|
Post by qALLAHAN on Feb 4, 2010 14:02:03 GMT 1
Att Micke byts ut är ju klart! Tobbe bör också bytas ut eller avgå, en ny sportchef med bredare nät och som inte är andra tränare samtidigt. Den dubbelposten är en gåta i sig. Tycker däremot Tobbe ska finnas kvar i föreningen med andra uppgifter. Finns mycket att göra om man ska uppåt. Vad jag har hört kommer Tobbe jobba med junisarna nästa säsong. Och att en ny sportchef kommer. Finns något bönealtare, där man kan be att detta är sanning?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 4, 2010 14:15:51 GMT 1
Att Micke byts ut är ju klart! Tobbe bör också bytas ut eller avgå, en ny sportchef med bredare nät och som inte är andra tränare samtidigt. Den dubbelposten är en gåta i sig. Tycker däremot Tobbe ska finnas kvar i föreningen med andra uppgifter. Finns mycket att göra om man ska uppåt. Vad jag har hört kommer Tobbe jobba med junisarna nästa säsong. Och att en ny sportchef kommer. Detta är nog inte en dag för sent. Precis som vissa spelare har underpresterat denna säsong så har även vårt spotchef gjort det.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 4, 2010 17:35:26 GMT 1
Vi är helt överrens Känns som vi behöver få in ett antal nya spelare om vi ska sikta uppåt. En ny line, plus ett par stycken till. Tror på 6-7 nya till nästa säsong Tror också att det kommer att bli nåt i den stilen
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 4, 2010 17:37:28 GMT 1
Jag skiter i vem som är intresserad av honom, JAG tycker han är oduglig och det är min åsikt. Vi tycker helt enkelt inte likadant om just denna spelare Oduglig??? Sure... ;D Då vill jag ha omdömmet på våra "spelare" som inte var i närheten av denne man..... Avskräde? Avfall? Jag tycker faktiskt han är oduglig, verkligen ingen jag skulle vilja se i KHK, tror absolut inte att han håller högre upp än ettan
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 4, 2010 17:59:02 GMT 1
jag frågade vad du då kallar VÅRA spelare? Detta är ju nästan humor! ;D Kollades scoring leaders nu på stats.swehockey.se/Han toppar hela listan med 10 p på 6 matcher och har 9(!) plus! Brasar och Fahla har samma poäng, men 1 plus... Bävern nämnde också honom som den som stack ut i matchen... Oduglig...?? Härligt ordval! ;D ;D ;D
|
|
|
Post by HF on Feb 4, 2010 18:56:36 GMT 1
Tror Tobbe kommer bli klubbchef.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 4, 2010 19:16:27 GMT 1
Är rätt övertygad över att herr Skoog kommer täppa igen en del käftar nästa år, när han får vara med från början. Det är ju inget nytt att med den hockeyfilosofin vi har just nu så blir spelare sämre. Det behövs lite mer fart och fläkt. Japp. Det var inte för inte som HV tog upp honom. Hade han inte blivit skadad i HV och det inte hade blivit struligt utanför isen så skulle han med all säkerhet varit med i toppstriden av Elitserien detta året.
|
|
|
Post by hoxha on Feb 4, 2010 22:10:48 GMT 1
Det positiva är väl att många "dyra" spelare inte kommer att få förnyat kontrakt till nästa säsong, hoppas jag...
BTW! Förbereder mig redan nu över dom utgifter som kommer att överskrida budget(lite drygt 1 mille förra året), det kokar i skallen!!!!!
|
|
|
Post by jipe on Feb 4, 2010 23:29:00 GMT 1
Ska man vara rationell o få mycket hockey för pengarna kan ju KHK behålla den bättre hälften av laget o värva Panterns första o andrafemma. De måste ju vara billiga i drift o dessutom är vi nästan garanterade en plats i Allettan eftersom IKP oftast gnetar sig dit tillslut. En bra rutinerad förstemålis kan ju publiken värva med lite tröjförsäljning o dyl. Sen vetifan om inte skutan får vind i seglen...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 5, 2010 8:05:55 GMT 1
BTW! Förbereder mig redan nu över dom utgifter som kommer att överskrida budget(lite drygt 1 mille förra året), det kokar i skallen!!!!! De får väl lita på att en playoff plats räddar budgeten igen. Det är ju inte utan man börjar bli lite orolig, säker bara en tidsfråga innan det kommer en rejäl smäll.
|
|
|
Post by time on Feb 5, 2010 8:14:49 GMT 1
Det positiva är väl att många "dyra" spelare inte kommer att få förnyat kontrakt till nästa säsong, hoppas jag... Förbereder mig redan nu över dom utgifter som kommer att överskrida budget(lite drygt 1 mille förra året), det kokar i skallen!!!!! Que? Det bliv VINST med 424000 förra säsongen
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 5, 2010 8:33:11 GMT 1
Ja, men det var som ganska många punkter i förra säsongens budget som blev dyrare än vad man hade räknat med och sådant är mycket farligt om man vill behålla sin goda ekonomi. Och nu verkar det ju som något i denna säsongs budget också har överskridits. Men vi får väl se om detta rykte stämmer, tyvärr så tror jag att det.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Feb 5, 2010 8:36:34 GMT 1
Det positiva är väl att många "dyra" spelare inte kommer att få förnyat kontrakt till nästa säsong, hoppas jag... Förbereder mig redan nu över dom utgifter som kommer att överskrida budget(lite drygt 1 mille förra året), det kokar i skallen!!!!! Que? Det bliv VINST med 424000 förra säsongen Är inte den vinsten i minsta laget? Fakta: Publiksiffror 2008-2009 totalt åskådare: KHK 59.567 OIK 18.998 Kristianstad 19.021 Här visar jag två andra lag som också satsade ganska friskt under fjolåret. KHK hade alltså ca [glow=red,2,300]40.000[/glow] fler åskådare än våra konkurrenter på hela säsongen. Räkna en snittintäkt på ca 100 kr/åskådare match. Hänsyn tagen till programblad, kioskförsäljning, parkering, entré osv. KHK hade alltså ca [glow=red,2,300]4000.000:-[/glow] mer i intäkter och lyckas åstadkomma en TOTAL vinst på ca 400.000:- Då vi förmodligen alla besökt ishallarna i Olofström+Kristianstad kan vi väl också konstatera att dessa klubbar ligger långt,långt efter vad det gäller reklam/sponsor försäljning i sina ishallar...... Vad OIK och KIK slutade på vet jag faktiskt inte, kanske båda på förlust. MEN det var absolut inte i den omfattningen så att man kan jämföra kostnader/intäkter med KHK....... OM vi inte kan generera MER i vinst efter ett sådant fantastiskt fjolår, vad händer då i framtiden? För mig som i vardagen har lite hum om intäkter/kostnader ter sig hela den här ekvationen något skum................ FRAMFÖRALLT, var tar alla pengar vägen?
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 5, 2010 8:36:56 GMT 1
Det kan ju inte bero på dyr spelartrupp i alla fall. Det måste vara andra saker i så fall som blivit något dyrare.
Återigen, om inte tröjor hade köpts etc, hade vi inte haft råd med nya spelare?
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Feb 5, 2010 12:44:42 GMT 1
Hmm, är det inte bara som medlem att närvara vid årsmötet och ta del av den ekonomiska rapporten där? Där bör väl intäkts- och utgiftsposter redovisas rätt tydligt... I stället för att spekulera menar jag.
Fast det har väl redan gjorts utan att någon har blivit klokare av det, annars borde det ju inte spekuleras så.
|
|