|
Post by Vader on Jan 14, 2009 13:59:31 GMT 1
Ja, men är det så konstigt om man tänker efter då? Kolla på vårt lag idag, alla känner någon sedan tidigare spel i TAIF. Och har man inte spelat där så har man känt någon i laget som rekommenderat KHK. Det är en enda stor familj med släktträdets rötter fast förankrade i Tingsryd. Klart det är svårt att hitta någon som passar in i den grupperingen. Nej kolla elitserielagen säger jag bara, eller NHL. Där spelar de bästa spelarna, flyttar runt ofta bara efter några år i samma klubb. Alla möjliga olika nationaliteter. Men har ni tänkt på att det funkar ändå, de presterar tre dagar i veckan trots att det kommer och går spelare med olika personligheter. Konstigt va? Sedan finns de ju väldigt många lag som det inte fungera i med, du menar väl inte att det är frid och fröjd i alla NHLlag?? Malmö har valt att gå den hårda vägen och de lyckas ju aldrig, Örebro har många bra spelare men de lyckas inte ta sig till AS ändå. Se på Tingsryd...faller jämnt på målsnöret. Det var ett tag sedan man var uppe i allsvenskan
|
|
|
Post by stoffe97a on Jan 14, 2009 16:40:36 GMT 1
Hm jag hoppas alltid att KHK har något på gång för vad händer annars *L* Ska man fortsätta behålla publiken så måste man både ge&ta vad händer nästa år när folk har mindre pengar&sponsorerna dra åt knutarna ja är vi kvar i 1an så kanske det blir några namn kunniga spelar kvar till oss *L* Håller vi oss bara kvar så hoppas jag på att vi får ett bra år i 1an *L* med en hel del nya spelare även om någon av dom kommer från TAIF
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 14, 2009 16:52:12 GMT 1
är jag ensam om detta ? Ville bara påpeka att KHK söker kvalitetspelare. Kan vara bra att veta för en del verkar det som Jag kan också ringa elitseriespelare för att sedan säga att jag försöker ta hit klass spelare. Men vad spelar det för roll, det som räknas är de som kommer hit och skriver kontrakt med KHK. Det är här man måste lyckas! Självklart. Men som jag skrev att jag bara ville jag bara ge en hint om ambitionsnivån. Inget annat. Jag tycker även jag att Fahlqvist hade avarit en bra värvning. Men inte till vilket pris som helst. (Sen har han ju ju inte alls levererat i Örebro enl förväntningarna. Men det visste man ju inte i julas)
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 14, 2009 16:56:08 GMT 1
Trevligt att man har en sådan hög ambitionsnivå. Men om man inte lyckas förstärka truppen och ramlar ner i tvåan så kvittar ju det. Skall man då luta sig tillbaka på;
- ja, vi hade i alla fall den "ambitionsnivån"?
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 14, 2009 16:59:03 GMT 1
Trevligt att man har en sådan hög ambitionsnivå. Men om man inte lyckas förstärka truppen och ramlar ner i tvåan så kvittar ju det. Skall man då luta sig tillbaka på; - ja, vi hade i alla fall den "ambitionsnivån"? Det är 17 dagar kvar till deadline. Eftersom mitt inlägg förut tydligen mest väckte irritation så ska jag knipa igen i denna tråd tills vidare
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Jan 14, 2009 17:43:26 GMT 1
Mycket som är konstigt här...men du vet väl att vi inte är som alla andra.... Vet inte varför Tobbe får så mycket stöd i röstningen, för knappast ingen som röstat för att ha honom kvar har motiverat varför... Som du säger om laget, så är det ju sanslöst! Jävla familjeföretag med svensk gullegull-mentalitet... För ett par år sedan hade jag stora förhoppningar med Tobbe...trodde inte det skulle fortsätta med släktträdet ända upp i ettan... Tobbe är en "försiktig general" och håller inne med saker som inte är "signade fakta". Det retar upp de mest nyfikna, för mig är det helt OK. Tobbe vet vad som krävs för att som förening funka på högre nivåer. Han har mitt fulla förtroende. Kan det vara så att det gör ont att hålla med klubben, med alla verbala käftsmällar det premieras med på det här forumet. Kan det vara så att hetlevrat misslynne inte känns så motiverande att gå i polemik med? De positiva tiger och åser de negativas ryggdunkande för stunden. Ha det gott!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 14, 2009 17:49:56 GMT 1
Att tobbe är en försiktig general håller jag med om, kanske lite för försiktig.
Jag vet att det har dragits upp paralleller mellan KHK denna säsong och Mörrum förra säsongen... det finns för många likheter för att jag skall känna mig trygg.
|
|
|
Post by Ragulin on Jan 14, 2009 17:53:03 GMT 1
Tycker det har gått överstyr med försiktighet.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 14, 2009 17:56:24 GMT 1
Hur många klubbar har Tobbe styrt på hög nivå Fattar fortfarande inte hur man "VET" att han kan!? Just nu håller det på att bli totalfiasko...skrämmande nära i alla fall... Får se om han själv kan göra mer nytta i båset än på kontoret...hoppas och tror det.... Vet förresten inte om det är försiktighet att ta hit två spelare som inte bidrog mycket till att hålla Mörrum kvar i ettan eller ett par som aldrig ens spelat i ettan... Är inte det vågspel på hög nivå? Vill inte kalla det för säkra vinstgivande kort i alla fall... För att inte tala om vågspelet att inte skaffa en rutinerad målvakt! Ser jag inte som försiktigt. Det enda som är försiktigt är att det ekonomiskt ska sparas...
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 14, 2009 23:25:20 GMT 1
Hur många klubbar har Tobbe styrt på hög nivå Fattar fortfarande inte hur man "VET" att han kan!? Just nu håller det på att bli totalfiasko...skrämmande nära i alla fall... Får se om han själv kan göra mer nytta i båset än på kontoret...hoppas och tror det.... Vet förresten inte om det är försiktighet att ta hit två spelare som inte bidrog mycket till att hålla Mörrum kvar i ettan eller ett par som aldrig ens spelat i ettan... Är inte det vågspel på hög nivå? Vill inte kalla det för säkra vinstgivande kort i alla fall... För att inte tala om vågspelet att inte skaffa en rutinerad målvakt! Ser jag inte som försiktigt. Det enda som är försiktigt är att det ekonomiskt ska sparas... Hur vet vi att du begriper hockey på div1-nivå. Du har ju kollat mest på trean senare år Ungefär samma resonemang Både du o Tobbe kanske växer med uppgiften
|
|
|
Post by chilipulver on Jan 14, 2009 23:29:24 GMT 1
Jag både tror och hoppas du skojar hts. Men jag är fan inte helt säker.
|
|
|
Post by pILLY on Jan 14, 2009 23:33:51 GMT 1
Hm jag hoppas alltid att KHK har något på gång för vad händer annars *L* Ska man fortsätta behålla publiken så måste man både ge&ta vad händer nästa år när folk har mindre pengar&sponsorerna dra åt knutarna ja är vi kvar i 1an så kanske det blir några namn kunniga spelar kvar till oss *L* Håller vi oss bara kvar så hoppas jag på att vi får ett bra år i 1an *L* med en hel del nya spelare även om någon av dom kommer från TAIF Okej *L* Det *L* Låter *L* Bra *L* Det *L*
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Jan 14, 2009 23:37:02 GMT 1
Hur många klubbar har Tobbe styrt på hög nivå Fattar fortfarande inte hur man "VET" att han kan!? Just nu håller det på att bli totalfiasko...skrämmande nära i alla fall... Får se om han själv kan göra mer nytta i båset än på kontoret...hoppas och tror det.... Vet förresten inte om det är försiktighet att ta hit två spelare som inte bidrog mycket till att hålla Mörrum kvar i ettan eller ett par som aldrig ens spelat i ettan... Är inte det vågspel på hög nivå? Vill inte kalla det för säkra vinstgivande kort i alla fall... För att inte tala om vågspelet att inte skaffa en rutinerad målvakt! Ser jag inte som försiktigt. Det enda som är försiktigt är att det ekonomiskt ska sparas... Hur vet vi att du begriper hockey på div1-nivå. Du har ju kollat mest på trean senare år Ungefär samma resonemang Både du o Tobbe kanske växer med uppgiften ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Vader on Jan 14, 2009 23:43:46 GMT 1
Jag kan också ringa elitseriespelare för att sedan säga att jag försöker ta hit klass spelare. Men vad spelar det för roll, det som räknas är de som kommer hit och skriver kontrakt med KHK. Det är här man måste lyckas! Självklart. Men som jag skrev att jag bara ville jag bara ge en hint om ambitionsnivån. Inget annat. Jag tycker även jag att Fahlqvist hade avarit en bra värvning. Men inte till vilket pris som helst. (Sen har han ju ju inte alls levererat i Örebro enl förväntningarna. Men det visste man ju inte i julas) 50 000 betalar dessutom för honom i månaden. Det ställer naturligtvis krav på att han ska leverera. Gör han inte det då är det ett problem
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Jan 15, 2009 7:41:48 GMT 1
Enligt vissa källor igår så ska det ansluta en målvakt och en forward inom Kort, kanske redan på fredag!
|
|