|
Post by time on Oct 20, 2012 19:29:04 GMT 1
Om vi så förlorar varenda match som är kvar, så ville jag inte se mer av Kempe. Problemet är att våra backar är så dåliga att vi inte KAN spela offensivt Och vi har dem pga Kempe Viktigare att bli av med Kempe än att klara sig kvar i HA alltså? Underbart ...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 20, 2012 19:32:00 GMT 1
Hellre div .1 med motståndare som Kungälv, än spel i HA med Kempe med moståndare som Leksand? ;D
Tror inte ens att mr C önskar detta innerst inne.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 20, 2012 19:46:20 GMT 1
Tycker ni verkligen detta är roligare än div 1? Vet i fan om det inte var roligare att åka till Jössa eller Kristianstad, än dessa pinsamheter... Känner mig faktiskt mindre tänd nu än i ettan...allt eftersom uppgivheten ökar....det finns ju en gräns när spänning blir uppgivenhet. Jag var så nervös när jag tittade på Almtunamatchen, så jag mådde dåligt..nu hoppas jag knappt längre Och har vi lagt alla pengar på ett så svagt lag, finns ju ingen framtid annan än kvalserien
Kungälv var ett dumt exempel, men det finns massor med glödheta andra matcher
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 20, 2012 19:51:24 GMT 1
Känns som det kvittar vilken serie KHK än spelar i så blir du ändå aldrig nöjd.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 20, 2012 20:38:27 GMT 1
Tycker ni verkligen detta är roligare än div 1? Vet i fan om det inte var roligare att åka till Jössa eller Kristianstad, än dessa pinsamheter... Känner mig faktiskt mindre tänd nu än i ettan...allt eftersom uppgivheten ökar....det finns ju en gräns när spänning blir uppgivenhet. Jag var så nervös när jag tittade på Almtunamatchen, så jag mådde dåligt..nu hoppas jag knappt längre Och har vi lagt alla pengar på ett så svagt lag, finns ju ingen framtid annan än kvalserien Kungälv var ett dumt exempel, men det finns massor med glödheta andra matcher Klart att det inte är roligare, just nu. Men det är väl hit vi ville? Det är trots allt i allsvenskan vi vill vara, eller hur? Sist eller först, skit samma!.. Men visst, nu gäller det att ta tag i saker och ting så vi inte far ut med världens fart igen... Det kan ju bli lite klurigt, men det är mycket kvar att spela om!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 20, 2012 20:42:25 GMT 1
Ja, vi ville hit och DU om någon vet vad jag tyckte om att ställa upp med denna trupp. Ledninegn har så här långt slagit allt i spillror. Förvandlat gjädjefnatt vit avancemanget, till mer och mer tvivel under silly season, till total förtvivlan idag. Ingen kan säga att det BEHÖVDE se ut så här...vi är inte fattigt Mariestad som fått en gratisplats...
|
|
Arcam
Björnligan
Proud Member Of The Number 77 Fanclub
|
Post by Arcam on Oct 20, 2012 20:49:15 GMT 1
är väl för faan alltd roligare att få stryk av DIF och LIF änn att vinna mot nittorp,pantern mfl: ? skärp er nu för fan! fattar ni inte vilken skillnad i division vi spelar i? bor i väst (med starka rötter i öst) men börjar fan hålla med i(OINK snacket) att öst är gnälliga jävlar som tror dom är bäst i värden! fattar ni inte att vi kommer göra "hundåren" nu? visst även jag var riktigt besviken ikväll ,,men vi måste lära ,och i våra hjärtan veta , att KHK kommer spela vidare i AS även nästa år , det är VERKLIGEN NU DET ÄR DAX , ATT VISA ATT: DET ÄR VI SOM ÄR KHK!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Post by Sverker on Oct 20, 2012 21:14:24 GMT 1
Hittills har spelet inte blivit bättre pga. man sparkade Kempe, snarare tvärt om. Vad trodde du skulle hända i dessa 2 matcherna mot DIF och VIK? 6 p, eller? Vi tar nog inga poäng i de 3 nästa matcherna heller och det oavsett vad tränaren heter, tyvärr. Det bästa KHK gjort denna säsong så långt är att man skickade iväg Kempe!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 20, 2012 21:23:30 GMT 1
Jag har aldrig sagt, påstått eller trott att spelet skulle bli bättre men en gång pga. Kempe sparkades. Dock så finns det dem som trott att allt skulle lösa sig med en enda gång.
Jag har varit (är) lite skeptisk till tränarbytet då jag tror att spelartuppen är för svag för HA. Den nya tränaren bör vare överjävlig på att få ut det bästa ur varenda en gubbe i truppen, dessutom bör han anpassa spelet efter det material han förfogar över.
|
|
|
Post by icebreaker on Oct 20, 2012 21:39:17 GMT 1
Jag har aldrig sagt, påstått eller trott att spelet skulle bli bättre pga. Kempe sparkades. Dock så finns det dem som trott att allt skulle lösa sig med en enda gång. Jag har varit (är) lite skeptisk till tränarbytet då jag tror att spelartuppen är för svag för HA. Den nya tränaren bör vare överjävlig på att få ut det bästa ur varenda en gubbe i truppen, dessutom bör han anpassa spelet efter det material han förfogar över. Det ar klart vi ska ha en tranare som ar overjavlig, vad trodde du
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Oct 20, 2012 21:44:48 GMT 1
Jag hoppas vi slipper fundera till våren huruvida det hade varit bättre att låta Kempe fortsätta. I slutänden lär det ändå handla om att vi måste vara bäst efter jul. Lite senare än vanligt, lagom till kvalet typ. Jag hade inte trott på några poäng mot DIF eller VIK, men jag hade förväntat mig att det skulle se bättre ut ändå mot innan, när nu spelarna skulle få spela som de själva tyckte att de var bättre lämpade för (om det nu var rätt uppfattat). Jag tror att Kempe också hade haft lite förståelse för vad som skedde om prestationen på isen hade getts en boost, men nu känns det bara mer förvirrat och ...tja, förhastat?
|
|
|
Post by sheriff on Oct 20, 2012 21:57:18 GMT 1
Snarare för sent än förhastat. Men jag håller med om att pga tidvalet så ger det nog ingen positiv effekt denna säsongen ens.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 25, 2012 14:43:48 GMT 1
Det behöver de ju inte. Du springer ju o pratar med dem o sprider det i sociala medier ... Tog det 3 dagar för dej att komma på detta? Är ditt mål här att hela tiden försöka göra dej rolig/försöka förnedra mej, så Sir I, Medgångarn, kaffe, benderman och några till kan hänga på? Om du läser hela inlägget, så kan du se att vi som supportrar har rätt att tycka vad vi vill och jag ser mej som en sådan. Tyvärr kan jag inte hjälpa att jag i vissa fall vet mer än dej när det gäller KHK, det är kanske där skon klämmer? När jag skriver ngt här på forumet, så namnger jag aldrig vem som sagt något. Eller har du en annan uppfattning gällande det? Vissa saker nämner jag i förtroende till vissa och min förhoppning är att det då är i förtroende och förblir så. Jag litar på människor. Om spelarna själva ex är och twittrar om detta, så tycker iaf jag det är en helt annan sak. Till sist, läs vad jag skrev igår: Du (var du) och några till har hängt upp er på att jag skrivit att det är viktigt att ha "roligt", det innebär inte i mitt sätt att se det som "skit samma hur det går, bara vi har roligt". Så nu kan ni lägga ner dessa kommentarer efter varje match KHK förlorar. Det är inte roligt längre. Jag tycker ff att KHK gjorde helt rätt som sparkade Kempe! Jag tror detta kommer bli bra till slut! Time när du ändå är igång och citerar mina inlägg, så kanske du kan svara på de 4:a frågorna jag skrivit i inlägget ovan till dej.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Oct 25, 2012 20:33:29 GMT 1
Jaha, kanske borde fundera lite på hur "sparka-Kempe-effekten" föll ut. Inte till det bättre i alla fall som det känns... Måste vara till viss bitter tillfredsställelse hos Kempe.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 25, 2012 20:59:41 GMT 1
Jaha, kanske borde fundera lite på hur "sparka-Kempe-effekten" föll ut. Inte till det bättre i alla fall som det känns... Måste vara till viss bitter tillfredsställelse hos Kempe. Vad hade du väntat dej? Hur många poäng hade du räknat med mot DIF b, VIK b, LIF h och Örebro b? Kempes förtroende var slut hos spelarna i KHK 11 januari 2012 efter matchen mot KIK hemma, där skulle han sparkats! Så mycket kontakter har jag "besserwissern" med spelare och vissa ledare, så jag vet det.
|
|