|
Post by Sverker on Dec 31, 2008 14:19:14 GMT 1
Motivera gärna varför du inte vill se några nyförvärv. Det har jag iofs gjort ett flertal ggr, men kan väl upprepa det: 1. Jag tror det lag vi har klarar nytt kontrakt och de kan även vinna fortsättningserien. 2. Att värva en spelare för denna säsongen skulle kosta mer än det smakar. (OBS jag tror på laget och de runt laget) Jag personligen har under hela säsongen varit nöjd med nytt kontrakt och är så ff. Det är en anledning till att jag inte vill att det ska värvas spelare som BARA SPELAR DENNA SÄSONGEN UT! Var med på den tiden KIK förstörde sin ekonomi för att saker och ting gick alldeles för fort. Vill inte att det ska upprepas. Om KHK bygger detta i lagom takt som HV gjorde i början och mitten av 70-talet, så kommer vi att ha ett stabilt Allsvenskt lag med bra ekonomi om några år. Det räcker för mig.
|
|
|
Post by Basbatten on Dec 31, 2008 14:22:52 GMT 1
Mitt föregående inlägg syftade inte till att ta upp strid med Sverker utan att undvika för tråden icke avsedda budskap. Denna tråd är vad jag har erfarit till för Ryggdunkare att träda fram (ej ur garderoben) och erhålla och ge stöttning till andra Ryggdunkare som känner sig vilsna i tillvaron då de hela tiden (nja något överdrivet)) bombarderas med domedagsbudskap om KHK:s förestående deltagande i nedflyttningsserien med efterföljande hockeymörker a la Mörrum. ;D ;D Ryggdunkare i KHK-leden förenen eder och bidrag med er orubbliga optimism till snara och framrida triumfer för Karlskrona Hockey Klubb. Till de som icke bekänna sig till Ryggdunkarfilosofin räcker jag fram näven och önskar ett gott 2009. Amen
|
|
|
Post by mindriot on Dec 31, 2008 14:30:20 GMT 1
Ansluter mig till ryggdunkarna... Om vi skall ta det till det med nyförvärven så tycker jag inte att vi skall lägga pengar på något denna säsong. VARFÖR? Kontraktet kommer vi att klara även om det blir precis om vi får en dålig start på året. Men att ta hit en eller två spetsspelare och göra en Tingsryd och bara studsa i en ev kvalserie. Ser inte meningen med det. Mja kanske för intäkterna till KHK då. Jag hoppas dock att vi kommer att värva nästa säsong. Och då vill jag att vi värvar stort!!! En hel femma som är bättre än allt vi har idag + en målvakt. Men inga nyförvärv denna säsong. Nu har man inte nått dom målen som man satte. OJ VAD HEMSKT. Va fan det är människor och inte maskiner som vi har runt oss... Har alla som skriker efter nyförvärv aldrig haft en motgång... Eller förlåt... Om man vet vilka det är så vet man att dom har haft det... Jag vill ge KHK en stor ELOGE för det stora dom håller på att skapa. Om max 5 år är vi det största, bästa och ehh kanske inte vackraste laget i regionen. Växjö, Tingsryd, Olofström kommer bara stå med öppna munnar och avundas det som kommer att hända... Tålamod mina herrar... Tålamod...
|
|
|
Post by Jason on Dec 31, 2008 14:44:07 GMT 1
Kan bara hålla med dig Mats!
Visst hade det varit kul med något nytt att titta på, men frågan är om det kostar mer än vad det smakar.
Om det ligger någon som helst sanning i rykterna jag har hört inför nästa säsong stämmer kan det bli en trevlig resa (på pappret iallafall).
Det finns några avskräckande exempel på vad som händer när man har för stor omsättning på spelare och tränare i en klubb... titta bara på Kristianstad eller Malmö Redhawks.
|
|
|
Post by Basbatten on Dec 31, 2008 15:45:49 GMT 1
Vi ryggdunkare och alla andra förresten får lisa för själen när vi läser Charlies Nyårs-krönika. Den mannen kan inte bara käka cellulosa han är dessutom en djäkel på tangenterna. Inte många som slår honom på fingrarna där inte. Tack för härlig läsning Charlie men du läser väl inte det här ändå
|
|
|
Post by doubleyou on Dec 31, 2008 15:47:55 GMT 1
Jag håller också med och hoppas som du Mats!
Förresten det där hemska div.2 som några hotar med, det är ett av de absolut bästa hockey-minnena för mej, bara så ni vet.
GOTT NYTT ÅR till ALLA
|
|
|
Post by dragskott on Dec 31, 2008 18:47:26 GMT 1
Ansluter mig till ryggdunkarna... Om vi skall ta det till det med nyförvärven så tycker jag inte att vi skall lägga pengar på något denna säsong. VARFÖR? Kontraktet kommer vi att klara även om det blir precis om vi får en dålig start på året. Men att ta hit en eller två spetsspelare och göra en Tingsryd och bara studsa i en ev kvalserie. Ser inte meningen med det. Mja kanske för intäkterna till KHK då. Jag hoppas dock att vi kommer att värva nästa säsong. Och då vill jag att vi värvar stort!!! En hel femma som är bättre än allt vi har idag + en målvakt. Men inga nyförvärv denna säsong. Nu har man inte nått dom målen som man satte. OJ VAD HEMSKT. Va fan det är människor och inte maskiner som vi har runt oss... Har alla som skriker efter nyförvärv aldrig haft en motgång... Eller förlåt... Om man vet vilka det är så vet man att dom har haft det... Jag vill ge KHK en stor ELOGE för det stora dom håller på att skapa. Om max 5 år är vi det största, bästa och ehh kanske inte vackraste laget i regionen. Växjö, Tingsryd, Olofström kommer bara stå med öppna munnar och avundas det som kommer att hända... Tålamod mina herrar... Tålamod... Bra inlägg! Gott nytt år!
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 2, 2009 8:39:45 GMT 1
13 st anslutna 2 st lite oväntade. Välkomna Polle och Ironpants God fortsättning på det nya hockeåret !
|
|
|
Post by rolgy66 on Jan 2, 2009 11:32:11 GMT 1
Sluter också upp här, eftersom jag hela tiden varit nöjd med första året i ettan som helhet. Sen om jag därmed ska betitlas ryggdunkare, ja, då får det bli så. Då anser jag mig tillhöra en grupp sansade människor som har tålamod nog att låta vår hockeyresa ta den tid den behöver. Att bygga en stark grund både sportsligt och ekonomiskt för att inom några år tillhöra eliten, helt enligt planen. Att lita på att de som leder klubben och laget vet vad de sysslar med. Att hålla en god ton på detta forum - utan att för den skull hålla med om allt och alla - om allt detta är en ryggdunkare personifierat, ja då är jag en.
God fortsättning på er alla.
|
|
|
Post by Pitbull on Jan 2, 2009 13:34:12 GMT 1
FÖR DET ÄR VI SOM ÄR KHK ;D
|
|
|
Post by #72 Foppa on Jan 2, 2009 16:30:53 GMT 1
Ansluter mig!!
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 2, 2009 17:19:11 GMT 1
16 st
|
|
|
Post by husnasarn on Jan 2, 2009 20:06:08 GMT 1
Genom att skriva i denna tråd erkänner du att du är en ryggdunkare. En supporter som alltid vill laget och klubben väl. Men inte spyr galla på ledare och spelare Välkomna ni som känner er träffade Jag ställer bara upp på det första. Klubben och laget stöttar jag i alla väder. Skulle det nu vara så att det finns någon i laget som inte ger 100 % så kommer jag att såga vederbörande efter anklarna. Detta gäller även ledare som Micke och Tobbe eller Miro. Så det gör mig väl till en halv ryggdunkare.
|
|
|
Post by Joewson on Jan 2, 2009 20:40:39 GMT 1
Genom att skriva i denna tråd erkänner du att du är en ryggdunkare. En supporter som alltid vill laget och klubben väl. Men inte spyr galla på ledare och spelare Välkomna ni som känner er träffade Jag ställer bara upp på det första. Klubben och laget stöttar jag i alla väder. Skulle det nu vara så att det finns någon i laget som inte ger 100 % så kommer jag att såga vederbörande efter anklarna. Detta gäller även ledare som Micke och Tobbe eller Miro. Så det gör mig väl till en halv ryggdunkare. Håller helt med dig, kan man få vara en halv? ;D
|
|
|
Post by kik67 on Jan 2, 2009 20:55:58 GMT 1
Jag ställer bara upp på det första. Klubben och laget stöttar jag i alla väder. Skulle det nu vara så att det finns någon i laget som inte ger 100 % så kommer jag att såga vederbörande efter anklarna. Detta gäller även ledare som Micke och Tobbe eller Miro. Så det gör mig väl till en halv ryggdunkare. Håller helt med dig, kan man få vara en halv? ;D Att vara ryggdunkare betyder inte att man skall behöva stå ut med vad som helst. Det gör inte jag i alla fall, men jag försöker se saker possitivt så gott det går, alla gör sina misstag men behöver inte få dessa kastade i ansiktet, då blir det bara värre. Att försöka vara possitiv och rättvis är inte samma sak som att vara mesig och utan åsikter. En possitiv supporter upplever samma verklighet som en negativ, det är bara inställningen som skiljer sig.
|
|