|
Post by Medgångssupportern on Jan 27, 2009 23:50:42 GMT 1
aldrig han, det är fan som att ha Heinz i målet Ja.. varför skulle man vilja ha bra spelare, som även är grisar ute på isen...
|
|
|
Post by Pitbull on Jan 27, 2009 23:58:15 GMT 1
Är det inte så att den kallas Mexikanskavågen och första gången vi såg den här var under fotbolls-vm 86 när det var ca 100 000 på läktarna. Och att håna folk på det personliga planet är ALLTID under all kritik. Vad jag hört så kommer den ifrån nordamerika, men det spelar mindre roll. Att den kördes under ett fotbolls-vm för 12 år sedan förvånar mig inte heller. Där råder ju samma jippopublik som på OS-invigningarna. Men skitsamma, jag tycker vågen är en urlöjlig jippolek. Men hade den startats i slutminuterna för att fira en eventuell storvinst av KHK så hade jag verkligen inte brytt mig. Men tajmingen mot Olofström var ju inget annat än jubelidiotisk. Tur att alla inte är såna tuffa ULTRAS som du hahahahahah
|
|
|
Post by Supertramp on Jan 28, 2009 1:00:49 GMT 1
Vad jag hört så kommer den ifrån nordamerika, men det spelar mindre roll. Att den kördes under ett fotbolls-vm för 12 år sedan förvånar mig inte heller. Där råder ju samma jippopublik som på OS-invigningarna. Men skitsamma, jag tycker vågen är en urlöjlig jippolek. Men hade den startats i slutminuterna för att fira en eventuell storvinst av KHK så hade jag verkligen inte brytt mig. Men tajmingen mot Olofström var ju inget annat än jubelidiotisk. Tur att alla inte är såna tuffa ULTRAS som du hahahahahah Eftersom du knappast vet innebörden av ordet, bortsett ifrån det du läst i tidningar och på wikipedia så känns det helt lönlöst att starta en diskussion. Dina PM har redan stämplat dig som allt annat än insatt. Men lite rätt har du allt. Då vågen knappast cirkulerar kring länderna där världens supporterkultur är som bäst, och där även dessa "tuffa" ultras befinner sig. Med små undantag, när det i n t e rör sig om en 2-1 ställning mitt under en derbymatch.
|
|
|
Post by dejan on Jan 28, 2009 6:35:32 GMT 1
Är det ett personligt hån mot enskild människa att köra den ramsan? Hur många tog illa vid sig av Olofströmssupportrarna tror ni? Nej men hån mot människor på det personliga planet.
|
|
|
Post by dejan on Jan 28, 2009 6:38:18 GMT 1
Är det inte så att den kallas Mexikanskavågen och första gången vi såg den här var under fotbolls-vm 86 när det var ca 100 000 på läktarna. Och att håna folk på det personliga planet är ALLTID under all kritik. Vad jag hört så kommer den ifrån nordamerika, men det spelar mindre roll. Att den kördes under ett fotbolls-vm för 12 år sedan förvånar mig inte heller. Där råder ju samma jippopublik som på OS-invigningarna. Men skitsamma, jag tycker vågen är en urlöjlig jippolek. Men hade den startats i slutminuterna för att fira en eventuell storvinst av KHK så hade jag verkligen inte brytt mig. Men tajmingen mot Olofström var ju inget annat än jubelidiotisk. Nu är det iof mer än 12år sedan 1986. Så 75-80% som kollade KHK-OIK är idioter?
|
|
|
Post by anticonnie on Jan 28, 2009 6:46:00 GMT 1
Är det ett personligt hån mot enskild människa att köra den ramsan? Hur många tog illa vid sig av Olofströmssupportrarna tror ni? Du har aldrig tänkt på att det finns sponsorer i våra egna led som tar illa vid sig av denna typ av ramsor??? Men men ni gör som ni vill och jag tänker inte vara på NNÖ och försöka stoppa det heller. Sjung vad ni vill för det är upp till er.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 28, 2009 7:09:46 GMT 1
Blir bara mer och mer dagis...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 28, 2009 10:13:16 GMT 1
Synd att det som YB fått så bra efter tidigare strul, måste svärtas ner... Dels MÅSTE det drickas i bussar, dels MÅSTE det hånas.... Tragiskt! Jag är övertygad om att vi skulle kunna bli berömda av att avstånd från allt sånt och använda hjärtat a la Grästorp i stället. DET älskade jag att se i klacken...kärlek i st f hat!
|
|
|
Post by Back to Front on Jan 28, 2009 10:52:08 GMT 1
Synd att det som YB fått så bra efter tidigare strul, måste svärtas ner... Dels MÅSTE det drickas i bussar, dels MÅSTE det hånas.... Tragiskt! Jag är övertygad om att vi skulle kunna bli berömda av att avstånd från allt sånt och använda hjärtat a la Grästorp i stället. DET älskade jag att se i klacken...kärlek i st f hat! När åkte du Bussen senast?? 1900 kallt?
|
|
|
Post by Back to Front on Jan 28, 2009 11:07:13 GMT 1
Tråkigt att Y.B hoppar av för att några vill ha mera nidnings visor om och för motståndarna än att stätta det egna laget. Men jag förstår honom helt och hållet!! Tror att BB kommer att låta mycket mindre ikväll pga detta.. Men ni som ska ta över... upp till bevis!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 28, 2009 11:10:45 GMT 1
Så YB hoppar av BB pga. av en nidramsa som någon ändå knappast hörde?
|
|
|
Post by Supertramp on Jan 28, 2009 11:20:34 GMT 1
Ibland undrar man VEM som är dagis egentligen? Det är lika bra att KHK inte går upp i Allsvenskan, ni skulle inte överleva sångerna ifrån motståndarna där.
Nu varken hörde eller sjöng jag sången mot Olofström, men hade något liknande hänt med Varvet så är jag övertygad om att Olofström sjungit likadant om oss. Fast bra mycket värre.
Derbyn ska vara hetsiga även på läktaren!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 28, 2009 11:46:55 GMT 1
Förgå med gott exempel och sjunk inte till andras nivå...
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Jan 28, 2009 11:48:42 GMT 1
Är det ett personligt hån mot enskild människa att köra den ramsan? Hur många tog illa vid sig av Olofströmssupportrarna tror ni? Du har aldrig tänkt på att det finns sponsorer i våra egna led som tar illa vid sig av denna typ av ramsor??? Men men ni gör som ni vill och jag tänker inte vara på NNÖ och försöka stoppa det heller. Sjung vad ni vill för det är upp till er. Nu står inte jag på NNÖ, så det få du ta med dom som sjöng den, jag skrev att jag inte tycker det var vidare farligt att köra den ramsan.
|
|
|
Post by anticonnie on Jan 28, 2009 15:39:14 GMT 1
Så YB hoppar av BB pga. av en nidramsa som någon ändå knappast hörde? Har jag hoppat av BB?? De va som fan de visste inte ens jag
|
|