|
Post by khkkrille on Feb 26, 2015 9:35:49 GMT 1
Bra analys! Som exempel så väljer jag Lihagen framför honom alla dagar i veckan.. Han behärskar alla delar av hockeyn och leder laget på ett föredömligt sätt.
|
|
|
Post by Zäta on Feb 26, 2015 9:48:04 GMT 1
Jag har funderat på vad det är jag inte gillar med Jesper Jensen. Han är absolut en bra hockeyspelare men i mitt tycke inte fantastiskt bra. Skillnaden för mig är att han inte är en härförare, han bär inte fram ett lag som inte riktigt fungerar för dagen. Han är bra när de andra är bra och dålig när andra är dåliga. SHL kanske passar honom bättre då han kunnat bli assistkung och nivån är lite jämnare. Hans uttalande om Karlskrona efter att han lämnat var också oskickligt, varken Angell eller Smotherman gjorde något liknande som exempel. Man kan tycka att det inte spelar någon roll men för mig visar det på hans karaktär. Uppenbarligen gör han något rätt då han öst in poäng under denna säsongen men precis som när han var här så blir han sämre och sämre desto viktigare matcherna blir. Tittade på hans poängskörd på sista tiden: Senaste 8 matcherna - 0 mål och 3 ass Senaste 12 matcherna - 1 mål och 7 ass Tyckte du att han va dålig i kvalet till allsvenskan första säsongen?
|
|
|
Post by veteran on Feb 26, 2015 9:51:53 GMT 1
Vad Jensens agent säger vid denna tiden på året kan man ta med en väldigt stor näve salt.
|
|
|
Post by Back to Front on Feb 26, 2015 10:22:27 GMT 1
Skulle inte byta honom mot nån i våra lines..
|
|
|
Post by Zäta on Feb 26, 2015 10:33:05 GMT 1
Det skulle jag.
|
|
|
Post by Back to Front on Feb 26, 2015 10:53:15 GMT 1
Ok, Tycker inte han är den spelaren man håller i handen när det blåser upp.. Har en förmåga !? när det börja "hett" till att bara försvinna.. Granlund,jimma ,wikelund. Där snackar vi pjäser som går att hålla i hand. Förvisso inga poängmaskiner, men #41 har en förmåga att hålla sig ifrån sargerna och endast bra i genom ett glest befolkat mittzon..
|
|
|
Post by noll1 on Feb 26, 2015 10:53:53 GMT 1
Jag har funderat på vad det är jag inte gillar med Jesper Jensen. Han är absolut en bra hockeyspelare men i mitt tycke inte fantastiskt bra. Skillnaden för mig är att han inte är en härförare, han bär inte fram ett lag som inte riktigt fungerar för dagen. Han är bra när de andra är bra och dålig när andra är dåliga. SHL kanske passar honom bättre då han kunnat bli assistkung och nivån är lite jämnare. Hans uttalande om Karlskrona efter att han lämnat var också oskickligt, varken Angell eller Smotherman gjorde något liknande som exempel. Man kan tycka att det inte spelar någon roll men för mig visar det på hans karaktär. Uppenbarligen gör han något rätt då han öst in poäng under denna säsongen men precis som när han var här så blir han sämre och sämre desto viktigare matcherna blir. Tittade på hans poängskörd på sista tiden: Senaste 8 matcherna - 0 mål och 3 ass Senaste 12 matcherna - 1 mål och 7 ass Tyckte du att han va dålig i kvalet till allsvenskan första säsongen? Tvärtom så var han bra i det kvalet men det var ändå mot div1 motstånd. Dessutom skriver jag att han är en duktig spelare, det jag vänder mig mot är att man pratar om honom som den bästa centern i HA och enligt mig måste man kunna leda laget till vinster för få den titeln.
|
|
|
Post by Back to Front on Feb 26, 2015 11:21:52 GMT 1
WORD
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 26, 2015 12:35:27 GMT 1
Jag har funderat på vad det är jag inte gillar med Jesper Jensen. Han är absolut en bra hockeyspelare men i mitt tycke inte fantastiskt bra. Skillnaden för mig är att han inte är en härförare, han bär inte fram ett lag som inte riktigt fungerar för dagen. Han är bra när de andra är bra och dålig när andra är dåliga. SHL kanske passar honom bättre då han kunnat bli assistkung och nivån är lite jämnare. Hans uttalande om Karlskrona efter att han lämnat var också oskickligt, varken Angell eller Smotherman gjorde något liknande som exempel. Man kan tycka att det inte spelar någon roll men för mig visar det på hans karaktär. Uppenbarligen gör han något rätt då han öst in poäng under denna säsongen men precis som när han var här så blir han sämre och sämre desto viktigare matcherna blir. Tittade på hans poängskörd på sista tiden: Senaste 8 matcherna - 0 mål och 3 ass Senaste 12 matcherna - 1 mål och 7 ass Tyckte du att han va dålig i kvalet till allsvenskan första säsongen? Nä men hela grundserien....
|
|
|
Post by Zäta on Feb 26, 2015 14:44:11 GMT 1
Tyckte du att han va dålig i kvalet till allsvenskan första säsongen? Nä men hela grundserien.... Du tyckte han va dålig första säsongen i KHK under grundserien?
|
|
|
Post by time on Feb 26, 2015 15:10:09 GMT 1
Nu loggar nog snart Sverker in igen
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 26, 2015 18:04:57 GMT 1
Nä men hela grundserien.... Du tyckte han va dålig första säsongen i KHK under grundserien? Ingen som höjde sej över mängden och mängden sög ju..så ja..dålig
|
|
|
Post by Zäta on Feb 26, 2015 23:40:46 GMT 1
Då ser vi på hockey med väldigt olika ögon.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 27, 2015 0:24:03 GMT 1
Då ser vi på hockey med väldigt olika ögon. Det är jag helt införstådd med att vi gör, att vinna interna poängligan på 17p eller vad de va är inte så mycket att skriva hem om..var inte den bärande spelaren iaf jag hoppades på ens då. Men skitsamma...snart en säsong sedan han spelade här trots det är hans namn mer vanligt förekommande än många av de som idag faktiskt spelar för oss. Konstigt och oförtjänt
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 7, 2015 16:06:47 GMT 1
En besvikelse enligt Eldebrink..föga förvånande!
|
|