|
Post by krickan on Nov 27, 2010 14:37:29 GMT 1
Ja, de var aningen bleka, allihop...samtidigt som kungälv är ett bra lag.
Men jag tänker såhär med "blekheten"...träningsdosen? Hur stor är den just nu? Kan de vara inne i en tuff fas inför allettan, och är nedtränade just nu??
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Nov 27, 2010 15:18:32 GMT 1
Innan hade KHK bara tagit 1 poäng av 12 möjliga mot Nybban och K-stad. Nu förlorar vi klart mot ett annat troligt Allttan lag, Föreningen KHK står nu som jag ser det vid ett VÄGVAL. Ta in 4 nya spelare med klass vid jul (Belins ersättare inkluderad) och VISA publik och sponsorer att man menar allvar. Då fyller man arenan och nytillskotten betalar sig själva. Dessutom får vi en djäkligt rolig säsong. Hela staun kommer snacka KHK ! Alternativet är att köra med detta laget. Då vet publik, sponsorer och "Svensson på gatan" att man är nöjda med att ha gått till Allettan. Sedan gör det inget att man inte slåss om de första platserna. Med det alternativet kommer Vi se minst lika lite folk i arenan som nu. Dessutom kommer "Svensson" sluta snacka KHK. Det sista är absolut livsfarligt. Vilken väg väljer KHK ?...Tyvärr, så tror jag att KHK kommer att köra på det andra alternativet. Tobbe har ju inte ens funderat på en ersättare till Belin ännu.....
|
|
|
Post by oneandonly on Nov 27, 2010 15:32:00 GMT 1
Innan hade KHK bara tagit 1 poäng av 12 möjliga mot Nybban och K-stad. Nu förlorar vi klart mot ett annat troligt Allttan lag, Föreningen KHK står nu som jag ser det vid ett VÄGVAL. Ta in 4 nya spelare med klass vid jul (Belins ersättare inkluderad) och VISA publik och sponsorer att man menar allvar. Då fyller man arenan och nytillskotten betalar sig själva. Dessutom får vi en djäkligt rolig säsong. Hela staun kommer snacka KHK ! Alternativet är att köra med detta laget. Då vet publik, sponsorer och "Svensson på gatan" att man är nöjda med att ha gått till Allettan. Sedan gör det inget att man inte slåss om de första platserna. Med det alternativet kommer Vi se minst lika lite folk i arenan som nu. Dessutom kommer "Svensson" sluta snacka KHK. Det sista är absolut livsfarligt. Vilken väg väljer KHK ?...Tyvärr, så tror jag att KHK kommer att köra på det andra alternativet. Tobbe har ju inte ens funderat på en ersättare till Belin ännu..... Kör man på alternativ 2, då tror jag tyvärr att det blir en baksmälla somkommer sitta i ett bra tag...
|
|
|
Post by oneandonly on Nov 27, 2010 15:44:41 GMT 1
Förstår hur du resonerar. Men när det gäller publken. Många har ropat efter transatlanter. Till denna säsong kom 2 st, som dessutom ligger högt i seriens poängliga. Det borde väl betytt högre publiksiffror? Jag tror istället att en viss mättnad insmugit sig, Nyhetens behag med vandringen uppåt i serierna har lagt sig. Lite som i Växjö som har en stampublik på kanske 2300 personer. Det där med nyförvärv "som betalar sig själva" är något man bara kan hoppas på. Blir de inte lyckade så kommer KHK att få utstå skarp kritik för att man inte är rädd om ekonomin. Det är sällan de som vill satsa som är med och reder ut ekonomin efteråt om satsningen inte slår väl ut. Tycker snarare det är en farlig väg om man skulle äventyra ekonomin 2010/2011 när man har en långsiktig plan mot allsvenskan.De e alltid en balansgång men eftersom målsättningen e allettan varför skall man då förstärka för något annat. Man visar också att man inte tror på sitt eget lag/lagbygge och långsiktiga målsättning. Men jag vill också ha 2 forwards runt Fahla och så 2 superbackar som e bättre än Simon, frågan måste vara vad vinner vi på det? Jag vågar påstå att jag talar med "mycket folk" i veckorna. Där finns signalerna. Satsar KHK så börjar de gå igen (de som nu uteblir), finns många som tänker skita i en hel del matcher efter jul, trots de har säsongskort. Varför ? De är besvikna. De tycker att KHK med sin publik och budgett måste kunna prestera bättre. Det är den krassa verkligheten. Visar KHK att man vill vara med däruppe, dågår de förstås. Vid framgång kommer också nya besökare och det snackas hockey och KHK. Nog så VIKTIGA aspekter. Lite baksmälla lider Vi av redan nu sedan förra säsongen, då många tycker KHK inte visade tillräcklig handlingskraft då och intresset avtog. Detta kan bli en baksmälla som sitter i mycket längre och blir allvarligare... Sedan köper jag inte snacket om att tro på sitt lagbygge osv... Om man byggt sitt hus lite snett, då vill man väl räta upp det ? Även omman tror på sin byggnadsskicklighet. Se tex på Luleå.De har spelat starkt i år.Trots detta rustar de upp ännu mer för fortsättningen av säsongen. Jag fortsätter hävda att KHK står vid ett VÄGVAL... Ska vi ha en halvfull arena till våren med avslagen stämning, eller ska vi ha FULLSATT och en KOKANDE GRYTA ? Ska KHK vara samtalsämnet i fikarummen eller ska det vara kommande stryktips ?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 27, 2010 16:01:21 GMT 1
helt klart, så kommer det knappast fler än säsongskortsinnehavarna, om man fortsätter som nu...för då blir det väl bottenkänning i allettan?! Att "bara" ha ett mål; allettan, låter konstigt, för då ger man ju signalen att man nu kan slå sig till ro och vänta in nästa säsong. DET är katastof för intresset! Undrar hur många som verkligen TROR att vi ska kunna kriga i toppen på allettan, med detta laget? Kriga kanske, visst, men att förlora med ett par mål, ger inga poäng!
|
|
|
Post by HF on Nov 27, 2010 16:16:12 GMT 1
Hur många år i rad har KHK tagit in förstärkningar under säsongen? Vad talar då för att de inte gör det i år också?
Märkligt att samma panik uppkommer varje år bland vissa. KHK har ju alltid visat handlingskraft inför våren och väldigt ofta fått hit spelare som höjt laget. P Eriksson, Yetman, Pilut, Åkesson, Valko, Eriksson, Fransson, Hansson, Andersson, Altmann, Brasar, Svensson, Arvidsson och några till som jag har glömt.
Kom inte och säg att KHK inte visar handlingskraft för det har man gjort i 6 säsongen nu!! Man har alltså minst tagit in i snitt 2 nya under varje säsong inför våren. Ni får gärna fylla i listan på spelare om jag glömt någon...
|
|
|
Post by time on Nov 27, 2010 16:42:30 GMT 1
De e alltid en balansgång men eftersom målsättningen e allettan varför skall man då förstärka för något annat. Man visar också att man inte tror på sitt eget lag/lagbygge och långsiktiga målsättning. Men jag vill också ha 2 forwards runt Fahla och så 2 superbackar som e bättre än Simon, frågan måste vara vad vinner vi på det? Jag vågar påstå att jag talar med "mycket folk" i veckorna. Där finns signalerna. Satsar KHK så börjar de gå igen (de som nu uteblir), finns många som tänker skita i en hel del matcher efter jul, trots de har säsongskort. Varför ? De är besvikna. De tycker att KHK med sin publik och budgett måste kunna prestera bättre. Det är den krassa verkligheten. Visar KHK att man vill vara med däruppe, dågår de förstås. Vid framgång kommer också nya besökare och det snackas hockey och KHK. Nog så VIKTIGA aspekter. Lite baksmälla lider Vi av redan nu sedan förra säsongen, då många tycker KHK inte visade tillräcklig handlingskraft då och intresset avtog. Detta kan bli en baksmälla som sitter i mycket längre och blir allvarligare... Sedan köper jag inte snacket om att tro på sitt lagbygge osv... Om man byggt sitt hus lite snett, då vill man väl räta upp det ? Även omman tror på sin byggnadsskicklighet. Se tex på Luleå.De har spelat starkt i år.Trots detta rustar de upp ännu mer för fortsättningen av säsongen. Jag fortsätter hävda att KHK står vid ett VÄGVAL... Ska vi ha en halvfull arena till våren med avslagen stämning, eller ska vi ha FULLSATT och en KOKANDE GRYTA ? Ska KHK vara samtalsämnet i fikarummen eller ska det vara kommande stryktips ? Borde inte satsningen på två transatlanter till denna säsong inneburit ökad publik? Jag tror du gör det lite för enkelt för dig.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 27, 2010 17:04:35 GMT 1
Som HF skrev, under de 6 senaste säsongerna så har det ALLTID kommit förstärkning inför vårsäsongen. Jag tror inte vi behöver vara oroliga över att det inte kommer någon denna säsongen.
|
|
|
Post by korpen on Nov 27, 2010 17:14:31 GMT 1
De e alltid en balansgång men eftersom målsättningen e allettan varför skall man då förstärka för något annat. Man visar också att man inte tror på sitt eget lag/lagbygge och långsiktiga målsättning. Men jag vill också ha 2 forwards runt Fahla och så 2 superbackar som e bättre än Simon, frågan måste vara vad vinner vi på det? Jag vågar påstå att jag talar med "mycket folk" i veckorna. Där finns signalerna. Satsar KHK så börjar de gå igen (de som nu uteblir), finns många som tänker skita i en hel del matcher efter jul, trots de har säsongskort. Varför ? De är besvikna. De tycker att KHK med sin publik och budgett måste kunna prestera bättre. Det är den krassa verkligheten. Visar KHK att man vill vara med däruppe, dågår de förstås. Vid framgång kommer också nya besökare och det snackas hockey och KHK. Nog så VIKTIGA aspekter. Lite baksmälla lider Vi av redan nu sedan förra säsongen, då många tycker KHK inte visade tillräcklig handlingskraft då och intresset avtog. Detta kan bli en baksmälla som sitter i mycket längre och blir allvarligare... Sedan köper jag inte snacket om att tro på sitt lagbygge osv... Om man byggt sitt hus lite snett, då vill man väl räta upp det ? Även omman tror på sin byggnadsskicklighet. Se tex på Luleå.De har spelat starkt i år.Trots detta rustar de upp ännu mer för fortsättningen av säsongen. Jag fortsätter hävda att KHK står vid ett VÄGVAL... Ska vi ha en halvfull arena till våren med avslagen stämning, eller ska vi ha FULLSATT och en KOKANDE GRYTA ? Ska KHK vara samtalsämnet i fikarummen eller ska det vara kommande stryktips ? Jag håller inte riktigt med jag har sett och vet om att nytt folk har gått på hockeyn jämfört med förra säsongen. Om något har ju intresset ökat.
|
|
|
Post by chriande on Nov 27, 2010 18:28:11 GMT 1
One and Only har helt klart många poäng med sitt resonemang, Karlskronapubliken har i alla tider varit svårflörtade, fulla hus när KIK satsade, likaså för IFK och Hästö, även innebandyn och Lykeby bordtennis. Nu kommer snart belackarna med att alla vet hur det gick sen bla..bla..
Men det finns en stor skillnad mellan KHK och de ovan nämda lagen, KHK har som jag ser det en överlägsen organisation jämfört med dessa lag, dessutom har man sett till att ha pengar i hamn innan man har satsat på något. De enda misstagen KHK har gjort är de olika sido-arrangemang som snarare har kostat mer än det gav, nu senast AULA-kryssan. Sedan finns flera lyckade grejer, Publiklyftet och supporter-tröjan är antagligen det som dragit in mest. Även BBs Folkets Lirare. Sponsorpengar är inget som själva publiken tar in, men vad jag förstår har dessa ökat varje år. Sponsorerna rider på vågen kan man säga, om satsningen på A-laget börjar avta så kommer sponsorpengarna snart sakta men säkert sluta strömma in.
Sammantaget kan man säga att ar,r där de publika pengnarna riktar sig direkt till A-laget har lättare att lyckas, därför är det viktigt att KHK verkligen ser till att A-laget blir den publikdragande kraft som den varit några år nu, Alla de andra lagen i KHK frågar säkert någon nu ?? Svaret är att utan den hype som är runt A-laget nu, så hade de fört samma tynande tillvaro som innan hypen kom.
|
|
|
Post by Ekis on Nov 28, 2010 10:42:20 GMT 1
Rätta mig om jag har fel, men det finns väl inget referat från Kungälv away på officiella?! Det brukar ju läggas ut senast dagen efter. Aja, det visar sig väl.
|
|
|
Post by Ragulin on Nov 28, 2010 10:58:12 GMT 1
Rätta mig om jag har fel, men det finns väl inget referat från Kungälv away på officiella?! Det brukar ju läggas ut senast dagen efter. Aja, det visar sig väl. Har inte heller hittat nåt, brukar visserligen ta lite längre tid efter förlust.
|
|
|
Post by aloviak on Nov 28, 2010 12:06:48 GMT 1
De e alltid en balansgång men eftersom målsättningen e allettan varför skall man då förstärka för något annat. Man visar också att man inte tror på sitt eget lag/lagbygge och långsiktiga målsättning. Men jag vill också ha 2 forwards runt Fahla och så 2 superbackar som e bättre än Simon, frågan måste vara vad vinner vi på det? Jag vågar påstå att jag talar med "mycket folk" i veckorna. Där finns signalerna. Satsar KHK så börjar de gå igen (de som nu uteblir), finns många som tänker skita i en hel del matcher efter jul, trots de har säsongskort. Varför ? De är besvikna. De tycker att KHK med sin publik och budgett måste kunna prestera bättre. Det är den krassa verkligheten. Visar KHK att man vill vara med däruppe, dågår de förstås. Vid framgång kommer också nya besökare och det snackas hockey och KHK. Nog så VIKTIGA aspekter. Lite baksmälla lider Vi av redan nu sedan förra säsongen, då många tycker KHK inte visade tillräcklig handlingskraft då och intresset avtog. Detta kan bli en baksmälla som sitter i mycket längre och blir allvarligare... Sedan köper jag inte snacket om att tro på sitt lagbygge osv... Om man byggt sitt hus lite snett, då vill man väl räta upp det ? Även omman tror på sin byggnadsskicklighet. Se tex på Luleå.De har spelat starkt i år.Trots detta rustar de upp ännu mer för fortsättningen av säsongen. Jag fortsätter hävda att KHK står vid ett VÄGVAL... Ska vi ha en halvfull arena till våren med avslagen stämning, eller ska vi ha FULLSATT och en KOKANDE GRYTA ? Ska KHK vara samtalsämnet i fikarummen eller ska det vara kommande stryktips ? Frågan e bara om man skall rätta till det direkt med stora kostnader som följ bara för att andra tycker att man skall göra det direkt eller om man skall göra det i ordnade former till lägre kostnader Om man nu tror att bygget håller enligt målsättning och inte faller ihop direkt
|
|
|
Post by korpen on Nov 28, 2010 12:31:41 GMT 1
Jag vågar påstå att jag talar med "mycket folk" i veckorna. Där finns signalerna. Satsar KHK så börjar de gå igen (de som nu uteblir), finns många som tänker skita i en hel del matcher efter jul, trots de har säsongskort. Varför ? De är besvikna. De tycker att KHK med sin publik och budgett måste kunna prestera bättre. Det är den krassa verkligheten. Visar KHK att man vill vara med däruppe, dågår de förstås. Vid framgång kommer också nya besökare och det snackas hockey och KHK. Nog så VIKTIGA aspekter. Lite baksmälla lider Vi av redan nu sedan förra säsongen, då många tycker KHK inte visade tillräcklig handlingskraft då och intresset avtog. Detta kan bli en baksmälla som sitter i mycket längre och blir allvarligare... Sedan köper jag inte snacket om att tro på sitt lagbygge osv... Om man byggt sitt hus lite snett, då vill man väl räta upp det ? Även omman tror på sin byggnadsskicklighet. Se tex på Luleå.De har spelat starkt i år.Trots detta rustar de upp ännu mer för fortsättningen av säsongen. Jag fortsätter hävda att KHK står vid ett VÄGVAL... Ska vi ha en halvfull arena till våren med avslagen stämning, eller ska vi ha FULLSATT och en KOKANDE GRYTA ? Ska KHK vara samtalsämnet i fikarummen eller ska det vara kommande stryktips ? Frågan e bara om man skall rätta till det direkt med stora kostnader som följ bara för att andra tycker att man skall göra det direkt eller om man skall göra det i ordnade former till lägre kostnader Om man nu tror att bygget håller enligt målsättning och inte faller ihop direkt Jag tycker laget är bra som det är.
|
|
|
Post by chriande on Nov 28, 2010 12:35:58 GMT 1
Efter 27 omg har vi svaret på styrkan på årets lag, framför allt efter att vi mött Nybro (borta) och Kristianstad (hemma), fram tills nu har vi tagit 7p. av de 27 p som stod på spel mot topp 4. Kan vi plocka 6 p. på topplagen i de matcherna som återstår kan det bli godkänt.
|
|