|
Post by Zäta on Mar 1, 2013 16:30:15 GMT 1
Modig är registrerad. Han får spela med oss.
|
|
|
Post by dipietro on Mar 2, 2013 23:02:10 GMT 1
Det är ganska skrämmande hur vissa resonerar. Vad tror ni att händer när laget har inget att spela för? Stora delen av utespelarna offrar sig inte ett skit framför eget mål, inga närkamper, felpassningar, felplaceringar osv. Klart som f*n att man tappar lite av fokuset och det är det vi ser på isen. När man läser och hör match efter match att laget har spelat bra kan man bara undra.. Vad då bra? Inte ens närheten av bra om man ligger toksist på tabellen, har vunnit 2 bortamatcher under hela säsongen, spelet är fortfarande samma som i höstas, PP är bedrövligt mm. Det finns fortfarande för mycket fel som finns, och problemet har knappast varit i mvspelet.
Timo är, trots sitt ”bedrövligt, darrigt och dåligt spel”, bättre statistikst sätt än Modig. Timo spelar i jumbolaget, Modig inte. Tänktvärt?
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 2, 2013 23:07:23 GMT 1
Jag håller med dig i stort förrutom i det sista, DiPietro. Har inte kollat alls vilka % Modig och Timo har förvisso men nog skulle 88% i ES vara mer värt än 90% i AS tex? Modig är den mest talangfulla målis som har tagit på sig våran dress! Timo är bra men Modig har en högre högstanivå.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 2, 2013 23:46:48 GMT 1
Jag skulle tro att Modig står minst hälften av matcherna i kvalserien.................
|
|
|
Post by dipietro on Mar 2, 2013 23:52:03 GMT 1
Jag tänker mest på vårt def.spel och med en sämre mv än Timo hade hela situationen förmodligen sett ännu värre ut. Tänk om Timo hade haft en bra AS-def. framför sig från början ? Att han kan ha så bra stats trots tabelläget berättar mer om honom än lagets prestation dvs topplagen-toppstats, jumbolag-jumbostats. Men inte i detta fallet.
|
|
|
Post by aloviak on Mar 3, 2013 7:58:22 GMT 1
Jag tänker mest på vårt def.spel och med en sämre mv än Timo hade hela situationen förmodligen sett ännu värre ut. Tänk om Timo hade haft en bra AS-def. framför sig från början ? Att han kan ha så bra stats trots tabelläget berättar mer om honom än lagets prestation dvs topplagen-toppstats, jumbolag-jumbostats. Men inte i detta fallet. Bra analys, håller med dig men här på forumet finns många som väljer att se misstaget och inte vad spelarna tillför. Nu har ju dom flesta sopor i vårt lag lämnat och då försöker man hitta nya syndabockar
|
|
|
Post by aloviak on Mar 3, 2013 8:00:18 GMT 1
Jag skulle tro att Modig står minst hälften av matcherna i kvalserien................. O jag tror inte att Modig kommer hit alls
|
|
|
Post by Bart on Mar 3, 2013 8:52:59 GMT 1
Tar man inte hit Modig säger jag som många andra brukar säga på detta forum. SKANDAL.
|
|
|
Post by dipietro on Mar 3, 2013 10:27:34 GMT 1
Modig är fortfarande ung och har inte samma rutin och erfarenhet som Timo har. Om han nu kommer till KHK och kastas in i KS så är det några avgörande saker som talar emot honom. Timo vet hur laget funkar eller inte funkar, det vet inte Modig. Timo har spelat med de här grabbarna nästan 3 säs och vet vad det innebär, det vet inte Modig. När Modig var här i höstas så såg det inte alls bra ut, han såg nästan vilsen ut i målet, hade inte pondus. Vissa säger att det var pga att han inte hade spelat matcher men det har han inte gjort nu heller.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 3, 2013 12:37:38 GMT 1
en poäng kanske...men Modig bör i alla fall vara förstabackup...OM nu Timo fortsätter vara svag
|
|
|
Post by Bart on Mar 3, 2013 14:54:55 GMT 1
Modig HAR spelat på isen senaste tiden med Lakers.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 3, 2013 15:17:34 GMT 1
Modig är fortfarande ung och har inte samma rutin och erfarenhet som Timo har. Om han nu kommer till KHK och kastas in i KS så är det några avgörande saker som talar emot honom. Timo vet hur laget funkar eller inte funkar, det vet inte Modig. Timo har spelat med de här grabbarna nästan 3 säs och vet vad det innebär, det vet inte Modig. När Modig var här i höstas så såg det inte alls bra ut, han såg nästan vilsen ut i målet, hade inte pondus. Vissa säger att det var pga att han inte hade spelat matcher men det har han inte gjort nu heller. Han har ju rutin och erfarenheter från högre sammanhang än Timo,fast det kanske inte räknas?Han har stått ett antal matcher för Lakers i år och har ett helt annat självförtroende numera.
|
|
|
Post by Bart on Mar 3, 2013 17:21:33 GMT 1
Han är klart bra.
|
|
|
Post by dipietro on Mar 3, 2013 22:08:57 GMT 1
Khkkrille: nu menade jag allmänt att Timo har 10 år mer i ryggsäcken än vad Modig har. Och Timo känner lagets starka/svaga sidor. Bara att jämföra:Timo har erfarenhet av olika playoffs under sin karriär; kvalserien ES, 3x playoff i DK högsta ligan och 2x playoff i KHK tröja. Modig har 2x playoff under sin J20 tid och en till, säs 08-09 med Luleå. Vi vet ingenting om Modigs självförtroende och egentligen spelar det ingen roll. Jag tror att om han kommer till khk så då har han garanterad 100% speltid. Inte kommer han hit från ES och öppnar fortfarande båsdörren, det får Timo göra isf.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 3, 2013 22:30:15 GMT 1
Bäst för dagen ska stå!!
|
|