|
Post by Sardaukar on Oct 6, 2005 20:49:22 GMT 1
Verkar som folk verkar tycka att det är stencoolt med ett företagsnamn på arenan. Vart är kulturen? Stoltheten? Det blir lite för mycket som Färgestad, en mer indentitetslös klubb får man leta efter. Nej stoppa den moderna ishockeyn. Snart blir det mer ett jippo än ett idrottsevenemang. Bjuder du över 10 miljoner så visst kan vi behålla Arena Rosenholm.... Förstår inte hur du får pengar till att bli ett jippo?? Om inte företagen sponsrar så får vi en liga i klass med den danska...och vem vill ha det?
|
|
|
Post by calvinsmalvin on Oct 6, 2005 20:55:34 GMT 1
Det är en del i förvandlingen. En del av den moderna ishockeyn, där kapitalism och företag blir de största redskapen till att nå framgång.
Visst, i det här fallet är väger de positivia bitarna helt klart över. Mitt inlägg var mer riktat åt personerna som tyckte det var häftigt att förknippas med Löfbergs Arena etc.
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 6, 2005 21:05:59 GMT 1
Det är en del i förvandlingen. En del av den moderna ishockeyn, där kapitalism och företag blir de största redskapen till att nå framgång. Visst, i det här fallet är väger de positivia bitarna helt klart över. Mitt inlägg var mer riktat åt personerna som tyckte det var häftigt att förknippas med Löfbergs Arena etc. Inte så konstigt om man tycker det. Det är ju i princip bara elitserie-arenor som är döpta efter företag. Kan inte komma på någon annan utom Vodafone Arena som är det? De är iaf lätträknade. Sedan att ett div3-gäng spelar i det är ju lite smått sensationellt.
|
|
|
Post by Les Paul on Oct 6, 2005 22:24:31 GMT 1
Det är en del i förvandlingen. En del av den moderna ishockeyn, där kapitalism och företag blir de största redskapen till att nå framgång. Visst, i det här fallet är väger de positivia bitarna helt klart över. Mitt inlägg var mer riktat åt personerna som tyckte det var häftigt att förknippas med Löfbergs Arena etc. Här har vi en rödstrumpa som vaknat på fel sida.
|
|
|
Post by HF on Oct 7, 2005 5:49:08 GMT 1
Det är en del i förvandlingen. En del av den moderna ishockeyn, där kapitalism och företag blir de största redskapen till att nå framgång. Visst, i det här fallet är väger de positivia bitarna helt klart över. Mitt inlägg var mer riktat åt personerna som tyckte det var häftigt att förknippas med Löfbergs Arena etc. Inte så konstigt om man tycker det. Det är ju i princip bara elitserie-arenor som är döpta efter företag. Kan inte komma på någon annan utom Vodafone Arena som är det? De är iaf lätträknade. Sedan att ett div3-gäng spelar i det är ju lite smått sensationellt. södra hallen, kockumhallen, tarketthallen bara några i vårt närområde som ibland har sålts ut.
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 7, 2005 7:51:06 GMT 1
Inte så konstigt om man tycker det. Det är ju i princip bara elitserie-arenor som är döpta efter företag. Kan inte komma på någon annan utom Vodafone Arena som är det? De är iaf lätträknade. Sedan att ett div3-gäng spelar i det är ju lite smått sensationellt. södra hallen, kockumhallen, tarketthallen bara några i vårt närområde som ibland har sålts ut. Men dom heter ju inte ex Södra Arena. Appropå arenanamn. En del passar bra som arenasponsorer andra inte. Lofbergs Lila - uppiggande men ... FM Matsson - ska man spola eller få kalldusch? E-on - Sydkraft var ju bättre Kinnarps - Kanslipersonalen i fokus Coop - Truppen är ju bra men inte så dyr Vodafone - ska man prata sig uppåt i div. ?
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 7, 2005 13:14:06 GMT 1
Men visst var 10 mille lite billigt? Vi har diskuterat detta på min arbetsplats och de flesta tycker att det är lite billigt att sälja sig för 10 mille till ett så pass stort företag. 50 mille hade väl varit bättre? Beckhams privatkontrakt med vodafon ger honom 6 miljoner PUND för ETT år!
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 7, 2005 15:38:50 GMT 1
Men visst var 10 mille lite billigt? Vi har diskuterat detta på min arbetsplats och de flesta tycker att det är lite billigt att sälja sig för 10 mille till ett så pass stort företag. 50 mille hade väl varit bättre? Beckhams privatkontrakt med vodafon ger honom 6 miljoner PUND för ETT år! Håller med...har inte vågat yttra mig om det bara. Men nu är jag ju inte ensam om det iaf
|
|
|
Post by calvinsmalvin on Oct 7, 2005 15:50:00 GMT 1
Det är en del i förvandlingen. En del av den moderna ishockeyn, där kapitalism och företag blir de största redskapen till att nå framgång. Visst, i det här fallet är väger de positivia bitarna helt klart över. Mitt inlägg var mer riktat åt personerna som tyckte det var häftigt att förknippas med Löfbergs Arena etc. Här har vi en rödstrumpa som vaknat på fel sida. Nej, jag är varken kommunist eller vänster. Jag vill inte att företagen ska ta över VÅR sport. Jag vill inte ha okunniga slipsnissar på läktaren istället för engagerade supportrar.
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Oct 7, 2005 15:51:43 GMT 1
Verkar som folk verkar tycka att det är stencoolt med ett företagsnamn på arenan. Vart är kulturen? Stoltheten? Det blir lite för mycket som Färgestad, en mer indentitetslös klubb får man leta efter. Nej stoppa den moderna ishockeyn. Snart blir det mer ett jippo än ett idrottsevenemang. Oi röding. Hockeykultur och stolthet får man när man går till SM-final 5 år i rad.
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 7, 2005 17:17:38 GMT 1
Men visst var 10 mille lite billigt? Vi har diskuterat detta på min arbetsplats och de flesta tycker att det är lite billigt att sälja sig för 10 mille till ett så pass stort företag. 50 mille hade väl varit bättre? Beckhams privatkontrakt med vodafon ger honom 6 miljoner PUND för ETT år! Underligt. Beckham har ju mindre genomslag i media än Rosenholm ;D ;D
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 7, 2005 17:21:18 GMT 1
Men visst var 10 mille lite billigt? Vi har diskuterat detta på min arbetsplats och de flesta tycker att det är lite billigt att sälja sig för 10 mille till ett så pass stort företag. 50 mille hade väl varit bättre? Beckhams privatkontrakt med vodafon ger honom 6 miljoner PUND för ETT år! Underligt. Beckham har ju mindre genomslag i media än Rosenholm ;D ;D Fast nu är det ju Vodafone SVERIGE som sponsrar Arena Rosenholm. De sponsrar nog inte Beckham
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 8, 2005 0:17:56 GMT 1
Jag tycker ändå att det är billigt att sälja sin själ för 10 mille (2 mille om året i fem år)! Men vem vet om fem år så kanske de vill pumpa in mer pengar... fast i KHK!
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 8, 2005 0:58:29 GMT 1
Jag tycker ändå att det är billigt att sälja sin själ för 10 mille (2 mille om året i fem år)! Men vem vet om fem år så kanske de vill pumpa in mer pengar... fast i KHK! Jo jag håller fotfarande med om att Vodafone har gjort ett kap. Om 5 år så behöver KHK pengar för att kvala till allsvenskan så varför inte
|
|
|
Post by calvinsmalvin on Oct 8, 2005 11:35:56 GMT 1
Verkar som folk verkar tycka att det är stencoolt med ett företagsnamn på arenan. Vart är kulturen? Stoltheten? Det blir lite för mycket som Färgestad, en mer indentitetslös klubb får man leta efter. Nej stoppa den moderna ishockeyn. Snart blir det mer ett jippo än ett idrottsevenemang. Oi röding. Hockeykultur och stolthet får man när man går till SM-final 5 år i rad. Ja, men eftersom ingen här inne är Färjestad så är det väl våran stolthet vi snackar om. Men nej, det finns ingen stolthet när en klubb har sålt hela sin själ till ett kaffe-företag. Ps. Jag röstar blått. Fubbik!
|
|