|
Post by youngblood on Oct 8, 2005 20:16:39 GMT 1
Här har vi en rödstrumpa som vaknat på fel sida. Nej, jag är varken kommunist eller vänster. Jag vill inte att företagen ska ta över VÅR sport. Jag vill inte ha okunniga slipsnissar på läktaren istället för engagerade supportrar. MONEY TALK`S inga pengar inga spelare! Enklare än så blir det inte. Vill man ha publik så måste det bli show av det hela. Liv på läktaren,ljud i högtalarna och en jävligt bra hockey och då tror jag klädslen på supportrarna inte har så stor betydelse.
|
|
|
Post by calvinsmalvin on Oct 8, 2005 20:51:54 GMT 1
Nej, jag är varken kommunist eller vänster. Jag vill inte att företagen ska ta över VÅR sport. Jag vill inte ha okunniga slipsnissar på läktaren istället för engagerade supportrar. MONEY TALK`S inga pengar inga spelare! Enklare än så blir det inte. Vill man ha publik så måste det bli show av det hela. Liv på läktaren,ljud i högtalarna och en jävligt bra hockey och då tror jag klädslen på supportrarna inte har så stor betydelse. Varför behövs det inte inom fotbollen? Varför ska man behöva locka åskådare med tuffa "intron", dålig nrj-musik och en massa reklamkraffs? Jag vill ha passionerade supportrar som är där för att stödja laget, och för att dom gillar hockey. Inte för att det är fjantiga fyrverkerier vid inmarsch, och att det görs goa popcorn i kiosken. Pengar kan prata, utan att klubben behöver sälja sin själ.
|
|
|
Post by youngblood on Oct 8, 2005 21:18:55 GMT 1
MONEY TALK`S inga pengar inga spelare! Enklare än så blir det inte. Vill man ha publik så måste det bli show av det hela. Liv på läktaren,ljud i högtalarna och en jävligt bra hockey och då tror jag klädslen på supportrarna inte har så stor betydelse. Varför behövs det inte inom fotbollen? Varför ska man behöva locka åskådare med tuffa "intron", dålig nrj-musik och en massa reklamkraffs? Jag vill ha passionerade supportrar som är där för att stödja laget, och för att dom gillar hockey. Inte för att det är fjantiga fyrverkerier vid inmarsch, och att det görs goa popcorn i kiosken. Pengar kan prata, utan att klubben behöver sälja sin själ. Passionen finns alltid i spelet oavsett sport. För att locka dagens publik framförallt ny publik så krävs det andra tag än bra spelare. Jag tycker nog att en fartfylld tex paus med tuff musik kanske lite händelser på isen typ pucktävlingar ell dyl behövs idagens samhälle och inte en paus på 15min där man nästan somnar pga att det enda som hörs är ljudet från en ismaskin. För det är väl så att all lagsport idag är showbiz. För jag tror inte KHK har sålt sin själ ännu iallafall.
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 8, 2005 21:42:20 GMT 1
MONEY TALK`S inga pengar inga spelare! Enklare än så blir det inte. Vill man ha publik så måste det bli show av det hela. Liv på läktaren,ljud i högtalarna och en jävligt bra hockey och då tror jag klädslen på supportrarna inte har så stor betydelse. Varför behövs det inte inom fotbollen? Varför ska man behöva locka åskådare med tuffa "intron", dålig nrj-musik och en massa reklamkraffs? Jag vill ha passionerade supportrar som är där för att stödja laget, och för att dom gillar hockey. Inte för att det är fjantiga fyrverkerier vid inmarsch, och att det görs goa popcorn i kiosken. Pengar kan prata, utan att klubben behöver sälja sin själ. Jag fattar inte hur du kan jämföra fotboll med hockey. Fotbollsarenor tar in mer folk än ishallar. Hur bra stämning är det på Assyriskas hemmamatcher med max 2000 pers? Eller Örgryte, Häcken när de inte spelar derbyn?
|
|
|
Post by Sudden on Oct 8, 2005 21:56:03 GMT 1
Varför behövs det inte inom fotbollen? Varför ska man behöva locka åskådare med tuffa "intron", dålig nrj-musik och en massa reklamkraffs? Jag vill ha passionerade supportrar som är där för att stödja laget, och för att dom gillar hockey. Inte för att det är fjantiga fyrverkerier vid inmarsch, och att det görs goa popcorn i kiosken. Pengar kan prata, utan att klubben behöver sälja sin själ. Passionen finns alltid i spelet oavsett sport. För att locka dagens publik framförallt ny publik så krävs det andra tag än bra spelare. Jag tycker nog att en fartfylld tex paus med tuff musik kanske lite händelser på isen typ pucktävlingar ell dyl behövs idagens samhälle och inte en paus på 15min där man nästan somnar pga att det enda som hörs är ljudet från en ismaskin. För det är väl så att all lagsport idag är showbiz. För jag tror inte KHK har sålt sin själ ännu iallafall. Håller med dig Youngblood det behövs lite underhållning för att locka folk till hockeyn. Det går inte att jämföra fotboll och hockey. Fotbollen är mycket större om man ser till antalet utövare. Hur många fotbollslag finns det i Karlskrona kommun? Det finns ett fotbollslag i varenda byhåla, men bara ett hockeylag. Varför inte starta en KHK chatt?
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 8, 2005 22:01:00 GMT 1
Passionen finns alltid i spelet oavsett sport. För att locka dagens publik framförallt ny publik så krävs det andra tag än bra spelare. Jag tycker nog att en fartfylld tex paus med tuff musik kanske lite händelser på isen typ pucktävlingar ell dyl behövs idagens samhälle och inte en paus på 15min där man nästan somnar pga att det enda som hörs är ljudet från en ismaskin. För det är väl så att all lagsport idag är showbiz. För jag tror inte KHK har sålt sin själ ännu iallafall. Håller med dig Youngblood det behövs lite underhållning för att locka folk till hockeyn. Det går inte att jämföra fotboll och hockey. Fotbollen är mycket större om man ser till antalet utövare. Hur många fotbollslag finns det i Karlskrona kommun? Det finns ett fotbollslag i varenda byhåla, men bara ett hockeylag. Varför inte starta en KHK chatt? Exactemento! Intresset för fotbollen är (tyvärr) högre. Inte så konstigt heller eftersom det är världens mest spridda sport. Utan musik och fyverkerier skulle det bli ganska trist. Jag tycker INTE det är högre stämning på fotbollsmatcher än hockeymatcher om man jämför antalet åskådare. Jämför exempelvis KHK:s matcher med en fotobllsmatch med några hundra pers på läktaren.
|
|
|
Post by calvinsmalvin on Oct 8, 2005 22:06:53 GMT 1
Okej. Så ni tycker den senaste utvecklingen inom hockeyn har varit positiv? Att klubbar byter namn till engelska, där klubbmärkena byts ut till häftiga djur? Som ett lillebrorskomplex till NHL. Jag behöver ingen musik i spelavbrotten när jag ser hockey, det är ju då klacken ska höras. Saudakar-> Varför är det så dumt att jämnföra? Ja, det är väl ingen som påstått att Asylilska är något att hänga i granen. Men det jämnar ju ut sig om vi ska räkna in sthlmderbyna, skånederbyna och de andra toppmatcherna, som är ljusår före hockeymatcher (undantaget schweiz kanske). Varför finns det inga Malmö Tigers, AIK Lions eller Black Bugs där? Jo, där står sporten fotboll i centrum. Där skulle supportrarna göra upplopp om styrelsen ens tänkte tanken att ändra klubbens namn. Men vi behöver inte jämnföra stämningen. Det är hela hockeykulturen som gått kepp rätt åt helvete de senaste 15 åren. En intressant tråd om hockeyns senaste utveckling. forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=193631&highlight=hockey+mupp
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 8, 2005 22:15:01 GMT 1
Okej. Så ni tycker den senaste utvecklingen inom hockeyn har varit positiv? Att klubbar byter namn till engelska, där klubbmärkena byts ut till häftiga djur? Som ett lillebrorskomplex till NHL. Jag behöver ingen musik i spelavbrotten när jag ser hockey, det är ju då klacken ska höras. Saudakar-> Varför är det så dumt att jämnföra? Ja, det är väl ingen som påstått att Asylilska är något att hänga i granen. Men det jämnar ju ut sig om vi ska räkna in sthlmderbyna, skånederbyna och de andra toppmatcherna, som är ljusår före hockeymatcher (undantaget schweiz kanske). Varför finns det inga Malmö Tigers, AIK Lions eller Black Bugs där? Jo, där står sporten fotboll i centrum. Där skulle supportrarna göra upplopp om styrelsen ens tänkte tanken att ändra klubbens namn. "Varför är det så dumt att jämnföra? " Att jämföra klackar och stämningen på matcherna eftersom det generellt är MYCKET mer folk på fotbollsmatcher. MEN nu börjar vi komma någon vart! Jag håller nämligen med dig på resten angående namn. Stör mig också på dessa NHL-liknande utrikiska namn. Malmö IF->Malmö Redhawks är nog det pinsammaste. Jag ville också att vi skulle heta något svenskt i supporterklubben/sektionen. Pillemausarna var ju uppe på tapeten ;D NHL är den största boven till denna utveckling tyvärr.
|
|
|
Post by calvinsmalvin on Oct 8, 2005 22:22:42 GMT 1
Okej. Så ni tycker den senaste utvecklingen inom hockeyn har varit positiv? Att klubbar byter namn till engelska, där klubbmärkena byts ut till häftiga djur? Som ett lillebrorskomplex till NHL. Jag behöver ingen musik i spelavbrotten när jag ser hockey, det är ju då klacken ska höras. Saudakar-> Varför är det så dumt att jämnföra? Ja, det är väl ingen som påstått att Asylilska är något att hänga i granen. Men det jämnar ju ut sig om vi ska räkna in sthlmderbyna, skånederbyna och de andra toppmatcherna, som är ljusår före hockeymatcher (undantaget schweiz kanske). Varför finns det inga Malmö Tigers, AIK Lions eller Black Bugs där? Jo, där står sporten fotboll i centrum. Där skulle supportrarna göra upplopp om styrelsen ens tänkte tanken att ändra klubbens namn. "Varför är det så dumt att jämnföra? " Att jämföra klackar och stämningen på matcherna eftersom det generellt är MYCKET mer folk på fotbollsmatcher. MEN nu börjar vi komma någon vart! Jag håller nämligen med dig på resten angående namn. Stör mig också på dessa NHL-liknande utrikiska namn. Malmö IF->Malmö Redhawks är nog det pinsammaste. Jag ville också att vi skulle heta något svenskt i supporterklubben/sektionen. Pillemausarna var ju uppe på tapeten ;D Vi behöver som sagt inte gå specifikt in på stämningen, då fotbollen är för överlägsen. Men kollar man in mentaliteten och kulturen på respektive sporter så är det en markant skillnad. Ändrade mitt förra inlägg så du missade lite.
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 8, 2005 22:28:29 GMT 1
Läste lite i tråden och detta inlägg måste jag hålla med om
Det är spelarnas sug efter pengar som har bidragit till stor del av utvecklingen, och det kan vi inte göra så mycket åt.
|
|
|
Post by calvinsmalvin on Oct 8, 2005 22:35:45 GMT 1
Nej, men även här kan vi dra parraleller till fotbollen. Varför har det inte blivit liknande förändring där? Lönerna ligger ju på samma nivå.
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 8, 2005 22:43:11 GMT 1
Vi behöver som sagt inte gå specifikt in på stämningen, då fotbollen är för överlägsen. Det var ju där vår diskussion startade Håller med dig om allt du säger ang. den negativa utvecklingen av kulturen, men det var ju inte där vi startade diskussionen. Du undrade varför vi tyckte det var häftigt att Vodafone köpte upp arenan. Om KHK ska kunna klättra i seriesystemet så måste man ha pengar. Det funkar inte annars, och man måste få in pengar på samma sätt som övriga klubbar. Ena klubben säljer arenan och får massor av pengar. Om ingen annan gör samma sak så kommer de bli överlägsna på isen. Så pengar är roten till allt ont här i världen.
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 8, 2005 22:48:59 GMT 1
Nej, men även här kan vi dra parraleller till fotbollen. Varför har det inte blivit liknande förändring där? Lönerna ligger ju på samma nivå. Det kommer nog, var så säker. Tar lite längre tid bara. Fotbollsklubbarna får ju större inkomster pga den större publiken, och sponsorintäkterna är också säkerligen större eftersom reklamen når till en större massa. Örebro har ju sålt sin arena till att börja med. De flesta arenor är dock fortfarande kommunala...OCH det skulle inte förvåna mig om de är billigare att hyra än ishallar. Det är ju ofta flera klubbar som delar på en fotbollsarena. Förutsättningarna mellan en fotbollsklubb och en ishockeyklubb är så väldigt olika. Därför är det svårt att jämföra dem.
|
|
|
Post by calvinsmalvin on Oct 9, 2005 11:46:35 GMT 1
Nej, men även här kan vi dra parraleller till fotbollen. Varför har det inte blivit liknande förändring där? Lönerna ligger ju på samma nivå. Det kommer nog, var så säker. Tar lite längre tid bara. Fotbollsklubbarna får ju större inkomster pga den större publiken, och sponsorintäkterna är också säkerligen större eftersom reklamen når till en större massa. Örebro har ju sålt sin arena till att börja med. De flesta arenor är dock fortfarande kommunala...OCH det skulle inte förvåna mig om de är billigare att hyra än ishallar. Det är ju ofta flera klubbar som delar på en fotbollsarena. Förutsättningarna mellan en fotbollsklubb och en ishockeyklubb är så väldigt olika. Därför är det svårt att jämföra dem. Visst är de grundliga förutsättningarna helt annorlunda, i många fall. Men idag finns det bara ett enda "storlag" inom fotbollen som gjort en "hockey" och bytt både namn, klubbmärke och arena. Det är Austria Salzburg. Detta har skapat protester över hela europa, där protestbanderoller har tillverkats av lag både ifrån Italien, Frankrike, Tyskland, Schweiz, Österike, Danmark, Norge och Sverige mm. Dessa har skapats av lag som inte har en enda koppling till laget, utan gör det enbart för att visa hur mycket supportrarna inom fotbollen är emot den moderna förändringen. Jag säger det. Den här utvecklingen inom hockeyn kommer aldrig nå sig till fotbollen. Där finns en helt annan mentalitet och med mer engagerade supportrar som aldrig skulle acceptera någon liknande. [/img] Edit: Såhär såg det ut i Salzburg ifjol : Och såhär ser det ut iår.
|
|
|
Post by jackal on Oct 9, 2005 12:05:15 GMT 1
Vi får ju inte glömma Ljungskile som gjorde ett liknade försök.. Panos Ljungskile ;D ;D ;D ;D
|
|