|
Post by husnasarn on Nov 10, 2011 19:31:30 GMT 1
Det blir snabbt stora pengar i sponsorvärlden. Jag har varit liten sponsor men tröjor, enkronor, bussresor, + en massa annat smått och gott blir snabbt stora belopp. Fahlander har betalat löner till spelare och då springer det ännu snabbare upp i stora belopp. Ni vet sociala avgifter pension semesterlön sjuklön mm. Jag betvivlar inte att det är sjusiffriga belopp vi pratar om. Vad kostar Timo varje år? Är det sant att KHK inte hade pengar på kontot och behövde pengar för att klara utbetalningarna eller var det så att de inte kom åt några vid det aktuella tillfället. Den frågan får gå till dig Fahlander. Jag måste passa på och gratulera Örebro som Fahlander stöder med både engagemang och pengar. De spelar och har spelat en hockey som är rolig och titta på. Fart och fläkt är deras ledord. Intresset är nu större än på länge och detta tackar jag Charlie, Fahlander, Mats J och Bates för. Nu kör vi så det ryker Det känns som om alla spelarna i KHK vaknat till liv också ;D Se vad en totalsågning på hemsidan kan göra.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 10, 2011 19:57:31 GMT 1
Du är fan i mej helt otrolig!!!! Är hockey viktigare än att hjälpa en människa med stora personliga problem som ex alkoholist? Tror du problemen löses för att man skickar runt de som har såna problem? Nä, där gjorde MF helt rätt. Han tog tillbaka honom till Örebro och såg till att han fick behandling och en forsatt bra karriär i Örebro! Hur gammal är du? Jag har ingen aning om hur gammal du är. Trodde dock att var och en som skriver här hade rätt att ha en egen åsikt utan att bli ifrågasatt om vilken ålder man har. Så Sverker oavsett om du är 20 eller 79 så kommer jag att läsa vad du skriver. Anledningen att jag undrade om din ålder, var det du skrev. Förmögen och korkad går inte ihop!Är man 29 år och inte kan se att det går ihop, blir iaf jag förvånad. Jag läser också det du skriver, gillar vissa delar men inte allt. Då måste man ha rätt att skriva vad man tycker, eller? MF har självklart gjort mycket gott för KHK, men sättet han agerar på nu gör iaf inte mig imponerad. Om sågningen av laget från Charlies sida är droppen, blir jag än mer förvånad. Är själv sponsor (liten iofs) och reagerade inte alls på "sågningen". Att man som spelare, ledare osv inom KHK reagerar negativt har jag full förståelse för. Som sponsor vill man se ett lag som ger allt i alla lägen. Personligen tror jag det bara är ett svepskäl från MFs sida. OBS jag är en liten sponsor, ingen STOR sponsor.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 10, 2011 20:08:19 GMT 1
Eller så kom jag och dem överens om att jag lägger ner mot att de får sina fans att sluta trakassera och hota min familj? Hur vet vi att det inte är fahlander som far med osanning? Mannen som har sagt att han både det ena och det andra att berätta om TAIF, men när det sedan har blivit dags att lägga alla korten på bordet så har han försvunnit eller låtsats som ingenting "det kommer, det kommer". Så du hade inget på TAIF med andra ord?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Nov 10, 2011 20:15:07 GMT 1
Eller så kom jag och dem överens om att jag lägger ner mot att de får sina fans att sluta trakassera och hota min familj? Hur vet vi att det inte är fahlander som far med osanning? Mannen som har sagt att han både det ena och det andra att berätta om TAIF, men när det sedan har blivit dags att lägga alla korten på bordet så har han försvunnit eller låtsats som ingenting "det kommer, det kommer". Så då skulle man kunna säga att du blev hotad till tysnad. Allvarligt brott i så fall, jag hade nog gått till polisen... å andra sidan så var det inte direkt HA som hotade dig utan ett gäng, gängliga, finniga tonåringar dvs. Gröna Brigaden.
|
|
|
Post by fahlander on Nov 10, 2011 20:48:40 GMT 1
Jo, och har fortfarande. Bra försäkring mot fler idiotier. |
Eller så kom jag och dem överens om att jag lägger ner mot att de får sina fans att sluta trakassera och hota min familj? Så du hade inget på TAIF med andra ord?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 11, 2011 9:01:22 GMT 1
Jag hoppas i varje fall fortfarande att Mikael F och KHK kan komma på "speakingterms" igen.
Det är otroligt sällsynt att så stora sponsorer går in med så mycket pengar som gjorts i det här fallet.
Sedan har jag ingen insyn vad det handlar om i exakta pengar, men lika imponerad är jag ändå.
Därför tycker jag det är olyckligt att supporters till KHK går in här och hetsar stämningen vidare. Låt MF o KHK försöka lösa det här själva istället, det är en uppmaning som jag hoppas alla kan ställa upp på.
|
|
|
Post by gloriel64 on Nov 11, 2011 9:47:26 GMT 1
Jag hoppas i varje fall fortfarande att Mikael F och KHK kan komma på "speakingterms" igen. Det är otroligt sällsynt att så stora sponsorer går in med så mycket pengar som gjorts i det här fallet. Sedan har jag ingen insyn vad det handlar om i exakta pengar, men lika imponerad är jag ändå. Därför tycker jag det är olyckligt att supporters till KHK går in här och hetsar stämningen vidare. Låt MF o KHK försöka lösa det här själva istället, det är en uppmaning som jag hoppas alla kan ställa upp på. Jag tycker också att det är helt respektlöst hur folk hugger på Fahlander, skäms.
|
|
rad4
Nybörjare
|
Post by rad4 on Nov 11, 2011 10:26:07 GMT 1
Vi människor är konstiga. De ända som vänder kappan efter vinden är ni som gnäller på Fahlander nu. Ni verkar glömma vad han gjort för klubben? Jag antar att ni också är dom första att kritisera KHK när de spelat mindre bra.
KHK är en ung klubb som växer snabbt. Detta innebär att organisationen måste vara jordnära och ödmjuka inför uppgiften. Alla kanske inte hänger med där.
Men Fahlanders insats skall hyllas och inget annat (Sponsringen) Han är en mycket stor och viktig tillgång till KHK.
|
|
|
Post by kaffe on Nov 11, 2011 10:34:42 GMT 1
Jag hoppas i varje fall fortfarande att Mikael F och KHK kan komma på "speakingterms" igen. Det är otroligt sällsynt att så stora sponsorer går in med så mycket pengar som gjorts i det här fallet. Sedan har jag ingen insyn vad det handlar om i exakta pengar, men lika imponerad är jag ändå. Därför tycker jag det är olyckligt att supporters till KHK går in här och hetsar stämningen vidare. Låt MF o KHK försöka lösa det här själva istället, det är en uppmaning som jag hoppas alla kan ställa upp på. Som jag skrev lite tidigare. En infekterad diskussion blir bara än mer infekterad här på forumet och vi löser ingenting, snarare gör det sämre. Det är väl klart att de flesta har åsikter om vad som har hänt men det leder som sagt ingenstans att vädra dem här. Jag tror att de flesta håller med om att det som sagts mellan parterna hellre skulle ha skett direkt och inte via media, men om vi öser på här så kommer det ju knappast att ta slut.
|
|
|
Post by lkhockey on Nov 11, 2011 10:35:02 GMT 1
Jag har ingen aning om hur gammal du är. Trodde dock att var och en som skriver här hade rätt att ha en egen åsikt utan att bli ifrågasatt om vilken ålder man har. Så Sverker oavsett om du är 20 eller 79 så kommer jag att läsa vad du skriver. Anledningen att jag undrade om din ålder, var det du skrev. Förmögen och korkad går inte ihop!Är man 29 år och inte kan se att det går ihop, blir iaf jag förvånad. Jag läser också det du skriver, gillar vissa delar men inte allt. Då måste man ha rätt att skriva vad man tycker, eller? MF har självklart gjort mycket gott för KHK, men sättet han agerar på nu gör iaf inte mig imponerad. Om sågningen av laget från Charlies sida är droppen, blir jag än mer förvånad. Är själv sponsor (liten iofs) och reagerade inte alls på "sågningen". Att man som spelare, ledare osv inom KHK reagerar negativt har jag full förståelse för. Som sponsor vill man se ett lag som ger allt i alla lägen. Personligen tror jag det bara är ett svepskäl från MFs sida. OBS jag är en liten sponsor, ingen STOR sponsor. Nu var det inte mig du frågade hur gammal jag var.
|
|
|
Post by lkhockey on Nov 11, 2011 10:42:11 GMT 1
Jag hoppas i varje fall fortfarande att Mikael F och KHK kan komma på "speakingterms" igen. Det är otroligt sällsynt att så stora sponsorer går in med så mycket pengar som gjorts i det här fallet. Sedan har jag ingen insyn vad det handlar om i exakta pengar, men lika imponerad är jag ändå. Därför tycker jag det är olyckligt att supporters till KHK går in här och hetsar stämningen vidare. Låt MF o KHK försöka lösa det här själva istället, det är en uppmaning som jag hoppas alla kan ställa upp på. Exakt. Sorgligt att se. Väldigt många här som nu vänt kappan och sågar Fahlander. När han häcklade TAIF och därefter inför förra säsongen gick in och sponsrade KHK stort var han en hjälte hos samma skribenter här. Att ledande personer i KHK för debatten via media för inget gott med sig. Det enda som händer är att många här hakar på och i forumet provocerar en sponsor som gått in med mycket stora pengar.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 11, 2011 10:46:19 GMT 1
Jag hoppas i varje fall fortfarande att Mikael F och KHK kan komma på "speakingterms" igen. Det är otroligt sällsynt att så stora sponsorer går in med så mycket pengar som gjorts i det här fallet. Sedan har jag ingen insyn vad det handlar om i exakta pengar, men lika imponerad är jag ändå. Därför tycker jag det är olyckligt att supporters till KHK går in här och hetsar stämningen vidare. Låt MF o KHK försöka lösa det här själva istället, det är en uppmaning som jag hoppas alla kan ställa upp på. Exakt. Sorgligt att se. Väldigt många här som nu vänt kappan och sågar Fahlander. När han häcklade TAIF och därefter inför förra säsongen gick in och sponsrade KHK stort var han en hjälte hos samma skribenter här. Att ledande personer i KHK för debatten via media för inget gott med sig. Det enda som händer är att många här hakar på och i forumet provocerar en sponsor som gått in med mycket stora pengar. Och Fahlander har ingen del i det hela öht? Det är bara de ledande i KHK och supportrar som gör fel?
|
|
|
Post by slapshoot on Nov 11, 2011 11:31:00 GMT 1
Vill man ha respekt så ska man använda andra sätt att kommunicera med klubben än via media och forum. Jag hoppas i varje fall fortfarande att Mikael F och KHK kan komma på "speakingterms" igen. Det är otroligt sällsynt att så stora sponsorer går in med så mycket pengar som gjorts i det här fallet. Sedan har jag ingen insyn vad det handlar om i exakta pengar, men lika imponerad är jag ändå. Därför tycker jag det är olyckligt att supporters till KHK går in här och hetsar stämningen vidare. Låt MF o KHK försöka lösa det här själva istället, det är en uppmaning som jag hoppas alla kan ställa upp på. Jag tycker också att det är helt respektlöst hur folk hugger på Fahlander, skäms.
|
|
|
Post by lkhockey on Nov 11, 2011 11:54:57 GMT 1
Exakt. Sorgligt att se. Väldigt många här som nu vänt kappan och sågar Fahlander. När han häcklade TAIF och därefter inför förra säsongen gick in och sponsrade KHK stort var han en hjälte hos samma skribenter här. Att ledande personer i KHK för debatten via media för inget gott med sig. Det enda som händer är att många här hakar på och i forumet provocerar en sponsor som gått in med mycket stora pengar. Och Fahlander har ingen del i det hela öht? Det är bara de ledande i KHK och supportrar som gör fel? Självklart inte. Fahlander har en mycket stor del i detta. Men att vända kappan 180 gr i forumet är inget som för något gott med sig för KHK. Kan bara vara negativt. Dunka i ryggen när han häcklar TAIF och pumpar in pengar i KHK och sedan vända kappan 180 gr.
|
|
|
Post by stolpeout on Nov 11, 2011 14:48:38 GMT 1
Så lägg ner nu o lås tråden!
|
|