|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 7, 2007 8:34:51 GMT 1
För din information så räknade jag alla på sittplassidan(spelarbåssidan) och det var 310 personer där(+-10pers då folk inte sitter still) lägg därtill ståplats ca 30-50 personer och att det på motsatta sittplats där jag sitter alltid är mer folk än den andra! Så totalt borde det vara runt 800 personer igår(+-50st)! Sen hur många som betalade vet jag inte men antar att KHK tar upp de som betalar alltså 705st! Jämför detta med motsvarande träningsmatch förra året som var mot MÖRRUM! Den matchen lockade fantastiska 652 personer!! Alltså 53 personer mindre trots derby och att det kom en del från mörrum också! Eftersom jag frågade en av de som redovisar biljetterna. så VET jag att dce igår (till skillnad mot h-borg) räknade även de med frikort ! Så kan det mycket väl vara men jag måste väl lita på en officiell siffra från klubben?
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 7, 2007 8:36:47 GMT 1
Eftersom jag frågade en av de som redovisar biljetterna. så VET jag att dce igår (till skillnad mot h-borg) räknade även de med frikort ! Så kan det mycket väl vara men jag måste väl lita på en officiell siffra från klubben? Lägg märke till att de mot H-borg sa "betalande! Ja siffran var säkert rätt men sockrad Hoppas verkligen det var ett olycksfall i arbetet
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 14, 2007 17:23:52 GMT 1
tja 2216 kanske
|
|
|
Post by anticonnie on Nov 5, 2007 6:36:47 GMT 1
Efter 3 spelade matcher på hemmais så har KHK ett publiksnitt på 2298! Detta är ju totalt fantastiskt! Nu gäller det för oss inbitna att vi får med oss de övriga att fortsätta komma på hemmamatcherna trots eländet igår mot halmstad! Det fanns nog ingen som trodde på förlust, men men sånt händer ibland och nu gäller det för oss i publiken att visa laget att vi inte ger upp!
|
|
|
Post by chriande on Nov 5, 2007 7:14:18 GMT 1
Efter 3 spelade matcher på hemmais så har KHK ett publiksnitt på 2298! Detta är ju totalt fantastiskt! Nu gäller det för oss inbitna att vi får med oss de övriga att fortsätta komma på hemmamatcherna trots eländet igår mot halmstad! Det fanns nog ingen som trodde på förlust, men men sånt händer ibland och nu gäller det för oss i publiken att visa laget att vi inte ger upp! Enl. KHKs matchreferat ska det vara följande: 3206+2093+2361=7660/3=2553
|
|
|
Post by anticonnie on Nov 5, 2007 7:24:11 GMT 1
Efter 3 spelade matcher på hemmais så har KHK ett publiksnitt på 2298! Detta är ju totalt fantastiskt! Nu gäller det för oss inbitna att vi får med oss de övriga att fortsätta komma på hemmamatcherna trots eländet igår mot halmstad! Det fanns nog ingen som trodde på förlust, men men sånt händer ibland och nu gäller det för oss i publiken att visa laget att vi inte ger upp! Enl. KHKs matchreferat ska det vara följande: 3206+2093+2361=7660/3=2553 Hmm vet i hundan hur jag räknade men visst har du rätt!
|
|
|
Post by kex on Nov 5, 2007 12:18:03 GMT 1
Efter 3 spelade matcher på hemmais så har KHK ett publiksnitt på 2298! Detta är ju totalt fantastiskt! Nu gäller det för oss inbitna att vi får med oss de övriga att fortsätta komma på hemmamatcherna trots eländet igår mot halmstad! Det fanns nog ingen som trodde på förlust, men men sånt händer ibland och nu gäller det för oss i publiken att visa laget att vi inte ger upp! Klart vi inte ger upp, en dålig match gör inget. Bättre att den kom tidigt än i kvalet.
|
|
|
Post by Compa on Nov 5, 2007 14:32:14 GMT 1
2300 i hallen är fantastiskt...Carro drog kanske några...men däremot är jag lite besviken på derbyt!! Inte fullsatt!!
Men det var väl Kallinge som inte sålde sina lappar?!
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Nov 5, 2007 15:33:41 GMT 1
2300 i hallen är fantastiskt...Carro drog kanske några...men däremot är jag lite besviken på derbyt!! Inte fullsatt!! Men det var väl Kallinge som inte sålde sina lappar?! Som jag förstod det så var hemmastå och sittplats slutsålt men inte bortastå!
|
|
|
Post by kex on Nov 5, 2007 18:35:09 GMT 1
2300 i hallen är fantastiskt...Carro drog kanske några...men däremot är jag lite besviken på derbyt!! Inte fullsatt!! Men det var väl Kallinge som inte sålde sina lappar?! Japp det stämmer , de hade 200 - 300 platser kvar där på bortastå.
|
|
|
Post by kex on Nov 5, 2007 19:06:18 GMT 1
Chansar på 2359st
|
|
|
Post by Ragulin on Nov 5, 2007 19:29:03 GMT 1
Finns risk att publiksnittet sjunker i år. Spelet övertygar inte och förluster mot lag som Halmstad får inte ske, inte på det sättet i alla fall.
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Nov 5, 2007 20:35:52 GMT 1
Finns risk att publiksnittet sjunker i år. Spelet övertygar inte och förluster mot lag som Halmstad får inte ske, inte på det sättet i alla fall. det kan också vara så att folk vill se spännande hockey där det inte är självklart redan innan matchen vilka som vinner och det mäst spännande man kan fundera på är om vi vinner med 10 mål eller inte
|
|
|
Post by Ragulin on Nov 5, 2007 20:40:59 GMT 1
Finns risk att publiksnittet sjunker i år. Spelet övertygar inte och förluster mot lag som Halmstad får inte ske, inte på det sättet i alla fall. det kan också vara så att folk vill se spännande hockey där det inte är självklart redan innan matchen vilka som vinner och det mäst spännande man kan fundera på är om vi vinner med 10 mål eller inte Kan säkert vara så, men det gäller ju att vinna och framför allt kämpa.
|
|
|
Post by Brutus on Nov 5, 2007 21:05:52 GMT 1
Vore ju kul att se ett spel som kan öka "suget" för en publik. Därav en stigande snitt publik. Inte tvärt om med en topp redan förra året
|
|