|
Post by khkkrille on Mar 3, 2013 22:45:56 GMT 1
Såklart kan ju inte Janne garantera honom speltid och varför skulle det behövas?Lakers säsong är över så de har ju inte heller så stort intresse i att han står för att komma i form?Sant att man inte vet något om hans självförtroende men nog borde det vara bättre än sist han var här,han har ju inte gjort bort sej i Lakers dress. Det här med erfarenhet kan man ju snacka om tills döddagar men jag tycker personligen att Mattias erfarenheter smäller högre då de skett på en mycket högre nivå,men det är som sagt en högst personlig åsikt och inget vetenskapligt Lagets plus och minussidor vet jag inte om de spelar in allt för mycket..en målvakt står i mål för att ta puckar och inte mycket mer.Visst de ska styra försvaret (iaf gormar dom om de där de står,hur mycket backarna bryr sej vet jag inte). Tror det är viktigare med förtroende och det får man genom bra insatser på träning och match..vet inte om Timo ligger så högt där just nu bland spelarna men är övertygad om att han kommer tagga till i kvalserien!
|
|
|
Post by Sverker on Apr 18, 2013 19:53:14 GMT 1
Hur ska Timo kunna vara kvar, efter Jannes officiella sågning av honom? Det kan väl inte gå?
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 18, 2013 20:03:55 GMT 1
Varför inte? Funkar ju bra lite här o var. De kan säkert komma överens.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 18, 2013 20:13:03 GMT 1
Hur ska Timo kunna vara kvar, efter Jannes officiella sågning av honom? Det kan väl inte gå? Ja, det undrar man.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 18, 2013 20:23:06 GMT 1
Varför inte? Funkar ju bra lite här o var. De kan säkert komma överens. Vad ska dom komma överens om? ;D Att Jannes sågning av honom var ok? Har du varit en del av ett lag någon gång?
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 18, 2013 20:37:35 GMT 1
"Komma överens" kan ju va rtt uttryck för att fortsätta vara vänner..måste du HELA TIDEN ställa så förbannat dumma frågor som du själv kan lista ut om du bara tänker en sekund till, Sverker? Men nog om det..titta över pölen, där sågas spelare till höger och vänster av tränare men även lagkamrater.Jag har sällan eller aldrig hört om wn spelare där över som tjurar ihop eller lipar.Det är väl istället en bra motivation att köra på ännu hårdare?? Men jag förstår ditt ramaskri för här i Sverige ska alla strykas medhårs. Är det nån stake i finnen sväljer han det och går vidare..verkar dock vara svårt för dig att smälta??
|
|
|
Post by Sverker on Apr 18, 2013 20:48:17 GMT 1
"Komma överens" kan ju va rtt uttryck för att fortsätta vara vänner..måste du HELA TIDEN ställa så förbannat dumma frågor som du själv kan lista ut om du bara tänker en sekund till, Sverker? Men nog om det..titta över pölen, där sågas spelare till höger och vänster av tränare men även lagkamrater.Jag har sällan eller aldrig hört om wn spelare där över som tjurar ihop eller lipar.Det är väl istället en bra motivation att köra på ännu hårdare?? Men jag förstår ditt ramaskri för här i Sverige ska alla strykas medhårs. Är det nån stake i finnen sväljer han det och går vidare..verkar dock vara svårt för dig att smälta?? Jag ställde frågor utifrån ditt svar, vad var dumt med det? Såg du intervjun med Timo på TV? Om du gjorde det, tycker du han var glad eller bitter?
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 18, 2013 20:58:02 GMT 1
Ja det gjorde jag..han var bitter..men varför svansa för en spelare? De måste tåla kritik helt enkelt. Kan inte Timo ta kritik, offentlig eller inte, så ska han nog söka sig till en lägre serie igen. Det bästa för honom och oss är ju såklart om han knyter näven och visar Janne att han har fel. Timo tjurade ihop i LIF också när han fick konkurrens..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 18, 2013 21:26:17 GMT 1
Det är för fan ingen vanlig kritik!! Det är MOBBING, så som kritiken genomfördes. På ett rent hånfullt sätt! Att Janne dessutom låter ett plank i stället stå i mål hela tiden, tyder dessutom på att det är mer personliga än sportsliga problem
|
|
|
Post by Sverker on Apr 19, 2013 8:07:58 GMT 1
Det är för fan ingen vanlig kritik!! Det är MOBBING, så som kritiken genomfördes. På ett rent hånfullt sätt! Att Janne dessutom låter ett plank i stället stå i mål hela tiden, tyder dessutom på att det är mer personliga än sportsliga problem Just därför har jag svårt att se honom kvar hos oss om JK är tränare! Det gör inte mej ngt om vi får 2 nya målvakter, skulle kännas bra. Vi kan inte behålla Timo av sentimentala skäl!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 19, 2013 8:21:57 GMT 1
Det viktigaste är att ingen av de ANDRA är kvar. Trots allt vet vi vad Timo kan
|
|
|
Post by Sverker on Apr 19, 2013 8:27:06 GMT 1
Trots allt vet vi vad Timo kan Rättare sagt, vi vet vad Timo kunde i div 1. I HA har han inte visat ngt som imponerat på mej iaf. Trodde inte du var den sentimentala typen. ;D
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 19, 2013 9:05:31 GMT 1
Det ÄR jag, men i detta fallet handlar det om att alla andra målvakter vi haft i HA varit sämre... Tycker att Timo stått alldeles för lite, för att ens kunna bedömas...och jag hade i alla fall inte panik, varje gång motståndarna kom över blålinjen, som med Modig
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 19, 2013 9:16:01 GMT 1
Det är för fan ingen vanlig kritik!! Det är MOBBING, så som kritiken genomfördes. På ett rent hånfullt sätt! Att Janne dessutom låter ett plank i stället stå i mål hela tiden, tyder dessutom på att det är mer personliga än sportsliga problem Det är så du upplever det och du fortsätter att ta jäkligt stora ord i din mun. Men om Janne och Timo har fått saken utagerad så finns det väl ffs inget att gnälla om här och dessutom inte av någon som inte har koll på hur saker och ting har varit eller är!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 19, 2013 12:55:55 GMT 1
I sammanhanget måste jag ÅTER fråga Sverker, vad fördelen är, med att inte hålla en enda puck, någon gång? Inte ens när det står en motspelare en meter ifrån...? Ännu inte fått svar på det
|
|