|
Post by Sardaukar on Aug 17, 2009 7:25:01 GMT 1
Det absolut största problemet är de för låga reklamintäkterna, generellt sätt. Inom tre år bör vi enligt min åsikt fördubbla summan från nuvarande och framtida finansiärer. Innan dess har vi inte i Allsvenskan att göra. Så måste det vara, men jag förstår inte varför...det är ju i KHK sponsorerna syns mest i hela div.1 och borde inte ha något emot att betala för sig.
|
|
|
Post by Rocket on Aug 17, 2009 8:12:16 GMT 1
Det kostade väl 10:- i början på 90-talet vid Wämöhallen så 10:-som det kostade förra säsongen var ju j-gt billigt om man jämför penningvärdet. Jag tycker att 60:- sittplats vuxna är för billigt. Så visst man kunde tagit 70:- och 10:- per bil i parkering och fått in minst lika mycket pengar Ett I-landsproblem Håller med Time... Kanske ett I-landsproblem ? Här går dessutom pengarna till något riktigt bra dvs. ungdomslagen. Oftast är man flera i samma bil och vad blir detta kostnadsmässigt om man delar mellan varandra. Vad tror ni att det kommer att bli för höjningar om vi skulle gå upp AS ? Jag har barn i ungdomslagen och var av egetintresse på årsmötet. KHK omsatte drygt 9 miljoner förra säsongen. Vad tror ni KHK måste omsätta om man når AS....15 miljoner! Jag tror att vi måste vara beredda på höjningar över en bred front. Skulle inte bli förvånad om man gör det denna säsong på både det ena och det andra. Tänk om alla negativa röster istället för att sticka huvudet i sanden kunde omvandla sin energi till att komma med konstruktiva ideér så kanske vi skulle slippa en del höjningar. Idag är vi 120 st. frivilliga personer som kommer och hjälper till kring matcheventet. Jag anmälde mig själv till att hjälpa till och är en av de där "parkeringsvakterna" som tar betalt. Vi ser gärna att fler hjälper till. Mr. C när får vi se dig ? Tror du skulle kunna göra mycket nytta för klubben !!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 17, 2009 8:12:41 GMT 1
En gåta Sarrre...ingen div 1-klubb i Sverige borde ha lättare att få in sponsorpengar...
|
|
|
Post by Bart on Aug 17, 2009 10:41:31 GMT 1
Idioter? När det gäller gnäll är det alltid samma personer som sticker ut hakan o deffar allting men har man inte råd kan man stanna hemma, att gå på hockey är valfritt.Betala dom ynka kronorna eller va hemma. Men om det är just parkeringsavgiften det hänger på så börja gå i tid så hinner du nog in till matchen eller parkera på Maxi där är det gratis. pust , detta gnäll.
|
|
|
Post by Jason on Aug 17, 2009 11:07:55 GMT 1
En gåta Sarrre...ingen div 1-klubb i Sverige borde ha lättare att få in sponsorpengar... Beror väl helt på vilka företag som finns i omgivningen???
|
|
|
Post by Rocket on Aug 17, 2009 12:30:13 GMT 1
En gåta Sarrre...ingen div 1-klubb i Sverige borde ha lättare att få in sponsorpengar... Genomtänkt uttalande Mr. C. Vi är inne i en lågkonjunktur där alla företag håller i pengarna. Ändå har Bävern lyckats med att utökat sponsor biten denna säsong med närmare 800 000 kr gentemot förra året. Det är väl egentligen först när vi eventuellt går upp i AS som det kan bli lite lättare då exponeringen är ännu större. Ett tips; gå upp till Bävern och erbjud dina tjänster istället för att gnälla så förbannat mycket och över småsaker. Kom med ett förslag som är bättre och som fortfarande kan generera den där extra 10:an
|
|
|
Post by Basbatten on Aug 17, 2009 14:25:07 GMT 1
Det känns tryggt att frivilliga går i bräschen och bekämpar världens orättvisor. Vi andra kan dra nytta av dessa "knights in shining armour" som drar svärdet i rättvisans namn. Om parkeringsavgiftshöjningen förpassas dit den hör hemma ja då slipper jag en extra kostnad av ca 50 SEK i månaden som dessutom går till föreningens ungdomsverksamhet. Vafalls! Ungarna kan väl plocka burkar eller nåt. Det är inte helt sällan man får sig ett gott skratt ;D ;D på detta forum. Keep up the good work. Mera gnäll!!
|
|
|
Post by Jason on Aug 17, 2009 16:33:13 GMT 1
;D ;D ;D
|
|
|
Post by pumba on Aug 17, 2009 19:13:19 GMT 1
Jisses vilka diskussioner det kan bli för en sån här sak. ;D 10 kr tycker vi givetvis inte heller är mycket men att de suger ut pengar på allt börjar bli otroligt. Till er som tycker att det gnälls och att man ska parkera på Maxi...?? Mogna...
|
|
|
Post by Jason on Aug 17, 2009 19:33:20 GMT 1
Kanske är bättre att höja avgifterna för ungdommarnas hockey så alla andra slipper betala? Verkar vara det man vill här...
|
|
|
Post by pumba on Aug 17, 2009 19:35:02 GMT 1
Kanske är bättre att höja avgifterna för ungdommarnas hockey så alla andra slipper betala? Verkar vara det man vill här... Ja du är ju en som verkligen tagit inläggen rätt....
|
|
|
Post by Jason on Aug 17, 2009 20:30:47 GMT 1
Jag fattar inte vad man ska gnälla om. Det är ynka 20:- som går till ungdomshockeyn = en bättre framtid för KHK.
Nej, istället är det egenintresset som styr.
|
|
|
Post by pumba on Aug 17, 2009 20:45:03 GMT 1
Jag fattar inte vad man ska gnälla om. Det är ynka 20:- som går till ungdomshockeyn = en bättre framtid för KHK. Nej, istället är det egenintresset som styr. Du fattar fortfarande inte... Ingen har nämt att man inte vill sponsra ungdomarna!! Handlar om dessa "smyghöjningar" hela tiden... Hoppa inte över vartannat ord när du läser!!!!!!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 17, 2009 20:50:33 GMT 1
Jag fattar inte vad man ska gnälla om. Det är ynka 20:- som går till ungdomshockeyn = en bättre framtid för KHK. Nej, istället är det egenintresset som styr. Gnäll, gnäll, gnäll och lite mera gnäll. Tycker att det är bra att saker ifrågasätts, tänk om alla bara accepterade allt. Utan denna tråd hade jag ex. inte vetat att parkeringsavgifterna OAVKORTAT går till ungdomsverksamheten vilket är kanonbra.
|
|
|
Post by happygilmore on Aug 17, 2009 20:52:43 GMT 1
Svårt läge om man ska höja eller ej. Det som jag tycker är fel är att fler och fler föreningar börjat utgå ifrån att det ska vara dyrt att gå på hockey t.ex. TAIF, Lakers Oskarshamn. Om man vänder på det så borde man utgå ifrån att det ska vara så billigt som möjligt. Sedan är det som någon skriver att KHK måste upp i omsättning till 15 -20 miljoner för att vara ett ok lag i AS.
|
|