|
Post by Sverker on Oct 5, 2012 21:45:10 GMT 1
tror att anledningen till vissa negativa inlägg om HH ,är bristerna på backsidan,,,HH kommer säkert tillföra guld framåt,och kontraktformen är ju lysande! enbart positiv värvning anser jag,,,och bara lugn,, klippfasta backar kommer!..... Nu är det väl iofs bara jag som ser både pos och neg på värvningen. Verkar iofs som man bara tolkar mina inlägg som negativa. Min förhoppning är att de negativa jag ser "smulas sönder i bitar" och att det blir en kanonvärvning som de flesta ser det som. För mej är det viktigaste att KHK klarar sej kvar i HA, med eller utan kval. Helst utan!
|
|
|
Post by dejan on Oct 5, 2012 22:23:44 GMT 1
Klart det är en kanon värvning! Hööken äger på transfermarknaden, men jag hade hellre sett en eller tre nya backar!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 5, 2012 22:27:22 GMT 1
Klart det är en kanon värvning! Hööken äger på transfermarknaden, men jag hade hellre sett en eller tre nya backar! Tror att en back kommer inom den närmsta tiden.
|
|
|
Post by dejan on Oct 5, 2012 22:30:43 GMT 1
Klart det är en kanon värvning! Hööken äger på transfermarknaden, men jag hade hellre sett en eller tre nya backar! Tror att en back kommer inom den närmsta tiden. Tror jag med!
|
|
|
Post by dejan on Oct 5, 2012 22:33:48 GMT 1
tror att anledningen till vissa negativa inlägg om HH ,är bristerna på backsidan,,,HH kommer säkert tillföra guld framåt,och kontraktformen är ju lysande! enbart positiv värvning anser jag,,,och bara lugn,, klippfasta backar kommer!..... Nu är det väl iofs bara jag som ser både pos och neg på värvningen. Verkar iofs som man bara tolkar mina inlägg som negativa. Min förhoppning är att de negativa jag ser "smulas sönder i bitar" och att det blir en kanonvärvning som de flesta ser det som. För mej är det viktigaste att KHK klarar sej kvar i HA, med eller utan kval. Helst utan! Jag håller med, det viktigaste är att hänga kvar, skulle vi trilla ner så kan det bli förödande för klubben! Klart man får vara negativ när hela medelhavs området håller på att kollapsa!
|
|
|
Post by time on Oct 6, 2012 8:54:57 GMT 1
Dina inlägg blir mer och mer intelligenta. Nu är jag riktigt imponerad. Ursäkta off topic inläggen. Haha...ja, djup kille det där...brukar hoppa över hans inlägg.. Du hade efter förlusten mot SSK åsikter om allt och alla. Men nu har du inte en enda åsikt om trådens ämne..... Ganska talande ....
|
|
|
Post by time on Oct 6, 2012 9:14:53 GMT 1
Ni som bara är positiva, har ni fundert över: Varför hade HH inget lag att spela i när säsongen startade om han är så bra? Va han för dyr eller var det annat som avgjorde det? Varför ville inte FBK ha honom kvar? OBS jag är inte negativ, jag bara undrar- En fråga: Hur många matcher har du sett Hannes spela? Jag var själv lire skeptisk när fbk värvade honom förra hösten. Men han överbevisade mig direkt. Fakta: Trots betydligt färre spelade matcher än de flesta av hans lagkamrater i Färjestad slutade Hannes Hyvönen delad trea i karlstadlagets skytteliga i Elitserien samt inte minst var han den färjestadspelare som stod för allra flest PP-mål i Elitserien.
|
|
|
Post by time on Oct 6, 2012 10:29:30 GMT 1
|
|
|
Post by dragkrok on Oct 6, 2012 10:35:24 GMT 1
Kommer han rätt tränad och med MOTIVATION för att gnugga i ett bottenlag i HA så är det en alldeles lysande värvning (trots att han inte lär bidra enormt i defensiven)........men jag är tveksam både till form, men framförallt motivation.
Positivt, med tanke på mina tvivel, att man börjar med en try-out (även om man väljer att kalla en arbetslös spelare för ett lån på korttidskontrakt)
Hoppas på att bli grymt överbevisad Hannes!
Anser dock att vi behöver två rejäla defensiva härförare som kan/vågar hantera puck i egen zon.....kom igen Hööken!
|
|
|
Post by time on Oct 6, 2012 10:38:31 GMT 1
Kommer han rätt tränad och med MOTIVATION för att gnugga i ett bottenlag i HA så är det en alldeles lysande värvning (trots att han inte lär bidra enormt i defensiven)........men jag är tveksam både till form, men framförallt motivation. Hoppas på att bli grymt överbevisad Hannes! Anser dock att vi behöver två rejäla defensiva härförare som kan/vågar hantera puck i egen zon.....kom igen Hööken! Varför skulle han inte vara motiverad? Tror du han inte vill spela hockey mer än en månad denna säsong? Tror snarare problemet är att vi får svårt att behålla honom längre än en månad om han levererar. Däremot är det förstås ett ? för formen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 6, 2012 10:46:21 GMT 1
Haha...ja, djup kille det där...brukar hoppa över hans inlägg.. Du hade efter förlusten mot SSK åsikter om allt och alla. Men nu har du inte en enda åsikt om trådens ämne..... Ganska talande .... Vet inte vad jag ska säga...jag läser runt, framför allt på Madhawks blogg, att han sprider osämja och att det finns anledning att han varit i "tusen" klubbar. Han har ingen defensiv (har legat på - i flera år)...och lär med sina 37 år inte vara snabbast i världen. Vi har ingen defensiv och hänger inte med...därav känns det LITE konstigt. Jag skrev nyss att det viktigaste verkar vara speed...och att man kommer långt med det. De som jag antar är billigast i laget syns mest, för att de rör sig. Jag är rädd att det kostar mer än det smakar och vi måste ha pengar till fler spelare, framför allt där bak. Mkt bra med en form av try-out...så vi får se om det är värt pengarna
|
|
|
Post by dragkrok on Oct 6, 2012 10:51:17 GMT 1
Vi får väl se..........som sagt så hoppas jag verkligen på att bli överbevisad.......jag är bara inte lika övertygad som många andra att det kommer att bli lyckat.
....men skulle det bli bra så kommer jag självklart att ändra åsikt om både honom och värvningen.
Jag kommer heller inte ha några problem med påhoppen som kommer i kölvattnet av att jag skiftar åsikt här på forumet, jag ser det nämligen som ett sundhetstecken att inte vara så inskränkt så man inte kan anpassa sina tankebanor till verkligheten.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 6, 2012 11:01:06 GMT 1
Precis...jag kan ju tro något idag, som imorgon inte alls stämmer med verkligheten. Exempel: Jag kan erkänna att jag tidigt ville skickat Pöllänen. Fanns ju INGET som talade för att han skulle bli så avgörande i slutet. Nu har jag svängt över igen, då jag inte tycker han räcker till. Kanske kan McDonell få fart på honom..såg tendenser mot SSK
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 6, 2012 11:11:39 GMT 1
Nu får vi betänka att Hyvönen "går ner" en division jämfört vad han brukar spela i. KHK är laget i serien som gjort minst mål så en vass målskytt behövs. I två matcher har det läckt rejält bakåt (Leksand & SSK) mot ex. MIF, Troja, Almtuna & Örebro så har motståndarnas målskytte varit betydligt mindre framgångsrikt och försvaret hållit ganska tätt trots rejäl press från motståndarna. Så jag tror faktiskt attt försvaret inte är det största bekymret. Som jag ser det har vi haft enorma problem att skapa tryck i offensiv zon och få puckuslingen i nät och det är där som Hyvönen kommer in i handlingen. Rutin + en jävel på i att hitta nätet hos motståndarna. Ålder på hockey spelare, varför skall man alltid dra upp åldern på hockeyspelare (eller hur mr C). Hur som helst så tror jag att han kommer producera mycket framåt... hoppas att andra farhågor inte besannas (1 månads kontrakt så ingen skada skedd i så fall). Dock hade jag gärna sett en bra back till i laget. Vi får helt enkelt lite på Höökens & Kempes hockeykunnade de är ju trots allt "lite" kunnigare än oss läktarexperter, även om det finns vissa som ALDRIG skulle kunna erkänna detta faktum.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 6, 2012 11:13:00 GMT 1
Vi får väl se..........som sagt så hoppas jag verkligen på att bli överbevisad.......jag är bara inte lika övertygad som många andra att det kommer att bli lyckat. ....men skulle det bli bra så kommer jag självklart att ändra åsikt om både honom och värvningen. Jag kommer heller inte ha några problem med påhoppen som kommer i kölvattnet av att jag skiftar åsikt här på forumet, jag ser det nämligen som ett sundhetstecken att inte vara så inskränkt så man inte kan anpassa sina tankebanor till verkligheten. WORD på detta!!!!!
|
|