|
Post by Medgångssupportern on Feb 1, 2010 18:48:15 GMT 1
|
|
|
Post by Sir Wankalot on Feb 1, 2010 22:53:54 GMT 1
Tänkte tjuvstarta med att pressentera min trupp inför nästa säsong. Trevlig läsning!!! Mitt KHK 2010-2011! Målvakter: Pontus Hansson (Frölunda/Borås) Peter Johanson (Tingsryd) Junior Backar: Simom Skoog Håkan Alm Patrik Magnusson (Kristianstad) Blaz Gregorc (Södertälje/Nyköping) Atte Valli Roger Wahlqvist David Bornhammar (Székesfehérvár) Per Braxenholm (Angers) Junior Forwards Steve Yetman Phil Aucoin (Nijmegen Devils) Fredrik Emwall (Linköping) Joakim Olsson Viktor Ringberg Jimmie Svensson Henrik Sirbäck Sebastian Arvidsson Hans Ottinger Tomas Fahlqvist Johan Forsander (Tingsryd) Erik Belin Junior Junior Kommentar: Hade gärna sett Mario Altmann kvar men jag tycker att det är bättre att satsa hans lönekuvert på en mer offensiv back och ersätta honom med en personlig favorit: Patrik Magnusson! Tyvärr så kommer inte Brasar fortsätta och det är bara att beklaga! Stort grattis till blekingepolisen(?) till årets nyförvärv. Blir det Kempe som tar över är det viktigt att ha spelare som Forsander, Emwall. Dessa spelare fixar och accepterar alla roller som tränaren ger dom! Hoppas att KHK fortsätter sammarbetet med KRIF för det är viktigt! Nästa års trupp blir större hoppas jag och då måste flera spelare hållas igång... Låter bra men vill ändå behålla Altman. Han har gjort lite poäng ändå samt världens längsta klubba Tror Brasar kan vara kvar om dom löser så han blir stationerad i Karlskrona...Sånt brukar dom lösa iaf Ser inga underifrån mer än Joel Kellman och Anton Johansson. Och då är nog Joel lite för ung än tyvärr...
|
|
|
Post by Sir Wankalot on Feb 1, 2010 23:21:46 GMT 1
Tror att alla sk artistspelare vet om att lagen är ändrad till nästa säsong..Så jag tror inte dom kommer ha samma lönekrav...Vissa vill spela hockey inte bara tjäna pengar faktiskt..Kolla en sån som Foppa, karl brinner ju för att få spela hockey. Han har ont överallt men vill ändå inte sluta. Kan förstå det..Man ju vill sluta på sina egna villkor. Nu verkar det som om hans skodor kanske har läkt lite iaf..Bara att hålla tummarna. Foppa kan vara skillnaden mellan guld eller silver
|
|
|
Post by Joewson on Feb 1, 2010 23:25:56 GMT 1
Är det bara jag som inte tycker att Sebbe är på något sätt självklar i truppen 10/11? Tycker det finns många unga och framförallt hungrigare spelare än Sebbe som man kan värva. Spelare som är beredda att göra jobbet varje match och inte ta alla dessa korkade utvisningar i anfallszon som Sebbe är smått världsmästare på (Ottinger likaså, även fast det blivit bättre). Bakom mål i anfallzon får man inte ta utvisningar! Jag vet att jag förmodligen får skit för att jag inte tycker att Sebbe ska få förlängt men jag tycker faktiskt inte att han är bra. Rätt medelmåttig skridskoåkare och dålig klubbteknik. Han är bra på att grotta framför mål om han vågar ta kampen, i år lyser det med sin frånvaro. Även inbrytningar framför mål saknas, en gång hände det och det var mot Mörrum hemma, där såg man en glimt av den gamla Sebbe. Synd bara att det var ett år sedan han visade det var och varannan match.
|
|
|
Post by stolpeut on Feb 2, 2010 0:30:52 GMT 1
Är det bara jag som inte tycker att Sebbe är på något sätt självklar i truppen 10/11? Tycker det finns många unga och framförallt hungrigare spelare än Sebbe som man kan värva. Spelare som är beredda att göra jobbet varje match och inte ta alla dessa korkade utvisningar i anfallszon som Sebbe är smått världsmästare på (Ottinger likaså, även fast det blivit bättre). Bakom mål i anfallzon får man inte ta utvisningar! Jag vet att jag förmodligen får skit för att jag inte tycker att Sebbe ska få förlängt men jag tycker faktiskt inte att han är bra. Rätt medelmåttig skridskoåkare och dålig klubbteknik. Han är bra på att grotta framför mål om han vågar ta kampen, i år lyser det med sin frånvaro. Även inbrytningar framför mål saknas, en gång hände det och det var mot Mörrum hemma, där såg man en glimt av den gamla Sebbe. Synd bara att det var ett år sedan han visade det var och varannan match. Jag håller med dig fullständigt....Sebbe har gjort sitt.
|
|
|
Post by time on Feb 2, 2010 8:35:30 GMT 1
Tror att alla sk artistspelare vet om att lagen är ändrad till nästa säsong..Så jag tror inte dom kommer ha samma lönekrav...Vissa vill spela hockey inte bara tjäna pengar faktiskt..Kolla en sån som Foppa, karl brinner ju för att få spela hockey. Han har ont överallt men vill ändå inte sluta. Kan förstå det..Man ju vill sluta på sina egna villkor. Nu verkar det som om hans skodor kanske har läkt lite iaf..Bara att hålla tummarna. Foppa kan vara skillnaden mellan guld eller silver Tror många kommer att välja spel i andra länder med förmånligare skatterregler. Det kommer att kosta svenska klubbar nästan dubbelt så mycket om en spelare (med tidigare artistkontrakt) ska få ut lika mycket netto. Jag skulle bli mycket förvånad om det inte blir betydligt färre transatlanter i svensk hockey kommande säsong
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 2, 2010 9:06:31 GMT 1
Är det bara jag som inte tycker att Sebbe är på något sätt självklar i truppen 10/11? Tycker det finns många unga och framförallt hungrigare spelare än Sebbe som man kan värva. Spelare som är beredda att göra jobbet varje match och inte ta alla dessa korkade utvisningar i anfallszon som Sebbe är smått världsmästare på (Ottinger likaså, även fast det blivit bättre). Bakom mål i anfallzon får man inte ta utvisningar! Jag vet att jag förmodligen får skit för att jag inte tycker att Sebbe ska få förlängt men jag tycker faktiskt inte att han är bra. Rätt medelmåttig skridskoåkare och dålig klubbteknik. Han är bra på att grotta framför mål om han vågar ta kampen, i år lyser det med sin frånvaro. Även inbrytningar framför mål saknas, en gång hände det och det var mot Mörrum hemma, där såg man en glimt av den gamla Sebbe. Synd bara att det var ett år sedan han visade det var och varannan match. Helt rätt!
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 2, 2010 11:17:33 GMT 1
Är det bara jag som inte tycker att Sebbe är på något sätt självklar i truppen 10/11? Tycker det finns många unga och framförallt hungrigare spelare än Sebbe som man kan värva. Spelare som är beredda att göra jobbet varje match och inte ta alla dessa korkade utvisningar i anfallszon som Sebbe är smått världsmästare på (Ottinger likaså, även fast det blivit bättre). Bakom mål i anfallzon får man inte ta utvisningar! Jag vet att jag förmodligen får skit för att jag inte tycker att Sebbe ska få förlängt men jag tycker faktiskt inte att han är bra. Rätt medelmåttig skridskoåkare och dålig klubbteknik. Han är bra på att grotta framför mål om han vågar ta kampen, i år lyser det med sin frånvaro. Även inbrytningar framför mål saknas, en gång hände det och det var mot Mörrum hemma, där såg man en glimt av den gamla Sebbe. Synd bara att det var ett år sedan han visade det var och varannan match. Nä, denna säsong har han varit oerhört blek.
|
|
|
Post by dockan on Feb 2, 2010 12:09:06 GMT 1
Isak Haag, Pantern skulle jag vilja ha in!
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 2, 2010 13:18:08 GMT 1
Mer attitydspelare behövs i laget. Fler som Jimmie!
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 2, 2010 18:06:07 GMT 1
Har faktiskt lite svårt att såga Sebbe, har ju knappt sett honom spela denna säsongen. Att han inte bryter in framför mål som han gjorde tidigare har nog rätt mycket med självförtroende att göra
|
|
|
Post by jipe on Feb 2, 2010 18:20:52 GMT 1
Sebbes fördel är att han har en förmåga att vara på rätt plats vid rätt tillfälle vilket är mycket bra men hans nackdel är hans fyrkantiga skridskoåkning vilket gör att han ofta kommer på efterkälken när KHK blir av med pucken i anfallszon och därför ofta tar onödiga hakningar o Boxplay som resultat. Känns inte som en Allsvensk spelare i mina ögon.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 2, 2010 20:24:26 GMT 1
Sebbes fördel är att han har en förmåga att vara på rätt plats vid rätt tillfälle vilket är mycket bra men hans nackdel är hans fyrkantiga skridskoåkning vilket gör att han ofta kommer på efterkälken när KHK blir av med pucken i anfallszon och därför ofta tar onödiga hakningar o Boxplay som resultat. Känns inte som en Allsvensk spelare i mina ögon. Spelar vi i allsvenskan nästa säsong?
|
|
|
Post by Joewson on Feb 2, 2010 20:31:42 GMT 1
Måste ha ett allsvenskt lag i ettan för att ta steget upp (eller en jäkla massa tur). Sebbe är inte spelaren som kommer höja KHK till den nivån. Sebbe var inte bra på försäsongen, där han fick spela och han har inte varit på något sätt tillräckligt bra när han fått chansen för att kunna få mer speltid än vad han fått. Jag förstår att vissa här inne håller Sebbe högt, det är en karlskronakille och gjorde en riktigt bra höst förra säsongen. Men vissa spelare behöver bytas ut om vi ska ta nästa steg, de som inte platsar i år är ju rätt så lämpligt att byta ut.
|
|
|
Post by HF on Feb 2, 2010 21:00:46 GMT 1
Efter att ha sett första perioden idag på U-16 matchen så tycker jag att KHK måste göra allt för att behålla Joel Kellman och Sebastian Svensson. Man måste nog erbjuda plats i alagstruppen för att det ska finnas någon chans att de tillhör KHK nästa säsong.
Det räcker att Bobo och Westerholmarna har stuckit, kanske någon till.
|
|