|
Post by sittplats on Mar 19, 2010 19:33:25 GMT 1
Håller med HF till 100% här ,lika viktigt att prestera i alla lag man företräder.
Visst tränaren har ett ansvar att få ut det mesta/bästa ur spelarna men i Sirbäcks fall lyder han under 2 tränare pga sin ålder/talang.Detta gör att han måste ta ett större ansvar själv ,han måste visa att han vill spela hockey och inte bara a-lags. Som åldring i ett lag har du även automatiskt ett större ansvar att visa vägen för de yngre. Ta Jonas Lönn som exempel går in och ger järnet även i J-20 pga han vill spela mer än han tyvärr fick i KHK. Jag tycker/har tyckt att Sirbäck är en talang utöver medel och vill inget annat än att vi får in "egna" spelare i lagen men då måste dom även visa detta själva.Primadonnor kan skapa en d-vla stämning i laget ,håller inte i lagsport att särbehandla.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 19, 2010 19:36:19 GMT 1
I a-laget är han hur bra somhelst. I J-20 är han hur arogant somhelst, jag är bäst för jag spelar i A-laget osv osv. Kan inte någon dra honom i örat och läxa upp honom?
|
|
|
Post by dejan on Mar 19, 2010 19:49:56 GMT 1
Håller med HF till 100% här ,lika viktigt att prestera i alla lag man företräder. Visst tränaren har ett ansvar att få ut det mesta/bästa ur spelarna men i Sirbäcks fall lyder han under 2 tränare pga sin ålder/talang.Detta gör att han måste ta ett större ansvar själv ,han måste visa att han vill spela hockey och inte bara a-lags. Som åldring i ett lag har du även automatiskt ett större ansvar att visa vägen för de yngre. Ta Jonas Lönn som exempel går in och ger järnet även i J-20 pga han vill spela mer än han tyvärr fick i KHK. Jag tycker/har tyckt att Sirbäck är en talang utöver medel och vill inget annat än att vi får in "egna" spelare i lagen men då måste dom även visa detta själva.Primadonnor kan skapa en d-vla stämning i laget ,håller inte i lagsport att särbehandla. Lönn är en utav mina favoritspelare och tycker absolut att han skulle fått ett nytt kontrakt men Sirbäck är en större talang. Jag är helt helt övertygad om att rätt tränare kan få in rätt inställning i skallen på honom,tränaren ska ju inte bara träna killarna fysiskt utan även få dom att tänka rätt. Självklart ska Sirbäck vara kvar minst ett år till(om han vill).
|
|
|
Post by HF on Mar 19, 2010 23:01:17 GMT 1
Zlatan bryter ju ihop när han hamnar på bänken i Barca. ;D ;D Har extremt svårt för spelare som inte kan ta en petning utan att det börja snackas klubbyte. Jag har svårt att säga emot dig men jag tycker som sagt vad det hänger lite på tränaren också och inte bara den enskilda spelaren. När det gäller träning, tid etc är det upp till individen själv att göra sitt bästa men just under matcher anser jag att även om ansvaret ligger mestadels hos spelaren själv så är det lite tränarens uppgift att få ut maximalt av varje individ också. Gör inte spelaren sitt yttersta så borde väl rimligvis han bli bänkad, eller? Är Sibbe fotbollens svar på Tobias Grahn? My way or the highway... Jag vet inte... Kanske jag värderar Sibbe för högt, kanske inte. Sirbäck skulle kunna bli en Allsvensk toppspelare om han lade ner den tid som krävs. Han har talangen men det gäller ju att förvalta den också. ------------------------------------------------------------------------------------ Som sagt vad, det är natt och dag jämförs med han spelar i J20 respektive A-laget. Eller vad tycker du HF, Är han en lika stor besvikelse i A-laget? En ung spelar ska komma till träningen först och vara först ut på isen och sist av isen, inte komma insläntande sist och gå av isen först!! PÅ isen under alagsmatcherna är han ok, i övrigt är inställningen lika jävla dålig som i jlaget
|
|
|
Post by Teddybear on Mar 19, 2010 23:43:35 GMT 1
På glid till Växjö Lakers...
|
|
|
Post by Zäta on Mar 19, 2010 23:59:26 GMT 1
Har inte orkat läsa hela tråden........... Men jag skiter i vad Sibbe uträttat i Jrlaget. Jag ser på A-laget och där har han genom sin minimala speltid ändå bevisat att han kan tillföra ngt........... ALL respekt och lyckönsknningar till Jr-laget men jag sitter på min plats för att se div 1
|
|
|
Post by sittplats on Mar 20, 2010 0:28:26 GMT 1
Har inte orkat läsa hela tråden........... Men jag skiter i vad Sibbe uträttat i Jrlaget. Jag ser på A-laget och där har han genom sin minimala speltid ändå bevisat att han kan tillföra ngt........... ALL respekt och lyckönsknningar till Jr-laget men jag sitter på min plats för att se div 1 Sista året/åren i hallen då eller? Resten av föreningen strävar efter nästa div.En stor del av det är att få en bättre utveckling av hemmaspelare via spel i högre divisioner även på jr-sidan istället för att skicka till Malmö ex.
|
|
|
Post by tobiasa on Mar 20, 2010 4:49:53 GMT 1
Har inte orkat läsa hela tråden........... Men jag skiter i vad Sibbe uträttat i Jrlaget. Jag ser på A-laget och där har han genom sin minimala speltid ändå bevisat att han kan tillföra ngt........... ALL respekt och lyckönsknningar till Jr-laget men jag sitter på min plats för att se div 1 Hört talas om framtid?
|
|
|
Post by happygilmore on Mar 20, 2010 8:24:05 GMT 1
Man ska självklart göra sitt bästa om det är J-20 eller A-laget.
Jag kommer ihåg för några årsedan när kristian huselius spelade smslutspel med FBK och valde att hoppa över en B-juniorträning, han blev bänkad i två slutspelsmatcher.
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Mar 22, 2010 14:23:40 GMT 1
Tiden börjar rinna iväg tycker jag...
Jag förstår inte vad det är och fundera på? Att det är andra klubbar involverade är väl knappast någon överraskning men Allsvenska lag??? Trodde han ville ha mer speltid...
Kan säkert vara Taif som suktar efter hans signatur... då blir det ju ändå speltid i J20 super-elit om han nu inte skulle ta en plats i A-laget.
|
|
|
Post by Sverker on Mar 22, 2010 15:52:56 GMT 1
Tiden börjar rinna iväg tycker jag... Försäsongsträningen börjar väl inte förens nästa måndag, så det gott om tid.
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Mar 22, 2010 16:08:14 GMT 1
Tiden börjar rinna iväg tycker jag... Försäsongsträningen börjar väl inte förens nästa måndag, så det gott om tid. Det är bara jag som är orolig.... Vill verkligen se mer av sibbe.
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Mar 22, 2010 17:59:43 GMT 1
Gott att Sibbe är klar för 3 år
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 22, 2010 18:01:22 GMT 1
|
|
|