|
Post by qALLAHAN on Mar 16, 2007 12:35:27 GMT 1
Men då är det väl bättre att säga så. T.ex. Lala är inte intressant för oss, vi har lägger hellre pengarna på någon/några andra än att säga "Vi har inre råd" vilket får åtminstonne mej att sätta morgonfrallan i halsen och frusta kaffe över hela köket. Jag vet att KHK deklarerarat att man ska växa med en sund ekonomi. Är lite orolig att det blir så att man ska vara sunda med en växande ekonomi i stälet... SAMLA... Precis...att säga att vi hellre lägger pengarna....osv..skulle nog inte fått oss hälften så upprörda... Ska vi ringa Wikegård....? ;D
|
|
|
Post by orgasmatron on Mar 16, 2007 12:48:50 GMT 1
Hmmm... Undrar om det gick att locka hit denne ikon?? Bara hans vredesutbrott hade ju varit värt inträdet....
|
|
|
Post by Supertramp on Mar 16, 2007 13:49:22 GMT 1
SANNINGENär att "gamla KIK" flera ggr gjorde missen att satsa halvhjärtat. Hur det gick vet VI nu........ SANNINGEN är att INGET lag eller företag någon gång LYCKATS med halvhjärtade satsningar. Sanningen är att det då är bättre att INTE satsa allt. Då kostar det i alla fall inget. Ska man LYCKAS, måste man våga satsa. Gäller i alla branscher och i all idrott. VI lever på 2000-talet och VI eller KHK kan INTE ändra på det, hur gärna VI eller DE vill. Vill man framåt måste man både våga satsa och göra det. Med "profiler" i laget behåller vi publiken (ökar till och med). Utan profiler i nytt lagbygge kommer den bistra sanningen. Då kommer VI att tappa publik. Vet redan flera som INTE kommer att gå nästa säsong om det INTE blir ett bättre lag, men fler "lirare". (Inte inräknat mig själv örstås, men man måste se till massan) Hårda ord, men SANNINGEN !!! Satsning nu kommer att ge EKO och STOR PUBLIK = Stora intäkter. Halvhjärtad satsning och vi har mindre publik, samtidigt som intresset mattas mer och mer. Hemska tanke om VI dessutom skulle missa 1:an igen med halvsatsning. Då komer det knappt finnas någon publik kvar. SMID medan JÄRNET är VARMT ! Denna chansen kommer ALDRIG tillbaka ! Tro MIG ! DEt är SANNINGEN ! Nu talas det HOCKEY överallt. Säger fortfarande: Betala en etablerad tränare, typ Timo Lahtinen och jag svär på att VI kan välja spelare likt käk från ett smörgåsbord. Då fattar ALLA satsningen och VEM vill inte spela för en sådan tränare ? SATSA NU !!!Se SANNINGEN i vitögat, för klubben och Framtiden ! K-H-K !!! Usch usch usch vad mycket fel. Att satsa helhjärtat är att satsa LÅNGSIKTIGT. Det finns så många exempel på klubbar som satsa "helhjärtat" utan att tänka sig för, som tvingats till konkurs. Alltså, har alla glömt bort KIK? Vill vi gå samma öde igen? Vi behöver inte spetsa truppen med massor av stjärnspelare. Fortsätt värva "unga" hungriga spelare i de lägre divisonerna som man gjorde inför iår. De kräver inga större pengar och de har hjärtat på rätt sida. Det kommer inte bli någon halvsatsning iår, men det går inte heller förvänta sig att vi ska värva division 1s alla toppspelare heller. Den som kommer sluta gå på hockeyn nu om vi inte värvar in 3 nya Norberg i laget kan dra åt helvete. Jag slipper er gärna, för alla framtid.
|
|
|
Post by Supertramp on Mar 16, 2007 13:58:05 GMT 1
Men då är det väl bättre att säga så. T.ex. Lala är inte intressant för oss, vi har lägger hellre pengarna på någon/några andra än att säga "Vi har inre råd" vilket får åtminstonne mej att sätta morgonfrallan i halsen och frusta kaffe över hela köket. Jag vet att KHK deklarerarat att man ska växa med en sund ekonomi. Är lite orolig att det blir så att man ska vara sunda med en växande ekonomi i stälet... SAMLA... Eller så antar Tobbe att läsarna kan dra lite egna slutsatser?
|
|
|
Post by oneandonly on Mar 16, 2007 14:56:59 GMT 1
SANNINGENär att "gamla KIK" flera ggr gjorde missen att satsa halvhjärtat. Hur det gick vet VI nu........ SANNINGEN är att INGET lag eller företag någon gång LYCKATS med halvhjärtade satsningar. Sanningen är att det då är bättre att INTE satsa allt. Då kostar det i alla fall inget. Ska man LYCKAS, måste man våga satsa. Gäller i alla branscher och i all idrott. VI lever på 2000-talet och VI eller KHK kan INTE ändra på det, hur gärna VI eller DE vill. Vill man framåt måste man både våga satsa och göra det. Med "profiler" i laget behåller vi publiken (ökar till och med). Utan profiler i nytt lagbygge kommer den bistra sanningen. Då kommer VI att tappa publik. Vet redan flera som INTE kommer att gå nästa säsong om det INTE blir ett bättre lag, men fler "lirare". (Inte inräknat mig själv örstås, men man måste se till massan) Hårda ord, men SANNINGEN !!! Satsning nu kommer att ge EKO och STOR PUBLIK = Stora intäkter. Halvhjärtad satsning och vi har mindre publik, samtidigt som intresset mattas mer och mer. Hemska tanke om VI dessutom skulle missa 1:an igen med halvsatsning. Då komer det knappt finnas någon publik kvar. SMID medan JÄRNET är VARMT ! Denna chansen kommer ALDRIG tillbaka ! Tro MIG ! DEt är SANNINGEN ! Nu talas det HOCKEY överallt. Säger fortfarande: Betala en etablerad tränare, typ Timo Lahtinen och jag svär på att VI kan välja spelare likt käk från ett smörgåsbord. Då fattar ALLA satsningen och VEM vill inte spela för en sådan tränare ? SATSA NU !!!Se SANNINGEN i vitögat, för klubben och Framtiden ! K-H-K !!! Usch usch usch vad mycket fel. Att satsa helhjärtat är att satsa LÅNGSIKTIGT. Det finns så många exempel på klubbar som satsa "helhjärtat" utan att tänka sig för, som tvingats till konkurs. Alltså, har alla glömt bort KIK? Vill vi gå samma öde igen? Vi behöver inte spetsa truppen med massor av stjärnspelare. Fortsätt värva "unga" hungriga spelare i de lägre divisonerna som man gjorde inför iår. De kräver inga större pengar och de har hjärtat på rätt sida. Det kommer inte bli någon halvsatsning iår, men det går inte heller förvänta sig att vi ska värva division 1s alla toppspelare heller. Den som kommer sluta gå på hockeyn nu om vi inte värvar in 3 nya Norberg i laget kan dra åt helvete. Jag slipper er gärna, för alla framtid. Så kan jag också tycka, men det hjälper knappast KHK. Jag vill ha mycket folk på matcherna och att VI ska satsa framåt. Säger fortfarande: Nämn ett lag eller företag som överlevt utan att satsa, eller genom att satsa halvhjärtat ? Det går åt helv..... Vet att jag EJ har fel, utan bara RÄTT i detta fallet. Du har däremot så FEL när Du säger som Du gör. Ska ge DIG ett vad. 1000 spänn på att VI minskar publik + att det inte ens blir fullt mot Kallinge om det inte satsas fullt ut ! Vinner Du vadet ska jag med glädje ge Dig "kulorna". Förlorar Du ska jag med ledsamhet ta emot "laxen", då det är ett bevis för att hockey tempen har sjunkit. Tar DU vadet ?...... Vi spikar det efter att truppen är klar. Satsa NU och VI går med ännu större vinst ! Finns ens inga sargplatser kvar redan nu. Fattar Ni vad reklam KH säljer ? I övrigt kan jag säga att det händer saker i nästa vecka. Jag och YB återkommer om detta ! K-H-K !!!!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 16, 2007 15:00:04 GMT 1
Men då är det väl bättre att säga så. T.ex. Lala är inte intressant för oss, vi har lägger hellre pengarna på någon/några andra än att säga "Vi har inre råd" vilket får åtminstonne mej att sätta morgonfrallan i halsen och frusta kaffe över hela köket. Jag vet att KHK deklarerarat att man ska växa med en sund ekonomi. Är lite orolig att det blir så att man ska vara sunda med en växande ekonomi i stälet... SAMLA... Eller så antar Tobbe att läsarna kan dra lite egna slutsatser? Men det kanske inte är så! De kanske inte (tycker sig) ha råd! Säkert inte Tobbe Trollkarls fel. Han har säkerligen direktiv uppefrån styrelsen med kasör Von Pluring i spetsen... Men vi hoppas att du har rätt... Visst gör vi det.... SAMLA!
|
|
|
Post by Jojkrider on Mar 16, 2007 15:45:43 GMT 1
Gör som SSK gjorde. Fanse skapade ett konto i samarbete med klubben där alla supporters kunde sätta in valfri summa pengar. "Fansens lirare" kallades den och då fick fansen också ha insyn i och viss påverkan till vad/vem pengarna användes för.
|
|
|
Post by karlskrona on Mar 16, 2007 15:49:22 GMT 1
Gör som SSK gjorde. Fanse skapade ett konto i samarbete med klubben där alla supporters kunde sätta in valfri summa pengar. "Fansens lirare" kallades den och då fick fansen också ha insyn i och viss påverkan till vad/vem pengarna användes för. Word!
|
|
|
Post by Peter on Mar 16, 2007 15:59:39 GMT 1
Hockeysäsongen i landet är inte slut än och ändå känns det som att folk tycker att khk skulle ha spikat sin trupp för en månad sedan. Jag tror klubben har som avsikt att verkligen försöka ta sig upp i ettan och att det kommer några riktigt bra spelare hit. Att sitta här redan nu och döma ut strategin är lite väl tidigt. De bra spelarna är väl inte de första som springer iväg och skriver kontrakt med första bästa klubb de vet nog sitt värde. Nä, ut i solen i helgen istället för att sitta här och analysera sönder en tidningsartikel i BLT .
|
|
|
Post by HF on Mar 16, 2007 16:04:58 GMT 1
Roger Waldemar NEJ TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Till Callahan- vill du se ett nytt Hammers?
|
|
|
Post by chriande on Mar 16, 2007 16:17:21 GMT 1
Spelare klara 07-08 Målvakter : 1 Johan Svensson 30Martin Svensson Backar: 19 Andre Jönsson 26 Christoffer Andersén 14 Erik Hjelm 6 Håkan Alm 13 Stefan Fredriksson
Forwards: 85 Linus Strelert 9 Oskar Andersson 23 Andre Sandberg 16 Olof Petersson 18 Fredrik Peterson 5 Patrik Häggström 17 Fredrik Claesson
EJ Klara Spelare: 25 Jonas Norberg 91 Daniel Brasar 3 Jimmie Svensson 8 Sebastian Arvidsson 11 Marcus Johansson 20 Jimmy Andersson 22 Fredrik Ekman 24Viktor Morin
Man kan konstatera att det i gruppen Ej klara finns en hel del tunga namn. Om några av dessa inte skriver på för 07-08 så ska dessa ersättas med nya spelare inför nästa säsong som är ännu bättre än de som kliver av, eftersom Tobbe redan sagt i BLT o Sydöstran att truppen ska bli ännu starkare 07-08. Ej nytt kontrakt: 4 Philip Andersén 21 Linus Claesson 10 Andreas Hermansson 7 Jonas Ahnlund
|
|
|
Post by blonderadbulgar on Mar 16, 2007 16:18:55 GMT 1
Hockeysäsongen i landet är inte slut än och ändå känns det som att folk tycker att khk skulle ha spikat sin trupp för en månad sedan. Jag tror klubben har som avsikt att verkligen försöka ta sig upp i ettan och att det kommer några riktigt bra spelare hit. Att sitta här redan nu och döma ut strategin är lite väl tidigt. De bra spelarna är väl inte de första som springer iväg och skriver kontrakt med första bästa klubb de vet nog sitt värde. Nä, ut i solen i helgen istället för att sitta här och analysera sönder en tidningsartikel i BLT . Bästa jag läst på länge
|
|
|
Post by blonderadbulgar on Mar 16, 2007 16:23:46 GMT 1
Spelare klara 07-08 Målvakter : 1 Johan Svensson 30Martin Svensson Backar: 19 Andre Jönsson 26 Christoffer Andersén 14 Erik Hjelm 6 Håkan Alm 13 Stefan Fredriksson Forwards: 85 Linus Strelert 9 Oskar Andersson 23 Andre Sandberg 16 Olof Petersson 18 Fredrik Peterson 5 Patrik Häggström 17 Fredrik Claesson EJ Klara Spelare: 25 Jonas Norberg 91 Daniel Brasar 3 Jimmie Svensson 8 Sebastian Arvidsson 11 Marcus Johansson 20 Jimmy Andersson 22 Fredrik Ekman 24Viktor MorinMan kan konstatera att det i gruppen Ej klara finns en hel del tunga namn. Om några av dessa inte skriver på för 07-08 så ska dessa ersättas med nya spelare inför nästa säsong som är ännu bättre än de som kliver av, eftersom Tobbe redan sagt i BLT o Sydöstran att truppen ska bli ännu starkare 07-08. Ej nytt kontrakt: 4 Philip Andersén 21 Linus Claesson 10 Andreas Hermansson 7 Jonas Ahnlund Sen är det ju frågan om han inkluderade de 3 som kom 31/1 i den jämförelsen
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Mar 16, 2007 16:49:56 GMT 1
Spelare klara 07-08 Målvakter : 1 Johan Svensson 30Martin Svensson Backar: 19 Andre Jönsson 26 Christoffer Andersén 14 Erik Hjelm 6 Håkan Alm 13 Stefan Fredriksson Forwards: 85 Linus Strelert 9 Oskar Andersson 23 Andre Sandberg 16 Olof Petersson 18 Fredrik Peterson 5 Patrik Häggström 17 Fredrik Claesson EJ Klara Spelare: 25 Jonas Norberg 91 Daniel Brasar 3 Jimmie Svensson 8 Sebastian Arvidsson 11 Marcus Johansson 20 Jimmy Andersson 22 Fredrik Ekman 24Viktor MorinMan kan konstatera att det i gruppen Ej klara finns en hel del tunga namn. Om några av dessa inte skriver på för 07-08 så ska dessa ersättas med nya spelare inför nästa säsong som är ännu bättre än de som kliver av, eftersom Tobbe redan sagt i BLT o Sydöstran att truppen ska bli ännu starkare 07-08. Ej nytt kontrakt: 4 Philip Andersén 21 Linus Claesson 10 Andreas Hermansson 7 Jonas Ahnlund Om någon av Sebbe-Brasar-Jimmie skriver på så får väl det ses som ett nyförvärv? Laget vann ju serien utan dessa spelare!
|
|
|
Post by Supertramp on Mar 16, 2007 17:09:13 GMT 1
Usch usch usch vad mycket fel. Att satsa helhjärtat är att satsa LÅNGSIKTIGT. Det finns så många exempel på klubbar som satsa "helhjärtat" utan att tänka sig för, som tvingats till konkurs. Alltså, har alla glömt bort KIK? Vill vi gå samma öde igen? Vi behöver inte spetsa truppen med massor av stjärnspelare. Fortsätt värva "unga" hungriga spelare i de lägre divisonerna som man gjorde inför iår. De kräver inga större pengar och de har hjärtat på rätt sida. Det kommer inte bli någon halvsatsning iår, men det går inte heller förvänta sig att vi ska värva division 1s alla toppspelare heller. Den som kommer sluta gå på hockeyn nu om vi inte värvar in 3 nya Norberg i laget kan dra åt helvete. Jag slipper er gärna, för alla framtid. Så kan jag också tycka, men det hjälper knappast KHK. Jag vill ha mycket folk på matcherna och att VI ska satsa framåt. Säger fortfarande: Nämn ett lag eller företag som överlevt utan att satsa, eller genom att satsa halvhjärtat ? Det går åt helv..... Vet att jag EJ har fel, utan bara RÄTT i detta fallet. Du har däremot så FEL när Du säger som Du gör. Ska ge DIG ett vad. 1000 spänn på att VI minskar publik + att det inte ens blir fullt mot Kallinge om det inte satsas fullt ut ! Vinner Du vadet ska jag med glädje ge Dig "kulorna". Förlorar Du ska jag med ledsamhet ta emot "laxen", då det är ett bevis för att hockey tempen har sjunkit. Tar DU vadet ?...... Vi spikar det efter att truppen är klar. Satsa NU och VI går med ännu större vinst ! Finns ens inga sargplatser kvar redan nu. Fattar Ni vad reklam KH säljer ? I övrigt kan jag säga att det händer saker i nästa vecka. Jag och YB återkommer om detta ! K-H-K !!!! Då jag är övertygad om att KHK kommer satsa fullt ut, i ett långsiktigt tänkande så ser jag inget vad att slå vad om. KHK kommer ta sig till 1an iår, om nu inget allvarliga skador eller andra negativa incidenter äger rum under kvalet. Jag bryr mig inte ifall folk väljer att stanna hemma enbart för att KHK inte lockar hit "artister". Hellre 15 Jimmie Svensson i truppen om vi bara vinner, än 15 Jonas Norberg som bjuder på hockeygodis i varje match. Det viktigaste KHK ska göra är att försöka få hit unga och hungriga spelare som inte ännu är etablerade i de högre divisionerna, och krydda dessa med 2-3 toppvärvningar.
|
|