha läst igenom de beskrivningarna av händelseförloppet i samband med det grova överfallet på Slaktarn i fredags har jag nu bestämt mig för att Nordans version nog är den mest trovärdiga..... Samt att Jespers version bara är ett försök att mildra disiplinnämdens dom Kanske ska lägga till att jag skrattar fortfarande så tårarna sprutar varje gång jag läser Nordans beskrivning Har också läst den några gånger, den är underbar. Min version "Sen en kommentar om den omtalade tacklingen. Det sägs att disiplinnämnden ska ha extra insatt möte och ta ett beslut. Straff som diskuteras är att jag ska hjälpa Tompa med de bestyren han hade problem med i anslutning till omklädningsrummet...de som han fick muntliga tips från Fridolfsson hur han skulle gå till väga. Annat straff som är på tapeten är att behöva lyssna på Morgans hm hm hm hm hm "gnällande"? om hans onda revben som jag själv såg fick sig en törn till igår. Måste vara skönt att kunna bygga på den historien med ytterligare ett kapitel. Men som jag ser det är själv anledningen till krocken, för enligt mig är jag inte ensam brottsling, att Slaktarn(tompa) och Nordström stod brevid varandra i mittzon. Som ni nu förstår (ni nickar säkert instämmande framför era skärmar) är det en omöjlig ekvation att ta sig igenom mittzon när de två "små" korggossarna står brevid varandra. Var skulle jag ta vägen? Jag kom i ljusets hastighet i defjobbet, hade jag dragit på en stoppsladd där hade jag karvat av isen ner till betongen...Jag valde då ta den killen som jag gissade att det skulle göra minst skada på, fel hade jag där. Tompa har visst bara pansarplåt på framsidan, på baksidan är det samma material som den gode Morgan." Nordströms version... "Förutom det där med ljusets hastighet till defjobbet hade din berättelse nästan varit trovärdig..... Med tanke på att Tompa ligger i koma och i gipsvagga efter det brutala överfallet igår så känner jag att det är min roll att ge den andra sidan av historien: Tompa och jag har en missuppfattning vid offensiva blå gällande vem som skulle ta pucken varför vi (som alltid efter våra misstag) lätt kramar om varandra och ber om ursäkt. Därefter så bestämmer vi oss för att i lugn och ro sätta oss ner på isen och rita upp scenariot i snön för att se vad som gick fel. Medan Tompa fint formulerar en inbjudning till is-sittningen så stannar han mitt i ett ord och det kommer gurglingar ur halsen på honom - när jag ska se vad som hänt så ser jag Tompa ligga där i fosterställning krampandes utan kontroll med HF hängande över sej som skriker "räckte den eller vill du har mer, erkänn att jag tagit över smeknamnet slaktarn så ska jag låta dej vara!!". Tompa vågar inget annat utan nickar bara varpå HF äntligen ger sej och börjar spela hjälpsam när han ser att andra börjar strömma till."
|
|
|
Post by brasson on Apr 12, 2010 12:44:26 GMT 1
Ja hur folk vågar spela utan heltäckande visir av något slag övergår mitt förstånd:) Utan lösningen är ju som alltid MER skydd Ja visst är det viktiht med visir.. jag har ett som funkar för det mesta..regn som kommer uppifrån..puckar uppifrån mm Konstigt det där med att skydd är lösningen..det sa dom till mej oxå efter 3 barnet.. kan du förklara det för mej..?? dom spelar ju inte hockey på barnavårdscentralen..eller ??
|
|
|
Post by HF on Apr 12, 2010 15:07:51 GMT 1
Hur är det med målvakter i morgon? Brodyr? Obba, listerbymange? Svara snabbast möjligt så vi har chans att hitta ersättare.
|
|
|
Post by Les Paul on Apr 12, 2010 15:25:40 GMT 1
Callahan hur är det med revbenen? Det var så länge sedan man hörde något.
|
|
|
Post by Les Paul on Apr 12, 2010 15:27:12 GMT 1
Jag glömde halsen, du hade ju lite känning där också.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 12, 2010 15:34:16 GMT 1
eftersom du frågar så snällt, så är revbenen rätt ok...men krassligheten mindre ok.. Det är därför jag inte kunnat lämna något besked i bokningslistan...
|
|
|
Post by Des Moroney on Apr 12, 2010 16:04:36 GMT 1
eftersom du frågar så snällt, så är revbenen rätt ok...men krassligheten mindre ok.. Det är därför jag inte kunnat lämna något besked i bokningslistan... Hade inte du även fått en släng av ballanit och förstoppning? ?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 12, 2010 16:12:46 GMT 1
det första vet jag inte vad det betyder...och det andra...tror du det för att jag pratar så mycket skit?
|
|
|
Post by Des Moroney on Apr 12, 2010 16:17:38 GMT 1
det första vet jag inte vad det betyder...och det andra...tror du det för att jag pratar så mycket skit? Ballanit är inflammation i ballen, du såg lite stel ut när du gick efter förra träningen. Nog för att du snackar lika mycket skit som vi andra men tror det är Brasson jag var ute efter gällande det andra - det var mycket snack om det i vårt omkädningsrum sist efter en incident som ledde till vissa diskussioner......
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 12, 2010 16:28:15 GMT 1
Det var bara Brasson som passade på att klämma ballen, när han kom nära... ;D
|
|