|
Post by crosschecking on Jun 30, 2007 19:54:06 GMT 1
men ändå så körde vidare!!!!! konstigt att de kan handla med tom plånbok.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 30, 2007 21:04:36 GMT 1
Herrejävlar gnälligare "man" kan man inte hitta. Men jag är jävligt bra på matte...och logik... Förstår att ett påhopp är det enda föresvar du hittar...?!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 30, 2007 21:06:46 GMT 1
men ändå så körde vidare!!!!! konstigt att de kan handla med tom plånbok. Du menar OIK? Jo...intressant...
|
|
|
Post by Teddybear on Jun 30, 2007 22:05:03 GMT 1
men ändå så körde vidare!!!!! konstigt att de kan handla med tom plånbok. Helt otroligt, synd att det inte blev KK. Klart man kan handla på kredit...
|
|
|
Post by charlie on Jul 1, 2007 8:04:54 GMT 1
Håller med Callahan om att vi inte ska vara för defensiva. Alltså; att lägga pengarna på hög för sakens skull verkar korkat. Jag tror inte heller att det är syftet. Men att ha en buffert - ungefär som den man har nu - kring en mille - och sedan använda överskottet för att - om vi nu kan ta oss upp - satsa mer i ingången av division 1. Tja, är det så tokigt C?
Kanske hamnar man i en situation där man måste satsa på kompletteringar vid jul för att kunna ta steget upp. Då slipper man fundera på om man har råd. KHK slipper också köra den jäkligt pinsamma "En-kronan" och skylta med en misskött ekonomi. Men, återigen, det finns en poäng i att inte vara för "sniken" och hålla i varenda slant hela tiden. Det måste finnas en viss vilja att ta risker. Det ska väl bara vara rätt risker.
|
|
|
Post by happygilmore on Jul 1, 2007 8:56:09 GMT 1
men ändå så körde vidare!!!!! konstigt att de kan handla med tom plånbok. Du menar OIK? Jo...intressant... FBK har runt 70 miljoner och de ser till att spara ändå. Att göra den satsningen khk gör nu och ändå kunna lägga undan nästan 1 miljon måste ju vara alla föreningars dröm??!! Mörrum och Malmö byta ut hela laget år efter år och det vet vi ju hur det blir. Man ska byta lagom med spelare varje år. Fredrik Emwall var inte speciellt bra de första åren i Tingsryd men fick chansen och idag har han gjort flera landskamper.
|
|
|
Post by kraftwerk on Jul 1, 2007 15:52:42 GMT 1
jo..en hundralapp från mig så har man 800100 kr på banken...och eftersom enda målet är att summan ska öka...så vill man nog inte använda min hundralapp heller... FL är ju ÖRONMÄRKTA pengar till spelare. Men DU kommer ALLTID att hita att en orsak till att själv slippa bidra. Det är ju alla andra som ska betala ... Trist att de som kräver mest själva vill bidra minst. Men detta är ju inget unikt för KHK tyvärr
|
|
|
Post by Sardaukar on Jul 1, 2007 16:03:14 GMT 1
men ändå så körde vidare!!!!! konstigt att de kan handla med tom plånbok. Helt otroligt, synd att det inte blev KK. Klart man kan handla på kredit... ...och betala räntor istället för att lägga på bättre saker? Att handla på kredit är det sista en privatperson vill göra. Detsamma gäller nog KHK.
|
|
|
Post by kraftwerk on Jul 1, 2007 17:02:49 GMT 1
enl det preliminära spelschemat som finns på KRIF's hemsida så: möter KHK följande lag 2 ggr på bortais H-holm Tyringe Osby Lund Bra ! Alla utom Lund på bra resavstånd Följande lag möter man 2 ggr på hemmais KRIF Jonstorp Halmstad Värnamo Alvesta Bra 2 st longaway-lag plus att man får publikmatchen mot KRIF 2ggr
|
|
|
Post by crosschecking on Jul 1, 2007 17:27:14 GMT 1
Alla ska slås.. oavsett hemma eller borta
|
|
|
Post by dragskott on Jul 1, 2007 18:10:10 GMT 1
Tror faktiskt att det kan bli fler än förra säsongen som åker med på bortamatcherna kommande säsong.
|
|
|
Post by kraftwerk on Jul 1, 2007 20:46:44 GMT 1
Tror faktiskt att det kan bli fler än förra säsongen som åker med på bortamatcherna kommande säsong. Precis vad jag syftade på när det gällde att det blev färre långa bortaresor. Det var tillresta supportar jag hoppades på ! Inte någon oro attt KHK-spelarna inte skulle klara långa resor
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jul 2, 2007 8:44:32 GMT 1
jo..en hundralapp från mig så har man 800100 kr på banken...och eftersom enda målet är att summan ska öka...så vill man nog inte använda min hundralapp heller... FL är ju ÖRONMÄRKTA pengar till spelare. Men DU kommer ALLTID att hita att en orsak till att själv slippa bidra. Det är ju alla andra som ska betala ... Trist att de som kräver mest själva vill bidra minst. Men detta är ju inget unikt för KHK tyvärr WÖRD Så mycket som han gnäller på om nya spelare så borde han ha pyntat betydligt mer än en hundring. ;D
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Jul 2, 2007 9:56:34 GMT 1
Men hallå? Det är väl för tusen bövlar inte arbetande privatpersoner som ska finansera en ishockeyklubb? Däremot är det var och ens rättighet att tycka till om saker och ting!
|
|
|
Post by kraftwerk on Jul 2, 2007 10:05:08 GMT 1
Men hallå? Det är väl för tusen bövlar inte arbetande privatpersoner som ska finansera en ishockeyklubb? Däremot är det var och ens rättighet att tycka till om saker och ting! Självklart. Konstaterade bara lite sorgset att det (precis som i andra klubbar) är de som själva vill bidraga minst som kräver o gnäller mest
|
|