|
Post by time on Feb 5, 2010 13:40:09 GMT 1
vad är de för fel på dom spelararna som jag har länkat jag menar bara dom har rutin dom ha vatt med förr plus om du kollar deras statestik dom har ju spelat i alsvenskan plus den högsta ligan i danmark som är som våran alsvenska.. om man säger att han är för bra för att spela i division 1 så vad ska man då ha för spela till nästa säsong? Rutin är självklart alltid bra och enstaka spelare kan man ha i laget, men jag vill se en förändring där de vi plockar in har stor utvecklingspotential, helst under 30 år och ganska storväxta. Gärna två nya backar som är rightare Jag vill gärna ha in en eller två riktiga artistspelare och då menar jag inte som går under artistkontrakt. Mitt lag se nedan 1:a linen Justin Donati Tyler Donati Jimmie Svensson 2.a linen Jonas Andersen Hans Ottinger Erik Belin 3:e linen Johan Sjödell-Wiklander Daniel Brasar Thomas Fahlqvist 4:e William Quist Henrik Sirbäck Carl-Johan Svensson Backpar: Simon Skoog Anders Grönlund Calle Höök Roger Wahlqvist Håkan Ahlm Patrik Bäärnhielm Atte Valli Joakim Nettelbladt Målvakt: David Rautio ( gjort bra ifrån sig i allsvenskan med Oskarshamn ) www.eliteprospects.com/player.php?player=2352Simon Nordh ( utvecklingsbar ung målvakt från division 1 ) www.eliteprospects.com/player.php?player=6147Backar: Simon Skoog ( klockren och är nog revanschsugen inför nästa säsong att visa vad han går för ) Atte Valli ( det skottet han har vill man inte att något annat lag ska dra nytta av ) Håkan Alm ( otrolig kämpe som tagit stora steg denna säsong ) Carl-Johan Höök ( rutinerad och har lyft sig ordentligt denna säsong ) Roger Wahlqvist ( alla dagar i veckan ) Nya backar: Anders Grönlund ( trots sin unga ålder rutin från både allsvenskan och div. 1. Gjort hyfsat med poäng som back i Nybro ) www.eliteprospects.com/player.php?player=4466Patrik Bäärnhielm ( fysisk stark back som gör hyfsat med poäng. Kempe känner väl till denna back från Skövde ) www.eliteprospects.com/player.php?player=511Joakim Nettelbladt ( en av mina favoriter redan förra säsongen. Mycket rutin från allsvenskan ) www.eliteprospects.com/player.php?player=2279Forwards: Nyförvärv Justin Donati - ( C –R) ( ville förra säsongen spela i Sverige/Europa kan bli KHKs svar på the Abbotts. För kort för AHL el. elitserien) www.eliteprospects.com/player.php?player=14563Tyler Donati – RW L ( ville förra säsongen spela i Sverige/Europa kan bli KHKs svar på the Abbotts. För kort för AHL el. elitserien) www.eliteprospects.com/player.php?player=11105Carl-Johan Svensson – ( C-R ) ( Löfstedt i OIK lyckades i div.1 CJ har större potential. Poäng kung i div. 2/Sverige denna säsong. Kan spela ytterforward också. Välkommen tillbaka till KHK ) www.eliteprospects.com/player.php?player=17864Johan Sjödell-Wiklander (powerforward och slitvarg.allsvensk rutin) www.eliteprospects.com/player.php?player=1039Jonas Andersen ( F- R ) ( norsk spelare som har allsvensk rutin. Gör mkt poäng i norska ligan ) www.eliteprospects.com/player.php?player=4197William Quist ( stor och enormt svårstoppad- ung och utvecklingsbar. Ämne för KHK mot allsvenskan ) www.eliteprospects.com/player.php?player=6912Forwards att behålla: Jimmie Svensson ( otrolig fighter ) Hans Ottinger ( mycket bra ledare & ger alltid 100% ) Henrik Sirbäck ( kommentarer överflödiga ) Daniel Brasar ( kommentarer överflödiga ) Thomas Fahlqvist ( kommentarer överflödiga ) Erik Belin ( Bella är en grym spelare som kan utvecklas ännu mer ) Varför inte en hel kedja Donati?
|
|
|
Post by chriande on Feb 5, 2010 14:14:05 GMT 1
Hmm, är det inte bara som medlem att närvara vid årsmötet och ta del av den ekonomiska rapporten där? Där bör väl intäkts- och utgiftsposter redovisas rätt tydligt... I stället för att spekulera menar jag. Fast det har väl redan gjorts utan att någon har blivit klokare av det, annars borde det ju inte spekuleras så. Ja, som medlem har man rätt till att ta del av den ekonomiska situationen och är man närvarande på årsmötet så får man också siffrorna på papper, men där är det inte i detalj specificerat vad någon tjänar eller hur många klubbor och skridskor som köpts in utan en sammanfattning av utgifter och inkomster i de olika posterna. Så sök ett medlemsskap och besök årsmötet.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 5, 2010 16:03:49 GMT 1
klokare blev jag i alla fall inte av det jag hörde förra säsongen...även om det finns förklaringar så är de orimliga och vansinniga, tycker jag... Är vi inte stenrika, så är det skandal, sedan får det handla om organisation och för stora löner, eller vad som helst!
|
|
|
Post by HF on Feb 5, 2010 16:54:17 GMT 1
Que? Det bliv VINST med 424000 förra säsongen Är inte den vinsten i minsta laget? Fakta: Publiksiffror 2008-2009 totalt åskådare: KHK 59.567 OIK 18.998 Kristianstad 19.021 Här visar jag två andra lag som också satsade ganska friskt under fjolåret. KHK hade alltså ca [glow=red,2,300]40.000[/glow] fler åskådare än våra konkurrenter på hela säsongen. Räkna en snittintäkt på ca 100 kr/åskådare match. Hänsyn tagen till programblad, kioskförsäljning, parkering, entré osv. KHK hade alltså ca [glow=red,2,300]4000.000:-[/glow] mer i intäkter och lyckas åstadkomma en TOTAL vinst på ca 400.000:- Då vi förmodligen alla besökt ishallarna i Olofström+Kristianstad kan vi väl också konstatera att dessa klubbar ligger långt,långt efter vad det gäller reklam/sponsor försäljning i sina ishallar...... Vad OIK och KIK slutade på vet jag faktiskt inte, kanske båda på förlust. MEN det var absolut inte i den omfattningen så att man kan jämföra kostnader/intäkter med KHK....... OM vi inte kan generera MER i vinst efter ett sådant fantastiskt fjolår, vad händer då i framtiden? För mig som i vardagen har lite hum om intäkter/kostnader ter sig hela den här ekvationen något skum................ FRAMFÖRALLT, var tar alla pengar vägen? Skulle tro att 85:- är närmare sanningen än 100:- Det är 600.000:- bort. Man har pensionärer som går in billigare, ungdom, deltagarkort går in gratis, barn upp till 12 gratis och så över 100 funktionärer varje match som måste räknas med i publiksiffran också.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 5, 2010 22:56:20 GMT 1
Var och kollade KRIF idag, deras #8 Niklas Sjöström är riktigt duktig, har framtiden framför sig. Tror detta kan vara ett guldkorn! Visserligen har han gjort en del poäng i Div. 2, men man måste ju börja nånstans. Glömde nämna att han spelat i tengsry, hoppas ingen hänger mig nu. www.eliteprospects.com/player.php?player=10124
|
|
|
Post by Joewson on Feb 5, 2010 23:00:16 GMT 1
Sjöström är tydligen inte världens bästa när det kommer till allt runt omkring, men kan säkert mogna och bli riktigt duktig. Dock är han fortfarande ansvarig för en hel del mål bakåt då han lägger idiotpass till motståndarna. Men självklart, han är ung och har verkligen mycket framför sig. Med Kempe kanske det kan bli riktigt bra (ja, Kempe är klar).
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 5, 2010 23:03:38 GMT 1
Sjöström är tydligen inte världens bästa när det kommer till allt runt omkring, men kan säkert mogna och bli riktigt duktig. Dock är han fortfarande ansvarig för en hel del mål bakåt då han lägger idiotpass till motståndarna. Men självklart, han är ung och har verkligen mycket framför sig. Med Kempe kanske det kan bli riktigt bra (ja, Kempe är klar). Fantastisk klubbteknik, bra blick för spelet och river och sliter i varje byte, sen kan det säkert stämma att gör en indianare då och då, men han kan ju lära sig ett och annat under Kempe
|
|
|
Post by Joewson on Feb 5, 2010 23:09:05 GMT 1
Jag håller med men vill inte ha någon som är sisådär utanför isen. Räcker med det som hänt redan. Tror att Oskar har gjort sin sista säsong tack vare det som hände på Fox.
Jag vill mer än gärna se Sjöström nästa år, tycker han är rätt typ på planen. Han + Sirbäck + en ruskigt duktig defensiv center kan bli en riktigt bra kedja. En kedja som kan ändra mönstret i spelet om det låser sig mitt i en match.
|
|
|
Post by Joewson on Feb 5, 2010 23:13:15 GMT 1
Förlängningen av Jimmie innebär att Ottinger också bli kvar nästa år? Mycket som tyder på det.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 5, 2010 23:15:47 GMT 1
Jag håller med men vill inte ha någon som är sisådär utanför isen. Räcker med det som hänt redan. Tror att Oskar har gjort sin sista säsong tack vare det som hände på Fox. Jag vill mer än gärna se Sjöström nästa år, tycker han är rätt typ på planen. Han + Sirbäck + en ruskigt duktig defensiv center kan bli en riktigt bra kedja. En kedja som kan ändra mönstret i spelet om det låser sig mitt i en match. Jag vet inte hur han är utanför isen, men är man född 1990 så är det inte för sent att läxa upp honom och lära honom ett och annat. Som sagt, unga hungriga spelare efterlyser jag inför nästa säsong, iaf ett par stycken.
|
|
|
Post by Joewson on Feb 5, 2010 23:21:01 GMT 1
Som jag sa, han är ung och kan mogna. Har rätt egenskaper på isen och har spelat i Tingsryd. Ge killen ett kontrakt och ge han chansen att ta en plats. Killar som ger 110% i varje byte kan man inte få nog av. Därav att det tar emot lite att se Lönn sitta på bänken, det kanske inte händer mycket framåt när han spelar men Lönn kämpar som bara den. Tycker om den typen av spelare som vågar, trots att det egna spelet inte stämmer för fullt, gå in och ge tacklingar och erövra puck högt upp i banan.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Feb 5, 2010 23:23:24 GMT 1
Hmm, är det inte bara som medlem att närvara vid årsmötet och ta del av den ekonomiska rapporten där? Där bör väl intäkts- och utgiftsposter redovisas rätt tydligt... I stället för att spekulera menar jag. Fast det har väl redan gjorts utan att någon har blivit klokare av det, annars borde det ju inte spekuleras så. Ja, som medlem har man rätt till att ta del av den ekonomiska situationen och är man närvarande på årsmötet så får man också siffrorna på papper, men där är det inte i detalj specificerat vad någon tjänar eller hur många klubbor och skridskor som köpts in utan en sammanfattning av utgifter och inkomster i de olika posterna. Så sök ett medlemsskap och besök årsmötet. Precis, borde ju räcka.
|
|
|
Post by Zäta on Feb 5, 2010 23:28:45 GMT 1
Jag håller med men vill inte ha någon som är sisådär utanför isen. Räcker med det som hänt redan. Tror att Oskar har gjort sin sista säsong tack vare det som hände på Fox. Jag vill mer än gärna se Sjöström nästa år, tycker han är rätt typ på planen. Han + Sirbäck + en ruskigt duktig defensiv center kan bli en riktigt bra kedja. En kedja som kan ändra mönstret i spelet om det låser sig mitt i en match. Helt rätt att behålla Ottinger. Tror absolut att fransson kommer vara kvar. Dock som Nr 2hoppas jag.ser ingen anledning att att kiss i nov 2009 skulle ställa till det så pass 2010 att han inte får kontrakt.Hanären fullgod andra keeper.
|
|
|
Post by Joewson on Feb 5, 2010 23:32:09 GMT 1
Nej, men att han låg under 90% i grundserien är en bra anledning (Fox bara hjälper till lite på traven). Oskar har gjort framsteg, men han räcker helt enkelt inte till. Peter Johanson från TAIF som första målvakt + en ung (inte Findus) andra målvakt att bygga på.
Edit: Johanson stavas tydligen bara med ett s i hans efternamn.
|
|
|
Post by Zäta on Feb 5, 2010 23:55:54 GMT 1
Ja, men kan det bero på att vår ståtliga backbesättninga har varit helt under isen? att ngn super till det med 12 spellediga dagar på kan omöjligtpåverka det? som jag ser det är han i KHK för att spela hockey. vad han gör på sin fritid spelar enligt mig mindre roll.
|
|