|
Post by benderman on Jan 12, 2009 19:56:57 GMT 1
En liten fråga är Tobbe heltidsanställd? Bävern? ja Då ska han väck
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 12, 2009 19:58:16 GMT 1
Vem av de bägge?
|
|
|
Post by benderman on Jan 12, 2009 20:04:20 GMT 1
Bägge. Tobbe ska absolut erbjudas jobb som andretänare eller nåt annat inom klubben. Jag undrar vilka det är som joggar sponsorpengar? Dom har tydligen gjort dåligt jobb om det stämmer att andra lag i div1 F har mer pengar än oss....
|
|
|
Post by Ragulin on Jan 12, 2009 20:40:19 GMT 1
Mycket bra fråga, har hört samma ver som du, att "Markus Svensson som verkligen ville hit inför säsongen " och att han även under säsongen varit intresserad av att spela i KHK. Att Markus var intresserad har man hört från många håll. Hade varit en bra målis.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 12, 2009 21:32:07 GMT 1
Mycket bra fråga, har hört samma ver som du, att "Markus Svensson som verkligen ville hit inför säsongen " och att han även under säsongen varit intresserad av att spela i KHK. Att Markus var intresserad har man hört från många håll. Hade varit en bra målis. Det hade han varit... men tyvärr så har han ju inte spelat i TAIF...
|
|
|
Post by oneandonly on Jan 12, 2009 22:00:38 GMT 1
Ja, kan instämma i det mesta. Har du mailat Tobbe? Har grubblat på VAD jag ska skriva och hur... Känns bara som man vill spy galla. Tror i o f s inte att han läser det ändå. Kanske måste lägga budskapet i rubriken.. Han läser ! Med tanke på antal foruminlägg så kan Du säkert formulera Dig. Nu gäller det mest att ha stake att göra det också.
|
|
|
Post by oneandonly on Jan 12, 2009 22:09:46 GMT 1
Bägge. Tobbe ska absolut erbjudas jobb som andretänare eller nåt annat inom klubben. Jag undrar vilka det är som joggar sponsorpengar? Dom har tydligen gjort dåligt jobb om det stämmer att andra lag i div1 F har mer pengar än oss.... Ni har tydligen börjat diskutera även "Bäverns" vara eller icke vara. Jag vill då göra ett kort, men ack så viktigt faktum. 1. Han belastar inte KHK's ekonomi, utan tvärtom. 2. Han "betalar sig själv" genom sponsorer. 3. Han har dragit och drar in massa kulor till klubben. 4. Han har exponerat namnet KHK i många nya synvinklar och har alltid nya tankar på gång. En mycket kreativ individ. 5. Hur många timmar jobbar "Bävern" i veckan ? Jag vågar knappt tänka tanken ut. Han är i arenan från morgonen och ofta till sent på kvällen varje dag. Om alla förstod vilket lass han drar. Men....... Jag har säkert fel och han är säkert kass också. Så nu är det bara att sparka tränare, sportchef, anställda och styrelsen. Gott om kandidater till samtliga poster behöver man inte leta länge efter. Bara att gå in på detta forumet. Hoppas nu Ni är medlemmar i KHK, annars kan Ni inget ändra på årsmötet. Eller är det jobbigare att säga sin åsikt där ?
|
|
|
Post by happygilmore on Jan 12, 2009 22:24:24 GMT 1
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 13, 2009 0:09:53 GMT 1
Suck..inte för att jag trodde det, men jag drömde i alla fall om att något skulle höras från musslan idag, men icke... Ska väl bara lullas vidare ytterligare en match...kanske löser det sig denna gång....eller nästa..eller nästa.... Flyg in en kanadensare med lite stake i...IDAG! GÖR NÅGOT! RISKERA NÅGOT!! Dö åtminstone med stövlarna på, för satan!
|
|
|
Post by Supertramp on Jan 13, 2009 1:13:22 GMT 1
Bägge. Tobbe ska absolut erbjudas jobb som andretänare eller nåt annat inom klubben. Jag undrar vilka det är som joggar sponsorpengar? Dom har tydligen gjort dåligt jobb om det stämmer att andra lag i div1 F har mer pengar än oss.... Hoppas nu Ni är medlemmar i KHK, annars kan Ni inget ändra på årsmötet. Eller är det jobbigare att säga sin åsikt där ? Nu är det ju dock endast Herr Ordförande vi kan få bort på ett eventuellt årsmöte. Inte Tobbe eller Micke. Och eftersom hela ledningskvartetten är polare med varandra så lär vi få stå ut med Micke tills Tobbe är borta.
|
|
|
Post by oneandonly on Jan 13, 2009 1:22:48 GMT 1
Hoppas nu Ni är medlemmar i KHK, annars kan Ni inget ändra på årsmötet. Eller är det jobbigare att säga sin åsikt där ? Nu är det ju dock endast Herr Ordförande vi kan få bort på ett eventuellt årsmöte. Inte Tobbe eller Micke. Och eftersom hela ledningskvartetten är polare med varandra så lär vi få stå ut med Micke tills Tobbe är borta. Du kan ju lämna in missförtroende votum mot hela styrelsen. Det är på årsmöte man väljer styrelse också för övrigt. När Ni tagit över, då kan Ni sparka och anställa höger till vänster + lägga massa med ideella timmar. Till att börja med ska Ni alla bli medlemmar, så Ni får rösträtt. Sedan ska Ni föra Er talan på årsmötet. Jag längtar redan till årsmötet för att se hur många som kommer dit och kräver avgångar. Tycker mest det känns som tomma hot under anonyma nick.
|
|
|
Post by Supertramp on Jan 13, 2009 1:38:15 GMT 1
Nu är det ju dock endast Herr Ordförande vi kan få bort på ett eventuellt årsmöte. Inte Tobbe eller Micke. Och eftersom hela ledningskvartetten är polare med varandra så lär vi få stå ut med Micke tills Tobbe är borta. Du kan ju lämna in missförtroende votum mot hela styrelsen. Det är på årsmöte man väljer styrelse också för övrigt. När Ni tagit över, då kan Ni sparka och anställa höger till vänster + lägga massa med ideella timmar. Till att börja med ska Ni alla bli medlemmar, så Ni får rösträtt. Sedan ska Ni föra Er talan på årsmötet. Jag längtar redan till årsmötet för att se hur många som kommer dit och kräver avgångar. Tycker mest det känns som tomma hot under anonyma nick. Driver du med oss eller?Hur kan du få missnöje och kritik mot Micke/Tobbe till "tomma hot" och "missförtroende votum mot hela styrelsen". Va inte så jävla löjlig och stoppa TOMMA ord i munnen på folk. Har någon nämnt att något om styrelsen? Förutom 1(!) person som tvivlade på Bävern roll i klubben(vilket jag verkligen inte håller med om)? Jag har nästan bara hört gått om den nuvarande styrelsen, och självklart ska man ha förståelse för att det är omöjligt för dom att vara felfria under den enorma utveckling som sker när ett lag klättrar i divisionerna och går ifrån 300 till 3000 åskådare i publikantal.
|
|
|
Post by mannen on Jan 13, 2009 3:00:05 GMT 1
Att vi inte tog hit Markus Svensson som verkligen ville hit inför säsongen är för mig ett jävla stort mysterium. Han begärde en lön iklass med Oscars, men Tobbe hade av någon märklig jävla anledning blint valt att satsa på Oscar Fransson, seriens sämste målvakt. Markus som är en av få som presterar i Mif hade kunnat vara skillnaden på Allettan och där vi är nu. klockrent
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Jan 13, 2009 6:36:38 GMT 1
Vilket dagis. Suck! :-( Skaffa var sitt lag på Managerzone.se i stället så kan ni coacha, köpa tränare och spelare bäst ni vill. Då kan ni åtminstone få reda på vem som fantiserar bäst och slippa kasta sand i ögonen på varandra och andra.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Jan 13, 2009 7:24:21 GMT 1
Btw, det gläder mig att se att det är nästan 3ggr så många som vill ha Tobbe kvar jämfört med de som vill ha bort honom. Skönt att folk ändå orkar tänka själva och se igenom all galla som rinner på forumet (från några).
|
|