|
Post by holdingthestick on Oct 4, 2005 17:22:28 GMT 1
Tja det lär väl stå mellan IFK, Hästö, KHK, RAIF o KAIF Har lite svårt att tänka mig något annat än hockeyn...men jag är väl lite "enögd" . Jag tror att ett hockeylag skulle dra mer folk och intresse omkring sig än tex ett handbollslag på samma nivå när det gäller högre divisioner. Men det är ju inte jag som bestämmer. Önskar att det var du som bestämde. Men jag har fattat det som att pengarna ska gå till ALL idrott i Karlskrona
|
|
|
Post by grishockey on Oct 4, 2005 17:57:53 GMT 1
Jag har lite svårt att se sambandet mellan pojkhockey och pengar, om M.J är ledare borde väl inte ha nån betydelse??? Ska de satsa både på bredd och elit ska väl pengarna gå till föreningarna och inte nåt pojklag?? Jag tror och har en känsla av att det här kommer att bli riktigt bra för hockeyn i karlskrona. Som sagt var kan jag inte se några andra alternativ, så det här kommer att bli bra.
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 4, 2005 18:34:20 GMT 1
Har lite svårt att tänka mig något annat än hockeyn...men jag är väl lite "enögd" . Jag tror att ett hockeylag skulle dra mer folk och intresse omkring sig än tex ett handbollslag på samma nivå när det gäller högre divisioner. Men det är ju inte jag som bestämmer. Önskar att det var du som bestämde. Men jag har fattat det som att pengarna ska gå till ALL idrott i Karlskrona Men om det skulle gå till ALL idrott så skulle det bli svårt att få fram elitidrott.
|
|
|
Post by grishockey on Oct 4, 2005 18:42:12 GMT 1
Som jag har fattat det kommer de att fördela pengarna mellan olika idrotter men satsa extra mycket på nån form av elitidrott typ hockey eller friidrott.
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 4, 2005 18:47:01 GMT 1
Som jag har fattat det kommer de att fördela pengarna mellan olika idrotter men satsa extra mycket på nån form av elitidrott typ hockey eller friidrott. Låter bra. Bara en reflektion. Hur kan en Landskrona-supporter vara så engagerad i KHK ?
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 4, 2005 18:56:26 GMT 1
Tja det lär väl stå mellan IFK, Hästö, KHK, RAIF o KAIF Och vilket av dessa lag kommer att spela i Vodafone Arena? Nej där har du ju en poäng. Hade man döpt om Idrottshallen till ex "Blekinge Marin o Motor Arena" så hade ju IFK / Hästö jublat mer än KHK ... Men jag är medveten om att jämförelsen haltar i och med att Rosenholm ska vara en arena för konserter, utställningar, konståkning, curling, badminton, tennis, ibland handboll. Kanske får KHK låna Huvudarenan till kvalet ? Nej, visst nej då ska det ju bli Melodifestival
|
|
|
Post by HF on Oct 4, 2005 18:59:31 GMT 1
Och vilket av dessa lag kommer att spela i Vodafone Arena? Nej där har du ju en poäng. Hade man döpt om Idrottshallen till ex "Blekinge Marin o Motor Arena" så hade ju IFK / Hästö jiblat mer än KHK ... Men jag är medveten om att jämförelsen haltar i och med att Rosenholm ska vara en arena för konserter, utställningar, konståkning, curling, badminton, tennis, ibland handboll. Kanske får KHK låna Huvudarenan till kvalet ? Nej, visst nej då ska det ju bli Melodifestival vi får bygga oss ett eget frölundaborg
|
|
|
Post by grishockey on Oct 4, 2005 19:30:52 GMT 1
Som jag har fattat det kommer de att fördela pengarna mellan olika idrotter men satsa extra mycket på nån form av elitidrott typ hockey eller friidrott. Låter bra. Bara en reflektion. Hur kan en Landskrona-supporter vara så engagerad i KHK ?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 4, 2005 19:41:43 GMT 1
Om det är Vodafone som bestämmer hur pengarna skall användas om man dessutom satsar 5.000.000 kr på Arenan borde det rimligtvis inte betyda att merparten av pengarna borde satsas på den sport som kommer att utövas där (vilket inte blir handboll tror jag). Sedan är det ju så att som alla andra sponsorer Vodafone synas vilket borde betyda att man vara mycket intresserad av att se KHK högt upp i seriesystemet.
Så länge som KHK harvar i lingonserien kommer man ha svårt att behålla sina bästa talanger (se Arvidsson i TAIF). Så därför TROR (och hoppas) jag att man kommer satsa rejält på A-laget.
|
|
|
Post by HF on Oct 4, 2005 19:55:26 GMT 1
hästö har ju fått nya stolar i Idrottshallen men det kan ju vara så att VF vill att hästö ska spela i VFarena. Snabbaste vägen att synas är ju genom Hästö och jag tror nog att hästö kan tänka sig att flytta ut helt till rosenholm
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 4, 2005 19:59:18 GMT 1
Det är väl så att alla klubbar där ute får ansöka om pengar. De får motivera sina behov. Nån kanske vill anordna en turnering, tennisklubben kanske. Pingisklubben kanske vill ha hit en bra kines för att försöka sig på SM-Guldet, nån, kanske KHK, vill ha pengar till ett nyförvärv. O.s.v. Sen är det väl upp till vodafonarna att bevilja eller neka. Pingis klubben med ett hägrande SM-Guld ligger väl bra till redan nu i en satsning? Ett SM-Guld är trots allt ett SM-Guld även om det "bara" är i pingis. Men visst, pengarna räcker säkert till något nyförvärv åt KHK också, om man ansöker i tid vill säga...
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 4, 2005 20:51:31 GMT 1
Det är väl så att alla klubbar där ute får ansöka om pengar. De får motivera sina behov. Nån kanske vill anordna en turnering, tennisklubben kanske. Pingisklubben kanske vill ha hit en bra kines för att försöka sig på SM-Guldet, nån, kanske KHK, vill ha pengar till ett nyförvärv. O.s.v. Sen är det väl upp till vodafonarna att bevilja eller neka. Pingis klubben med ett hägrande SM-Guld ligger väl bra till redan nu i en satsning? Ett SM-Guld är trots allt ett SM-Guld även om det "bara" är i pingis. Men visst, pengarna räcker säkert till något nyförvärv åt KHK också, om man ansöker i tid vill säga... Vad å "bara" pingis? Ni visste väl att jag började spela pingis efter hockeyn? Vill de ha ett nyförvärv så finns jag här ;D Jag är inte billig dock...
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 4, 2005 21:26:02 GMT 1
Nej där har du ju en poäng. Hade man döpt om Idrottshallen till ex "Blekinge Marin o Motor Arena" så hade ju IFK / Hästö jiblat mer än KHK ... Men jag är medveten om att jämförelsen haltar i och med att Rosenholm ska vara en arena för konserter, utställningar, konståkning, curling, badminton, tennis, ibland handboll. Kanske får KHK låna Huvudarenan till kvalet ? Nej, visst nej då ska det ju bli Melodifestival vi får bygga oss ett eget frölundaborg Ja, Wämöhallen köps upp av ett privat företag o döps om till Selecta Arena, så kan curlingen o konståkningen få vara i fred på VF Arena
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 4, 2005 21:31:53 GMT 1
Låter bra. Bara en reflektion. Hur kan en Landskrona-supporter vara så engagerad i KHK ? Landskrona brukar spela grishockey...
|
|
|
Post by wilhelmiii on Oct 4, 2005 21:55:37 GMT 1
Det känns som om att det kommer bli ganska många matcher i Wämöhallen den kommande säsongen. Med tanke på konserter osv.
|
|