|
Post by time on Dec 13, 2013 13:34:18 GMT 1
Nu ska jag börja köpa 50/50 lotter igen! En lika stor fråga för dig som P-mätarna för Öjeskog
|
|
|
Post by Sverker on Dec 13, 2013 13:39:37 GMT 1
Är ganska säker på att SB blir både sportchef och klubbchef.
Nu är bara frågan hur Mats fallskärm ser ut, jag är rädd för att detta kommer att kosta KHK en hel del.
Ändå helt rätt beslut!
Enligt radiointervjun med vår fd klubbchef var förtroendet styrelsen saknade för honom ömsesidigt!?!?
|
|
|
Post by Sverker on Dec 13, 2013 13:41:07 GMT 1
Nu ska jag börja köpa 50/50 lotter igen! En lika stor fråga för dig som P-mätarna för Öjeskog Skillnaden är att jag fick rätt till slut!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 13, 2013 14:31:03 GMT 1
Mkt oväntat! Har det funnits minsta rykte om detta tidigare? Inga synpunkter på hans arbete, som jag ju inte känner till, men har ju alltid varit emot denna stora lönepost, som bevisligen inte är nödvändig med tanke på andra klubbar. Hoppas bara att det inte kommer en ny person på denna post. Kan tänka mig att en sån som Bengtzén gärna har pengarna till annat, t ex spelare
|
|
|
Post by Zäta on Dec 13, 2013 14:39:00 GMT 1
Mkt oväntat! Har det funnits minsta rykte om detta tidigare? Inga synpunkter på hans arbete, som jag ju inte känner till, men har ju alltid varit emot denna stora lönepost, som bevisligen inte är nödvändig med tanke på andra klubbar. Hoppas bara att det inte kommer en ny person på denna post. Kan tänka mig att en sån som Bengtzén gärna har pengarna till annat, t ex spelare Jag tror det kommer tillsättas en ny....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 13, 2013 14:47:18 GMT 1
rädd för det...för av någon anledning måste vi alltid göra oss större än vi är...
|
|
|
Post by hoackii on Dec 13, 2013 15:13:16 GMT 1
Det var helt enkel så att Mats inte funkade med en mer professionell styrelse som ville driva det hela mer som ett företag. Mats är ju politiker och har aldrig jobbat som en sådan här chef innan. Han är nog jättebra som en politiker där man kan fiffla och trixa lite bakom kulisserna och vara den som drar i trådarna. Det är en helt annan sak att jobba mot en styrelse som ställer krav och vill ha leverans. Mats vill nog bestämma själv och inte göra som några andra säger åt honom, så som han kunde göra med den gamla styrelsen. Jag misstänker att det var snarare ett problem med leverans och makt än något annat.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 13, 2013 15:58:58 GMT 1
Att detta var på G hörde jag förra förra söndagen. Tror SB tar båda jobben och hoppas det!
|
|
|
Post by drjones on Dec 13, 2013 16:19:27 GMT 1
Problemet var mycket riktigt olika syn på proffsighet.Mats har plockat in folk i marknadsgruppen som en kompistjänst och dessutom försvarat vissa tränare trots uppenbara brister vid sidan av isen,detta och en del annat håller inte i en proffsförening.-Detta har medfört att personer har tackat nej till sportchefsjobbet innan SB blev aktuell plus att en viss Charlie fick nog och gick...
|
|
|
Post by Zäta on Dec 13, 2013 16:56:28 GMT 1
Att detta var på G hörde jag förra förra söndagen. Tror SB tar båda jobben och hoppas det! Sa inte SB att det va så bra i KHK för här fick han lägga fokus på just sportchefsjobbet och slapp andra sysslor?
|
|
|
Post by Sverker on Dec 13, 2013 16:58:11 GMT 1
Att detta var på G hörde jag förra förra söndagen. Tror SB tar båda jobben och hoppas det! Sa inte SB att det va så bra i KHK för här fick han lägga fokus på just sportchefsjobbet och slapp andra sysslor? Vi får se på måndag.
|
|
|
Post by Zäta on Dec 13, 2013 16:59:52 GMT 1
Sa inte SB att det va så bra i KHK för här fick han lägga fokus på just sportchefsjobbet och slapp andra sysslor? Vi får se på måndag. Ja. Dock tror jag att han hade passat bra på båda stolarna.
|
|
conny
Ungdomslirare
|
Post by conny on Dec 13, 2013 17:59:28 GMT 1
Mycket bra beslut ! nu kan man bedriva KHK som en proffisionell hockeyklubb och inte en klubb för inbördes beundran !!!! Och i rena pengar fick man loss ca; en mille !!!!
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 13, 2013 18:54:03 GMT 1
Spontant: JAAAAAAAAA ÄNTLIGEN!!!
|
|
|
Post by Zäta on Dec 13, 2013 19:14:20 GMT 1
Mycket bra beslut ! nu kan man bedriva KHK som en proffisionell hockeyklubb och inte en klubb för inbördes beundran !!!! Och i rena pengar fick man loss ca; en mille !!!! Vet du vad Mats tjänade i klubben? Mats lönepost kanske dom får dras med säsongen ut? Dessutom tror jag det kommer att tillsättas en ny klubbchef.
|
|