|
Post by chriande on Oct 24, 2012 18:23:15 GMT 1
Om vi vänder på snacket och ställer frågan: vem av de andra 23 spelarna i KHK har åstadkommit något i de senaste 5 matcherna? Ingen, men vad har det med saken att göra? Jag anser att de spelare man värvar ska lyfta laget. Har du en annan åsikt? Alla spelarna i KHK utom Julle och Mingotti är värvade och är heltidproffs i KHK då anser jag att alla ska prestera. Jag jag tror inte det skiljer nämnvärt i månadslön mellan t.ex Pöllänen (års kontrakt) och Hyvönen.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 24, 2012 18:32:21 GMT 1
Ingen, men vad har det med saken att göra? Jag anser att de spelare man värvar ska lyfta laget. Har du en annan åsikt? Alla spelarna i KHK utom Julle och Mingotti är värvade och är heltidproffs i KHK då anser jag att alla ska prestera. Jag jag tror inte det skiljer nämnvärt i månadslön mellan t.ex Pöllänen (års kontrakt) och Hyvönen. Pölle var ju ändå kontrakterad innan säsongen startade, så kostnaden för honom hade man koll över, eller? Du som i var och varannat inlägg skriver att KHK behöver 6-7 nya spelare, tycker du att de som är i laget nu ska lyfta de nya? Då har vi totalt olika åsikt om vad man ska kräva av "dyra" nyförvärv oavsett om de är har kontrakt 1 månad eller resten av säsongen. Det bästa med värvning av Ha Hy är att det ändå bara var för 1 månad, som jag ser det just nu.
|
|
|
Post by kaptensvart on Oct 24, 2012 18:38:05 GMT 1
Om vi vänder på snacket och ställer frågan: vem av de andra 23 spelarna i KHK har åstadkommit något i de senaste 5 matcherna? Ingen, men vad har det med saken att göra? Jag anser att de spelare man värvar ska lyfta laget. Har du en annan åsikt? Vem skall vi värva? Du som vet allt kan väl svara på de!!!!
|
|
|
Post by Sverker on Oct 24, 2012 18:48:19 GMT 1
Ingen, men vad har det med saken att göra? Jag anser att de spelare man värvar ska lyfta laget. Har du en annan åsikt? Vem skall vi värva? Du som vet allt kan väl svara på de!!!! Är du kompis med Sir I, time, kaffe eller benderman? Vem har sagt att jag vet allt? Jag har en åsikt och står för den, det är en jävla skillnad! Gillade inte värvningen av Ha Hy från början, för jag ansåg att det fanns viktigare saker att värva, ex en riktigt bra back. Vilken back man skulle värvat kan jag inte säga, det överlåter jag till de som ansvar för KHKs värvningar att avgöra. Jag tror de har bättre koll på det än mej och alla andra här. Du verkar ju gilla Ha Hy vad tycker du han gjort bra hittills?
|
|
|
Post by chriande on Oct 24, 2012 18:51:05 GMT 1
Alla spelarna i KHK utom Julle och Mingotti är värvade och är heltidproffs i KHK då anser jag att alla ska prestera. Jag jag tror inte det skiljer nämnvärt i månadslön mellan t.ex Pöllänen (års kontrakt) och Hyvönen. Pölle var ju ändå kontrakterad innan säsongen startade, så kostnaden för honom hade man koll över, eller? Du som i var och varannat inlägg skriver att KHK behöver 6-7 nya spelare, tycker du att de som är i laget nu ska lyfta de nya? Då har vi totalt olika åsikt om vad man ska kräva av "dyra" nyförvärv oavsett om de är har kontrakt 1 månad eller resten av säsongen. Det bästa med värvning av Ha Hy är att det ändå bara var för 1 månad, som jag ser det just nu. Jag tycker att en 6-8 spelare i dagens trupp inte borde fått fortsatt förtroende i Allsvenskan, där av får man ta konsekvenserna av detta att antingen komma till kvalserien och hoppas på ett mirakel eller försöka satsa sig ur detta med 2 målvakter av lite klass och lite bättre backar , 2 st och 2 spelande centrar. Det jag bedömde var vad de andra i laget presterat kontra Hyvönen under den tid han varit här, anser man att han inte ska vara kvar efter 1 månad så har jag inget emot det, jag har inte hyllat honom, vad tycker du man ska göra med de andra spelarna som inte presterar, när någon skickas iväg blir det ett ramaskri, när de kommer tillbaka in i laget så syns de inte. KHK är i Allsvenskan det är ingen lekstuga eller skyddad värld längre, platsar man inte så är det bänk, läktaren eller utlåning som gäller, det är resultat som räknas inget annat. Detta måste alla suportrar inse, skulle vi reda upp detta under denna säsong utan att göra någonting så skulle ingen va gladare än jag.
|
|
|
Post by kaptensvart on Oct 24, 2012 19:02:20 GMT 1
Vem skall vi värva? Du som vet allt kan väl svara på de!!!! Är du kompis med Sir I, time, kaffe eller benderman? Vem har sagt att jag vet allt? Jag har en åsikt och står för den, det är en jävla skillnad! Gillade inte värvningen av Ha Hy från början, för jag ansåg att det fanns viktigare saker att värva, ex en riktigt bra back. Vilken back man skulle värvat kan jag inte säga, det överlåter jag till de som ansvar för KHKs värvningar att avgöra. Jag tror de har bättre koll på det än mej och alla andra här. Du verkar ju gilla Ha Hy vad tycker du han gjort bra hittills? Jag känner Sir IP, men dom andra du nämner känner jag inte!!! Hannes träffar ju mäl när han skjuter i alla fall! Inte många i KHK som kan skryta med det i dagens läge! Då räknar jag inte dom som råkar träffa målvakten vid dumpning när dom skall byta...
|
|
|
Post by Sverker on Oct 24, 2012 19:08:44 GMT 1
Pölle var ju ändå kontrakterad innan säsongen startade, så kostnaden för honom hade man koll över, eller? Du som i var och varannat inlägg skriver att KHK behöver 6-7 nya spelare, tycker du att de som är i laget nu ska lyfta de nya? Då har vi totalt olika åsikt om vad man ska kräva av "dyra" nyförvärv oavsett om de är har kontrakt 1 månad eller resten av säsongen. Det bästa med värvning av Ha Hy är att det ändå bara var för 1 månad, som jag ser det just nu. Jag tycker att en 6-8 spelare i dagens trupp inte borde fått fortsatt förtroende i Allsvenskan, där av får man ta konsekvenserna av detta att antingen komma till kvalserien och hoppas på ett mirakel eller försöka satsa sig ur detta med 2 målvakter av lite klass och lite bättre backar , 2 st och 2 spelande centrar. Det jag bedömde var vad de andra i laget presterat kontra Hyvönen under den tid han varit här, anser man att han inte ska vara kvar efter 1 månad så har jag inget emot det, jag har inte hyllat honom, vad tycker du man ska göra med de andra spelarna som inte presterar, när någon skickas iväg blir det ett ramaskri, när de kommer tillbaka in i laget så syns de inte. KHK är i Allsvenskan det är ingen lekstuga eller skyddad värld längre, platsar man inte så är det bänk, läktaren eller utlåning som gäller, det är resultat som räknas inget annat. Detta måste alla suportrar inse, skulle vi reda upp detta under denna säsong utan att göra någonting så skulle ingen va gladare än jag. Ärligt så fattar jag denna gång inte ditt resonemang (gör oftast det). Jag anser att de nyförvär KHK tar hit ska lyfta laget och inte tvärtom, där verkar du ha en annan åsikt iaf gällande Ha Hy. Hoppas inte man tar hit 6 nya, där nuvarande trupp ska lyfta dem! Personligen vill jag att de ska lyfta laget!
|
|
|
Post by chriande on Oct 24, 2012 19:29:29 GMT 1
Jag tycker att en 6-8 spelare i dagens trupp inte borde fått fortsatt förtroende i Allsvenskan, där av får man ta konsekvenserna av detta att antingen komma till kvalserien och hoppas på ett mirakel eller försöka satsa sig ur detta med 2 målvakter av lite klass och lite bättre backar , 2 st och 2 spelande centrar. Det jag bedömde var vad de andra i laget presterat kontra Hyvönen under den tid han varit här, anser man att han inte ska vara kvar efter 1 månad så har jag inget emot det, jag har inte hyllat honom, vad tycker du man ska göra med de andra spelarna som inte presterar, när någon skickas iväg blir det ett ramaskri, när de kommer tillbaka in i laget så syns de inte. KHK är i Allsvenskan det är ingen lekstuga eller skyddad värld längre, platsar man inte så är det bänk, läktaren eller utlåning som gäller, det är resultat som räknas inget annat. Detta måste alla suportrar inse, skulle vi reda upp detta under denna säsong utan att göra någonting så skulle ingen va gladare än jag. Ärligt så fattar jag denna gång inte ditt resonemang (gör oftast det). Jag anser att de nyförvär KHK tar hit ska lyfta laget och inte tvärtom, där verkar du ha en annan åsikt iaf gällande Ha Hy. Hoppas inte man tar hit 6 nya, där nuvarande trupp ska lyfta dem! Personligen vill jag att de ska lyfta laget! Nej jag har ingen annan åsikt, men jag tycker att alla i laget ska prestera oavsett om man heter Hyvönen eller Söder eller något annat. Då kommer vi inte mycket längre i detta resonemang.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 24, 2012 19:41:29 GMT 1
Ärligt så fattar jag denna gång inte ditt resonemang (gör oftast det). Jag anser att de nyförvär KHK tar hit ska lyfta laget och inte tvärtom, där verkar du ha en annan åsikt iaf gällande Ha Hy. Hoppas inte man tar hit 6 nya, där nuvarande trupp ska lyfta dem! Personligen vill jag att de ska lyfta laget! Nej jag har ingen annan åsikt, men jag tycker att alla i laget ska prestera oavsett om man heter Hyvönen eller Söder eller något annat. Då kommer vi inte mycket längre i detta resonemang. Enligt mej blev det ingen diskussion, för du svarar inte på min fråga. Visst ska alla PRESTERA, men jag anser att de man värvar ska PRESTERA mer än de som redan finns här! Hoppas verkligen att din önskan om 6-8 nya kan komma hit och PRESTERA mer än de som är här nu. För det är ett måste om KHK ska bli bättre som lag!
|
|
|
Post by dragkrok on Oct 24, 2012 19:51:52 GMT 1
Nej jag har ingen annan åsikt, men jag tycker att alla i laget ska prestera oavsett om man heter Hyvönen eller Söder eller något annat. Då kommer vi inte mycket längre i detta resonemang. Enligt mej blev det ingen diskussion, för du svarar inte på min fråga. Visst ska alla PRESTERA, men jag anser att de man värvar ska PRESTERA mer än de som redan finns här! Hoppas verkligen att din önskan om 6-8 nya kan komma hit och PRESTERA mer än de som är här nu. För det är ett måste om KHK ska bli bättre som lag! Skitenkelt i min värld......de som tjänar mest har också ett ansvar/skyldighet att prestera mest. Skulle aldrig få för mig att begära lika mycket av Söder som av McDonell.........DÄREMOT ska båda, fan ta mig, göra SITT allra bästa!....HELA TIDEN ....och där är vi inte riktigt
|
|
|
Post by Sverker on Oct 24, 2012 19:52:18 GMT 1
Är du kompis med Sir I, time, kaffe eller benderman? Vem har sagt att jag vet allt? Jag har en åsikt och står för den, det är en jävla skillnad! Gillade inte värvningen av Ha Hy från början, för jag ansåg att det fanns viktigare saker att värva, ex en riktigt bra back. Vilken back man skulle värvat kan jag inte säga, det överlåter jag till de som ansvar för KHKs värvningar att avgöra. Jag tror de har bättre koll på det än mej och alla andra här. Du verkar ju gilla Ha Hy vad tycker du han gjort bra hittills? Jag känner Sir IP, men dom andra du nämner känner jag inte!!! Hannes träffar ju mäl när han skjuter i alla fall! Inte många i KHK som kan skryta med det i dagens läge! Då räknar jag inte dom som råkar träffa målvakten vid dumpning när dom skall byta... Misstänkte att du kände ngn i trojkan. Om kriteriet för att vara nöjd med ett nyförvärv som kanske kostar 100 000 för en månad (till time, har såklart ingen aning om detta stämmer), så är jag också nöjd efter matchen igår. Tyvärr vill jag ha mycket bättre nyförvärv för dessa pengar.
|
|
|
Post by dragkrok on Oct 24, 2012 19:58:22 GMT 1
Hannes Hyvönen måste vara helt outstanding i de få matcher han har kvar på try-outen, samt ösa in mål om han ska vara värd en förlängning.......för hittills har han inte visat något som duger till det han är hitvärvad för.
Lägg hellre dom pengarna på 2-3 yngre, hungriga killar som står och stampar efter istid i något/några ES-lag.
Överbevisa mig gärna Hannes.....men det krävs nog att du snittar 1,5-2p i de matcher du har kvar
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 24, 2012 20:30:19 GMT 1
Jag satt och skrattade åt hans solokörningar i slow-motion. Han har INGENTING mer än ett skott, som han aldrig får utrymme för. En äkta "MIF-värvning" och floppad föredetting
|
|
|
Post by Sverker on Oct 24, 2012 20:58:25 GMT 1
Jag satt och skrattade åt hans solokörningar i slow-motion. Han har INGENTING mer än ett skott, som han aldrig får utrymme för. En äkta "MIF-värvning" och floppad föredetting Risk för "favorit i repris"? ;D
|
|
|
Post by slavko on Oct 24, 2012 23:06:01 GMT 1
vi vet juh inte hur mycket han kostar.är d 100k i månaden som vissa påstår så e har han ej levererat.Men handlar d om 30k i månaden så kan vi väl ha honom kvar.borde inte va mycket dyrare nu i dessa lock-out tider när det finns överflöd av meriterade spelare på marknaden.tycker att vi har redan en pöllenen o d räcker just nu..
|
|