|
Post by time on Sept 30, 2014 16:24:47 GMT 1
Märkligt att en "superstjärna" blev kvar i HA ... -3 i +/- (näst sämst i Rögle) är ju imponerande för en superstjärna ? Man måste se helheten när man bedömer en spelare tycker jag i alla fall. Förra säsongen en av de bättre med puck. Utan puck - direkt dålig. Jag saknar Lindholm o Smotherman betydligt mer Nu du! Håller med om varenda stavelse i det inlägget och hoppas på att du inte har dåligt hjärta så jag gjort nåt dumt Just lämnat hjärtintensiven och hoppas hinna till matchen ikväll.
|
|
|
Post by time on Sept 30, 2014 16:28:38 GMT 1
Låter som Angell... Och det har sagts från flera håll att han hade anbud, men ville ändå "hemåt" Tror du på att han hade så många anbud från högre serier? Jag gör det inte..inte tillräckligt komplett. Inte tillräckligt bra för en producerande kedja och otänkbar i en 3e 4e line japp. Finns inget lag i SHL han skulle vara i närheten av som 1-3e center o precis som du säger i en brunkarline gör han mer skada än nytta.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 1, 2014 21:19:30 GMT 1
det är ju inte bara HAN SJÄLV som sagt det..snarare är det väl mer ANDRA som sagt det. Hur fan ska JAG kunna veta hur det ligger till, men jag begriper inte var för folk skulle ljuga om det...
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 1, 2014 21:26:14 GMT 1
det är ju inte bara HAN SJÄLV som sagt det..snarare är det väl mer ANDRA som sagt det. Hur fan ska JAG kunna veta hur det ligger till, men jag begriper inte var för folk skulle ljuga om det... Vilka förutom han själv har sagt det? Med lite logik kommer man långt!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 1, 2014 21:33:57 GMT 1
Ja,logiken säger ju just att en av allsvenskans topp 3-4 centrar borde få chansen i SHL. Fråga gärna all expertis vad de tycker om hans kvalité. Viasatstudion och all press begriper nog mer än vi om detta. Jag har ALDRIG härt ett negativt ord om honom där...har du? Och till skillnad mot vad du trodde, så har han fortsatt ösa in poäng, ÄVEN i rejäl motgång
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 2, 2014 6:01:45 GMT 1
Ja,logiken säger ju just att en av allsvenskans topp 3-4 centrar borde få chansen i SHL. Fråga gärna all expertis vad de tycker om hans kvalité. Viasatstudion och all press begriper nog mer än vi om detta. Jag har ALDRIG härt ett negativt ord om honom där...har du? Och till skillnad mot vad du trodde, så har han fortsatt ösa in poäng, ÄVEN i rejäl motgång Från vem förutom honom själv har du hört att han fått anbud? Och enligt dej, går han in på 2 kedjor i SHL? Och enligt dej..kan han spela 3-4 center med defensiv roll?
|
|
|
Post by time on Oct 2, 2014 7:10:35 GMT 1
Ja,logiken säger ju just att en av allsvenskans topp 3-4 centrar borde få chansen i SHL. Fråga gärna all expertis vad de tycker om hans kvalité. Viasatstudion och all press begriper nog mer än vi om detta. Jag har ALDRIG härt ett negativt ord om honom där...har du? Och till skillnad mot vad du trodde, så har han fortsatt ösa in poäng, ÄVEN i rejäl motgång Samma Viasatstudio som höjde Austin Block ...
|
|
|
Post by noll1 on Oct 2, 2014 7:47:09 GMT 1
Ja,logiken säger ju just att en av allsvenskans topp 3-4 centrar borde få chansen i SHL. Fråga gärna all expertis vad de tycker om hans kvalité. Viasatstudion och all press begriper nog mer än vi om detta. Jag har ALDRIG härt ett negativt ord om honom där...har du? Och till skillnad mot vad du trodde, så har han fortsatt ösa in poäng, ÄVEN i rejäl motgång Från MrMadhawk: "Jensens mål förvisso på straff, annars var han blek." bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2014/09/12/straffvinst-for-rogle/
|
|
|
Post by Sverker on Oct 2, 2014 9:59:57 GMT 1
Ja,logiken säger ju just att en av allsvenskans topp 3-4 centrar borde få chansen i SHL. Fråga gärna all expertis vad de tycker om hans kvalité. Viasatstudion och all press begriper nog mer än vi om detta. Jag har ALDRIG härt ett negativt ord om honom där...har du? Och till skillnad mot vad du trodde, så har han fortsatt ösa in poäng, ÄVEN i rejäl motgång Från MrMadhawk: "Jensens mål förvisso på straff, annars var han blek." bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2014/09/12/straffvinst-for-rogle/Å så här skrev han 30 sept : Inför derbyt mot MIF: Spelare att hålla koll på i Rögle: Superstjärnan, Jesper Jensen. Har levererat poäng som förväntat i sin nya klubb.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 2, 2014 10:15:20 GMT 1
Tyvärr skrev jag inte ner, vem som pratat om anbuden...
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 2, 2014 11:27:37 GMT 1
Tyvärr skrev jag inte ner, vem som pratat om anbuden... Det är ju faktiskt ganska viktigt..men du får tro vad du vill om de,jag tycker de är glasklart..
|
|
|
Post by Sverker on Oct 5, 2014 13:35:58 GMT 1
Från Rögle BKs hemsida efter matchen mot SSK: Jesper Jensen visade vägen med sitt drömmål Jesper Jensens värvades för att tillföra Rögle spets. Mot tippade topplaget Södertälje visade den 27-årige centern än en gång SHL-klass. Han var outstanding och rinkens bästa spelare. Föregick med gott omdöme och arbetade mycket hemåt, byggde upp anfall och drev på mål.
Denna typ av spelare saknar vi mest av allt framåt, vi har_ingen_som på egen hand kan bygga upp anfall.
|
|
|
Post by noll1 on Oct 9, 2014 14:41:24 GMT 1
Enligt Silly Season HockeyAllsvenskan är Jesper Jensen 3:e bästa importen i HA i år: "3: Jesper Jensen Oj så bra han är, många undrar varför han inte spelar SHL-hockey. Han valde att stanna för att få mycket speltid och utvecklas ytterligare. Gjorde helt rätt. Komplett center som gör sina poäng. Leder verkligen Rögle dag ut och dag in. En klasspelare!" Själv har jag tyckt att han är HA's mest överskattade spelare, bra men inte så bra. Förstod inte alls hur Rögle tänkte när de skulle bygga laget kring honom, funkade ju inte alls första säsongen här tex. Verkar onekligen som om jag hade fel och det var en suverän värvning av Rögle.
|
|
|
Post by Zäta on Feb 26, 2015 7:12:31 GMT 1
Enligt mrmadhawk och kvp jagas Jensen av Frölunda.
|
|
|
Post by noll1 on Feb 26, 2015 9:29:14 GMT 1
Jag har funderat på vad det är jag inte gillar med Jesper Jensen. Han är absolut en bra hockeyspelare men i mitt tycke inte fantastiskt bra. Skillnaden för mig är att han inte är en härförare, han bär inte fram ett lag som inte riktigt fungerar för dagen. Han är bra när de andra är bra och dålig när andra är dåliga. SHL kanske passar honom bättre då han kunnat bli assistkung och nivån är lite jämnare. Hans uttalande om Karlskrona efter att han lämnat var också oskickligt, varken Angell eller Smotherman gjorde något liknande som exempel. Man kan tycka att det inte spelar någon roll men för mig visar det på hans karaktär.
Uppenbarligen gör han något rätt då han öst in poäng under denna säsongen men precis som när han var här så blir han sämre och sämre desto viktigare matcherna blir.
Tittade på hans poängskörd på sista tiden: Senaste 8 matcherna - 0 mål och 3 ass Senaste 12 matcherna - 1 mål och 7 ass
|
|