|
Post by player67 on Oct 4, 2012 20:06:17 GMT 1
Med den backbesättningen vi har nu? Så hade varit JÄVLIGT SKÖNT MED EN BACK SOM SPELAR MED SKÖN KYLA! Det existerar inte för närvarande!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 4, 2012 20:17:24 GMT 1
Kempe ser honom varje träning det gör inte vi så att dra en slutsats efter ett matchreferat... hum nja.
Dessutom efter en div. 1 match, som vi alla nu bistert har fått erfara på så är det en jävla skillnad på serierna.
Dock så hade jag gärna velat se honom i någon match med KHK i HA för att se om han verkligen är den sämsta backen i laget? Eller passar hans spelstil inte in i Kempes hockeytänk?
Mingotti bättre är J.P.?
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Oct 4, 2012 20:31:09 GMT 1
Kempe ser honom varje träning det gör inte vi så att dra en slutsats efter ett matchreferat... hum nja. Dessutom efter en div. 1 match, som vi alla nu bistert har fått erfara på så är det en jävla skillnad på serierna. Dock så hade jag gärna velat se honom i någon match med KHK i HA för att se om han verkligen är den sämsta backen i laget? Eller passar hans spelstil inte in i Kempes hockeytänk? Mingotti bättre är J.P.? Det är ju just det, han har ju inte fått spela en minut!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 4, 2012 20:32:15 GMT 1
jag tycker Mingotti t o m sett bättre ut än flera som spelar nu. Han har SPEED! Verkar som man kan leva mkt på det...annars hade inte mina givnaste floppar varit mkt positivt överraskande. Ruiz, Söder och Larsson..speed hade tydligen varit viktigare att skaffa, än seg rutin
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 5, 2012 8:29:36 GMT 1
Nja lugna dig lite mr C, även om Aaro inte är en av mina favoriter och även om Mingotti är 10 gånger snabbare så är det ganska så uppenbart att Aaro är betydligt bättre.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 5, 2012 9:09:00 GMT 1
jasså...?
|
|
|
Post by Sverker on Oct 5, 2012 19:25:02 GMT 1
jag tycker Mingotti t o m sett bättre ut än flera som spelar nu. Han har SPEED! Verkar som man kan leva mkt på det...annars hade inte mina givnaste floppar varit mkt positivt överraskande. Ruiz, Söder och Larsson..speed hade tydligen varit viktigare att skaffa, än seg rutin Kan bara hålla med dej!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 5, 2012 19:32:57 GMT 1
Ja, men du tyckte också att Sibbe var KHKs bästa forward och att Pöllänen var sämsta värvningen genom tiderna. ;D
Klar som fan att Aaro är en stabilare back på HA nivå än den relativt oprövade Mingotti hur klart som helst. Men den senare har ju framtiden för sig det har inte Aaro.
Dessutom så behöver nog Mingotti lägga på sig ett kg eller två innan han kan börja hävda sig på riktigt i HA.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 5, 2012 19:43:08 GMT 1
Ja, men du tyckte också att Sibbe var KHKs bästa forward och att Pöllänen var sämsta värvningen genom tiderna. ;D Vad är vitsen med ett inlägg som detta? Nu vill jag gärna att du tar fram inläggen där jag skrivit detta. Kan du det? Tror du får problem. Djoos spelar i Brynäs a-lag, han väger 67 kg!!!!!!!! Det är inte vikten som avgör om en spelare är bra eller ej!
|
|
|
Post by kaffe on Oct 5, 2012 20:04:33 GMT 1
Ja, men du tyckte också att Sibbe var KHKs bästa forward och att Pöllänen var sämsta värvningen genom tiderna. ;D Nu vill jag gärna att du tar fram inläggen där jag skrivit detta. Kan du det? Tror du får problem. Djoos spelar i Brynäs a-lag, han väger 67 kg!!!!!!!! Det är inte vikten som avgör om en spelare är bra eller ej! "Största problemet för Kempe nu är hur han ska hantera nr 91. Han har ju värvat honom!?!? Enligt mej är han idag nr 13 bland KHKs forwards." Förvisso inte samma som att säga att han är sämst genom tiderna men... Ganska nära. Antar att du inte håller med förstås.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 5, 2012 20:24:17 GMT 1
Ja, men du tyckte också att Sibbe var KHKs bästa forward och att Pöllänen var sämsta värvningen genom tiderna. ;D Klar som fan att Aaro är en stabilare back på HA nivå än den relativt oprövade Mingotti hur klart som helst. Men den senare har ju framtiden för sig det har inte Aaro. Dessutom så behöver nog Mingotti lägga på sig ett kg eller två innan han kan börja hävda sig på riktigt i HA. Mingotti går även före kelgrisen Bergman, som jag knappt har sett göra ett rätt. En div 1-spelare idag, inte ett dugg mer! Går alldeles för sakta, precis som för Aaro och Logan. Mingotti brukar stressa motståndarna hysteriskt!
|
|
|
Post by Sverker on Oct 5, 2012 20:27:38 GMT 1
Nu vill jag gärna att du tar fram inläggen där jag skrivit detta. Kan du det? Tror du får problem. Djoos spelar i Brynäs a-lag, han väger 67 kg!!!!!!!! Det är inte vikten som avgör om en spelare är bra eller ej! "Största problemet för Kempe nu är hur han ska hantera nr 91. Han har ju värvat honom!?!? Enligt mej är han idag nr 13 bland KHKs forwards." Förvisso inte samma som att säga att han är sämst genom tiderna men... Ganska nära. Antar att du inte håller med förstås. Jag var nog inte ensam om att tycka så vid den tiden. Vill ni tolka det som att jag tycker det är KHKs sämsta värvning genom tiderna, så ok för mej. ;D Nu väntar jag bara på inlägget där jag skrivit att Sirbäck var KHKs bäste fw. ;D Lycka till.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 5, 2012 20:29:48 GMT 1
Innan serien startade, pratade jag med en av våra fw och han sa att Mingotti varit bäste back i träningsmatcherna efter Kurki.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 5, 2012 20:32:55 GMT 1
Ja, men du tyckte också att Sibbe var KHKs bästa forward och att Pöllänen var sämsta värvningen genom tiderna. ;D Klar som fan att Aaro är en stabilare back på HA nivå än den relativt oprövade Mingotti hur klart som helst. Men den senare har ju framtiden för sig det har inte Aaro. Dessutom så behöver nog Mingotti lägga på sig ett kg eller två innan han kan börja hävda sig på riktigt i HA. Mingotti går även före kelgrisen Bergman, som jag knappt har sett göra ett rätt. En div 1-spelare idag, inte ett dugg mer! Går alldeles för sakta, precis som för Aaro och Logan. Mingotti brukar stressa motståndarna hysteriskt! Mingotti bättre än Bergman. ;D
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 5, 2012 20:35:55 GMT 1
Som sagt, Bergman har inte haft ett rätt hittills...och Sverker har rätt. Mingotti var grym under försäsongen. Tyck vad du vill
|
|