|
Post by Zäta on Apr 19, 2013 12:58:58 GMT 1
I sammanhanget måste jag ÅTER fråga Sverker, vad fördelen är, med att inte hålla en enda puck, någon gång? Inte ens när det står en motspelare en meter ifrån...? Ännu inte fått svar på det Det blir mer spännande så?
|
|
|
Post by Sverker on Apr 19, 2013 13:03:11 GMT 1
I sammanhanget måste jag ÅTER fråga Sverker, vad fördelen är, med att inte hålla en enda puck, någon gång? Inte ens när det står en motspelare en meter ifrån...? Ännu inte fått svar på det Hellre en sån målvakt, än en som knappt kommer upp när han väl kommit ner på isen. Hockeyn går framåt, likaså målvaktspelet. Såg du SM finalerna? En hel del returer där också, eller?
|
|
|
Post by hoackii on Apr 19, 2013 13:14:19 GMT 1
Trots allt vet vi vad Timo kan Rättare sagt, vi vet vad Timo kunde i div 1. I HA har han inte visat ngt som imponerat på mej iaf. Trodde inte du var den sentimentala typen. ;D Man kan ju tycka och tro jävligt mycket, men faktum är att han i statistiken över de allsvenska målvakterna placerar sig ungefär i mitten (8:e plats) och det i det toksämsta laget i allsvenskan, vars försvarsspel hade två framträdande drag: 1. Öppna en korridor in i slottet med en stor välkomstskylt och stå och titta på när motståndarna gled in i den och hamnade i perfekta lägen. 2. Få panik och falla ihop och tappa alla positioner. Med tanke på detta och att Timo faktiskt hade en för målvakter väldigt jobbig skada i ljumsken och denna troligen inte fick läka ut ordentligt eftersom det var panik, så får man väl ändå säga att han gjorde en riktigt bra säsong. Hade vi haft backar på allsvensk nivå så kanske det t o m hade blivit en riktigt bra säsong. Så, jag skulle inte döma ut honom på något sätt ännu. Modig, ja där var jag också livrädd. Det är sant att han spelade ett elitseriespel där det handlar om att mota puckar, men det förutsätter att det finns backar som tar hand om sin del. Och det hade ju inte vi.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 19, 2013 13:35:55 GMT 1
I sammanhanget måste jag ÅTER fråga Sverker, vad fördelen är, med att inte hålla en enda puck, någon gång? Inte ens när det står en motspelare en meter ifrån...? Ännu inte fått svar på det Hellre en sån målvakt, än en som knappt kommer upp när han väl kommit ner på isen. Hockeyn går framåt, likaså målvaktspelet. Såg du SM finalerna? En hel del returer där också, eller? Nej, inte så jätteintresserad av elitserien och jag ville att båda skulle vinna..mest jobbigt då Nu snackar ju du också skit angående Timo! Är det bättre att gå ner i butterfly, det första motståndet kommer in i zon och konstant lämna 1 m öppet under ribban? Är fördelen att släppa returer, att de gör det i elitserien? Jahaaaaaa
|
|
|
Post by Sverker on Apr 19, 2013 13:41:24 GMT 1
Hellre en sån målvakt, än en som knappt kommer upp när han väl kommit ner på isen. Hockeyn går framåt, likaså målvaktspelet. Såg du SM finalerna? En hel del returer där också, eller? Nej, inte så jätteintresserad av elitserien och jag ville att båda skulle vinna..mest jobbigt då Nu snackar ju du också skit angående Timo! Är det bättre att gå ner i butterfly, det första motståndet kommer in i zon och konstant lämna 1 m öppet under ribban? Är fördelen att släppa returer, att de gör det i elitserien? Jahaaaaaa Snackar skit om Timo? Du gillar Timo, jag gör det inte (har gjort). Det finns bäst före datum både på mjölk och hockeyspelare! Du får kontakta Svenska Hockeyförbundets målvaktstränare och tala om att i stort sett alla svenska elitmålvakter har fel spelstil.
|
|
|
Post by sheriff on Apr 21, 2013 9:06:54 GMT 1
Sverker har ju rätt i sak, att butterfly-stilen bygger på att mota puckar, varefter man rensar bort den själv vid korta returer eller med hjälp av backarna vid långa. Men det måste ju ändå finnas grader i helvetet över hur dessa returer ser ut eller hur många de är? Sen säger Modig själv att det är lättare att spela i ES då det inte kommer igenom några skott. Jag har följt NHL-matchen mellan Washington-Montreal och det står 4-0 efter 2 perioder. Jag har inte sett ett enda riktigt skott nå igenom till målvakten.
Summa summarum: Vi behöver en målvakt med gammal stil som klistrar puckarna tills den dag vi har ett defensivt spel som möjliggör returer av Modig-klass.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 21, 2013 10:06:56 GMT 1
Jag tittade lite på Vancouver-Detroit och jag fattar inte snacket. Målisarna klistrade massor med puckar. Jag svor själv över att det inte kom returer, när det var kanonlägen. Är det motspelare i närheten så klistrar man givetvis puckarna! Alla utom Modig då...
|
|
|
Post by moroney on Mar 21, 2014 13:13:32 GMT 1
Gott Timo. Kämpa!
|
|
|
Post by 31an on Mar 21, 2014 15:10:25 GMT 1
Härligt Timo! HA bästa backup alla kategorier! Viktigt!
5e säsongen nu va? Vi börjar få några trotjänare. Gott det!
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 21, 2014 15:15:51 GMT 1
Roligt! Samtidigt är det tråkigt att vi inte har nån egen ung målis som kan stå de här 5-10 matcherna som Timo kommer få stå. Han hade förtjänat att komma till en klubb där han kunde få varit nummer ett.
|
|
|
Post by wodmatte on Mar 22, 2014 16:48:45 GMT 1
jo sant men han vill ju vara här vaför inte uppskatta det då i stället för o vilja ha en junis som inte kommer vara lika bra
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 22, 2014 18:52:08 GMT 1
jo sant men han vill ju vara här vaför inte uppskatta det då i stället för o vilja ha en junis som inte kommer vara lika bra För att jag tänker framåt?
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 22, 2014 19:29:29 GMT 1
jo sant men han vill ju vara här vaför inte uppskatta det då i stället för o vilja ha en junis som inte kommer vara lika bra För att jag tänker framåt? Kanske har vi en junior som håller måttet om ett par år. Vi kan gott tänka så pass långt framåt och vara glada för Timo under tiden. Det känns tryggt att ha honom kvar.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 22, 2014 19:44:13 GMT 1
Javisst..jag har absolut inget emot Timo utan tycker bara de är tråkigt att inte J lagen fått fram nån som kan ta en andraspade
|
|
|
Post by wodmatte on Mar 22, 2014 22:57:49 GMT 1
jo det är ju sant men d kommer när dom börga avansera för inan des söker sig ju inte bra junijorer sig hit som kan platsa
|
|