|
Post by ristoloob on Jan 2, 2013 8:14:15 GMT 1
Det var en ful mangling han åkte på när två spelare proppar samtidgt varav en dirket i ryggen. När sedan överförfriskade Trojaklacken skriker "Stå upp som en riktig man" när han i princip segnar ner på vägen till båset...vilka puckon..
|
|
|
Post by Rocket on Jan 2, 2013 9:14:30 GMT 1
Det var en ful mangling han åkte på när två spelare proppar samtidgt varav en dirket i ryggen. När sedan överförfriskade Trojaklacken skriker "Stå upp som en riktig man" när han i princip segnar ner på vägen till båset...vilka puckon.. Ful det håller jag med om, men helt regelrätt tyvärr. Hoppas bara inte Kurk blir borta länge Troja-klacken som besökte TAK senast var en samling jävla bönder från skogen. Lite TAIF-feeling över dom
|
|
|
Post by matse on Aug 14, 2013 21:36:46 GMT 1
Hur fan lyckades de hitta honom där borta i Finnträsk. Känns som den mest lyckade värvningen i klubbens historia. Riktigt riktigt bra, precis som vanligt. Spelar på en annan än de övriga.
|
|
|
Post by matse on Aug 14, 2013 21:37:53 GMT 1
Spelar på en annan nivå än de övriga, skulle det stå.
|
|
|
Post by Zäta on Sept 29, 2013 11:10:15 GMT 1
Mycket snack om Kurki nu tycker jag. En del tror att han ska lämna. Då undrar jag bara: varför?
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 29, 2013 11:59:02 GMT 1
Är väl ingen hemlighet att han och Tobbe haft heta diskussioner i båset..varför har jag inte en aning om men lägger man ihop det och prestationen de senaste matcherna så är det nog något som inte riktigt står rätt till. Tror inte att han var sjuk igår utan att det är annat som låg bakom att han inte var med.. Synd tycker jag då jag verkligen gillade honom!
|
|
|
Post by Zäta on Sept 29, 2013 15:36:40 GMT 1
Kurki är en bra back, helt klart. Men knappast oersättlig. Men jag skulle bli väldigt förvånad om han lämnar.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Sept 29, 2013 17:20:28 GMT 1
Visst var han bra förra säsongen, men denna så tycker jag att han inte är topp 3 bland våra backar, som han spelar nu ska tilläggas, kommer han tillbaka till förra årets form är han bland våra bättre. Om han nu inte klarar av att han inte är bästa back längre eller vad det nu handlar om så är det bara att skicka tillbaka honom till Finland.
|
|
|
Post by Zäta on Oct 2, 2013 7:55:08 GMT 1
Ligamentskada på Kurki enligt BLT.kommer vara borta ytterligare ett par matcher.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 4, 2013 12:50:52 GMT 1
Kurki är en bra back. Problemet sen Janne kom är att han inte tillåts göra sina uppåkningar längre. Det märktes redan under förra säsongen. Det var det vi gillade med honom, eller? Det var väl Kevin förra säsongen och Angell nu som har acceptens till det. Han får inte heller spela PP längre. Det är nog saker som gör att han inte trivs vidare bra på isen längre. Det han upplever som sina styrkor får han inte utnyttja.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 4, 2013 15:40:32 GMT 1
Huvet på spiken där sverker! Nu var det inte de enda jag gillade utan att här väldigt allround..bra framåt och bra bakåt..en Angell light kan man säga. Och jag kan väl även tycka att han skulle kunna ges lite större utrymme!
|
|
|
Post by 31an on Oct 4, 2013 23:04:17 GMT 1
Laget förtjänar allt ros de får men vi har otroligt svårt att få in pucken i zon i PP och etablera ett ordentligt tryck. Kurki är rätt bra på att föra in pucken i zon, kan problemet vara att han vet det men inte får gör det trots ett uppenbart behov...? Tja, troligen inte men parallellen är solklar.
|
|
|
Post by Zäta on Oct 4, 2013 23:06:47 GMT 1
I dagsläget tycker inte jag att det är en självklarhet att Kurki ska spela.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 5, 2013 8:15:40 GMT 1
Det tycker jag är en självklarhet..Mingotti håller inte riktigt än på denna nivån anser jag.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 5, 2013 10:39:18 GMT 1
Självklart är inte Kurki vår "sämsta" back...om man nu kan använda det ordet nuförtiden. Saknar honom verkligen och pratade faktiskt under matchen om hans uppåkningar och rundande av kasses..följt av en backhandmacka
|
|