|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on May 17, 2011 22:33:55 GMT 1
Imorgon i Blekingesporten så har jag hört att Tobbe "ska tala ut". Kan bli intressant och höra vad han har att säga om det hela. I SVT verkade han dock inte alls med på att vi supporters tycker detta är SKANDAL! Säg inte "vi supporters", säg "vissa supporters"...
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on May 17, 2011 22:39:01 GMT 1
Men vad tjänar KHK att ha dem sittande. Trivs de inte så gör de inte sitt bästa, där är vi nog överens hoppas jag, därför kan man inte tvinga någon kvar. Sätta dem på läktaren och hoppas att någon löser ut dem kan möjligtvis funka ett tag, en månad eller två, men det blir för dyrt i längden, och om ingen löser dem så har man gett dem lön för att göra...ingenting. Men OM man är TVUNGEN att bryta ett kontrakt så ska det väl för fan stå i kontraktet att man inte får gå till en klubb i samma serie och OM man nu väljer att göra det så ska det KOSTA KULOR. Det är det allt handlar om. Varför? Låt grabben spela för OIK om han vill... Eller Nybban, Kungälv, KRIF eller vilket j-a 1F gäng som helst. Ska vi till HA ska vi slå dem alla med eller utan Fahla!
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on May 17, 2011 22:44:24 GMT 1
Imorgon i Blekingesporten så har jag hört att Tobbe "ska tala ut". Kan bli intressant och höra vad han har att säga om det hela. I SVT verkade han dock inte alls med på att vi supporters tycker detta är SKANDAL! Säg inte "vi supporters", säg "vissa supporters"... För alla måste tycka lika om allt...
|
|
|
Post by tobbeman77 on May 18, 2011 5:47:15 GMT 1
Imorgon i Blekingesporten så har jag hört att Tobbe "ska tala ut". Kan bli intressant och höra vad han har att säga om det hela. I SVT verkade han dock inte alls med på att vi supporters tycker detta är SKANDAL! Säg inte "vi supporters", säg "vissa supporters"... Sorry då! Jag menar de flesta supporters!
|
|
|
Post by HF on May 18, 2011 5:52:03 GMT 1
I gårdagens tidning sa skoog att han ringde upp Fahla som en vän och hörde hur det gått. I dagens blaska säger skoog att Fahla ringde upp honom i torsdags och i stort sätt erbjöd sina tjänster. I gårdagens blaska var Fahla otroligt nöjd med erbjudandet han fått av OIK med jobb o s v. Rätt imponerande av Simon att få tag på ett jobb till Fahla på någon dag.
Var är det för några spån som skickar hot på mail och sms till Simon, bedrövligt!!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on May 18, 2011 6:02:02 GMT 1
I gårdagens tidning sa skoog att han ringde upp Fahla som en vän och hörde hur det gått. I dagens blaska säger skoog att Fahla ringde upp honom i torsdags och i stort sätt erbjöd sina tjänster. I gårdagens blaska var Fahla otroligt nöjd med erbjudandet han fått av OIK med jobb o s v. Rätt imponerande av Simon att få tag på ett jobb till Fahla på någon dag. Säger en hel del om hur detta har gått till. ;D
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 18, 2011 6:13:42 GMT 1
Tvi, så jävla mycket skitsnack så han är svart i hela munnen. Först var det Skumme som ringde som en vän och nu heter det att det va Fuhla som ringde och erbjöd sina tjänster... Och Tåbbe ska vi inte snacka om.. Amatör.
|
|
|
Post by casadoc on May 18, 2011 6:15:52 GMT 1
Oavsett hur denna affär gått till så är det oacceptabelt att vissa "supporters" hotar Skoog. Tobbe skriver ju i tidningen idag att det inte finns en klausul som hindrar Fahla att gå till OIK. Personligen så har jag inga problem med att Fahla lämnade. Då spelar det ingen roll var han hamnar.
|
|
|
Post by Rocket on May 18, 2011 6:32:58 GMT 1
I gårdagens tidning sa skoog att han ringde upp Fahla som en vän och hörde hur det gått. I dagens blaska säger skoog att Fahla ringde upp honom i torsdags och i stort sätt erbjöd sina tjänster. I gårdagens blaska var Fahla otroligt nöjd med erbjudandet han fått av OIK med jobb o s v. Rätt imponerande av Simon att få tag på ett jobb till Fahla på någon dag. Var är det för några spån som skickar hot på mail och sms till Simon, bedrövligt!! Kan bara hålla med ! Samtidigt så söker man ju folk på Volvo och Skoogs svärfar tillika ordförande i OIK Gert Peter sitter ju i ledningsgruppen på Volvo i Olofström . Så "problemet" med att hitta jobb var nog det minsta i denna historia.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 18, 2011 6:40:56 GMT 1
Frågan är ju om Fuhla ens kommer att gå dit.
|
|
|
Post by time on May 18, 2011 6:42:47 GMT 1
Frågan är ju om Fuhla ens kommer att gå dit. Kan ju vara så att Volvo "sponsrar" halva kostnaden för Fahla?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 18, 2011 6:56:21 GMT 1
Kanske det, men då är det ju inte frågan om ett jobb utan om en sponsring.
|
|
|
Post by Rocket on May 18, 2011 7:06:34 GMT 1
Oavsett hur denna affär gått till så är det oacceptabelt att vissa "supporters" hotar Skoog. Tobbe skriver ju i tidningen idag att det inte finns en klausul som hindrar Fahla att gå till OIK. Personligen så har jag inga problem med att Fahla lämnade. Då spelar det ingen roll var han hamnar. Jag tror personligen att Tobbe visade sin "medmänsklighet" i att släppa Fahlqvist då han hade "hemlängtan" och för att han skulle få chansen till allsvenskt spel. Att sedan de allsvenska klubbarna intresse svalnade eller inte fanns alls är ju en sak i hela affären som gjorde att Fahlqvist säkert fick "panik". Att hela affären var planerad det tror jag inte. Tobbe var helt enkelt för snäll och fruktansvärt naiv när han inte skrev in en klausul om att Fahlqvist vara eller inte vara i division 1 F. Samtidigt så gråter inte jag för att vi tappade Fahlqvist då jag tror att vi fått in jämnare offensiva spelare med betydligt bättre skridskoåkning. I sina bästa stunder är Fahlqvist en grym hockeyspelare i division 1 men samtidigt så kan han vara under isen och jävligt grinig också m.a.o väldigt ojämn. Detta får KHK utnyttja denna säsong istället.
|
|
|
Post by happygilmore on May 18, 2011 7:29:31 GMT 1
Frågan är ju om Fuhla ens kommer att gå dit. Kan ju vara så att Volvo "sponsrar" halva kostnaden för Fahla? Förmodligen, svärfar säger väl till någon tysk underleverantör att sponsra fahla. Bara att kolla på den lilla reklamen oik har i sin hall, där är flera tyska underleverantörer till volvo. Varför skulle ett tyskt företag sponsra OIK i hockey om det inte vore för att få sälja lite extra?
|
|
|
Post by mrgreven on May 18, 2011 8:18:24 GMT 1
Oavsett så är det bedrövligt av dessa spån att skicka hot till OIK. Hoppas att det kommer fram vilka dessa spånskallar är & att KHK agerar med att stänga av dessa dårar från arenan för all framtid. Man skäms att vara KHKare idag.
|
|