|
Post by pumba on Aug 16, 2009 12:27:32 GMT 1
Såg att parkeringsavgiften har ska kosta 20:- på träningsmatchen mot IKO på söndag! Nu får dom väl ändå ge sig. Kostade väl en tia under säsong förra året? Ska dom höja ytterligare när serien börjar nu eller? Gratis parkering på träningsmatcherna tycker jag!! Det börjar ju nästan bli lite löjligt nu. Har parkeringarna blivit större eller får man stå under tak eller varför ska man annars höja priset?? Nu får dom snart ge sig med dessa prishöjningar på allt hela tiden! Skärpning!!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 16, 2009 12:36:58 GMT 1
20:- för parkering = SKANDAL.
|
|
|
Post by Ragulin on Aug 16, 2009 12:37:43 GMT 1
Har hållt mig härifrån ett tag, semester och vila från hockey. Laget ser intressant ut och hoppas på att det går bra.
Sen kommer detta med parkeringen. det är inget annat än SKANDAL Mycket lågt tycker jag.
|
|
|
Post by time on Aug 16, 2009 13:14:30 GMT 1
Det kostade väl 10:- i början på 90-talet vid Wämöhallen så 10:-som det kostade förra säsongen var ju j-gt billigt om man jämför penningvärdet.
Jag tycker att 60:- sittplats vuxna är för billigt.
Så visst man kunde tagit 70:- och 10:- per bil i parkering och fått in minst lika mycket pengar
Ett I-landsproblem
|
|
|
Post by hoxha on Aug 16, 2009 18:34:07 GMT 1
Det går oavkortat till U-hockeyn sägs det, så det stöttar jag gärna....
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 16, 2009 18:40:45 GMT 1
Jasså, i så fall är det ju inget att gnälla över.
|
|
ll
Nybörjare
|
Post by ll on Aug 16, 2009 19:00:36 GMT 1
Alla parkeringspengarna går direkt till J-laget. Tejp, bussar, käk vid bortamatcher mm mm. Det är värt 20 kr för oss andra
|
|
|
Post by Bart on Aug 16, 2009 19:34:55 GMT 1
Gnäll igen, alla vill att det ska sattsas på både på A-lag o Juniorer o värvas elitspelare eller transatlanter men det får inte dras in pengar till föreningen för om möjlgt kunna göra sådana saker. SLUTA GNÄLL på allt.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 16, 2009 19:41:27 GMT 1
Alla kanske inte vet att parkeringspengarna går direkt till J-lagen.
|
|
|
Post by scrat on Aug 16, 2009 20:22:37 GMT 1
Personligen tycker jag nog att man inte behöver ta ut "fullpris" på träningsmatcherna, även om pengarna går till ett gott ämdamål.
Vi hade en diskussion på jobbet om detta med parkeringspengarna. Säg att jag ska spela tennis eller vad som helst egentligen, kan dom då kräva att jag ska betala för att stå på den parkeringen? Vad händer om jag vägrar? Hyr KHK parkeningen mellan 15.30 och 19.00 och kan därmed göra som man vill eller hur funkar det egentligen?? Jag betalar gärna till J-lagen, men det skulle vara roligt att få lite klarhet i detta.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 16, 2009 21:13:03 GMT 1
idioter....och som vanligt försvaras det! Intressant....det finns lag som inte tar någonting. Har de ingen ungdomsverksamhet? Mörrum måste väl ta 30 spänn då, eftersom de har det så bra så bra på den fronten!? Och transatlanter? OIK måste ta minst 70 spänn för parkeringen!!! Ingen publik och minst två utlänningar! Nu har vi 1700 pers på en träningsmatch! Ger inte det rätt bra, utan att reta folk? Kan det vara så att man inte vill ha så mycket bilar på parkeringen? Samma sak som att man säger att bensinen ska vara dyr för att man ska köra mindre. Mer samåkning och skramling till avgiften! Håller med pumpa...löjligt är bara förnamnet, i SYNNERHET på en träningsmatch... Förra säsongen diskuterade vi sveriges dyraste smala korvar och ny sveriges dyraste div 1-parkering (?). Ja just...spelar väl ingen roll vilka intäkter vi har..det blir inga utländska artister eller "Emwallare" ändå....
|
|
|
Post by time on Aug 16, 2009 21:20:56 GMT 1
idioter....och som vanligt försvaras det! Intressant....det finns lag som inte tar någonting. Har de ingen ungdomsverksamhet? Mörrum måste väl ta 30 spänn då, eftersom de har det så bra så bra på den fronten!? Och transatlanter? OIK måste ta minst 70 spänn för parkeringen!!! Ingen publik och minst två utlänningar! Nu har vi 1700 pers på en träningsmatch! Ger inte det rätt bra, utan att reta folk? Kan det vara så att man inte vill ha så mycket bilar på parkeringen? Samma sak som att man säger att bensinen ska vara dyr för att man ska köra mindre. Mer samåkning och skramling till avgiften! Håller med pumpa...löjligt är bara förnamnet, i SYNNERHET på en träningsmatch... Förra säsongen diskuterade vi sveriges dyraste smala korvar och ny sveriges dyraste div 1-parkering (?). Idioter? Försvaras? Ja får man inte tycka det är bra med pengar till undomslagen? Det är väl bra om man samåker. 4 i bilen innebär 5:- per pers i p-avgift. Miljövänligt dessutom Ganska dyrt att åka ensam i bil rent allmänt Men som sagt. Hade man tagit 70:- i entré o 10:- i P-avgift hade reaktionerna nog uteblivit. Nåja de flesta tycks ju tycka det är OK med 20:- per BIL (inte per person) till hockeyungdomarna
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 16, 2009 22:00:51 GMT 1
Visst är det miljövänligt med 4 i bilen, men det ger ju knappast pengar... Vi lär samåka så mycket det går...och det är bra om det är miljön man tänker på.. Precis som vanligt undrar jag hur andra klarar sig!! Har de inga ungdomslag? Som får finansieras av klubbar som varken har publik eller fulla p-platser! Det var det jag undrade. Som jag sagt om inträde och allt. Man tar för allt, ungefär vad andra klubbar gör! Har man 5 ggr mer publik än nästan alla andra, så måste man ju ändå tjäna mycket mer än dessa!?
|
|
|
Post by sheriff on Aug 16, 2009 23:41:09 GMT 1
Det absolut största problemet är de för låga reklamintäkterna, generellt sätt.
Inom tre år bör vi enligt min åsikt fördubbla summan från nuvarande och framtida finansiärer. Innan dess har vi inte i Allsvenskan att göra.
|
|
|
Post by greatzky on Aug 17, 2009 6:45:40 GMT 1
qallahan, så här ligger det till: 50 % av intäckterna från parkering , kommer att bekosta en 1 års utbildning i positivt tänkande och framtidsanda. Enda tänkbara kandidat är förnärvarande du....... Kursen bedrivs i Vämöhallen, onsdagar start 19.00 och söndagar start 16.00.
|
|