|
Post by koffus on Dec 6, 2011 12:51:23 GMT 1
Viket hallå.. Här får man hålla i sig!Undra om N IF suppotrarna blev lika upprörda när Skumme snöt Lundell och backen.... Då lät det ungefär.. Äch.. Inget å ha, De kan lika gärna dra. Sopor! Men nu... Stormwarning klass 3. Det verkar tydligen vara en oerhörd skillnad , när det gäller vilken klubb som värvar.. Sen kan man undra. om det stämmer att just dessa två skulle få tillbaka sina 30% men resten inte.. Vilka signaler sänder det till laget.. Innebär det att jag bara behöver gå på 70 %?? Fansen borde vara glada för enligt dom flesta av dom super dom i kalmar hela tiden och trycker ner alla andra i laget och skapar dålig stämning! nu måste jag bara fråga vem som skrivit eller sagt att dom "super hela tiden i kalmar"? jag har inga problem med att spelare tar en utekväll lite då och då när det varken stör träning eller match. sen att folk ser dom på väg hem är ju helt normalt då alla som bor i nybro åker samma buss hem på natten.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 6, 2011 12:58:13 GMT 1
Vilket jävla tjatade om frankrike och att de fick tillbaka sina 30%. De var väl trött på att spela i en förening som gång på gång på gång har ekonomiska problem, då skiter man väl i om man får hela lönen eller ej, vem vill sitta kvar i båten om båten läcker som ett såll?
|
|
|
Post by Back to Front on Dec 6, 2011 13:08:01 GMT 1
Så sant..
|
|
zello
Björnligan
|
Post by zello on Dec 6, 2011 14:14:27 GMT 1
Vilket jävla tjatade om frankrike och att de fick tillbaka sina 30%. De var väl trött på att spela i en förening som gång på gång på gång har ekonomiska problem, då skiter man väl i om man får hela lönen eller ej, vem vill sitta kvar i båten om båten läcker som ett såll? Jag tror också att det är precis så här det ligger till. Och till alla Nybro suportrar!!! Om ni lagt ner hälften av all denna kraft och ilska på er styrelse redan för några år sedan hade ni garanterat inte suttit i denna situation nu. Hoppas allt löser sig i framtiden för er.
|
|
|
Post by scarpino on Dec 6, 2011 14:44:43 GMT 1
Fansen borde vara glada för enligt dom flesta av dom super dom i kalmar hela tiden och trycker ner alla andra i laget och skapar dålig stämning! nu måste jag bara fråga vem som skrivit eller sagt att dom "super hela tiden i kalmar"? jag har inga problem med att spelare tar en utekväll lite då och då när det varken stör träning eller match. sen att folk ser dom på väg hem är ju helt normalt då alla som bor i nybro åker samma buss hem på natten. Fick lite av den uppfattningen när jag var inne på erat forum och läste lite snabbt inatt. Nu bredde jag på lite extra kanske då jag tycker endel av er fans beter er direkt pinsamt och verkar vara helt blinda för att se det från spelarnas håll som gjort så mycket från deras klubb, tycker att det är tråkigt, mycket tråkigt, inte bara deras beteende utan hela klubbens situation! Kämpa på, släpp detta nu och ta er till PO
|
|
|
Post by pistolpete on Dec 6, 2011 15:18:40 GMT 1
De kanske gör det av sin godhet! De kanske har sån tro på att Nybban klarar sig ändå och vill inte belasta dem ekonomiskt i onödan... nä såklart inte men det hade varit en fin tanke av dem!
|
|
|
Post by dragkrok on Dec 6, 2011 15:31:30 GMT 1
Herrejävlar vad man måste vara efter om man inte förstår vad irritationen beror på. Speciellt om jag tolkar det rätt att du är Nybrosupporter? 1. Jonny Ågren har spelat i Nybro längre än vad KHK som klubb ens existerat. 2. Jonny Ågren hade kontrakt, klubben lät honom gå till Frankrike en säsong, utan att kräva någon som helst ersättning trots att Jonny bröt kontraktet. Inte många klubbar som skulle godkänna en sån sak. 3. Ågren och Elof börjar ryktas att de snackar med KHK. Viss frustration uppstår i supporterkretsarna. 4. Klubben erbjuder Ågren och Elof deras ursprungslöner igen. Dvs exakt på de villkor de hade när de skrev på inför säsongen. 5. Både Ågren och Elof dementerar uppgifterna om någon transfer genom citaten: "Nej det är inte Karlskrona, det finns intresse för mig, men det här beslutet har jag tagit av andra orsaker", "Nej jag har inte hört något från Karlskrona" och "Det där stämmer absolut inte". Hur i helvete kan man då INTE förstå missnöjet? De har ljugit oss supportrar rakt upp i ansiktet och är inte värda vatten längre. Och vad snackar du om? Vi signade nog inte direkt pengakåta spelare i AS? Under hela vår Allsvenska tid så var det budgetspelare som värvades i jämförelse med Leksand, Skellefteå och AIK. De enda riktiga stjärnorna vi värvat var väl målvakten Sami Lehtinen som var kung under ett antal säsonger, samt Marius Trygg (Mats Tryggs bror). Och båda dessa värvades förmodligen under tiden ni låg i div 3 om ni ens existerade, så att vi skulle värvat några pengakåta lirare kan jag inte alls förstå vad du fått ifrån. Vad jag vill få ut av detta inlägget är att det är de lögnerna Ågren och Elof drog inför supportrar, media och liknande som svider mest, och är den stora anledningen att de flesta föraktar dem för närvarande och för en bra tid framöver. Dem kan dra åt helvete! 1; Precis, Jonny har spelat nästan hela sitt liv för Nybro och inte visat något annat än ett ENORMT HJÄRTA för klubben och detta tackar ni nu honom för genom att pissa på allt han gjort för klubben genom åren.........PINSAMT!! 2; Att klubben "lät" en trotjänare pröva lyckan utomlands, när möjligheten nu gavs, ser jag som en självklarhet......(hoppas verkligen KHK skulle agerat på samma vis i en liknande situation)......MEN, hur gör detta Jonny till livegen??? 3; Frustrationen har jag full förståelse för när två av lagets bästa spelare ryktas vara på väg bort, MEN därifrån till att börja kalla dom allt möjligt är steget långt.......tänk OM inget var klart inför helgen, då kanske det t.o.m var NI sk.Nybrosupportrar som med ert hat fick dom att ta klivet bort från klubben. 4; OM(!!!) nu detta är sant så undrar jag hur fan Nybro som klubb tänker.....känns inte som något vidare sätt att bygga lagsammanhållning på. "Vi sänker lönen för alla, SEN höjer vi den igen för våra två stjärnor, så blir nog alla nöjda och glada".....KNAPPAST! Pengarna är nog långt ifrån allt i detta fallet......DE SPORTSLIGA FÖRUTSÄTTNINGARNA har ju förändrats avsevärt sedan klubben lanserade sina högtflygande mål inför säsongen trots sin ,redan då, usla ekonomi. 5; Att dementera något som inte är helt klart är en självklarhet i den här världen, att ni dessutom inte förstår att detta även var en del i att inte piska upp stämningen inför det stundande mötet lagen emellan är också ganska obegripligt. Även att stå över en match mot en klubb som man för samtal med måste väl ändå ses som en självklarhet. NEJ Nybrosupportrar, det är nog inte Elof och Loket ni ska rikta er ilska emot utan snarare Nybro IF och dess ledning, för som ballekalle sa i sitt inlägg: "Det är väl ändå klubben som sviket spelarna. De skriver kontrakt och uttalar en målsättning om AS. Sen när säsongen är i full gång så ändrar man förutsättningarna helt mot vad de var när spelarna satte sin signatur på kontraktet."Avslutningsvis hoppas jag att både supportrar och Nybro som förening kan lägga det här bakom sig och snarast börja fokusera på framtiden för hockeyn i regionen behöver ett starkt NIF, samt är det alltid lika roligt och trevligt att möta er. KÄMPA PÅ FÖR HOCKEYN I NYBRO!........och låt Jonny vara den eviga hjälte han egentligen är för Nybro
|
|
|
Post by xeal on Dec 6, 2011 17:25:25 GMT 1
Nybro har ingen framtid, dem är SLUT! (NeJ jag bryr mig inte om deras supportrar grinar) Det är så här det funkar. GET USE TO IT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Post by xeal on Dec 6, 2011 17:27:23 GMT 1
btw, gött att få hit två riktigt bra spelare.. hoppas det svider
|
|
|
Post by krickan on Dec 6, 2011 17:35:30 GMT 1
Moget xeal... NOT! Varfor stro salt i saren?
Sent from my Desire HD using ProBoards
|
|
|
Post by DunderDanne on Dec 6, 2011 18:09:25 GMT 1
Nybro har ingen framtid, dem är SLUT! (NeJ jag bryr mig inte om deras supportrar grinar) Det är så här det funkar. GET USE TO IT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Get used to it heter det din nolla. Hoppas detta inlägg blir bortplockat omgående av moderator tillsammans med idiotinlägget precis nedanför ovanstående inlägg, skrivet av samma pajas.
|
|
atea2
Nybörjare
|
Post by atea2 on Dec 6, 2011 18:10:49 GMT 1
Tycker det är konstigt att man inte låser Nybros forum, när folk skriver sådana här saker. Att kalla spelare för dessa saker är inte ok, det är till och med åtalbart. Att sedan vuxna människor sitter och försöker försvara det är ännu lägre.
|
|
|
Post by player67 on Dec 6, 2011 18:21:03 GMT 1
exal? Väldigt moget skrivet!
|
|
|
Post by nybrojaevel on Dec 6, 2011 18:55:39 GMT 1
Alla som säger "varför agerade ni inte mot styrelsen för ett par säsonger sedan"... Ni har ingen koll, det var ett sjujävlar supporteruppror då.
Okej att de dementerar, eller svarar "ingen kommentar", men att säga att de inte ska till KHK är bara rakt ut sagt ett jävla hån.
Varför skulle det bli lika stort liv ang Lundell och Johansson? Lundell är ny för säsongen så what ever? Och Johansson fick ett jobb där nere, Ågren och Elof hade utan problem klarat sig ändå med 20000kr efter skatt från Nybro + extrajobb.
Lämnar tråden nu, har ingen ork att förklara bakgrunden mer än att källorna som sa att de fick sina 30% tillbaka är mer än 100% trovärdiga, och anledningen till att de skulle få det var just för att man frigjort pengar genom att släppa Lundell och Johansson. Men tänker inte outa några namn.
|
|
|
Post by wolger on Dec 6, 2011 19:00:35 GMT 1
xeal fastlägger visserligen vad ganska många känner och tänker tror jag. Finns egentligen ingen anledning att vara nitiskt ödmjuk till Nybros supportrar. Och med tanke på vad som skrevs och fortfarande skrivs om t ex Fahla eller Brasar, så är det är uppenbart att forumet inte lever upp till devisen ödmjukhet. Bara en tanke...
|
|