|
Post by Medgångssupportern on Feb 1, 2013 11:47:15 GMT 1
Nja, lirar vi i ettan räcker Timo, lirar vi i HA vill jag ha en bättre förstamålis. Tittar man på statistiken är väl Timo en utav de bättre målvakterna, med bättre backar som inte låter motståndaren slinka igenom för enkelt och inte låter motståndaren få både en och två returer så lär det bli mycket bättre nästa säsong. En bättre back-up än Oskar är vad vi behöver.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 1, 2013 12:00:12 GMT 1
Nja, lirar vi i ettan räcker Timo, lirar vi i HA vill jag ha en bättre förstamålis. Tittar man på statistiken är väl Timo en utav de bättre målvakterna, med bättre backar som inte låter motståndaren slinka igenom för enkelt och inte låter motståndaren få både en och två returer så lär det bli mycket bättre nästa säsong. En bättre back-up än Oskar är vad vi behöver. Tycker du en 15:de plats bland de målvakter som stått i HA denna såsongen är "bland det bättre"?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 1, 2013 12:22:17 GMT 1
Tittar man på statistiken är väl Timo en utav de bättre målvakterna, med bättre backar som inte låter motståndaren slinka igenom för enkelt och inte låter motståndaren få både en och två returer så lär det bli mycket bättre nästa säsong. En bättre back-up än Oskar är vad vi behöver. Tycker du en 15:de plats bland de målvakter som stått i HA denna såsongen är "bland det bättre"? Hade han haft något hjälp öht ifrån backarna hade han legat högre upp. För övrigt, Timo ligger på 7:e plats, vet inte var du hämtar din statisik.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 1, 2013 12:42:19 GMT 1
Sverker//Så förklaringen är inte försvaret i övrigt då utan bara Timo?Ja herregud...
|
|
|
Post by Sverker on Feb 1, 2013 12:42:43 GMT 1
Tycker du en 15:de plats bland de målvakter som stått i HA denna såsongen är "bland det bättre"? För övrigt, Timo ligger på 7:e plats, vet inte var du hämtar din statisik. Hittar min statistik på swehockey, var hämtar du din?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 1, 2013 12:43:59 GMT 1
Sverker//Så förklaringen är inte försvaret i övrigt då utan bara Timo?Ja herregud... Nä det har jag väl inte skrivit. Jag skrev att han låg på 15:de plats i statistiken. Tycker du det är lika bra som Medgångarn?
|
|
|
Post by sheriff on Feb 1, 2013 13:02:00 GMT 1
Tittar man på statistiken är väl Timo en utav de bättre målvakterna, med bättre backar som inte låter motståndaren slinka igenom för enkelt och inte låter motståndaren få både en och två returer så lär det bli mycket bättre nästa säsong. En bättre back-up än Oskar är vad vi behöver. Tycker du en 15:de plats bland de målvakter som stått i HA denna såsongen är "bland det bättre"? Sjunde plats är han på. Du kan inte räkna med dussinmålvakterna som bara stått ett fåtal matcher och dessutom mot skralt motstånd. Inte bara Fan som läser Bibeln märker jag. Var detta inlägget oroligt nog för dig?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 1, 2013 13:20:11 GMT 1
Tycker du en 15:de plats bland de målvakter som stått i HA denna såsongen är "bland det bättre"? Sjunde plats är han på. Du kan inte räkna med dussinmålvakterna som bara stått ett fåtal matcher och dessutom mot skralt motstånd. Inte bara Fan som läser Bibeln märker jag. Var detta inlägget oroligt nog för dig? Visst man läser statistiken som man vill, men faktum är att han ligger sju bland de målvakter som spelar i HA idag, men på 15:de plats bland de målvakter som spelat i HA denna säsongen. Orolig för vad? Ska jag vara riktigt ärlig, så är dina inlägg så intetsägande oftast så jag lägger inte så mycket energi på dom. Misstänker att du har en roll att försöka vara lite rolig och underfundig här på forumet. Tyvärr har inte jag märkt ngt av det än.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 1, 2013 13:42:26 GMT 1
För övrigt, Timo ligger på 7:e plats, vet inte var du hämtar din statisik. Hittar min statistik på swehockey, var hämtar du din? På samma sida.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 1, 2013 13:42:29 GMT 1
Sverker//Så förklaringen är inte försvaret i övrigt då utan bara Timo?Ja herregud... Nä det har jag väl inte skrivit. Jag skrev att han låg på 15:de plats i statistiken. Tycker du det är lika bra som Medgångarn? Med tanke på att 8 av dem som ligger framför har stått alldeles för få matcher och att han då ligger sjua så är det för jävla bra i ett lag som ligger toksist anser jag.. Du klagar på den ende spelaren som genomgående har gjort helt ok ifrån sej,det är väldigt märkligt. Faktumet att du helt utelämnar försvarets betydelse för en målvakt i ditt resonemang är ju alamerande. För att ta ett litet exempel så spelade ju Viktor Tisell för något år sedan i HHC,där om jag inte missminner mej hade han 88% (kan va fel,det var dålig % där iaf). Året efter stack han till TAIF och hade seriens bästa räddningsprocent..tror du detta berodde på försvaret i TAIF eller tror du det berodde på en jävulsk utveckling?Nu när han har ett beskedligt försvar framför sig igen och räddnings% går följaktligen ner
|
|
|
Post by Sverker on Feb 1, 2013 14:03:36 GMT 1
Ni har hängt upp er på fel sak. Har jag skyllt KHKs placering på Timo? Har jag skrivit att han är dålig? Jag har skrivit att min önskan är att KHK skaffar en ny förstemålvakt, som är snabbare, har bättre spelsinne och har en modernare mvstil än Timo. Vart ligger problemet gällande det? Gällande statistiken så ger jag mig inte.
|
|
|
Post by chriande on Feb 1, 2013 14:04:10 GMT 1
Nä det har jag väl inte skrivit. Jag skrev att han låg på 15:de plats i statistiken. Tycker du det är lika bra som Medgångarn? Med tanke på att 8 av dem som ligger framför har stått alldeles för få matcher och att han då ligger sjua så är det för jävla bra i ett lag som ligger toksist anser jag.. Du klagar på den ende spelaren som genomgående har gjort helt ok ifrån sej,det är väldigt märkligt. Faktumet att du helt utelämnar försvarets betydelse för en målvakt i ditt resonemang är ju alamerande. För att ta ett litet exempel så spelade ju Viktor Tisell för något år sedan i HHC,där om jag inte missminner mej hade han 88% (kan va fel,det var dålig % där iaf). Året efter stack han till TAIF och hade seriens bästa räddningsprocent..tror du detta berodde på försvaret i TAIF eller tror du det berodde på en jävulsk utveckling?Nu när han har ett beskedligt försvar framför sig igen och räddnings% går följaktligen ner Timo Leinonen kommer att vara den i särklass viktigaste spelaren i Kvalspelet, han håller fortfarande en väldigt hög nivå och kan ensam rädda KHK i jämna matcher. Findus fick ett oförtjänt motagande när han kom till KHK, ställd i målet i en match där vi blev totalt utspelade av OIK, detta hängde sedan över honom hela säsongen. I KRIF tycker jag att han har gjort ett kanonjobb i de matcherna som jag har sett, om han sedan räcker till för att ta över i KHK vet inte jag, men med ett bättre försvarsspel än det vi haft i år så kanske...
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 1, 2013 14:17:42 GMT 1
Där är vi helt ense,Chriande! Tror dock inte Findus är så mycket bättre än Oskar i dagsläget..svårt att veta vem av dem som har störst potential
|
|
|
Post by chriande on Feb 1, 2013 14:18:03 GMT 1
Ni har hängt upp er på fel sak. Har jag skyllt KHKs placering på Timo? Har jag skrivit att han är dålig? Jag har skrivit att min önskan är att KHK skaffar en ny förstemålvakt, som är snabbare, har bättre spelsinne och har en modernare mvstil än Timo. Vart ligger problemet gällande det? Gällande statistiken så ger jag mig inte. Det känns lite tveksamt att räkna med målvakter som spelat 6-7 matcher, men de andra ska man helt klart räkna med, så en 13;e plats är det som gäller tycker jag. Sedan är det ju som KHKkrille skriver, i ett dåligt lag får man ofta väldigt dåliga stats, det ser vi på framför allt på utspelarnas stats som är i botten i det mesta. Så Timos stats är imponerande bra med tanke på de urusla resultaten på bortaplan hela säsongen.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 1, 2013 15:18:20 GMT 1
Ni har hängt upp er på fel sak. Har jag skyllt KHKs placering på Timo? Har jag skrivit att han är dålig? Jag har skrivit att min önskan är att KHK skaffar en ny förstemålvakt, som är snabbare, har bättre spelsinne och har en modernare mvstil än Timo. Vart ligger problemet gällande det? Gällande statistiken så ger jag mig inte. Det känns lite tveksamt att räkna med målvakter som spelat 6-7 matcher, men de andra ska man helt klart räkna med, så en 13;e plats är det som gäller tycker jag. Sedan är det ju som KHKkrille skriver, i ett dåligt lag får man ofta väldigt dåliga stats, det ser vi på framför allt på utspelarnas stats som är i botten i det mesta. Så Timos stats är imponerande bra med tanke på de urusla resultaten på bortaplan hela säsongen. Ok plats 13 är ok för mej.
|
|