|
Post by khkkrille on Mar 18, 2011 16:32:40 GMT 1
jag håller med,men för att ta ett exempel..hur långsiktiga var lakers på resan till AS? det är inte fel att göra som vi gör men tror att om de låter bli att satsa större så kommer det att fälla ekonomin det med till slut. hade vi tex inte tagit oss till PO i år (vilket inte var målet,fjantigt nog) så hade vi fått se yttligare publiktapp till nästa säsong. sen att vi inte är så nära allsvenskan fastän vi ligger i KS nu (nä tänker inte bara på matchen igår) det är förbryllande och ett litet problem. vi har ju 2 års kontrakt med ganska många och en del av dem har inte potential att hänga med på den resan det är sagt att vi ska gör..det innebär att vi måste in med 3-6 spelare nästa år lite beroende på om kanadensarna stannar eller inte,för att ta oss närmre,detsamma gäller säsongen efter..så därför tycker jag att de laget som står på isen idag är lite slöseri med både tid och pengar Kan väl säga att jag i stora delar håller med men..... För att komma dit KHK är idag och då menar jag som förening/marknadsplatts har krävts ganska mycket jobb.Det är ett gigantiskt intresse kring allt som har med KHK att göra som du vet ,detta innebär förstås inte att allt och alla är perfekta i föreningen (och inte utanför heller). Dej jag irriterar mig på är då gnället som inte leder någon vart annat än mot det negativa ,att på ofentliga forum sitta och säga att den ena eller andra slösar bort pengar utan att få resultat ser jag bara som dålig reklam.Jag tror att man på sikt eller om man återkommande uprepar denna typ av påstående/diskussioner kan lyckas få bort en eller annan åskådare (marginalarna) till att börja med och när fler tomma platser gapar börjar mer folk undra osv..Vilket i sin tur leder till vikande intresse = Pengar in = bra spelare. Detta görs dessutom av såna som kallar sig fans och faktiskt besitter ett ganska gediget hockey intresse. Vill man förändra får man nog engarera sig via olika uppdrag i föreningen ,där kan det negativa bli konstruktivt istället.Om man inte har den viljan/intresset så får man lita på de som sitter där. Jag menar alla har väl olika åsikter om både spelare och ledare ,men vilka spelare blir bättre av att höra att dom inte "håller". Det är stor skillnad att säga ex Brooks gjorde en kass match sist Brooks är kass och borde aldrig värvas Kolla på Emil utdömd av alla men gjorde det matchavgörande mot KiK ,har faktiskt spelat mycket mer stabilt efter detta.I början på säsongen sköt han från backposition rakt på benskydd ett par gånger och fick rätt bitsk kritik.hur många skott fick vi se efter det? Så vad jag menar är att man kommer inte så långt av att sitta och gnälla på ett forum ,snarare tvärt om. vad ska vi meds ett forum till om vi inte ska kunna ge kritik och diskutera olika saker i och kring KHK??och vad är det för supportrar som skulle skita i att gå på hockey pga några inlägg i ett forum? jag vet att det krävts mycket arbete från folk både högt uppe o lågt ner men för den sakens skull behöver väl inte alla sitta och applådera och gosa med dom bara för sakens skull??tänker inte namnge några spelare men det är ju en del som man märker inte kommer så mycket högre med sin idrott,de har helt enkelt inte potential o talang till det..de ser jag som en onödig utgift för klubben
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 18, 2011 16:36:31 GMT 1
Nej nej, de får vi inte nämna enligt khkkrille. läste det efteråt så tog bort det ;D *suck* sa bara att de var onödigt för det finns många lag på båda sidor..det är väl knappast pengarnas fel att de inte lyckats?
|
|
|
Post by sittplats on Mar 18, 2011 17:30:11 GMT 1
vad ska vi meds ett forum till om vi inte ska kunna ge kritik och diskutera olika saker i och kring KHK??och vad är det för supportrar som skulle skita i att gå på hockey pga några inlägg i ett forum? jag vet att det krävts mycket arbete från folk både högt uppe o lågt ner men för den sakens skull behöver väl inte alla sitta och applådera och gosa med dom bara för sakens skull??tänker inte namnge några spelare men det är ju en del som man märker inte kommer så mycket högre med sin idrott,de har helt enkelt inte potential o talang till det..de ser jag som en onödig utgift för klubben Tycker fortvarande det är stora skillnader på kritik och gnäll ,tycker även att man ska vara lika kvick med både och.
|
|
|
Post by oneandonly on Mar 18, 2011 17:39:38 GMT 1
En sak är klar. Tobbe har gjort ett jättejobb och det kan ingen motsäga. Att han har ett namn i Sverige skvallrar väl följande lilla historia om. För 2 år sedan under Elitloppshelgen i maj kom Vi i samspråk med två stycken från Linköpings sportgrupp. De hade ingen aning om vem Micke Nilsson var. Tobbe K däremot hade dom full koll på och det var bara superlativer de sa. Om sedan Vi ska ha en annan sportchef framöver och Tobbe tex blir Klubbchef, det är en annan diskussion. Tobbe K behövs iaf kvar i föreningen ! Välkommen tbx Chili, f-låt KHKrille... Du som har inblick från U-sektionen måste ju också se mycket gott som Tobbe ligger bakom.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 18, 2011 17:56:17 GMT 1
ja Tobbe har gjort ett grymt jobb,absolut!!men nånstans kommer man väl till en punkt där ens egen kompetens kanske kör fast?han kanske är där nu?han får gärna bli klubbchef eller styrelseordförande eller vad som för mig,inga problem. tycker det skulle vara intressant att se hur någon annan kunde förvalta våra tillgångar på spelarmarknaden bara
|
|
|
Post by matse on Mar 18, 2011 19:09:57 GMT 1
Vad är anledningen till att diskutera Tobbes vara eller inte vara just nu? Har han gjort ngt galet ?
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 18, 2011 19:27:03 GMT 1
näpp de har han inte..fast de lär vi egentligen inte få veta för vi har inget att jämföra med men han gör garanterat sitt bästa
|
|
|
Post by aloviak on Mar 18, 2011 19:56:09 GMT 1
läste det efteråt så tog bort det ;D *suck* sa bara att de var onödigt för det finns många lag på båda sidor..det är väl knappast pengarnas fel att de inte lyckats? tycker faktiskt att det delvis är pengarnas fel, eftersom man försöker köpa ihop ett lag i stället för att bygga upp den man helt enkelt försöker göra det fortare än vad det är möjligt
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 18, 2011 20:00:53 GMT 1
*suck* sa bara att de var onödigt för det finns många lag på båda sidor..det är väl knappast pengarnas fel att de inte lyckats? tycker faktiskt att det delvis är pengarnas fel, eftersom man försöker köpa ihop ett lag i stället för att bygga upp den man helt enkelt försöker göra det fortare än vad det är möjligt och då blandar du in HV? förstår vad du menar..men ta färjestad eller just HV som exempel..mkt pengar och stora framgångar,eller hur? jag tänker intew tala om nån summa men tycker vi borde få ett bättre lag för pengarna vi satsar
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 18, 2011 20:02:32 GMT 1
En sak är klar. Tobbe har gjort ett jättejobb och det kan ingen motsäga. Att han har ett namn i Sverige skvallrar väl följande lilla historia om. För 2 år sedan under Elitloppshelgen i maj kom Vi i samspråk med två stycken från Linköpings sportgrupp. De hade ingen aning om vem Micke Nilsson var. Tobbe K däremot hade dom full koll på och det var bara superlativer de sa. Om sedan Vi ska ha en annan sportchef framöver och Tobbe tex blir Klubbchef, det är en annan diskussion. Tobbe K behövs iaf kvar i föreningen ! Välkommen tbx Chili, f-låt KHKrille... Du som har inblick från U-sektionen måste ju också se mycket gott som Tobbe ligger bakom. förresten,vad tycker du om vi skulle bli bland de 2 första i år..kanon eller mindre bra?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 18, 2011 20:25:59 GMT 1
tycker faktiskt att det delvis är pengarnas fel, eftersom man försöker köpa ihop ett lag i stället för att bygga upp den man helt enkelt försöker göra det fortare än vad det är möjligt och då blandar du in HV? förstår vad du menar..men ta färjestad eller just HV som exempel..mkt pengar och stora framgångar,eller hur? jag tänker intew tala om nån summa men tycker vi borde få ett bättre lag för pengarna vi satsar Ja, vilka framgångar för HV i år. Utslagna av pissråttorna.
|
|
|
Post by oneandonly on Mar 18, 2011 20:26:14 GMT 1
En sak är klar. Tobbe har gjort ett jättejobb och det kan ingen motsäga. Att han har ett namn i Sverige skvallrar väl följande lilla historia om. För 2 år sedan under Elitloppshelgen i maj kom Vi i samspråk med två stycken från Linköpings sportgrupp. De hade ingen aning om vem Micke Nilsson var. Tobbe K däremot hade dom full koll på och det var bara superlativer de sa. Om sedan Vi ska ha en annan sportchef framöver och Tobbe tex blir Klubbchef, det är en annan diskussion. Tobbe K behövs iaf kvar i föreningen ! Välkommen tbx Chili, f-låt KHKrille... Du som har inblick från U-sektionen måste ju också se mycket gott som Tobbe ligger bakom. förresten,vad tycker du om vi skulle bli bland de 2 första i år..kanon eller mindre bra? Jag går gärna upp i år. Varför ? 1. Jag gillar utmaningar. 2. Jag ser stora utvecklingsmöjligheter på flera av våra lirare. Vilken utveckling många av dem redan visat sedan denna säsongen startade. Jag har ju flera ggr här på forumet sagt att går Vi bara till Play Off blir det Kvalserien och kanske hela vägen. Man visste ju den stora pressen på grabbarna skulle släppa, så den beräkningen krävdes det inga högskolepoäng för. Med 6-7 nytillskott + en sommar till med Kempe och KHK skulle absolut inte göra bort sig i Allsvenskan. Det är Vi som är KHK !
|
|
|
Post by Ekis on Mar 18, 2011 20:36:20 GMT 1
och då blandar du in HV? förstår vad du menar..men ta färjestad eller just HV som exempel..mkt pengar och stora framgångar,eller hur? jag tänker intew tala om nån summa men tycker vi borde få ett bättre lag för pengarna vi satsar Ja, vilka framgångar för HV i år. Utslagna av pissråttorna. Bara hata du, det innebär bara att vi älskar ännu mer!!!!!
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 18, 2011 20:37:53 GMT 1
förresten,vad tycker du om vi skulle bli bland de 2 första i år..kanon eller mindre bra? Jag går gärna upp i år. Varför ? 1. Jag gillar utmaningar. 2. Jag ser stora utvecklingsmöjligheter på flera av våra lirare. Vilken utveckling många av dem redan visat sedan denna säsongen startade. Jag har ju flera ggr här på forumet sagt att går Vi bara till Play Off blir det Kvalserien och kanske hela vägen. Man visste ju den stora pressen på grabbarna skulle släppa, så den beräkningen krävdes det inga högskolepoäng för. Med 6-7 nytillskott + en sommar till med Kempe och KHK skulle absolut inte göra bort sig i Allsvenskan. Det är Vi som är KHK ! ok..det ligger något i det. men när man nämner att vi borde skaffa 3-6 nyförvär om vi ligger kvar,då blir det ramaskri..varför?
|
|
|
Post by aloviak on Mar 18, 2011 20:45:24 GMT 1
tycker faktiskt att det delvis är pengarnas fel, eftersom man försöker köpa ihop ett lag i stället för att bygga upp den man helt enkelt försöker göra det fortare än vad det är möjligt och då blandar du in HV? förstår vad du menar..men ta färjestad eller just HV som exempel..mkt pengar och stora framgångar,eller hur? jag tänker intew tala om nån summa men tycker vi borde få ett bättre lag för pengarna vi satsar Tänkte lite på HV:s kvalserie mot AIK i år bättre lag med våra pengar, det tror jag med på helst när man har facit i efterhand det svåra är att lyckasmed varje värvning tror inte många supportrar som varit missnöjda med många spelare innna de kommit hit ex Jetman, Ringberg, Fahla, Emil eller Ruiz Jag tror inte på att byta en massa spelare utan att få ut max från de man har i stället. och de få som byts ut måste handplockas till en färdig roll i laget Kolla bara vad Alex inträde gjorde med hela backbesättningen/försvarspelet 1 spelare som lyfter hela laget plötsligt har vi gått förbi KIK o Nybro som vi inte haft en chans under grundserien
|
|