|
Post by HF on Jan 30, 2010 13:24:58 GMT 1
Att det finns ovaler gjorda för att tömma blåsan i?
|
|
|
Post by Joewson on Jan 30, 2010 21:14:09 GMT 1
Om det nu blir Kempe, som jag hört från både det ena och andra hållet att han är helt klar, som tränar KHK nästa år så ser jag mer än gärna Magnus Hedlund i truppen om han nu börjar spela för ett danskt lag. Så han inte kommer helt otränad. Väldigt fina meriter och i rätt ålder. Kempe vet ju vad han får... www.eliteprospects.com/player.php?player=219Jag anser inte att det är någon orealistisk värvning då danska ligan inte har några stora pengar, så det är inte en överdrivet dyr värvning. Men fina meriter och en spelare att bygga på. Lite liten, men var en bra spelare i både Leksand och MoDo. En spelare som inte heller byter klubb till höger och vänster.
|
|
|
Post by stolpeut on Jan 30, 2010 23:30:21 GMT 1
Ville ha hit Hedlund redan till denna säsongen då han var klubblös hela hösten innan han gick till Ludvika.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 31, 2010 0:24:52 GMT 1
Från elitserien till div 3 på fyra år! han verkar verkligen vara på väg åt rätt håll!!
|
|
|
Post by Joewson on Jan 31, 2010 10:01:45 GMT 1
Från elitserien till div 3 på fyra år! han verkar verkligen vara på väg åt rätt håll!! Hade personliga skäl till det, läste något om det i aftonbladet. Ska se om jag hittar länken senare. Hockey är inte allt här i livet
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 31, 2010 12:17:03 GMT 1
|
|
obba
Nybörjare
|
Post by obba on Jan 31, 2010 13:03:42 GMT 1
|
|
|
Post by husnasarn on Jan 31, 2010 13:12:17 GMT 1
Lindfors hade +7 i grundserien 7 mål och 9 ass. 16 p på 27 matcher. På detta var han poängbästa back i KHK märkligt att han får ta massa stryk när han är bästa backen i laget ( enligt statistiken iaf ). Linfors får gärna vara kvar ett år till. Han gör det han ska utan att åka omkring och glänsa. Lindfors har dessutom förmågan att nästan alltid träffa mål. En bra egenskap tycker jag.
|
|
|
Post by Joewson on Jan 31, 2010 15:59:07 GMT 1
Lindfors hade +7 i grundserien 7 mål och 9 ass. 16 p på 27 matcher. På detta var han poängbästa back i KHK märkligt att han får ta massa stryk när han är bästa backen i laget ( enligt statistiken iaf ). Linfors får gärna vara kvar ett år till. Han gör det han ska utan att åka omkring och glänsa. Lindfors har dessutom förmågan att nästan alltid träffa mål. En bra egenskap tycker jag. Lindfors har också en tendens att ta otroligt korkade utvisningar i helt fel lägen. Det syns inte i plus/minus, bara en notis Lindfors tror jag kan bättre än vad han visat den här säsongen, frågan är om han har hungern? Det har ju inte varit den trognaste spelaren genom åren. Hellre Lindfors än Valli alla dagar i veckan. Backar är ofta dyra och svårt att hitta in rätt profil. En toppback i en klubb behöver inte vara det i nästa (inga namn nämnda ) Valli, Alm, Karlsson och Altmann är de backar som förmodligen lämnar. Alm är bra, men inget man tar sig till allsvenskan med. Han håller alldeles för länge och tar därmed lite mycket utvisningar. Har dock ett otroligt fint skott, kan någon få honom att skjuta mer så kan han bli en otrolig tillgång för vilket div1-lag som helst. Valli gör en närmare katastrofsäsong i år och vi kan inte ha spelare som det tar fyra-fem månader för att komma igång. Altmann lämnar, det är redan klart. Karlsson vet jag inte vad som hänt med, han var bra mot Kungälv i för sig, men Kungälv var totalt under isen. Alla de som spelar i 4:e kedjan i år måste bytas ut om vi ska ta nästa steg. De "sämsta" spelarna måste bytas ut mot bättre. Alm är svår, riktigt svår. Tycker verkligen om Alm, en riktig kanonkille. Men en sån kille ska också få spela, vilket han inte kommer få göra här.
|
|
|
Post by mace on Jan 31, 2010 19:10:14 GMT 1
Så du menar att vi inte ska ha kvar sibbe?
|
|
apos
Björnligan
|
Post by apos on Jan 31, 2010 19:58:54 GMT 1
Pontus Hansson vill tillbaka till oss.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Jan 31, 2010 20:04:17 GMT 1
Lindfors hade +7 i grundserien 7 mål och 9 ass. 16 p på 27 matcher. På detta var han poängbästa back i KHK märkligt att han får ta massa stryk när han är bästa backen i laget ( enligt statistiken iaf ). Linfors får gärna vara kvar ett år till. Han gör det han ska utan att åka omkring och glänsa. Lindfors har dessutom förmågan att nästan alltid träffa mål. En bra egenskap tycker jag. Lindfors har också en tendens att ta otroligt korkade utvisningar i helt fel lägen. Det syns inte i plus/minus, bara en notis Lindfors tror jag kan bättre än vad han visat den här säsongen, frågan är om han har hungern? Det har ju inte varit den trognaste spelaren genom åren. Hellre Lindfors än Valli alla dagar i veckan. Backar är ofta dyra och svårt att hitta in rätt profil. En toppback i en klubb behöver inte vara det i nästa (inga namn nämnda ) Valli, Alm, Karlsson och Altmann är de backar som förmodligen lämnar. Alm är bra, men inget man tar sig till allsvenskan med. Han håller alldeles för länge och tar därmed lite mycket utvisningar. Har dock ett otroligt fint skott, kan någon få honom att skjuta mer så kan han bli en otrolig tillgång för vilket div1-lag som helst. Valli gör en närmare katastrofsäsong i år och vi kan inte ha spelare som det tar fyra-fem månader för att komma igång. Altmann lämnar, det är redan klart. Karlsson vet jag inte vad som hänt med, han var bra mot Kungälv i för sig, men Kungälv var totalt under isen. Alla de som spelar i 4:e kedjan i år måste bytas ut om vi ska ta nästa steg. De "sämsta" spelarna måste bytas ut mot bättre. Alm är svår, riktigt svår. Tycker verkligen om Alm, en riktig kanonkille. Men en sån kille ska också få spela, vilket han inte kommer få göra här. Tror definitivt att Alm är kvar till nästa säsong. Allt annat är SKANDAL!
|
|
|
Post by Joewson on Jan 31, 2010 20:59:07 GMT 1
Så du menar att vi inte ska ha kvar sibbe? Sibbe är junior, det är undantag. Rätt så logiskt.
|
|
|
Post by Joewson on Jan 31, 2010 21:05:32 GMT 1
Jag håller med dig Lokatt. Alm är en toppenkille på alla sätt och vis. Vågar han bara SKJUTA och lär sig att tackla istället för att hålla i så är han definitivt en av sex backar som ska starta.
|
|
|
Post by time on Feb 1, 2010 18:11:34 GMT 1
Klar för Örebro
|
|