|
Post by benderman on Aug 17, 2009 21:04:37 GMT 1
Det absolut största problemet är de för låga reklamintäkterna, generellt sätt. Inom tre år bör vi enligt min åsikt fördubbla summan från nuvarande och framtida finansiärer. Innan dess har vi inte i Allsvenskan att göra. Exakt!!! Frågan är bara varför det ska behöva ta tre år.....
|
|
|
Post by Jason on Aug 18, 2009 7:27:55 GMT 1
Jag fattar inte vad man ska gnälla om. Det är ynka 20:- som går till ungdomshockeyn = en bättre framtid för KHK. Nej, istället är det egenintresset som styr. Du fattar fortfarande inte... Ingen har nämt att man inte vill sponsra ungdomarna!! Handlar om dessa "smyghöjningar" hela tiden... Hoppa inte över vartannat ord när du läser!!!!!! Suck! Om man tänker lite längre än till sitt eget intresse så kanske man kan räkna ut att alla omkostnader har ökat för lagen ioch med ökade priser på mat, bensin med mera. Då borde rimligtvis även lagen kunna dra in mera pengar för att kunna täcka dessa kostnaderna, eller är det fel???
|
|
|
Post by pumba on Aug 18, 2009 7:39:07 GMT 1
Du fattar fortfarande inte... Ingen har nämt att man inte vill sponsra ungdomarna!! Handlar om dessa "smyghöjningar" hela tiden... Hoppa inte över vartannat ord när du läser!!!!!! Suck! Om man tänker lite längre än till sitt eget intresse så kanske man kan räkna ut att alla omkostnader har ökat för lagen ioch med ökade priser på mat, bensin med mera. Då borde rimligtvis även lagen kunna dra in mera pengar för att kunna täcka dessa kostnaderna, eller är det fel??? Du fortsätter skriva om egenintresset men begriper fortfarande inte Jason och det har jag förstått av dina inlägg att du inte kommer att göra heller angående denna diskussion!! Ha en bra dag... Nu får du hoppa på nån annan vars meningar du inte begriper...
|
|
|
Post by Jason on Aug 18, 2009 8:01:01 GMT 1
Du fortsätter skriva om egenintresset men begriper fortfarande inte Jason och det har jag förstått av dina inlägg att du inte kommer att göra heller angående denna diskussion!! Ha en bra dag... Nu får du hoppa på nån annan vars meningar du inte begriper... Men tydligen hade jag rätt i det om omkostnader eftersom du inte har något bra svar på det? LOL
|
|
|
Post by Jason on Aug 18, 2009 8:03:32 GMT 1
Det absolut största problemet är de för låga reklamintäkterna, generellt sätt. Inom tre år bör vi enligt min åsikt fördubbla summan från nuvarande och framtida finansiärer. Innan dess har vi inte i Allsvenskan att göra. Exakt!!! Frågan är bara varför det ska behöva ta tre år..... Från Fahlanders blogg: Idag räcker det inte att erbjuda en skylt till sponsorerna, du måste kunna erbjuda mycket mer. Att kunna ge dem ett evenemang där de kan ta med kunder och leverantörer, äta god mat och dryck i bekväm miljö ska inte undrerskattas, och jag tror att fler och fler börjar inse detta. Jag pratade med Västerås marknadsfolk för ett tag sen, och de sa att de inte kunnat få de tunga sponsorerna utan de möjligheterna de fått idag.
Många klubbar börjar förstå detta, bl.a. - och håll i er nu - Tengsry som bygger en "Sky bar" för att bl.a. kunna servera en öl under matcherna. "Öl och idrott hör inte ihop", kanske någon skriker? Det är möjligt, men det är inte idrottsmännen som dricker utan krävande sponsorer som vill ha bekvämligheter. Det går inte att komma ifrån och jag tror alla klubbar måste tänka på detta sätt för att inte riskera att hamna på efterkälken.
En sak för att kunna öka sponsorintäkterna är att arenan behöver bättre utrymmen för att kunna erbjuda sponsorer mer.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 18, 2009 8:46:12 GMT 1
Du fortsätter skriva om egenintresset men begriper fortfarande inte Jason och det har jag förstått av dina inlägg att du inte kommer att göra heller angående denna diskussion!! Ha en bra dag... Nu får du hoppa på nån annan vars meningar du inte begriper... Men tydligen hade jag rätt i det om omkostnader eftersom du inte har något bra svar på det? LOL Är det bara vi som har omkostnader? KIK har satsat mot allsvenskan och köpt dyra lag. Deras parkering har varit GRATIS... Det jag har märkt är att det är FRUKTANSVÄRT svårt att jämföra med andra. Det är det jag alltid gör. Hade andra tagit 50 spänn...so be it....då skulle vi också göra det!
|
|
|
Post by Bart on Aug 18, 2009 10:03:38 GMT 1
Hur bra ekonomi har KIK?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 18, 2009 10:17:17 GMT 1
Förmodligen lite sämre än rikitgt dålig.
|
|
|
Post by Jason on Aug 18, 2009 10:28:00 GMT 1
Är det bara vi som har omkostnader? KIK har satsat mot allsvenskan och köpt dyra lag. Deras parkering har varit GRATIS... Det jag har märkt är att det är FRUKTANSVÄRT svårt att jämföra med andra. Det är det jag alltid gör. Hade andra tagit 50 spänn...so be it....då skulle vi också göra det! Alla har omkostnader men alla har också olika prioriteringar. KHK har istället valt att vara lite billigare i avgifter för att fler ungdomar ska kunna spela hockey. Även omkostnader kan variera i storlek beroende på utbud och dylikt...
|
|
|
Post by sheriff on Aug 18, 2009 13:04:49 GMT 1
Är det bara vi som har omkostnader? KIK har satsat mot allsvenskan och köpt dyra lag. Deras parkering har varit GRATIS... Det jag har märkt är att det är FRUKTANSVÄRT svårt att jämföra med andra. Det är det jag alltid gör. Hade andra tagit 50 spänn...so be it....då skulle vi också göra det! Alla har omkostnader men alla har också olika prioriteringar. KHK har istället valt att vara lite billigare i avgifter för att fler ungdomar ska kunna spela hockey. Även omkostnader kan variera i storlek beroende på utbud och dylikt... KHK subventionerar företagens vinster och föräldrarnas kostnader. Kan väl kännas ok om de valt att vara en hjälporganisation. Vill man vara en elitförening får man nog dessvärre ta hin håle i hand och börja salta lite överallt. Även om jag kan tycka att det är beundransvärt vad det gäller ungdomen(vem kan säga emot det?) så borde ändå företagen behandlas på ett marknadsmässigt vis. Företag vill tjäna pengar. Pengar tjänar man på att synas. Synas gör man genom en kalkylerad kostnad. Kostnaden genererar i slutändan MER pengar. Har man inte råd med två reklamytor på sargen så får man ta en istället. M.a.o, höj priset rejält. Idag säljer vi en Ferrari för Trabantpris! Brrrr Det är egentligen ingen kritik riktad mot varken styrelse eller marknadsgrupp. Bara ett annat sätt att se på det. Vem vet, ni kanske har rätt.
|
|
|
Post by HF on Aug 18, 2009 14:08:05 GMT 1
Alla har omkostnader men alla har också olika prioriteringar. KHK har istället valt att vara lite billigare i avgifter för att fler ungdomar ska kunna spela hockey. Även omkostnader kan variera i storlek beroende på utbud och dylikt... KHK subventionerar företagens vinster och föräldrarnas kostnader. Kan väl kännas ok om de valt att vara en hjälporganisation. Vill man vara en elitförening får man nog dessvärre ta hin håle i hand och börja salta lite överallt. Även om jag kan tycka att det är beundransvärt vad det gäller ungdomen(vem kan säga emot det?) så borde ändå företagen behandlas på ett marknadsmässigt vis. Företag vill tjäna pengar. Pengar tjänar man på att synas. Synas gör man genom en kalkylerad kostnad. Kostnaden genererar i slutändan MER pengar. Har man inte råd med två reklamytor på sargen så får man ta en istället. M.a.o, höj priset rejält. Idag säljer vi en Ferrari för Trabantpris! Brrrr Det är egentligen ingen kritik riktad mot varken styrelse eller marknadsgrupp. Bara ett annat sätt att se på det. Vem vet, ni kanske har rätt. Vad jag hörde var KHK uppe i topp två angående sponsorpengar.
|
|
|
Post by sheriff on Aug 18, 2009 14:26:08 GMT 1
KHK subventionerar företagens vinster och föräldrarnas kostnader. Kan väl kännas ok om de valt att vara en hjälporganisation. Vill man vara en elitförening får man nog dessvärre ta hin håle i hand och börja salta lite överallt. Även om jag kan tycka att det är beundransvärt vad det gäller ungdomen(vem kan säga emot det?) så borde ändå företagen behandlas på ett marknadsmässigt vis. Företag vill tjäna pengar. Pengar tjänar man på att synas. Synas gör man genom en kalkylerad kostnad. Kostnaden genererar i slutändan MER pengar. Har man inte råd med två reklamytor på sargen så får man ta en istället. M.a.o, höj priset rejält. Idag säljer vi en Ferrari för Trabantpris! Brrrr Det är egentligen ingen kritik riktad mot varken styrelse eller marknadsgrupp. Bara ett annat sätt att se på det. Vem vet, ni kanske har rätt. Vad jag hörde var KHK uppe i topp två angående sponsorpengar. Det låter väl iofs sig bra men exponeringen som företagen får är säkert topp 6 i Allsvenskan. Jag hade hellre sett att de som sponsrar betalade Allsvenskanpriser redan nu mot att de får avgiften låst ett antal år när vi väl går upp. På så sätt betalar de marknadsmässigt idag och får en viss rabatt när vi går upp och garanterat större exponering och därmed mer pengar tillbaka i större försäljning. Win win.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 18, 2009 15:38:49 GMT 1
Nu har man gått ut på hemsidan och klargjort att parkeringsavgiften "oavkortat till Juniorverksamheten", bra man kan aldrig få för mycket information.
ps. Precis som HF skriver här ovan så har jag fått info från en väldigt säker källa att KHK drar in minst lika mycket sponsorpengar som de andra lagen i denna serie.
|
|
|
Post by sheriff on Aug 18, 2009 16:18:30 GMT 1
Nu har man gått ut på hemsidan och klargjort att parkeringsavgiften "oavkortat till Juniorverksamheten", bra man kan aldrig få för mycket information. ps. Precis som HF skriver här ovan så har jag fått info från en väldigt säker källa att KHK drar in minst lika mycket sponsorpengar som de andra lagen i denna serie. En tanke slog mig. Oftast slår de ganska hårt vilket kan ge en viss dimmig nyans i logiken. Man kanske skulle göra som alla telefon- och elbolag. Ringa runt till de andra lagens säsongskortsinnehavare och erbjuda årskort hos KHK istället. Första tre månaderna bjuder vi på, kompis.
|
|
|
Post by pumba on Aug 18, 2009 18:54:16 GMT 1
Men kära lilla Jason... Vad är meningen med att skriva till dig när du inte begriper vad jag menar ändå Förklara det för mig eller lägg ner..
|
|