|
Post by kraftwerk on Sept 5, 2007 18:35:44 GMT 1
Med tanke på att det redan sålts C:a 500 fler säsongskort så tror jag på ett högre snitt KHK har ju en bättre produkt i år ALLT borde tala för ett klart högre snitt TIPPAR 2366 (borde vara i underkant med tanke på det intresse som finns för KHK. Höjd publiksiffra i träningsmatcherna är ju även en hint om höjda siffror i serien.) Dessutom har ju KHK förstärkt laget
|
|
|
Post by HF on Sept 5, 2007 19:17:24 GMT 1
Svårt, jag kan tänka mig att en del folk stannar hemma vissa matcher för att det kommer bli ojämt. De väntar tills kvalet, man kanske går på drygt hälften av matcherna. Men samtidigt har vi två matcher hemma mot krif.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 5, 2007 19:41:45 GMT 1
Tragiskt nog är det ju så att vissa är vansinnigt svårflörtade. Antingen går det för dåligt...eller så går det för bra...och då blir det ju ingen spänning... Det måste gå LAGOM bra.... Tror nog ändå på lite högre siffra...
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 5, 2007 20:50:49 GMT 1
Svårt, jag kan tänka mig att en del folk stannar hemma vissa matcher för att det kommer bli ojämt. De väntar tills kvalet, man kanske går på drygt hälften av matcherna. Men samtidigt har vi två matcher hemma mot krif. Men det var ju iofs många väldigt ojämna förra säsongen också
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 5, 2007 21:07:54 GMT 1
"Nix. Jag tror inte på mer publik i år än förra året. Jag tror till och med det kan bli några färre. En del kommer säkert att gå lite varannan match. Nästa lyft tror jag blir i ettan då vi kanske kan höja snittet med ett par hundra om året. " Dett resonemang av charlie förtår jag inte alls. Vi har ett bättre lag fler s-kort sålda. Varför skulle publiken minska ? Det är ju just produkten som motiverat prishöjningen (som ju inte har någon inverkan på publiksiffran utom möjligtvis att ett högt pris lockar fler )
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 5, 2007 22:16:50 GMT 1
Många av de nu sålda säsongskorten är nog köpta av personer som tröttnade på att köa förra året. Jag tror på en liknande siffra iår.
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 5, 2007 22:25:42 GMT 1
Jag ska nu vara "negativa Rune" för ett tag.
Håller med hts och JJB.
Hoppas jag har fel, men tror på minskning. 1876 blir mitt tips.
Är lite rädd för att det inte ens blir lapp på luckan mot KRIF.
Har väl FEL, hoppas jag........
KHK mt 1:an !
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 6, 2007 7:15:45 GMT 1
Jag ska nu vara "negativa Rune" för ett tag. Håller med hts och JJB. Hoppas jag har fel, men tror på minskning. 1876 blir mitt tips. Är lite rädd för att det inte ens blir lapp på luckan mot KRIF. Har väl FEL, hoppas jag........ KHK mt 1:an ! jag tippade ju en höjning
|
|
|
Post by sektiong on Sept 6, 2007 7:57:13 GMT 1
Jag tro det bli ett mindre publikgenomsnitt i år. Förra året var KHK nykomlingar och folk kom till Arenan oavsett motstånd. I år har publiken bättre koll på motståndet plus att fler folk förväntar sig att KHK ska köra över alla motståndare igen. Däremot så hoppas man att KHK kommer att gå RIKTIGT långt i ev. playoffspel och ev. kvalspel. Då tro jag att det kan komma bra med folk. Slutsummering: Min röst hamnar på 1800-1999.
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 6, 2007 8:09:53 GMT 1
Jag tro det bli ett mindre publikgenomsnitt i år. Förra året var KHK nykomlingar och folk kom till Arenan oavsett motstånd. I år har publiken bättre koll på motståndet plus att fler folk förväntar sig att KHK ska köra över alla motståndare igen. Däremot så hoppas man att KHK kommer att gå RIKTIGT långt i ev. playoffspel och ev. kvalspel. Då tro jag att det kan komma bra med folk. Slutsummering: Min röst hamnar på 1800-1999. Trist om du skulle får rätt Skulle intresset redan vara på väg ner nu när Karlskrona har ett bättre lag än på väldigt många år Om så är fallet ser inte framtiden så ljus ut för hockeyn i stan tyvärr
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 6, 2007 8:11:28 GMT 1
Intresset kanske inte är mindre, men motståndet för dåligt....
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 6, 2007 8:12:15 GMT 1
Intresset kanske inte är mindre, men motståndet för dåligt.... Tror inte klassen på tvåan är lägre än förra säsongen
|
|
|
Post by sektiong on Sept 6, 2007 8:17:45 GMT 1
Jag tro det bli ett mindre publikgenomsnitt i år. Förra året var KHK nykomlingar och folk kom till Arenan oavsett motstånd. I år har publiken bättre koll på motståndet plus att fler folk förväntar sig att KHK ska köra över alla motståndare igen. Däremot så hoppas man att KHK kommer att gå RIKTIGT långt i ev. playoffspel och ev. kvalspel. Då tro jag att det kan komma bra med folk. Slutsummering: Min röst hamnar på 1800-1999. Trist om du skulle får rätt Skulle intresset redan vara på väg ner nu när Karlskrona har ett bättre lag än på väldigt många år Om så är fallet ser inte framtiden så ljus ut för hockeyn i stan tyvärr Nu tro jag inte att intresset är på väg ner, men att folk väntar tills det bli viktigare matcher i det förhoppningsvis stundande kvalet. (Jag hoppas att röstningen gällde serien) Sen tycker jag ju att 1800-1999 är en fantastiskt publiksiffra för div. 2.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 6, 2007 8:21:47 GMT 1
Jag tror som sagt att det blir ungefär lika mycket publik i år. Det är ungefär samma motstånd, antagligen. Detta är en nackdel, folk kan detta nu och vill ha bättre. Den uttalade målsättningen att i år ta steget upp är positivt och drar folk. Så i stort går det nog jämnt ut. Skulle däremot KHK misslyckas med att ta steget upp med den uttalade målsättningen man har blir det däremot fiasko, då blir det inte mycket folk kvar nästa säsong. Då blir det som i wämöhallen, bara de närmast sörjande...
Så låtom oss bedja....
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 6, 2007 8:26:23 GMT 1
Jag tror som sagt att det blir ungefär lika mycket publik i år. Det är ungefär samma motstånd, antagligen. Detta är en nackdel, folk kan detta nu och vill ha bättre. Den uttalade målsättningen att i år ta steget upp är positivt och drar folk. Så i stort går det nog jämnt ut. Skulle däremot KHK misslyckas med att ta steget upp med den uttalade målsättningen man har blir det däremot fiasko, då blir det inte mycket folk kvar nästa säsong. Då blir det som i wämöhallen, bara de närmast sörjande... Så låtom oss bedja.... I så fall är nog de närmast sörjande C.a 1400. För om KHK inte går upp kommer man att ha en ännu starkare trupp nästa säsong
|
|