|
Post by time on Feb 4, 2010 10:37:30 GMT 1
Går klubben ut och lovar att lägga pengar på EN speciell "publiklyft-spelare", så blir det självklart en tröja i år oxå...... skulle man däremot lägga in pengarna i spelarbudgeten, som man gjorde inför den här säsongen, då får det nog vara för min del oxå. Håller med om att man måste vara mer tydlig o specifik i denna fråga. Men det kan ibland vara svårt att namnge ett nyförvärv
|
|
|
Post by dragkrok on Feb 4, 2010 10:45:50 GMT 1
Går klubben ut och lovar att lägga pengar på EN speciell "publiklyft-spelare", så blir det självklart en tröja i år oxå...... skulle man däremot lägga in pengarna i spelarbudgeten, som man gjorde inför den här säsongen, då får det nog vara för min del oxå. Håller med om att man måste vara mer tydlig o specifik i denna fråga. Men det kan ibland vara svårt att namnge ett nyförvärv EFTER att kontraktet är signat, ser jag inga som helst problem för klubben att gå ut och tala om för oss supportrar t.ex "att värvningen av N.N blev möjlig tack vare tröjförsäljningen. N.N kommer sålunda att vara årets publiklyfts-spelare" Jag kan till och med tänka mig att man trycker upp publiklyftet på N.N:s tröja.
|
|
|
Post by time on Feb 4, 2010 10:50:18 GMT 1
Håller med om att man måste vara mer tydlig o specifik i denna fråga. Men det kan ibland vara svårt att namnge ett nyförvärv EFTER att kontraktet är signat, ser jag inga som helst problem för klubben att gå ut och tala om för oss supportrar t.ex "att värvningen av N.N blev möjlig tack vare tröjförsäljningen. N.N kommer sålunda att vara årets publiklyfts-spelare" Jag kan till och med tänka mig att man trycker upp publiklyftet på N.N:s tröja. Självklart inte EFTER att kontraktet är signat. Jag tolkade det som att man skulle gå ut med namnet i samband med att insamlingen startade
|
|
|
Post by dragkrok on Feb 4, 2010 10:56:08 GMT 1
EFTER att kontraktet är signat, ser jag inga som helst problem för klubben att gå ut och tala om för oss supportrar t.ex "att värvningen av N.N blev möjlig tack vare tröjförsäljningen. N.N kommer sålunda att vara årets publiklyfts-spelare" Jag kan till och med tänka mig att man trycker upp publiklyftet på N.N:s tröja. Självklart inte EFTER att kontraktet är signat. Jag tolkade det som att man skulle gå ut med namnet i samband med att insamlingen startade Misstänkte det, därav förtydligandet
|
|
|
Post by stolpeut on Feb 4, 2010 12:06:00 GMT 1
Vilka tycker jag då borde vara kvar till nästa säsong MV Oskar Fransson (som 2:a målvakt) B Simon Skoog (hade görna fått lämna, men har tyvärr kontrakt) Roger Wahlqvist Håkan ALm ----------------- Jonas Karlsson Patrik Lindfors (då det inte går att byta hela laget på en gång skulle jag kunna tänka mig att även dessa två får chansen under vår nye tränare) FW Henrik Sirbäck Jimmy Svensson Jocke Ohlsson Daniel Brasar Thomas Fahlqvist (en bra spelare som kanske oxå skulle vara under sträcket då det känns som hjärtat saknas) Erik Belin Jonas Lönn (tycker fortfarande inte han fått chansen att visa vad han kan) ----------------- Hans Ottinger (är oerhört tveksam till om jag vill se honom fortsätta i KHK, men som sagt, man kan inte byta ut alla) Kan man inte bryta Skoogs kontrakt? Sämsta backen i KHK....jättebra värvat Tobbe ;D ;D ;D Vi MÅSTE ha en målvakt som kan vinna matcher åt oss, inte som nu....vara orsaken till förlusten.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 4, 2010 12:07:18 GMT 1
Vilka tycker jag då borde vara kvar till nästa säsong MV Oskar Fransson (som 2:a målvakt) B Simon Skoog (hade görna fått lämna, men har tyvärr kontrakt) Roger Wahlqvist Håkan ALm ----------------- Jonas Karlsson Patrik Lindfors (då det inte går att byta hela laget på en gång skulle jag kunna tänka mig att även dessa två får chansen under vår nye tränare) FW Henrik Sirbäck Jimmy Svensson Jocke Ohlsson Daniel Brasar Thomas Fahlqvist (en bra spelare som kanske oxå skulle vara under sträcket då det känns som hjärtat saknas) Erik Belin Jonas Lönn (tycker fortfarande inte han fått chansen att visa vad han kan) ----------------- Hans Ottinger (är oerhört tveksam till om jag vill se honom fortsätta i KHK, men som sagt, man kan inte byta ut alla) Kan man inte bryta Skoogs kontrakt? Sämsta backen i KHK....jättebra värvat Tobbe ;D ;D ;D Vi MÅSTE ha en målvakt som kan vinna matcher åt oss, inte som nu....vara orsaken till förlusten. Till Skoogs försvar så har han spelat skadad i alla matcher.
|
|
|
Post by stolpeut on Feb 4, 2010 12:10:22 GMT 1
Kan man inte bryta Skoogs kontrakt? Sämsta backen i KHK....jättebra värvat Tobbe ;D ;D ;D Vi MÅSTE ha en målvakt som kan vinna matcher åt oss, inte som nu....vara orsaken till förlusten. Till Skoogs försvar så har han spelat skadad i alla matcher. Måste väl finnas något i kontraktet som säger nått om skador? Ska han harva omkring skadad i 3 år?
|
|
|
Post by Joewson on Feb 4, 2010 12:45:09 GMT 1
Är rätt övertygad över att herr Skoog kommer täppa igen en del käftar nästa år, när han får vara med från början. Det är ju inget nytt att med den hockeyfilosofin vi har just nu så blir spelare sämre. Det behövs lite mer fart och fläkt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 4, 2010 12:45:32 GMT 1
är han halvskadad så ska han väl inte vara på isen och samla minus!!? Katastrof av Tobbe att skriva långtidskontrakt med en spelare som haft skadeproblem och dessutom sportsligt visat mindre och mindre redan innan!
|
|
|
Post by stolpeut on Feb 4, 2010 13:04:47 GMT 1
Är rätt övertygad över att herr Skoog kommer täppa igen en del käftar nästa år, när han får vara med från början. Det är ju inget nytt att med den hockeyfilosofin vi har just nu så blir spelare sämre. Det behövs lite mer fart och fläkt. Jag hoppas verkligen att han täpper till min trut, skulle bli jätteglad då.....
|
|
|
Post by time on Feb 4, 2010 13:07:33 GMT 1
är han halvskadad så ska han väl inte vara på isen och samla minus!!? Katastrof av Tobbe att skriva långtidskontrakt med en spelare som haft skadeproblem och dessutom sportsligt visat mindre och mindre redan innan! Jisses. Jag har aldrig sett dig så nöjd på forumet som när Skoog signades .....
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 4, 2010 13:20:48 GMT 1
Att Micke byts ut är ju klart!
Tobbe bör också bytas ut eller avgå, en ny sportchef med bredare nät och som inte är andra tränare samtidigt. Den dubbelposten är en gåta i sig.
Tycker däremot Tobbe ska finnas kvar i föreningen med andra uppgifter. Finns mycket att göra om man ska uppåt.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Feb 4, 2010 13:33:38 GMT 1
Att Micke byts ut är ju klart! Tobbe bör också bytas ut eller avgå, en ny sportchef med bredare nät och som inte är andra tränare samtidigt. Den dubbelposten är en gåta i sig. Tycker däremot Tobbe ska finnas kvar i föreningen med andra uppgifter. Finns mycket att göra om man ska uppåt. Stor sanning i detta.................
|
|
|
Post by Zäta on Feb 4, 2010 13:56:27 GMT 1
Att Micke byts ut är ju klart! Tobbe bör också bytas ut eller avgå, en ny sportchef med bredare nät och som inte är andra tränare samtidigt. Den dubbelposten är en gåta i sig. Tycker däremot Tobbe ska finnas kvar i föreningen med andra uppgifter. Finns mycket att göra om man ska uppåt. Vad jag har hört kommer Tobbe jobba med junisarna nästa säsong. Och att en ny sportchef kommer.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 4, 2010 14:00:59 GMT 1
är han halvskadad så ska han väl inte vara på isen och samla minus!!? Katastrof av Tobbe att skriva långtidskontrakt med en spelare som haft skadeproblem och dessutom sportsligt visat mindre och mindre redan innan! Jisses. Jag har aldrig sett dig så nöjd på forumet som när Skoog signades ..... Ärligt talat var nog glädjen att reta OIK störst...och jag har inte bett om några tre år, utan att veta vad man har! Dessutom BÖR sportchefen ha bättre koll på vad som värvas, deras "tendens", uppåt-neråtkurva, än jag...men det har han tydligen inte alls... Fick väl kosta vad som helst, för att han var bekant med honom sedan tidigare...
|
|