|
Post by qALLAHAN on Jan 14, 2009 11:54:53 GMT 1
De har också bytt tränare... Som sportchefen sa...lättare än att byta 20 spelare. Det har man hört förr...och kanske dags för Tobbe att börja lyssna på "de stora grabbarna" och inte stanna i div 2...
|
|
|
Post by HF on Jan 14, 2009 11:56:50 GMT 1
det har pratats om Fahlqvist som en drömvärvning. Visst han är helt OK. Men det har dragits i spelare med färska meriter från betydligt högre sammanhang Hoppas man någon gång kommer till snörets slut och får tag på något. Jag har fått uppfattningen att 99% av ishockeyspelarna är socialt inkompetenta för ingen verkar passa in i KHK-gruppen.
|
|
|
Post by jompa on Jan 14, 2009 11:58:38 GMT 1
Och skulle man nu ha klart med en ny målvakt så släppar man nog inte den nyheten förrän efter matchen, annars kanske man knäcker Oskar.
|
|
|
Post by mace on Jan 14, 2009 12:00:20 GMT 1
Jag har faktiskt hört att det är någn på G.
En sa till mig "Kolla tidningen på Torsdag."
|
|
|
Post by jompa on Jan 14, 2009 12:02:09 GMT 1
Kanske blir målvakten från Malmö i alla fall, Hurme är ju skadefri nu.
|
|
|
Post by Ragulin on Jan 14, 2009 12:09:14 GMT 1
Visst vore det mycket skoj om det kom förstärkningar men det är väldigt sent. Varför har man inte hittat något innan? Har det letats eller har man börjat bli orolig nu trots att visaa problem har hängt i hela tiden?
|
|
|
Post by jompa on Jan 14, 2009 12:12:27 GMT 1
Man har kanske haft som policy att skriva kontrakt även för nästa säsong och det kanske inte spelarna vill, bara en tanke. Men nu måste man förmodligen tänka om.
|
|
|
Post by Supertramp on Jan 14, 2009 12:13:56 GMT 1
Kanske blir målvakten från Malmö i alla fall, Hurme är ju skadefri nu. Hurme har inte ens börjat träna med laget ännu, så det dröjer nog ett tag till. Tyvärr.
|
|
|
Post by Pitbull on Jan 14, 2009 12:15:39 GMT 1
Jag tror inte på det försen de står klart o tydligt, sen kan man spekulera så mycket man vill...
|
|
|
Post by jompa on Jan 14, 2009 12:17:51 GMT 1
Dom lyckade ju knipa igen om Jonas Karlsson, det är ju både locket på och stängda dörrar..
|
|
|
Post by chilipulver on Jan 14, 2009 13:26:10 GMT 1
det har pratats om Fahlqvist som en drömvärvning. Visst han är helt OK. Men det har dragits i spelare med färska meriter från betydligt högre sammanhang Hoppas man någon gång kommer till snörets slut och får tag på något. Jag har fått uppfattningen att 99% av ishockeyspelarna är socialt inkompetenta för ingen verkar passa in i KHK-gruppen. Ja, men är det så konstigt om man tänker efter då? Kolla på vårt lag idag, alla känner någon sedan tidigare spel i TAIF. Och har man inte spelat där så har man känt någon i laget som rekommenderat KHK. Det är en enda stor familj med släktträdets rötter fast förankrade i Tingsryd. Klart det är svårt att hitta någon som passar in i den grupperingen. Nej kolla elitserielagen säger jag bara, eller NHL. Där spelar de bästa spelarna, flyttar runt ofta bara efter några år i samma klubb. Alla möjliga olika nationaliteter. Men har ni tänkt på att det funkar ändå, de presterar tre dagar i veckan trots att det kommer och går spelare med olika personligheter. Konstigt va?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 14, 2009 13:36:08 GMT 1
Mycket som är konstigt här...men du vet väl att vi inte är som alla andra....
Vet inte varför Tobbe får så mycket stöd i röstningen, för knappast ingen som röstat för att ha honom kvar har motiverat varför... Som du säger om laget, så är det ju sanslöst! Jävla familjeföretag med svensk gullegull-mentalitet... För ett par år sedan hade jag stora förhoppningar med Tobbe...trodde inte det skulle fortsätta med släktträdet ända upp i ettan...
|
|
|
Post by happygilmore on Jan 14, 2009 13:42:23 GMT 1
Hoppas man någon gång kommer till snörets slut och får tag på något. Jag har fått uppfattningen att 99% av ishockeyspelarna är socialt inkompetenta för ingen verkar passa in i KHK-gruppen. Ja, men är det så konstigt om man tänker efter då? Kolla på vårt lag idag, alla känner någon sedan tidigare spel i TAIF. Och har man inte spelat där så har man känt någon i laget som rekommenderat KHK. Det är en enda stor familj med släktträdets rötter fast förankrade i Tingsryd. Klart det är svårt att hitta någon som passar in i den grupperingen. Nej kolla elitserielagen säger jag bara, eller NHL. Där spelar de bästa spelarna, flyttar runt ofta bara efter några år i samma klubb. Alla möjliga olika nationaliteter. Men har ni tänkt på att det funkar ändå, de presterar tre dagar i veckan trots att det kommer och går spelare med olika personligheter. Konstigt va? Sedan finns de ju väldigt många lag som det inte fungera i med, du menar väl inte att det är frid och fröjd i alla NHLlag?? Malmö har valt att gå den hårda vägen och de lyckas ju aldrig, Örebro har många bra spelare men de lyckas inte ta sig till AS ändå.
|
|
|
Post by chilipulver on Jan 14, 2009 13:42:42 GMT 1
Det är klart att det är en trygghet i att bara värva spelare man VET funkar ihop och som man VET vad de går för och som till och med har haft Micke som tränare förr.
Men då kommer vi som någon skrev, ALDRIG bli bättre än TAIF. Så enkelt är det. Med såna värvningar blir vi ett topplag i tvåan, och en medelmåtta i ettan.
Är det där vi vill vara?
Det värsta är att jag tror vissa runt KHK är jättenöjda med dagens nivå. Basbatten är ett bra exempel. Det finns säkert många fler.
|
|
|
Post by Vader on Jan 14, 2009 13:56:36 GMT 1
Malmö ska tydligen värva sig ur krisen, vilket betyder att det blir spelare över hos dom, borde vara något att titta på. ;-) Man kanske redan nu har något pågång...vad vet jag
|
|