|
Post by kraftwerk on Sept 4, 2007 7:22:49 GMT 1
Jag håller med om att ett familjekort, eller en familje-entré är en bra idé. Och jag håller med dig om att det visst kan dra iväg om man är många. Inget snack. Men jag håller inte med om att SJ har PR-priser. Man har duktiga marknadsnissar som räknat ut att om man inte kör rabattsystem så tar folk bilen eller bussen istället. En Happy Meal subventioneras då det är en investering i framtiden. Men det handlar väldigt lite om snällhet. Av vilken anledning ska man ha familjekort. Det förlorar ju KHK intäkter på enl ditt sätt att se det
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 4, 2007 7:25:52 GMT 1
Jag var där igår med dottern o hennes kompis kostade 140 spänn i inträde. Jag räknade en lång stund efter jag hade betalt fick inte riktigt ihop det . 60 kr för mig är o.k men 80 spänn för två 13 åriga flickor tycker jag e alldeles för dyrt. På torsdag e det dax igen men då stannar flickorna hemma Så nu missar KHK två hundringar i kiosken. R.B Detta har jag hört från många. Men charlie är så blind för sina marknadsekonomiska analyser att han betraktar alla som inte tycker det är billigt för mindre vetande. Det är väl för f-n upp till vara och en att avgöra om man tycker det är dyrt eller billigt ? Du pratade om Växjö och valde att att tala om vad priset är för en seriematch. Vad du glömde vara tt Växjö hara samma pris i träningsmatcherna som KHK trots att de spelar i näst högsta serien och vi i näst lägsta
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 4, 2007 8:30:20 GMT 1
Denna diskussion gör mig vansinnig!!! Charlie mot resten...och han blundar totalt för alla åsikter..inklusive Oneandonlys "15 som inte gick" och Rickards snack om 80 spänn för två tjejer!!! Hur mycket bevis behövs det? Kan f ö också nämne en bänkgranne som inte gick p g a priset!! Snacka om skygglappar.... Och även de som nu prioriterar hockeyn är av åsikten att det är för dyrt....jättebra att ha folk som är irriterade på läktaren... Jag vill forfarande ha en motivering på varför vi skulle ha Växjös priser i träningsmatherna (om detta stämmer)... Märkligt...bara för att man VET att intresset är stort MÅSTE man suuuuga ut folk och skapa irritation...som tydligt märks här... Idiotdiskussion också om vad det kostar i högre divisioner! Vi är där vi är nu....senare är det lättare att motivera högre priser...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 4, 2007 8:31:52 GMT 1
Förresten titta på valresultaten här...dubbelt så många som tycker det ska vara billigare, än som tycker det är bra som det är....men det kan du säkert också ignorera....
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 4, 2007 9:19:32 GMT 1
Ska jag vara ärlig så tror jag inte en åtta åring bryr sig om det är träningsmatch eller seriematch. 40:- kanske är dyrt för en 8åring men om pappa och son kan gå på hockey för 100:- så tycker inte jag det är så dyrt, inte för mamma o dotter heller. Det kostar att ligga på topp(att ha familj), det kommer du kanske att erfara i framtiden. Självklart kostar det tex Simhallen 25:- 0-16 år, kalle anka 25:-/nr, Bio 80:- 12år uppåt, 1 utö fiskedrag 47:-, Tv-spel 3000- 5500:-, spel till tv spel 200-600:-, mobiler, bredband mm Klart att en familj inte har råd med sådana här saker därför får man prioritera vad som är roligast!
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 4, 2007 9:59:32 GMT 1
Det kostar att ligga på topp(att ha familj), det kommer du kanske att erfara i framtiden. Självklart kostar det tex Simhallen 25:- 0-16 år, kalle anka 25:-/nr, Bio 80:- 12år uppåt, 1 utö fiskedrag 47:-, Tv-spel 3000- 5500:-, spel till tv spel 200-600:-, mobiler, bredband mm Klart att en familj inte har råd med sådana här saker därför får man prioritera vad som är roligast! jovisst. Men höjde simhallen till 50 o kalle Anka till 50 och priserna på TV-spel skulle fördubblas så (åtminstone i min, callahans värld) skulle Kalle Ankas upplaga minska, Mindre trångt i badhuset, färre TV-spel säljas. Men det är tydligen bara div2-hockey som inte är priskänslig ? Eller är det så att man hellre vill ha 550 som betalar 100:- än 1000 som betalar 50:- ? Bara kronor som ränas ? [glow=red,2,300]I så fall glommer man en VIKTIG sak. ÅTERIGEN Det är de höga publiksiffrorna som satt KHK på kartan INGET ANNAT ![/glow]
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 4, 2007 10:07:04 GMT 1
Jag skrev ju också detta på ett ställ här...hellre 1000 pers a 40, än 700 a 60....
|
|
|
Post by unbreakable on Sept 4, 2007 10:10:30 GMT 1
Jag har inte varit med i denna diskussion men 720 betalande är suveränt sedan har vi ytterligare ca 100 personer som är inne med deltagarkort m.m. Helt fantastiska siffror. Priset kan diskuteras, det kan det alltid göras men 720 betalande är väl nästan en snittsiffra i div 1 under seriespel för ett mittenlag. Självklart är det alldeles för dyrt!!! Jag VET folk som inte gick p g a det...klubben kör nån utsugarmetod på grund av intresset... En annan sak som också har med detta att göra...ska man inte kunne få en laguppställning utan att betala...i en träningsmatch! JAG VILL INTE HA NÅGON LOTT!!! Jag hörde en kille fråga om man inte bara kunde få en laguppställning...."nej" sa de....o så gick mannen morrande därifrån..... Snart ske de väl ha en tia för o gå på muggen...
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 4, 2007 10:11:16 GMT 1
Jag skrev ju också detta på ett ställ här...hellre 1000 pers a 40, än 700 a 60.... precis men vad jag ville ha fram var att det är inte tack vare kvaliten på hockeyn som KHK fåtte mer publicitet än de flesta div1-lag utan pga de höga publiksiffrorna
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 4, 2007 10:19:54 GMT 1
Jag skrev ju också detta på ett ställ här...hellre 1000 pers a 40, än 700 a 60.... precis men vad jag ville ha fram var att det är inte tack vare kvaliten på hockeyn som KHK fåtte mer publicitet än de flesta div1-lag utan pga de höga publiksiffrorna Självklart! Detta ifrågasätter jag inte! Och självklart är siffran 720 fantastisk!! Det är inte det saken handlar om...bara att siffran kunde varit ÄNNU mer fantastisk... Vet inte om någon här tippade under 1000 pers..?
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 4, 2007 10:23:36 GMT 1
HF och jag själv. I mitt falf just pga entrén.
I mitt fall blir vi färre på torsdag
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 4, 2007 10:25:36 GMT 1
Självklart kostar det tex Simhallen 25:- 0-16 år, kalle anka 25:-/nr, Bio 80:- 12år uppåt, 1 utö fiskedrag 47:-, Tv-spel 3000- 5500:-, spel till tv spel 200-600:-, mobiler, bredband mm Klart att en familj inte har råd med sådana här saker därför får man prioritera vad som är roligast! jovisst. Men höjde simhallen till 50 o kalle Anka till 50 och priserna på TV-spel skulle fördubblas så (åtminstone i min, callahans värld) skulle Kalle Ankas upplaga minska, Mindre trångt i badhuset, färre TV-spel säljas. Men det är tydligen bara div2-hockey som inte är priskänslig ? Eller är det så att man hellre vill ha 550 som betalar 100:- än 1000 som betalar 50:- ? Bara kronor som ränas ? [glow=red,2,300]I så fall glommer man en VIKTIG sak. ÅTERIGEN Det är de höga publiksiffrorna som satt KHK på kartan INGET ANNAT ![/glow] Nu höjde KHK priset med 20:- och det kom 136 personer(23%) mer än mot Taif förra året. KHK ökar priset och publiksiffran!! Det var alltså 136 personer till iår som tyckte att ett höjt pris var helt ok. Lägg därtill att det var mot HHC som säkert lockar mindre folk än TAIF!
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 4, 2007 10:31:07 GMT 1
precis men vad jag ville ha fram var att det är inte tack vare kvaliten på hockeyn som KHK fåtte mer publicitet än de flesta div1-lag utan pga de höga publiksiffrorna Självklart! Detta ifrågasätter jag inte! Och självklart är siffran 720 fantastisk!! Det är inte det saken handlar om...bara att siffran kunde varit ÄNNU mer fantastisk... Vet inte om någon här tippade under 1000 pers..? Att vi sitter här på forumet och gissar höga publiksiffror på träningsmatcherna kanske beror på att vi jämför med vad det var under serien. tror det var få som hade/har koll på hur mycket folk som kom på dessa matcher förra året. Hade vi haft de siffrorna så kanske gissningarna sett annorlunda ut! Sen har vi nog lite hybris och vill mer än verkligheten, mig själv inräknat! Det var väl snäppet bättre trupp förra året också jämfört med året innan!? Så det håller inte!
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 4, 2007 10:32:19 GMT 1
Självklart! Detta ifrågasätter jag inte! Och självklart är siffran 720 fantastisk!! Det är inte det saken handlar om...bara att siffran kunde varit ÄNNU mer fantastisk... Vet inte om någon här tippade under 1000 pers..? Att vi sitter här på forumet och gissar höga publiksiffror på träningsmatcherna kanske beror på att vi jämför med vad det var under serien. tror det var få som hade/har koll på hur mycket folk som kom på dessa matcher förra året. Hade vi haft de siffrorna så kanske gissningarna sett annorlunda ut! Sen har vi nog lite hybris och vill mer än verkligheten, mig själv inräknat! Jag pratade med en i styrelsen som sa "det blir lätt över 1000" ... och i slutändan är det väl styrelsen som bestämmer även entrépriser
|
|
|
Post by sektiong on Sept 4, 2007 10:37:16 GMT 1
Att kalla tråden bakslag publikmässigt är ju ett lågvattenmärke av författaren. Jag skrev ett inlägg att första träningsmatchen förra året mot TAIF lockade 540 personer, detta var till en billigare penning än vad träningsmatcherna kostar iår. Likväl så kom det 200 personer mer i år mot H-borg och betalade en högre kostnad. Det visar att intresset för KHK är större så här tidigt på säsongen än vad den var förra året. Sen om det är rätt att ta ut 60 kr för sittande gentemot 40 kr för förra säsongen kommer det alltid att vara olika synpunkter på. Däremot så är ju frågan hur mycket folk det kommit om man tagit 40 kr? Att jämföra inträdet med matkassar och simhallsbesök tycker jag är lite konstigt måste jag erkänna. Sen måste jag hålla med HTS också, det är publiken som satt igång skriverierna på flera forum runt om i Sverige, på flera bloggar och i flera tidningar. Sen är det väl ganska kännt att publiksiffror inte bara har med inträdet att göra, skulle KHK mot all förmodan börja förlora så kanske publiken "sviker för det". Men efter en träningsmatch denna säsongen gentemot förra så ligger KHK 200 plus i publik.
|
|