|
Post by Teddybear on Feb 3, 2010 23:22:00 GMT 1
Bystedt däremot hade inte varit fel!
|
|
|
Post by figgliuzzi on Feb 3, 2010 23:27:06 GMT 1
Wirll är ju kass. snittar bara 1 mål per match sen han kom till Sverige.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 4, 2010 0:38:13 GMT 1
jag har sett mike 5 matcher live iår och han är otroligt bra. finns en anledning att troja ljungby i allsvenskan är intresserade!!!! Jag skiter i vem som är intresserad av honom, JAG tycker han är oduglig och det är min åsikt. Vi tycker helt enkelt inte likadant om just denna spelare Oduglig??? Sure... ;D Då vill jag ha omdömmet på våra "spelare" som inte var i närheten av denne man..... Avskräde? Avfall?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Feb 4, 2010 8:40:19 GMT 1
[glow=red,2,300]Säljes[/glow]: Kraftigt underpresterande hockeylag utan hjärta, som har en tendens att ALLTID vika ner sig när det gäller något. Kan tyvärr ALDRIG prestera ett par matcher i rad.
[glow=red,2,300]Köpes:[/glow] Hungriga hockeyspelare som VILL prestera några matcher i rad, varför inte en HEL säsong??? Spelarna i fråga får gärna ha ett stort hockeyhjärta som kan värma upp totalfrusna supportersjälar.
[glow=red,2,300]Finnes:[/glow] Sveriges 15:e största hockeypublik som håller hög Allsvensk klass. En publik som TROTS misserabla resultat ÄNDÅ håller HÖG klass. Som fortsätter att komma och stötta TROTS misserabla resultat. DVS raka motsatsen till medgångspublik. ;D
|
|
|
Post by time on Feb 4, 2010 9:05:21 GMT 1
Henning kommer lägga av och Ringberg vill jag inte heller behålla Vi är helt överrens Känns som vi behöver få in ett antal nya spelare om vi ska sikta uppåt. En ny line, plus ett par stycken till. Tror på 6-7 nya till nästa säsong
|
|
|
Post by dragkrok on Feb 4, 2010 9:15:41 GMT 1
Vi är helt överrens Känns som vi behöver få in ett antal nya spelare om vi ska sikta uppåt. En ny line, plus ett par stycken till. Tror på 6-7 nya till nästa säsong Borde vara betydligt fler men tyvärr är det väl inte möjligt att byta så många som egentligen skulle behöva bytas ut
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 4, 2010 9:29:11 GMT 1
Vi är helt överrens Känns som vi behöver få in ett antal nya spelare om vi ska sikta uppåt. En ny line, plus ett par stycken till. Tror på 6-7 nya till nästa säsong 6-7??? Kan du ens hitta så många du vill behålla?? Måste vara på gränsen...?!
|
|
|
Post by dragkrok on Feb 4, 2010 9:41:15 GMT 1
Vilka tycker jag då borde vara kvar till nästa säsong
MV Oskar Fransson (som 2:a målvakt)
B Simon Skoog (hade görna fått lämna, men har tyvärr kontrakt) Roger Wahlqvist Håkan ALm ----------------- Jonas Karlsson Patrik Lindfors (då det inte går att byta hela laget på en gång skulle jag kunna tänka mig att även dessa två får chansen under vår nye tränare)
FW Henrik Sirbäck Jimmy Svensson Jocke Ohlsson Daniel Brasar Thomas Fahlqvist (en bra spelare som kanske oxå skulle vara under sträcket då det känns som hjärtat saknas) Erik Belin Jonas Lönn (tycker fortfarande inte han fått chansen att visa vad han kan) ----------------- Hans Ottinger (är oerhört tveksam till om jag vill se honom fortsätta i KHK, men som sagt, man kan inte byta ut alla)
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 4, 2010 9:56:08 GMT 1
Tror på 6-7 nya till nästa säsong 6-7??? Kan du ens hitta så många du vill behålla?? Måste vara på gränsen...?! Det är ungefär så många jag hittar som kan fortsätta, oerhört tråkigt!!!
|
|
|
Post by Mr Hockey on Feb 4, 2010 10:04:38 GMT 1
Det känns fel i att spekulera kring vilka som skall FÅ vara kvar nästa säsong.
Anledningen är att vi supporters INTE har en aning hur lönerna ser ut. För mig är det ganska självklart att lönen står i kontrast till prestationen.
Får man bara gissa så tror jag att det är ganska så stora skillnader i lön. Så ser det i alla fall ut i de flesta klubbar i landet.
Där gillar jag tex vad Evertsson i Lakers alltid brukar köra som sin käpphäst: Så mycket hockey som möjligt för stålarna....
Dvs man betalar sina stjärnor bra, därmed också ett betydligt större prestationskrav på dessa lirare......
Dvs presterar inte stjärnorna med sina stjärnlöner åker dom bort, helt enkelt. Så som det fungerar på alla andra arbetsplatser i samhället. En vanlig kontorsråtta blir inte av med sin anställning om han/hon inte presterar, men en VD/högavlönad chef blir det.......
Det är därför dom också får bättre betalt, man lever en något otryggare tillvaro..........
Men, man bygger laget på de andra lirarna som får betalt efter en normal/genomsnittlig lön motsvarande andra lag i serien.
Dvs man gör sig inte känd som det lag som ALLTID betalar bättre än andra lag, oavsett vilken spelartyp man letar efter.
Tyvärr tror jag att KHK konstant betalar bättre i praktiken på varje position än vad andra klubbar i div 1 gör. Den faktan baserar jag på den information jag själv erhållit ifrån spelare, totala lönekostnader som publiceras i media mm.
KHK är förmodligen topp 3 i hela div 1 gällande lönekostader. Men vi presterar som typ 20-25 lag i prestation.
Till nästa säsong (och i all framtid) tycker jag att KHK INTE konstant skall betala mer än andra mostvarande klubbar för alla spelare/positioner i laget.
Lägg det mesta krutet på några "klassspelare" som skall leda laget, dem skall ha bra betalt. Ändra dock lönen till att ändå vara mer prestationsbaserad, dvs bonusbaserat där de stora delarna betalas ut EFTER vi gått till All-ettan, play-off serier mm.
Resten av spelarna bör vi betala som de andra klubbarna gör, dvs vi blir en slags median lönemässigt. Jag inbillar mig fortfarande att vi ändå blir ganska attraktiva genom vår arena, den hängivna publiken som redan håller hög Allsvensk klass, allt runt omkring osv.
Det är dags att AGERA NUUUUUUUU.................
|
|
|
Post by yngwie on Feb 4, 2010 10:14:23 GMT 1
Mv. Oskar 2:e keeper
Backar. Skoog, Alm och Walkvist.
Forwards. Brasar Fahlkvist jimmy Sibbe Belin Olsson
Resten kan packa väskan.. Skall vi komma nånstans nästa år så är det dom här som kan vara kvar enligt mej!
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 4, 2010 10:20:58 GMT 1
Frågan är bara hur nya ska finasieras Enligt Tobbe så var det tröjans förtjänst att vi kunde få dessa spelarna till denna säsong. Då undrar man förstås, hade vi inte köpt tröjan, hur hade då truppen sett ut?? Nästa säsong, hur kommer då pengar in, jag kan i alla fall lova att jag lägger inte ett öre på någon mer tröja eller liknande förrän man ser hur klubben agerar eller satsar.
|
|
|
Post by dragkrok on Feb 4, 2010 10:27:58 GMT 1
Går klubben ut och lovar att lägga pengar på EN speciell "publiklyft-spelare", så blir det självklart en tröja i år oxå...... skulle man däremot lägga in pengarna i spelarbudgeten, som man gjorde inför den här säsongen, då får det nog vara för min del oxå.
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 4, 2010 10:30:35 GMT 1
Går klubben ut och lovar att lägga pengar på EN speciell "publiklyft-spelare", så blir det självklart en tröja i år oxå...... skulle man däremot lägga in pengarna i spelarbudgeten, som man gjorde inför den här säsongen, då får det nog vara för min del oxå. Där har du en poäng, publiklyftet ska vara en speciell spelare inte som man nu gjorde trots att man inte informerade om detta flyta ut pengarna i en grå massa.
|
|
|
Post by time on Feb 4, 2010 10:32:13 GMT 1
Vilka tycker jag då borde vara kvar till nästa säsong MV Oskar Fransson (som 2:a målvakt) B Simon Skoog (hade görna fått lämna, men har tyvärr kontrakt) Roger Wahlqvist Håkan ALm ----------------- Jonas Karlsson Patrik Lindfors (då det inte går att byta hela laget på en gång skulle jag kunna tänka mig att även dessa två får chansen under vår nye tränare) FW Henrik Sirbäck Jimmy Svensson Jocke Ohlsson Daniel Brasar Thomas Fahlqvist (en bra spelare som kanske oxå skulle vara under sträcket då det känns som hjärtat saknas) Erik Belin Jonas Lönn (tycker fortfarande inte han fått chansen att visa vad han kan) ----------------- Hans Ottinger (är oerhört tveksam till om jag vill se honom fortsätta i KHK, men som sagt, man kan inte byta ut alla) då stämmer det ju bra med 6-7 nya
|
|