|
Post by oneandonly on Dec 9, 2008 11:20:02 GMT 1
Det har säkert inte undgått någon att allt fler lämnat forumet i protest mot personangrepp, sågningar och ironi över spelare, ledare och laget KHK + andra forummedlemmar.
För att forumet ska bli ett trevligare ställe igen föreslår jag följande: Starta om på nytt och kräv att alla måste stå med sina riktiga namn. (Ska man hoppa på/såga/ironisera måste man väl våga stå för sitt ord ?) Lika för ALLA !
Då står ALLA också upp för vad man säger.
Visst kanske några försvinner, men det gör det ju ändå som läget är nu.
Som sagt, bara ett förslag.
(Jag bröt mitt löfte att inte vara här på forumet, bara för jag tycker det är tråkigt att så många redan inlett bojkott och det är tragiskt att läsa i trådarna nu.)
|
|
nellie
Ungdomslirare
Hockeymamma
|
Post by nellie on Dec 9, 2008 12:27:02 GMT 1
Det har säkert inte undgått någon att allt fler lämnat forumet i protest mot personangrepp, sågningar och ironi över spelare, ledare och laget KHK + andra forummedlemmar. För att forumet ska bli ett trevligare ställe igen föreslår jag följande: Starta om på nytt och kräv att alla måste stå med sina riktiga namn. (Ska man hoppa på/såga/ironisera måste man väl våga stå för sitt ord ?) Lika för ALLA ! Problemet är väl att de som kritiserar och "sågar" gärna blir påhoppade när de gör det och då vill man knappast stå med namn. Plus att forumet skulle förlora väldigt många läsare som aldrig skriver något och att debatten här inne näst intill skulle dö ut. Men ni kan ju absolut prova detta om ni vill, men då får ni nog vara medvetna om att det blir ett forum med väldigt enkelspåriga inlägg. Då står ALLA också upp för vad man säger. Visst kanske några försvinner, men det gör det ju ändå som läget är nu. Som sagt, bara ett förslag. (Jag bröt mitt löfte att inte vara här på forumet, bara för jag tycker det är tråkigt att så många redan inlett bojkott och det är tragiskt att läsa i trådarna nu.)
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 9, 2008 12:42:00 GMT 1
Och vad hindrar det folk från att lägga ut falska namn? Tycker det bara är löjligt att man ska behöva skriva vem fan man är. Dom som känner mig irl vet att jag har domhär åsikterna och jag står för dem.
Jag orkar inte ha en massa gnällisar som inte kan respektera mina åsikter. Vill ni gnälla, så gör det här. Här kan jag välja om jag vill svara eller inte, likadant som NI kan välja att svara eller ej.
Och det här med att ironisera, så är ju inte NI så dåliga på det heller.
För ett tag sedan blev jag kallad för medgångsgayen, bara för att jag har dom åsikterna jag har. Vad säger du om detta OAO? Inte hänt eller?
Ska det bara vara fair-play ifrån våran sida, men ni får ironisera hur mycket ni vill?
|
|
nellie
Ungdomslirare
Hockeymamma
|
Post by nellie on Dec 9, 2008 13:08:10 GMT 1
Hmmm, allt jag skrev förut bara försvann, konstigt.
|
|
nellie
Ungdomslirare
Hockeymamma
|
Post by nellie on Dec 9, 2008 13:15:21 GMT 1
Skulle svara dig OAO, men det försvann som sagt. Gör ett nytt försök.
Tyvärr är det så att de som är kritiska och "sågar" ofta blir påhoppade när de gör det, och då är det inte så konstigt att man inte vill gå ut med sitt namn.
Visst kan ni prova att göra det till ett krav på forumet att alla måste uppge namn, men tror tyvärr att forumet skulle förlora många läsare då. Dessutom skulle trådarna bli rätt ensidiga.
Som jag skrev tidigare " Agree to disagree"
|
|
|
Post by dragkrok on Dec 9, 2008 13:20:07 GMT 1
Det har säkert inte undgått någon att allt fler lämnat forumet i protest mot personangrepp, sågningar och ironi över spelare, ledare och laget KHK + andra forummedlemmar. För att forumet ska bli ett trevligare ställe igen föreslår jag följande: Starta om på nytt och kräv att alla måste stå med sina riktiga namn. (Ska man hoppa på/såga/ironisera måste man väl våga stå för sitt ord ?) Lika för ALLA ! Då står ALLA också upp för vad man säger. Visst kanske några försvinner, men det gör det ju ändå som läget är nu. Som sagt, bara ett förslag. (Jag bröt mitt löfte att inte vara här på forumet, bara för jag tycker det är tråkigt att så många redan inlett bojkott och det är tragiskt att läsa i trådarna nu.) Instämmer till fullo att något måste ske här på forumet, för just nu är stämningen och framförallt attityden helkass Tror däremot INTE att slopa anonymiteten är rätt väga att vandra. Ta forumet på www.taif.nu som ett avskräckande exempel, där är man typ 6 st. kvar sedan namnkravet infördes.... I dagsläget har det tyvärr blivit så att varenda tråd, oavsett ursprungsämnet, har en tendens att avika från ämnet och istället inrikta sig på personliga motsättningar och påhopp skribenter emellan. Om istället alla flitiga skribenter i forumet enades om att höja nivån gentemot varandra, skulle standarden och trivseln öka dramatiskt. Lägg nu märke till att jag skriver höja nivån gentemot VARANDRA. Detta inebär inte att vi alla ska bli ja- (eller nej-) sägare. För att bibehålla ett levande forum måste ALLA ha rätt till SIN åsikt, oavsett om den svider i andras ögon, utan att man blir personligt påhoppad och kallad både det ena och det andra.... Om vi alla kan enas om att behandla varandra med ödmjukhet och respekt från och med nu (oavsett om vi hissar eller dissar hela tiden) kan det här underbara forumet fortsätta leva och frodas... ...om inte, så är vi på god väg att begå kollektivt självmord av vårt forum, och det tror jag inte någon här inne egentligen vill... Jag har i fortsättningen för avsikt att leva upp till detta... Är det någon annan som är PÅ?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 9, 2008 13:30:10 GMT 1
Det har säkert inte undgått någon att allt fler lämnat forumet i protest mot personangrepp, sågningar och ironi över spelare, ledare och laget KHK + andra forummedlemmar. För att forumet ska bli ett trevligare ställe igen föreslår jag följande: Starta om på nytt och kräv att alla måste stå med sina riktiga namn. (Ska man hoppa på/såga/ironisera måste man väl våga stå för sitt ord ?) Lika för ALLA ! Då står ALLA också upp för vad man säger. Visst kanske några försvinner, men det gör det ju ändå som läget är nu. Som sagt, bara ett förslag. (Jag bröt mitt löfte att inte vara här på forumet, bara för jag tycker det är tråkigt att så många redan inlett bojkott och det är tragiskt att läsa i trådarna nu.) Instämmer till fullo att något måste ske här på forumet, för just nu är stämningen och framförallt attityden helkass Tror däremot INTE att slopa anonymiteten är rätt väga att vandra. Ta forumet på www.taif.nu som ett avskräckande exempel, där är man typ 6 st. kvar sedan namnkravet infördes.... I dagsläget har det tyvärr blivit så att varenda tråd, oavsett ursprungsämnet, har en tendens att avika från ämnet och istället inrikta sig på personliga motsättningar och påhopp skribenter emellan. Om istället alla flitiga skribenter i forumet enades om att höja nivån gentemot varandra, skulle standarden och trivseln öka dramatiskt. Lägg nu märke till att jag skriver höja nivån gentemot VARANDRA. Detta inebär inte att vi alla ska bli ja- (eller nej-) sägare. För att bibehålla ett levande forum måste ALLA ha rätt till SIN åsikt, oavsett om den svider i andras ögon, utan att man blir personligt påhoppad och kallad både det ena och det andra.... Om vi alla kan enas om att behandla varandra med ödmjukhet och respekt från och med nu (oavsett om vi hissar eller dissar hela tiden) kan det här underbara forumet fortsätta leva och frodas... ...om inte, så är vi på god väg att begå kollektivt självmord av vårt forum, och det tror jag inte någon här inne egentligen vill... Jag har i fortsättningen för avsikt att leva upp till detta... Är det någon annan som är PÅ? Skriver under på det!
|
|
nellie
Ungdomslirare
Hockeymamma
|
Post by nellie on Dec 9, 2008 13:30:28 GMT 1
Visst är jag på. Så länge jag får fortsätta kritisera, berömma och även skoja och ironisera. För ett visst mått av ironi måste man ändå kunna tåla, så länge den har glimten i ögat. Och tycker jag att Micke Nilsson borde avgå så måste jag få tycka det, äevn här inne. ( OBS, detta var bara ett exempel. ) Påhopp och glåpord hör däremot inte hemma här.
|
|
|
Post by dragkrok on Dec 9, 2008 13:51:32 GMT 1
Visst är jag på. Så länge jag får fortsätta kritisera, berömma och även skoja och ironisera. För ett visst mått av ironi måste man ändå kunna tåla, så länge den har glimten i ögat. Och tycker jag att Micke Nilsson borde avgå så måste jag få tycka det, äevn här inne. ( OBS, detta var bara ett exempel. ) Påhopp och glåpord hör däremot inte hemma här. I mitt tycke är det självklart att du ska få fortsätta att kritisera, berömma och även skoja och ironisera. Det är, precis som du är inne på, påhoppen och glåporden gentemot varandra som måste bort.
|
|
Burt
Ungdomslirare
|
Post by Burt on Dec 9, 2008 16:28:35 GMT 1
Vem som helst kan starta upp ett nytt forum och kräva att man är där med sitt eget namn.
|
|
|
Post by Joewson on Dec 9, 2008 16:47:29 GMT 1
Skrev detta i en annan tråd men det hör även hemma här (Läs igenom sune, är vi på samma sida?).
Den senaste tiden har bland annat jag och flera andra känt en stor frustration över hur spelet delvis har sett ut. Återkommer till det längre ner.
Jag älskar KHK, mitt hjärta går lite snabbare när jag sitter på matcherna och följer laget. Jag har följt laget sen 2002/2003 och minns flera spelare som vissa här inne inte har en aning om vilka det är. Jag minns matcher, och derbymatcher mot Sölvesborg.
- Gör detta mig till en bättre supporter? Förmodligen inte...
Varför fortsätter jag då komma till matcherna trots mitt gnäll kan man fråga sig. Oavsett hur frustrerad jag har varit på forumet så betyder inte det att jag har slutat eller kommer sluta heja fram mitt lag på matcherna. Jag har sett mängder med ishockey, inte bara i Karlskrona. Trots min ringa ålder så kan jag skilja på rätt och fel, även på ett forum. Men att visa frustration på ett forum, är det fel? Jag kan säga att min egen frustration beror på delvis att man är så pass, i brist på bättre ord, rädd att genomföra förändringar under matcherna när spelet inte fungerar. Det ser ibland ut som att det bedrivs social verksamhet i båset under matcherna. Man sitter och hoppas att om man slänger in Sirbäck när matchen fortfarande lever så går han in och sätter dit tre puckar och tänder hela laget. Otänkbart scenario kanske, men det är vad man hoppas på. Sen hur man kan säga som tränare efter första perioden att man är nöjd när man har 0-0 gör mig rent ut sagt vansinnig! Ska jag sitta ner och hålla tyst? Ska jag säga lite hurtigt att att löser sig, och att om man håller 0-0 så ska vi vara nöjda? Det fungerar tyvärr inte så, och det här är det enda stället som jag har möjlighet att visa min frustration. Men ni som bara säger att jag gnäller och skriver negativt, kolla igenom alla mina inlägg en gång till. Det är bara på senaste tiden som jag har känt så här, man vill ju egentligen inte någon illa eller föreningen heller.
Jag funderar allvarligt talat på att bli mer aktiv i föreningen och hjälpa till ännu mer för att KHK ska kunna växa. Göra min insats. För efter allt gnäll eller åsikter eller vad ni som klagat på mig vill kalla det så tänker jag göra min insats. Att lägga min kraft och energi på att hjälpa föreningen istället för att få lufta mina åsikter som ändå inte accepteras från någon förutom vissa som dessutom också "bara gnäller".
Beaver om du läser detta så är det bara att höra av sig, jag vet sen tidigare att det finns saker som ni behöver hjälp med.
Trots mitt gnäll på sistone så älskar jag fortfarande KHK. Hör och häpna, nu kommer något som är början till vändningen. Jag tänker inte klaga på samma sätt som jag gjort på sistone. Jag tycker fortfarande likadant, jag backar inte. Men jag tänker försöka lägga fram det på ett annat sätt så inte någon tvekar om mina intentioner med mina inlägg.
Det är VI som är KHK!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 9, 2008 17:21:45 GMT 1
Vet inte om personangreppen här är SÅ många...tror att jag själv är den som får flest... Jag TROR inte att jag själv någon gång idiotförklarat någon forumbesökare a la Lundgren...i så fall i rent försvar..jag har t ex definitivt inte sagt till någon att "du begriper ingen hockey"... Jag snackar om hockeyn och laget...och får man inte kritisera offentliga personer, så vet jag inte vad.... Har aldrig sett ett forum där man inte sågar spelare eller tränare, när det är åt skogen....
|
|
|
Post by Jason on Dec 9, 2008 17:24:48 GMT 1
Själva poängen är att det absolut inte finns någon jämnvikt... borde man inte då även rosa när det går bra?
EDIT: Nu var det ingen känga till dig Cal utan rent generellt.
I mitt tycke är det många här som enbart tänker till sitt eget och inte till klubbens bästa.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 9, 2008 17:36:11 GMT 1
Jag tror inte det finns NÅGON som inet sagt bra, när det varit bra...!?
Problemet är att det finns folk som däremot ALDRIG kan säga något negativt...kritisera tränare eller styrelse...de säger bara att "det begriper dom bättre.."...eller att "vi begriper inget"... Det är då debatten sätter igång...
|
|
|
Post by Jason on Dec 9, 2008 17:41:35 GMT 1
Självklart är det så... men forumet är uppdelat i 3 läger. De som kritiserar, de som läser och de som har tron och hoppet uppe.
De 2 extremgrupperna är lika bra på att smutskasta varandra och tracka varandra. Så det gäller att ge och ta från BÅDA hållen.
Ett exempel på meningslösa inlägg var i någon tråd när någon skrev att pengar går till Bäverns KHKTV. Vad tjänar man på att skriva ett sådant inlägg? Och vad har man för tro på KHK då?
|
|