|
Post by wolger on Mar 28, 2011 22:05:54 GMT 1
Du tycker försvaret varit dåligt? Jag tycker inte #42 har gjort skäl för ett nytt kontrakt. För det var väl det som va frågan? Allt hänger på vilken serie vi spelar i nästa säsong! I ettan är Karlsson helt ok. Men i allsvenskan, nä sällan! Dem som hyllar J. Karlssons kvaliteér får gärna försvara dem här. För jag ser inte många... Att han gjort ett bra jobb så långt i kvalserien har jag också sett. Men att åka upp och dumpa pucken vi röd linje varje gång (oav. var medspelare befinner sig) är inte direkt något som jag imponeras stort över. Man ska komma ihåg att Skoog till exempel gör mycket mer offensivt med större förtroende, bättre spel åt båda hållen och så vidare. Samtidigt som Skoog stöttar och är en klippa defensivt. Det är enklare att vara en envägsspelare!
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Mar 28, 2011 22:11:05 GMT 1
Jag tycker inte #42 har gjort skäl för ett nytt kontrakt. För det var väl det som va frågan? Allt hänger på vilken serie vi spelar i nästa säsong! I ettan är Karlsson helt ok. Men i allsvenskan, nä sällan! Dem som hyllar J. Karlssons kvaliteér får gärna försvara dem här. För jag ser inte många... Att han gjort ett bra jobb så långt i kvalserien har jag också sett. Men att åka upp och dumpa pucken vi röd linje varje gång (oav. var medspelare befinner sig) är inte direkt något som jag imponeras stort över. Man ska komma ihåg att Skoog till exempel gör mycket mer offensivt med större förtroende, bättre spel åt båda hållen och så vidare. Samtidigt som Skoog stöttar och är en klippa defensivt. Det är enklare att vara en envägsspelare! En bra egenskap han har är att han har blick för spelet, tycker även han blivit mycket lugnare. Men om han skulle försvinna så kommer det givetvis en bättre så jag skulle inte gråta blod. Men som sagt, tror att klubben vill behålla honom, det var frågan från början.
|
|
|
Post by time on Mar 29, 2011 9:12:30 GMT 1
Det surras hej vilt om att en spelare är klar för KHK, ska bli högst intressant detta. Bor han här?
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 29, 2011 9:43:54 GMT 1
Det surras hej vilt om att en spelare är klar för KHK, ska bli högst intressant detta. Bor han här? Nope!!! Är precis detta nyförvärv jag har längtat efter.
|
|
|
Post by darthvader on Mar 29, 2011 9:51:25 GMT 1
Hört rykten om att Tobbe varit kontakt med André Sandberg för hans kvaliteter.
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 29, 2011 10:21:21 GMT 1
Hört rykten om att Tobbe varit kontakt med André Sandberg för hans kvaliteter. Nej tack!
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 29, 2011 10:23:55 GMT 1
Jag tycker inte #42 har gjort skäl för ett nytt kontrakt. För det var väl det som va frågan? Allt hänger på vilken serie vi spelar i nästa säsong! I ettan är Karlsson helt ok. Men i allsvenskan, nä sällan! Dem som hyllar J. Karlssons kvaliteér får gärna försvara dem här. För jag ser inte många... Att han gjort ett bra jobb så långt i kvalserien har jag också sett. Men att åka upp och dumpa pucken vi röd linje varje gång (oav. var medspelare befinner sig) är inte direkt något som jag imponeras stort över. Man ska komma ihåg att Skoog till exempel gör mycket mer offensivt med större förtroende, bättre spel åt båda hållen och så vidare. Samtidigt som Skoog stöttar och är en klippa defensivt. Det är enklare att vara en envägsspelare! Håller med dig, Jonas Karlsson spelar ett enkelt spel, men mot lite fart så hänger han inte med riktigt. Om vi har målsättningen att bli ett medelmåttigt div 1 lag så skall vi behålla honom, strävar vi efter att bli ett bättre lag med allsvenskan som mål så bör vi nog ha en bättre back.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Mar 29, 2011 12:17:05 GMT 1
Ryktas om en back och en forward som just nu spelar KS till ES är på väg till KHK!
|
|
|
Post by xavante on Mar 29, 2011 13:06:18 GMT 1
Ryktas om en back och en forward som just nu spelar KS till ES är på väg till KHK! Hints please, måste ju bara handla om Växjö
|
|
|
Post by time on Mar 29, 2011 13:09:30 GMT 1
Ryktas om en back och en forward som just nu spelar KS till ES är på väg till KHK! Hints please, måste ju bara handla om Växjö Varför då?
|
|
|
Post by xavante on Mar 29, 2011 13:20:25 GMT 1
Hints please, måste ju bara handla om Växjö Varför då? Ja nu var ju inte inlägget eller den delen av inlägget det alltigenom intressantaste. Jag tackar dock för för den akademiskt utsvävande frågeställningen: vaffö dååå. Mitt inläg var mer skrivit i bubblande glädje, med hopp och längtan efter riktigt bra spelare, typ från Växjö som leder kvalet till ES.
|
|
|
Post by hoxha on Mar 29, 2011 13:22:32 GMT 1
Christian Magnusson...
|
|
|
Post by time on Mar 29, 2011 13:23:10 GMT 1
Ja nu var ju inte inlägget eller den delen av inlägget det alltigenom intressantaste. Jag tackar dock för för den akademiskt utsvävande frågeställningen: vaffö dååå. Mitt inläg var mer skrivit i bubblande glädje, med hopp och längtan efter riktigt bra spelare, typ från Växjö som leder kvalet till ES. Visst. Men det finns 5 andra möjliga klubbar med bra spelare
|
|
|
Post by xavante on Mar 29, 2011 13:37:07 GMT 1
|
|
|
Post by jompa on Mar 29, 2011 14:27:13 GMT 1
Har också hört det namnet
|
|