|
Post by martkarl on Mar 7, 2007 7:53:32 GMT 1
Det man har sett under säsongen så har nästan alla andra lag haft en bättre målvakt. Jag tycker det behövs en ny målvakt till näsa säsong plus ett par backar
|
|
|
Post by ringcar on Mar 7, 2007 18:00:33 GMT 1
Tycker att johan är bra men har lite samma dilemma som Martin.. Lite sämst när det gäller, men sen ska man inte skylla bara på målvakten. Det är fem man på isen som spela försvar... Man måste lära sig att man kan spela enkelt.
|
|
|
Post by HF on Mar 7, 2007 18:30:43 GMT 1
Johan håller, han är riktigt bra! Han gör 2 dåliga matcher under säsongen, synd att det är just i play-off dom kommer. men det är inte lätt när han inte får någon hjälp av lirarna på isen. Du har inte funderat varför de två dåliga matcherna kom i PO?
|
|
|
Post by martkarl on Mar 7, 2007 19:05:03 GMT 1
Han må vara bra men lite sämst när det gäller håller inte som vi sett. Naturligtvis är det alla spelare som har en del i förlusten i PO1 + tränarna som spelar samma spelare i match efter match trots grova misstag om och om igen.
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 7, 2007 19:08:57 GMT 1
Tycker Johan verkar varit väldigt ojämn under säsongen. Skulle inte skada med en stabil målvakt.
|
|
|
Post by hockeylover on Mar 7, 2007 19:11:56 GMT 1
Kan bara hålla med...
|
|
|
Post by charlie on Mar 7, 2007 19:42:17 GMT 1
Och han hade det ju så lätt också! Tacka fanken att han gjorde en halvdan insats (1 för vilken var den andra dåliga matchen?), när han vet att gubbarna som kommer farande gör det i flock och utan "jägare" som försöker skingra flocken. Johan hamnade i en mardrömssituation. Han hade haft det betydligt lättare om han fått dubbelt så många puckar och hälften så mycket hjälp bakåt som man bör få... Att KHK faktiskt hade mest gjorda och minst insläppta antal mål verkar sedan länge nu vara glömt...
|
|
|
Post by crosschecking on Mar 7, 2007 20:01:13 GMT 1
Och han hade det ju så lätt också! Tacka fanken att han gjorde en halvdan insats (1 för vilken var den andra dåliga matchen?), när han vet att gubbarna som kommer farande gör det i flock och utan "jägare" som försöker skingra flocken. Johan hamnade i en mardrömssituation. Han hade haft det betydligt lättare om han fått dubbelt så många puckar och hälften så mycket hjälp bakåt som man bör få... Att KHK faktiskt hade mest gjorda och minst insläppta antal mål verkar sedan länge nu vara glömt... Word.. det ingen såg var att G ik´s 3 fartfantomer kom som torpeder varje gång mot mål o gjorde sina instick bakom våra backar... Uselt försvarspel helt enkelt!
|
|
|
Post by Professorn on Mar 7, 2007 21:02:05 GMT 1
Och han hade det ju så lätt också! Tacka fanken att han gjorde en halvdan insats (1 för vilken var den andra dåliga matchen?), när han vet att gubbarna som kommer farande gör det i flock och utan "jägare" som försöker skingra flocken. Johan hamnade i en mardrömssituation. Han hade haft det betydligt lättare om han fått dubbelt så många puckar och hälften så mycket hjälp bakåt som man bör få... Att KHK faktiskt hade mest gjorda och minst insläppta antal mål verkar sedan länge nu vara glömt... Word.. det ingen såg var att G ik´s 3 fartfantomer kom som torpeder varje gång mot mål o gjorde sina instick bakom våra backar... Uselt försvarspel helt enkelt! Ifall våra tröga backar hade passat en enkel passning så hade vi sluppit "burskydd" och tröga uppåkningar som tar flera sekunder extra... Det som skiljer fjasko ifrån succe är att våga satsa på att vända spelet i mittzon istället för bakom den egna buren. Inget lag i vinter har egentligen varit något hot, men varför har inte klubben lärt sig hockey på 2000-talet med korta uppspel och powerplayeneheter....?
|
|
|
Post by HF on Mar 7, 2007 21:02:36 GMT 1
Och han hade det ju så lätt också! Tacka fanken att han gjorde en halvdan insats (1 för vilken var den andra dåliga matchen?), när han vet att gubbarna som kommer farande gör det i flock och utan "jägare" som försöker skingra flocken. Johan hamnade i en mardrömssituation. Han hade haft det betydligt lättare om han fått dubbelt så många puckar och hälften så mycket hjälp bakåt som man bör få... Att KHK faktiskt hade mest gjorda och minst insläppta antal mål verkar sedan länge nu vara glömt... Word.. det ingen såg var att G ik´s 3 fartfantomer kom som torpeder varje gång mot mål o gjorde sina instick bakom våra backar... Uselt försvarspel helt enkelt! släng på dom röda tröjor...
|
|
|
Post by Teddybear on Mar 7, 2007 23:45:03 GMT 1
Vi behöver en stabil förstamålvakt! Det är varken Johan eller Martin. Ta hit en grym målvakt så är hälften vunnit!
|
|
|
Post by bengtake on Mar 8, 2007 8:51:55 GMT 1
Tjena alla hockey experter!!
Tycker det är väldigt härligt att läsa alla era orsaker till förlusterna nu i play off... Personligen såg jag inte första matchen uppe i Grästorp men jag har förstått attt den matchen slet mycket på endel av khk:s spelare.....o att dem föll pga allt för offensivt spel...!!??
Fredags matchen tycker jag KHK genomför helt fantastiskt,,,,,,vi får inte glömma pressen på spelarna måste varit grym.
Lördagens match tycker jag är hyffsad fram till sissta perioden, då tappar spelarna förståndet helt. Fem man kan inte bara tänka framåt...bedrövligt. Jag undrar vad Per kan sagt i time outen. Grästorp spelar precis efter sina resurser och gör det på ett exemplariskt sätt med riktiga bra avslut. Jag anser att utespelarna skiter bort sig vid varje mål och lämnar Johan i målet helt själv. Det såg ut som det saknades trygghet i Khk spel och agerande i lördags, det som sett så bra ut hela året.... Förlusten kom som en riktig käftsmäll på många..
Tack för en fantastisk serielunk KHK! Synd att det slutade såhär, men idrotten är så ibland..
Hoppas nu truppen förstärks med ett par backar sen kör vi på igen.
|
|
|
Post by blonderadbulgar on Mar 8, 2007 9:51:03 GMT 1
Tycker vi har vänt denna besvikelse till revanschlusta, alla jag pratar med känner en stolthet över KHK. Vi ställer upp och stöttar killarna fast det inte gick så bra i kvalet och jag tror verkligen de känner det. Eller har jag fel i mitt tänk? Du har helt rätt ! Besviklesen blåste bort snabbare än vid kvalmissen 2005. Tror det beror på att de flesta känner att KHK har det bra förspänt för framtiden
|
|
|
Post by blonderadbulgar on Mar 8, 2007 10:13:37 GMT 1
Jo det ska jag tala om för dig min gode vän Lawless! Det är nu vi i BB ska börja växa till nåt som karlskrona hockey aldrig sett make till! Jag har sagt det förr och säger det igen VI SKA REGERA! Inom kort så kommer jag att försöka få till en samlig med oss i den inre kretsen i BB och börja bygga så att vi står rustade inför nästa säsong! Vi passa på att tacka ALLA som stått och vrålat sönder sina halsar på NNÖ denna säsong! Håll ögon och öron öppna så kommer jag att< kalla er för strid!! MVH Pierre"Youngblood"Löfgren STOLT Ordförande i BLACKBUGS! Du fick nästan rätt YB! Ni kommer att regera. Kommer ihåg när du nästan var ensam på stå! Starkt jobbat! Bara 7 månader tills det är dax igen! Ja, bra jobbat. Men bara 5,5 månader kvar
|
|
|
Post by bjarne on Mar 8, 2007 16:26:56 GMT 1
Som våra målvakter har haft det denna säsongen kan det inte varit lätt att vara målis! mindre än 20skott varje match och då har det minst varit 2 rena frilägen, och stå å vara kall i 10min för att sedan få ett friläge kan ju inte vara lätt alls!
|
|