|
Post by Sir Ironpants on Oct 3, 2005 14:00:26 GMT 1
|
|
|
Post by HF on Oct 3, 2005 14:02:59 GMT 1
vilka får del av de pengarna, tveksam om khk får det.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 3, 2005 14:07:21 GMT 1
Har svårt att tro att KHK går helt lottlösa ur detta.
|
|
|
Post by youngblood on Oct 3, 2005 14:34:01 GMT 1
Hörde precis på radion att 5mille går till arenan och de resterande 5 går till idrotten. För att skapa toppidrott i komunen. Man kan ju alltid hoppas att KHK får lite av kakan annars vore det ju synd.
|
|
|
Post by golvmoppen on Oct 3, 2005 14:36:25 GMT 1
www.karlskrona.se/templates/Page____29424.aspx"Övriga fem miljoner kronor kommer på initiativ av Karlskrona kommun att gå till att utveckla idrotten i kommunen, med sikte på att få fram toppidrott i Karlskrona." Nu måste vi få dit fler politiker än Mats Johansson på matcherna....
|
|
ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Oct 3, 2005 14:51:49 GMT 1
Som jag har skrivit förrut angående spelarkostnader (och rekrytering) så kan det bli verklighet att börja matcha allvenska lönenivåer redan nästa år? Karlskronas idrott får 5 miljoner (kanske), så tror jag att KHK kan få en 500 000 till 750 000 kronor rätt ner i fickan? Hade varit fina pengar att ha till spelarrekrytering! Jag hade spenderat dom på Jimmie Svensson (AIK) och Per Braxenholm (Halmstad) och gett dom varsitt långtidskontrakt. Hade varit bästa lösningen att plocka hem spelare med anknytning till stan. Jag skulle även vilja ha en heltidsansträlld juniortränare till hockeygymnasiet (ifall det blir någon sådan verksamhet). Vodafone ihop med Albinsson och Sjöberg har möjligheten att se till att KHK kan gå plus minus noll på denna iden? MEN det krävs spel i tvåan nästa år... Annars.....(?)
|
|
|
Post by youngblood on Oct 3, 2005 14:53:28 GMT 1
Som jag har skrivit förrut angående spelarkostnader (och rekrytering) så kan det bli verklighet att börja matcha allvenska lönenivåer redan nästa år? Karlskronas idrott får 5 miljoner (kanske), så tror jag att KHK kan få en 500 000 till 750 000 kronor rätt ner i fickan? Hade varit fina pengar att ha till spelarrekrytering! Jag hade spenderat dom på Jimmie Svensson (AIK) och Per Braxenholm (Halmstad) och gett dom varsitt långtidskontrakt. Hade varit bästa lösningen att plocka hem spelare med anknytning till stan. Jag skulle även vilja ha en heltidsansträlld juniortränare till hockeygymnasiet (ifall det blir någon sådan verksamhet). Vodafone ihop med Albinsson och Sjöberg har möjligheten att se till att KHK kan gå plus minus noll på denna iden? MEN det krävs spel i tvåan nästa år... Annars.....(?) Kunde inte skrivit det bättre själv
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 3, 2005 15:47:42 GMT 1
Som jag har skrivit förrut angående spelarkostnader (och rekrytering) så kan det bli verklighet att börja matcha allvenska lönenivåer redan nästa år? Karlskronas idrott får 5 miljoner (kanske), så tror jag att KHK kan få en 500 000 till 750 000 kronor rätt ner i fickan? Hade varit fina pengar att ha till spelarrekrytering! Jag hade spenderat dom på Jimmie Svensson (AIK) och Per Braxenholm (Halmstad) och gett dom varsitt långtidskontrakt. Hade varit bästa lösningen att plocka hem spelare med anknytning till stan. Jag skulle även vilja ha en heltidsansträlld juniortränare till hockeygymnasiet (ifall det blir någon sådan verksamhet). Vodafone ihop med Albinsson och Sjöberg har möjligheten att se till att KHK kan gå plus minus noll på denna iden? MEN det krävs spel i tvåan nästa år... Annars.....(?) Hade ju inte varit dumt...men nu ska vi inte gå händelserna i förväg Förresten...kan ju försöka få hit Arvidsson också ;D
|
|
|
Post by HF on Oct 3, 2005 17:45:31 GMT 1
Som jag har skrivit förrut angående spelarkostnader (och rekrytering) så kan det bli verklighet att börja matcha allvenska lönenivåer redan nästa år? Karlskronas idrott får 5 miljoner (kanske), så tror jag att KHK kan få en 500 000 till 750 000 kronor rätt ner i fickan? Hade varit fina pengar att ha till spelarrekrytering! Jag hade spenderat dom på Jimmie Svensson (AIK) och Per Braxenholm (Halmstad) och gett dom varsitt långtidskontrakt. Hade varit bästa lösningen att plocka hem spelare med anknytning till stan. Jag skulle även vilja ha en heltidsansträlld juniortränare till hockeygymnasiet (ifall det blir någon sådan verksamhet). Vodafone ihop med Albinsson och Sjöberg har möjligheten att se till att KHK kan gå plus minus noll på denna iden? MEN det krävs spel i tvåan nästa år... Annars.....(?) Hade ju inte varit dumt...men nu ska vi inte gå händelserna i förväg Förresten...kan ju försöka få hit Arvidsson också ;D FM mattson arena, sydkraft arena, löfbergs lila arena.....vodafone arena...ligger lite bättre på tungan ;D
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 3, 2005 17:58:57 GMT 1
Hade ju inte varit dumt...men nu ska vi inte gå händelserna i förväg Förresten...kan ju försöka få hit Arvidsson också ;D FM mattson arena, sydkraft arena, löfbergs lila arena.....vodafone arena...ligger lite bättre på tungan ;D Cloetta Center, Ejendals Arena, Coop Arena, Kinnarps Arena....ja det är inga dåliga namn man förknippas med ;D
|
|
|
Post by newman on Oct 3, 2005 19:24:33 GMT 1
södra hallen,glöm ej den..........
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 3, 2005 21:20:07 GMT 1
Som jag har skrivit förrut angående spelarkostnader (och rekrytering) så kan det bli verklighet att börja matcha allvenska lönenivåer redan nästa år? Karlskronas idrott får 5 miljoner (kanske), så tror jag att KHK kan få en 500 000 till 750 000 kronor rätt ner i fickan? Hade varit fina pengar att ha till spelarrekrytering! Jag hade spenderat dom på Jimmie Svensson (AIK) och Per Braxenholm (Halmstad) och gett dom varsitt långtidskontrakt. Hade varit bästa lösningen att plocka hem spelare med anknytning till stan. Jag skulle även vilja ha en heltidsansträlld juniortränare till hockeygymnasiet (ifall det blir någon sådan verksamhet). Vodafone ihop med Albinsson och Sjöberg har möjligheten att se till att KHK kan gå plus minus noll på denna iden? MEN det krävs spel i tvåan nästa år... Annars.....(?) Om du pratar om hela 5-årsperioden så full realistiskt. Men glöm Jimmy o Braxen med flera. Menar du på fullt allvar att ex Jimmy vill spela i tvåan ? Tror han har betydligt högre sportsliga ambitioner än så. Självklart spelar de hellre i allsvenskan även om de skulle få allsvenska löner i KHK. Av vilken anledning tror du Jimmy stack till AIK o Braxen till Halmstad (som inte har heltidsproffs utan i stället genomgått ett stålbad).
|
|
|
Post by Stig af Bussen on Oct 4, 2005 10:09:30 GMT 1
Mats Johansson har ganska stor makt skulle jag tro! Vem vill inte att khk ska bli lika bra igen ?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 4, 2005 10:14:35 GMT 1
Jag tror att detta kan vara början på något riktigt trevligt!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 4, 2005 10:55:13 GMT 1
Jag tror att detta kan vara början på något riktigt trevligt! AMEN!
|
|