|
Post by Teddybear on Mar 3, 2007 23:09:23 GMT 1
jaha....? o va fan ska man göra nu då............? Jo det ska jag tala om för dig min gode vän Lawless! Det är nu vi i BB ska börja växa till nåt som karlskrona hockey aldrig sett make till! Jag har sagt det förr och säger det igen VI SKA REGERA! Inom kort så kommer jag att försöka få till en samlig med oss i den inre kretsen i BB och börja bygga så att vi står rustade inför nästa säsong! Vi passa på att tacka ALLA som stått och vrålat sönder sina halsar på NNÖ denna säsong! Håll ögon och öron öppna så kommer jag att< kalla er för strid!! MVH Pierre"Youngblood"Löfgren STOLT Ordförande i BLACKBUGS! Du fick nästan rätt YB! Ni kommer att regera. Kommer ihåg när du nästan var ensam på stå! Starkt jobbat! Bara 7 månader tills det är dax igen!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 4, 2007 17:22:44 GMT 1
Fruktansvärd dålig sista period på en annars helt fantastisk säsong.
Var så säkra KHK kommer tillbaka nästa säsong också och nu kommer man nog även vara lite bättre förbereda på vad som krävs i ett PlayOff/Kval.
- Älska KHK
|
|
|
Post by dicanio on Mar 4, 2007 17:23:28 GMT 1
Rusta med 3 bra backar och detta går vägen!
|
|
|
Post by hockeylover on Mar 4, 2007 19:57:42 GMT 1
Helt rätt! Till nästa säsong kan KHK förbereda sig på ett bra sätt. Man kan ju t.ex. lägga intäktsbudgeten från publiken på ca. 1700 personer. (Inför denna säsong har det ryktats om en budget på ca. 500 betalande pers/match. Rätta mig om jag har fel). Nu finns det tid för alla inblandade att göra något bra av nästa säsong. Det finns få förreningar som i dagsläget har så bra förutsättningar som KHK har! Så, nästa säsong...då tar vi dom
|
|
|
Post by HF on Mar 4, 2007 20:55:27 GMT 1
Helt rätt! Till nästa säsong kan KHK förbereda sig på ett bra sätt. Man kan ju t.ex. lägga intäktsbudgeten från publiken på ca. 1700 personer. (Inför denna säsong har det ryktats om en budget på ca. 500 betalande pers/match. Rätta mig om jag har fel). Nu finns det tid för alla inblandade att göra något bra av nästa säsong. Det finns få förreningar som i dagsläget har så bra förutsättningar som KHK har! Så, nästa säsong...då tar vi dom budgeten för publik låg högre och det är ju inte så att man får in mer pengar för att man lägger en högre ´publikbudget, där är det ju bättre att vara lite försiktig för blir publiksnittet högre blir det ju vinst.
|
|
|
Post by hockeylover on Mar 4, 2007 21:34:41 GMT 1
Förvisso, men jag är övertygad att hockeyfebern kommer att hålla i sig nästa säsong. Räknar man då på ett snitt på 1700 pers/match (vilket inte är högt räknat) så kan spelare av väldigt bra kaliber tas till KHK. Nästa säsong...Inga överraskningar...inga hinder, bara ett väl förberett och hungrigt KHK
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 5, 2007 11:04:00 GMT 1
Nja, enligt ELIT2010 gäller följande fast: År 2010 ska vi ha: • "Ett lag som spelar i den övre halvan av division 1 och där målet är halva gänget är egna produkter" M.a.o. är det snart dags att börja avveckla utomsockens spelare... Vidare..: "Vår satsning och strategi med ELIT2010 bygger inte på snabba, bekväma vägar, där vi med chansartade spelarköp spekulerar i framtiden. Vi bygger klokt, målmedvetet en grund som står pall i alla väder. Vi köper oss inte framgång, vi skapar förutsättningar för den." M.a.o. vi samlar...
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 5, 2007 19:49:51 GMT 1
Nja, enligt ELIT2010 gäller följande fast: År 2010 ska vi ha: • "Ett lag som spelar i den övre halvan av division 1 och där målet är halva gänget är egna produkter" M.a.o. är det snart dags att börja avveckla utomsockens spelare... Vidare..: "Vår satsning och strategi med ELIT2010 bygger inte på snabba, bekväma vägar, där vi med chansartade spelarköp spekulerar i framtiden. Vi bygger klokt, målmedvetet en grund som står pall i alla väder. Vi köper oss inte framgång, vi skapar förutsättningar för den." M.a.o. vi samlar... Förstår inte heller hur den strategin ska gå ihop i dagsläget.
|
|
|
Post by Teddybear on Mar 6, 2007 16:28:20 GMT 1
Nja, enligt ELIT2010 gäller följande fast: År 2010 ska vi ha: • "Ett lag som spelar i den övre halvan av division 1 och där målet är halva gänget är egna produkter" M.a.o. är det snart dags att börja avveckla utomsockens spelare... Vidare..: "Vår satsning och strategi med ELIT2010 bygger inte på snabba, bekväma vägar, där vi med chansartade spelarköp spekulerar i framtiden. Vi bygger klokt, målmedvetet en grund som står pall i alla väder. Vi köper oss inte framgång, vi skapar förutsättningar för den." M.a.o. vi samlar... Förstår inte heller hur den strategin ska gå ihop i dagsläget. Den kommer aldrig att gå ihop. Men det låter fint...
|
|
|
Post by crosschecking on Mar 6, 2007 17:04:39 GMT 1
Finns nog inget lag i toppen på ettan som har 50% egna spelarr på isen..knappast i truppen heller.. kan vi ha fem st från blekinge på isen så är det vackert så!
|
|
|
Post by HF on Mar 6, 2007 18:25:10 GMT 1
Tycker vi har vänt denna besvikelse till revanschlusta, alla jag pratar med känner en stolthet över KHK. Vi ställer upp och stöttar killarna fast det inte gick så bra i kvalet och jag tror verkligen de känner det. Eller har jag fel i mitt tänk?
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 6, 2007 18:30:55 GMT 1
En tröst kan ju vara att vi kan få se fyra nya lag nästa säsong. Två av dem är ju redan klara.
|
|
|
Post by HF on Mar 6, 2007 21:31:30 GMT 1
En tröst kan ju vara att vi kan få se fyra nya lag nästa säsong. Två av dem är ju redan klara. Du har väl en hel del lag kvar att se från årets säsong?
|
|
|
Post by sune99 on Mar 6, 2007 23:00:28 GMT 1
Att tänka på till nästa säsongs kvalspel.
Värva ett par tre backar av division1 klass. Spela lite mer rutinerat i kvalspelet, det går inte bara ösa framåt. I och för sig borde det gå mot Grästorp men men...... det gick ju som det gick.
Fundera på att köpa en division1 klass målvakt. Landskronas Möllerström är bättre klass än den ni haft i år.
Usch, en säsong till i tvåan hur tråkigt kan det bli
|
|
|
Post by karlskrona on Mar 6, 2007 23:33:21 GMT 1
Johan håller, han är riktigt bra! Han gör 2 dåliga matcher under säsongen, synd att det är just i play-off dom kommer. men det är inte lätt när han inte får någon hjälp av lirarna på isen.
|
|