ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Feb 3, 2006 11:54:16 GMT 1
Lika bra att börja med denna tråd redan nu.
Jag som ni har stora förväntningar på laget och varför inte redan nu börja spekulerandet inför nästa Silly Season.
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 3, 2006 14:27:24 GMT 1
Svårt att börja diskutera när vi inte vet vilken division det blir. Blir det fortsättning i trean försvinner väl minst hälften av dagens trupp. Blir det tvåan hoppas jag förra årets nyförvärv stannar, förutom Pavol då som man inte lär ha råd att ha kvar.
|
|
|
Post by Teddybear on Feb 3, 2006 22:32:18 GMT 1
Blir det tvåan så är det definitvit många spelare som inte håller måttet, utan att säga några namn. Vissa håller ju knappt i trean!
|
|
ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Feb 6, 2006 22:28:39 GMT 1
Jag fick upp att det fanns ett intresse av Göran Hal och han kom då upp på min önskelista.
Fem spelare som jag vill se i truppen till nästa år:
1. Per Braxenholm (Back, Nybro) 2. Göran Hall (forward, Åstorp) 3. Jeremias Agustin (Back, Växjö) 4. Cristopher Nilstorp (Målvakt, Nybro/Malmö) 5. Johan Carlsson (center, Olofström)
|
|
|
Post by iceboy on Feb 6, 2006 22:41:45 GMT 1
sik:s målis ett annat namn
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 7, 2006 0:30:23 GMT 1
sik:s målis ett annat namn ?
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 7, 2006 0:31:31 GMT 1
Jag fick upp att det fanns ett intresse av Göran Hal och han kom då upp på min önskelista. Fem spelare som jag vill se i truppen till nästa år: 1. Per Braxenholm (Back, Nybro) 2. Göran Hall (forward, Åstorp) 3. Jeremias Agustin (Back, Växjö) 4. Cristopher Nilstorp (Målvakt, Nybro/Malmö) 5. Johan Carlsson (center, Olofström) Skulle inte vara helt fel. Frågan är bara om spelarna är intresserade att spela i tvåan även om KHK skulle ha råd.
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 7, 2006 8:27:08 GMT 1
Jag fick upp att det fanns ett intresse av Göran Hal och han kom då upp på min önskelista. Fem spelare som jag vill se i truppen till nästa år: 1. Per Braxenholm (Back, Nybro) 2. Göran Hall (forward, Åstorp) 3. Jeremias Agustin (Back, Växjö) 4. Cristopher Nilstorp (Målvakt, Nybro/Malmö) 5. Johan Carlsson (center, Olofström) Skulle inte vara helt fel. Frågan är bara om spelarna är intresserade att spela i tvåan även om KHK skulle ha råd. En ytterst relevant fråga Sardaukar. Vore kul att veta varför ultraz fastnat för just dessa 5 ? Nr 1 kan jag förstå han är från stan. Men övriga.
|
|
|
Post by HF on Feb 7, 2006 12:37:40 GMT 1
`Lite silly snack från min sida. Tobbe sportchef nästa säsong och Timo som tränare. Sillysnack jag hörde idag, ingen aning om sanningshalten....Detta ryktet kommer inte från KHK håll......... Sen om det är en bra lösning eller inte står nog skrivet i stjärnorna. Är själv lite skeptisk till att ta hit så "gamla" hjältar, men det är klart han har väl kontakter.
|
|
|
Post by goalie on Feb 7, 2006 14:16:59 GMT 1
fem intressanta namn som sarduak nämner... men e dem rimliga? Mer rimligt är väll att ta hit:
Niklas Magnusson från Mörrum. Tror han skulle kunna blomma ut till en kvalitetsspelare till nästa år. Göran Hall vore en bra värvning, men enligt uppgifter är han ingen lagspelare och ser bara till sig själv, vilket inte är uppskattat. Arvid Ljungberg från Lejonet är en bra värvning, kapten i lejonet och meriter från J-20 spel i Malmö. David Nilsson, från olofström, om mina uppgifter stämmer, bor hans flickvänn i staden? sant eller ej vet jag inte. Målvaktssidan är fortfarande ett frågrtecken, men att plocka hit 88 målvakten från Mörrum låter inte dumt? tror även han kan få den utveckling som behövs för att lyckas. Men krisitanstad målvakten är inte dum han heller!
|
|
ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Feb 7, 2006 15:23:25 GMT 1
Rykten med sanningshalt:
Magnusson: Relevant. Göran Hall: Kan vara något! Ljungberg: Vet ej. Nilsson: Otänkbart! David vill i nuläget inte lämna Olofström. Ifall David lämnar blir det Mörrum eller sabbatsår. Mörrummålvakt: Otänkbart! Ifall vi ska värva målvakt där så ska det vara Spacic (kan vara bra för en värving av Hall, eller Peter Johansson). Timo: Troligt!
|
|
|
Post by newman on Feb 7, 2006 17:16:01 GMT 1
Diö´s nr: 10 Håkan e.
|
|
ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Feb 7, 2006 17:48:24 GMT 1
Eagels No: 5!
|
|
|
Post by iceboy on Feb 7, 2006 20:25:58 GMT 1
har inte sik en ganska ung målvakt?
|
|
ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Feb 7, 2006 20:47:19 GMT 1
Vi ska ha en ung etablerad målvakt! Ingen "valp" från Lister! Valp= Antoine ord för junis!
|
|