|
Post by oneandonly on Dec 27, 2008 16:53:19 GMT 1
KHK travet har startat om.
Till Fortsättningsserien kommer det att gå att boka sig för detta i arenan.
-----------------------------------------------------------------------------------
Hej på Er ärade deltagare i Allt för KHK ! Sjuan satt, men jag är ARG som ett bi. I avdelning fem så skär vår skräll 28,80 oddsaren Korok linjen som etta. Så blir han helt FELAKTIGT diskad för trängning. Vinsten istället till FAVORITEN. Annars hade VI fått ca: 80.000 Kr med sexor och femmor. (Hade tappre Strong Boy D.E hållt undan hade vi pratat en halvmiljon.) Vi hade haft 1 stycken 7:a, 23 stycken 6:or och 172 stycken femmor. Tommy Hannè som körde Korok sa: "- Det är ett horribelt beslut. Jag vet att man inte får tränga sig. Hade det varit någon av Catchdriverserna (läs Adielsson, Goop osv...) hade de aldrig blivit diskade." Alla tyckte för övrigt att det var helt FELAKTIG diskning. Nu blev resultatet så här: 1 stycken 7:a till värdet 2.944 Kr 20 stycken 6:or till värdet 740 Kr 177 stycken 5:or som det inte var utdelning på. Totalt 2.944 Kr tillbaka. Jackpot nästa lördag och då tar VI stora slantarna istället. Ha det bäst och sköt om Er ! M.V.H Peter
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 1, 2009 14:50:46 GMT 1
jag gillar att spela på det mesta (helst poker) så förklara vad khk-travet är för något Peter så är du schysst.
|
|
|
Post by oneandonly on Jan 1, 2009 16:14:41 GMT 1
Självklart ska jag förklara.
Det kostar 500 kr för 4 veckors spel. Fyra V75 omgångar + några V65, V64 och V4 omgångar.
2000 Kr av bolagets startsumma tillfaller direkt FL.
På varje vinst går 10% till Folkets Lirare och återstående 90% till andelsägarna. Exempel: Vinst på 100.000 kr och FL får 10.000 kr. 90.000 Kr till andelsägarna.
Förklarade jag så pass bra att Du förstod mig, fråga igen annars.
God Fortsättning !
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 1, 2009 18:04:43 GMT 1
Självklart ska jag förklara. Det kostar 500 kr för 4 veckors spel. Fyra V75 omgångar + några V65, V64 och V4 omgångar. 2000 Kr av bolagets startsumma tillfaller direkt FL. På varje vinst går 10% till Folkets Lirare och återstående 90% till andelsägarna. Exempel: Vinst på 100.000 kr och FL får 10.000 kr. 90.000 Kr till andelsägarna. Förklarade jag så pass bra att Du förstod mig, fråga igen annars. God Fortsättning ! Jepp jag förstod... fast hur många andelsägare finns det? Är det meningen att vi ska vara en bunt människor som "bettar" ihop så att säga?
|
|
|
Post by chilipulver on Jan 1, 2009 19:28:06 GMT 1
Jag har varit med sedan starten på travet.
Det brukar vara runt 30-40 personer (andelar) i ett bolag
Du bara betalar insatsen 500:- till ett konto och sätter dig tillbakalutad och väntar på vinster.
Expertisen sköter spelet så vi noviser slipper.
Du får alla rader på mail inför varje speldag om du är intresserad av att följa loppen.
När hela omgången på 4 veckor är slut så betalas eventuella vinster ut eller används till en ny insats.
|
|
|
Post by chilipulver on Feb 17, 2009 12:14:20 GMT 1
Jaha, vad hände med travet?
Är det färdigspelat? Blev det någon utdelning på de 500:- man satsat?
|
|
|
Post by chilipulver on Feb 21, 2009 22:55:50 GMT 1
HALLÅÅÅÅÅÅ!!!!!
|
|
|
Post by csektionen on Feb 22, 2009 7:56:49 GMT 1
JAG HÅLLER MED HAAALLLÅÅÅÅÅÅÅ IGEN!!!!!!
|
|
|
Post by chilipulver on Feb 22, 2009 9:47:03 GMT 1
Har folket lirare fått sin andel av travpengarna? Hoppas verkligen det.
Nu KRÄVER jag en fullständig öppen redovisning av alla insättningar på FL kontot! Börjar kännas väldigt obehagligt med detta hysch hysch runt pengar som VI pumpar in men aldrig ser någon redovisning av.
|
|
|
Post by anticonnie on Feb 22, 2009 10:13:46 GMT 1
Folkets Lirare kommer avslutas efter denna säsong och det kommer bli en typ av insamling. Denna insamling kommer ligga helt under Blackbugs regi. Alla insamlade pengar kommer redovisas vart de kommer ifrån och där också vilka som betalt in, allt från den 50öring som läggs i spannen till de belopp som sätts in på kontot. Jag vet att jag brustit i redovisningen om vilka som betalt och hur mycket utan bara satt in. Ber om ursäkt för detta men det blir tyvärr så när de är för få som arbetar inom BB. Jag kommer inte blanda mig i det nya "FL" efter denna säsong så den som anser sig mer lämpad är välkommen att ta över.
|
|
|
Post by csektionen on Feb 22, 2009 10:15:04 GMT 1
Jag håller verkligen med dig Chili! Det här känns lite obehagligt. Fram med papper, siffror och pengar NU!!!!
|
|
|
Post by csektionen on Feb 22, 2009 10:18:44 GMT 1
Folkets Lirare kommer avslutas efter denna säsong och det kommer bli en typ av insamling. Denna insamling kommer ligga helt under Blackbugs regi. Alla insamlade pengar kommer redovisas vart de kommer ifrån och där också vilka som betalt in, allt från den 50öring som läggs i spannen till de belopp som sätts in på kontot. Jag vet att jag brustit i redovisningen om vilka som betalt och hur mycket utan bara satt in. Ber om ursäkt för detta men det blir tyvärr så när de är för få som arbetar inom BB. Jag kommer inte blanda mig i det nya "FL" efter denna säsong så den som anser sig mer lämpad är välkommen att ta över. Det är nog inte dig vi syftar på YB!!!
|
|
|
Post by HF on Feb 22, 2009 12:35:14 GMT 1
Har för mig att det blev en rätt ok vinst i början på denna omgången.
Det skulle ju spelas 4 v75 om jag inte minns fel och ett antal v64 men de har jag nog inte sett till. Känns som det borde finnas pengar kvar av det vi betalde sist.
|
|
|
Post by chilipulver on Feb 27, 2009 22:31:02 GMT 1
Hallå, dags att redovisa resultaten nu och betala ut pengar!!
Kan man gå på hockey kan man även sköta sina sedan tidigare påtagna uppgifter också kan man väl tycka.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 27, 2009 23:26:22 GMT 1
Hallå, dags att redovisa resultaten nu och betala ut pengar!! Kan man gå på hockey kan man även sköta sina sedan tidigare påtagna uppgifter också kan man väl tycka. Nej, det går inte ;D
|
|